Wat is On-Page SEO: alles wat u moet weten over On-Page SEO en meer

Blucactus-Wat-is-on-page-seo

Wat is On-Page SEO? bevat alle optimalisaties die u op uw pagina kunt aanbrengen om uw organische positionering te verbeteren. Dit betekent dus dat u er verantwoordelijk voor bent.

 

Eerst gaan wij analyseren wat “On-Page SEO” precies is en vervolgens zullen wij uitleggen waarom bedrijven het nodig hebben.

 

Wat is On-Page SEO?

 

BluCactus-Wat is On-Page SEO?maar-echt-wat-is-de-op-pagina-SEOBinnen SEO zijn er twee soorten:

 

Off-Page en On-Page.

 

On-Page SEO zijn alle SEO-acties die u op een webpagina uitvoert om de positionering ervan in de zoekmachines te verbeteren.

 

SEO omvat enorm veel strategieën.

 

Het heeft bijvoorbeeld veel te maken met analyse en optimalisatie.

 

BluCactusWat is On-Page SEO?-Als-je-een-herkend-merk-is-is-een-goed-idee-om het-aan-het-einde-van-titel te plaatsenOver het algemeen helpt het u ook om de gebruikerservaring te verbeteren van uw website.

 

On-Page SEO wordt uitgevoerd met technieken die van Google mogen.

 

Op deze manier behaalt uw website resulaten.

 

Die blijven staan waardoor u niet van de ene op de andere dag zult zinken.

 

 

 

Waar is “On-Page SEO” voor?

 

BluCactus-voor-wat-is-de-op-pagina-SEOOn-Page SEO is bedoeld om nuttig te zijn voor Google.

 

Op deze manier worden uw pagina’s zo snel mogelijk geïndexeerd en ingedeeld op basis van interesses.

 

Om dit te begrijpen, zouden wij kunnen zeggen dat u met “On-Page SEO” uitlegt aan Google wat het doel van uw pagina is.

 

 

 

 

Wat is On-Page SEO: algemene tips om het goed te doen

 

BluCactus-Wat is On-Page SEO?Algemene-tips-om-een-goed-op-pagina-SEO-te makenOm een ​​goede “On-Page SEO” -optimalisatie te hebben, moet u een reeks aan activiteiten uitvoeren, die allemaal belangrijk zijn.

 

Sommige zijn echter meer van belang dan andere.

 

Dit leidt tot discussies over het belang van bepaalde element. Daarnaast roept het ook de vraag op of Google er meer of minder rekening mee houdt.

 

U kunt uzelf goed positioneren zonder honderden artikelen te hoeven publiceren.

 

Het enige dat u hoeft te doen, is nuttige inhoud van goede kwaliteit leveren.

 

Wat is On-Page SEO: het gebruik van trefwoorden

 

BluCactus-Uso-de-keywords-en-el-on-page-SEOTrefwoorden zijn erg belangrijk en u moet ze daarom vooral in uw website implementeren.

 

Uw zoekwoorden zouden in de inhoud van uw site moeten voorkomen.

 

Op deze manier helpt u Google begrijpen waar uw website over gaat. Onthoud wel dat zoekwoorden op een natuurlijke manier moeten verschijnen.

 

U heeft vast wel eens een artikel gelezen waarin de trefwoorden overal stonden zonder een reden.

 

BluCactus-Wat is On-Page SEO?optimaliseer-nooit-een-pagina-met-trefwoordenDit is iets wat men dus niet moet doen.

 

Het is ook mogelijk om een ​​pagina te rangschikken zonder zoekwoorden te gebruiken.

 

Dit is echter geen strategie op lange termijn en uw bezoekers zullen het niet leuk vinden.

 

  •         Over-Optimaliseer dus nooit een pagina met zoekwoorden.

 

Google zal er namelijk uiteindelijk toch achter komen.

 

  •         Leer synoniemen en termen te gebruiken die te maken hebben met uw zoekwoorden.

 

BluCactus-Wat is On-Page SEO?Leer-te-gebruiken-synoniemen-en-termen-gerelateerd-aan-uw-trefwoordenOp deze manier valt u minder vaak in herhaling en zult u voor verschillende zoekwoorden rangschikken.

 

  •         Besteed niet te veel aandacht aan “Zoekwoorddichtheid“. Dit komt doordat er geen magische formule is die u vertelt hoe vaak of hoe vaak u uw zoekwoorden moet gebruiken.
  •         Wees niet geobsedeerd met het plaatsen van zoekwoorden op elke mogelijke plaats. Google kan u hiervoor namelijk een boete geven.

 

Na te hebben gelezen hoe zoekwoorden On-page SEO begunstigen.

 

Komt de vraag op of erbij een goede SEO wordt uitgevoerd of niet. Wij zullen u nu uitleggen wat On-Page SEO is en hoe tags en metatags daarin worden gebruikt.

 

Tags en metatags die wij gebruiken bij On-Page SEO

 

BluCactus-Wat is On-Page SEO?Tags-en-Meta-Tags-die-we-gebruiken-in-de-On-Page-SEOMet het gebruik van tags kunt u uw On-Page SEO verbeteren.

 

Dit kunt u verifiëren door met uw rechtermuisknop op een pagina te klikken en “bekijk broncode” te selecteren in het menu, of een gelijkwaardige optie in uw browser.

 

Een browser kan bijvoorbeeld dezelfde zin op verschillende manieren interpreteren. Dit ligt aan de tag die het krijgt, zoals  een titel (“title”) of paragraaf (“p”).

 

Het geeft de tekst niet eens in de browser weer als wij het als een metatag identificeren. Browsers  interpreteren zo bepaalde speciale delen van codes om  informatie te ‘markeren’ en informatie te structureren.

 

Aan de andere kant is het interessant dat Google en andere zoekmachines sommige van deze tags gebruiken om het belang van het thema van de pagina’s vast te stellen. Daarnaast proberen ze ze op de juiste plaats in zoekopdrachten te plaatsen.

 

Tags zichtbaar in zoekresultaten

 

BluCactus-Wat is On-Page SEO?Tags-zichtbaar-in-zoekresultatenDe tags die moeten worden onderzocht, worden direct in de resultaten weergegeven: titel, URL en metabeschrijving.

 

Het is belangrijk om de labels te onderzoeken, om twee redenen;

 

  •         In de eerste plaats omdat ze de positionering beïnvloeden. Eén van de  twee belangrijkste voor Google.

 

  •         En ten tweede omdat ze de “basis” van uw pagina vormen. Als het dus sterk genoeg is, zal de gebruiker eerder op het resultaat klikken dan op een ander zoekresultaat op dezelfde pagina.

Paginatitel

 

BluCactus-titel-van-paginaDe titel is het belangrijkste element om On-Page SEO te optimaliseren.

 

De meeste mensen die SEO beoefenen, zijn het er mee eens dat Google de titel beschouwt als één van de meest prominente factoren om het thema van de pagina’s te identificeren.

 

De titel wordt  weergegeven in het browservenster, en zoals u al verwacht, in de zoekresultaten.

 

Daarnaast kunt u het in de HTML van elke pagina zien.

 

De titel van een pagina is vooral hoe de informatie wordt gedefinieerd.

 

BluCactus-Wat is On-Page SEO?Wees-niet-geobsedeerd-met-het-plaatsen-uw-trefwoorden-op-elke-mogelijke-plaatsenHet moet dus betrekking hebben op de inhoud en daarmee consistent zijn.

 

Dit is dus belangrijk om te onthouden als u wilt dat Google er rekening mee houdt.

 

Kortom, als uw website sneakers verkoopt, moet u geen “gratis sneakers” in uw titel opnemen om bezoekers te trekken.

 

Tenzij u ook daadwerlijk gratis sneakers aanbiedt. Als het niet waar is, zullen uw bezoekers snel beseffen dat uw titel niet overeenkomt met uw inhoud en uw pagina verlaten.

 

Tips om de titeltag te optimaliseren voor on-page SEO

 

  •         BluCactus-Tips-om-afbeeldingen-te-optimaliseren-voor-On-Page-SEO-5Neem uw hoofdzoekwoord op in de titel.

 

  •         De titel moet aantrekkelijk zijn, zodat gebruikers uw site boven andere websites kiezen.

 

  •         De titel mag maximaal 70 tekens of 600 pixels bevatten. Op deze manier zorgt u ervoor dat Google het volledig weergeeft op zijn resultaten.

 

Studies hebben aangetoond dat er over het algemeen minder resulaten zijn bij  titels waarvan een deel is afgekapt in vergelijking met titels die volledig worden weergegeven.

 

BluCactus - Wat is On-Page SEO?

  •         Uw titel moet altijd het hoofdzoekwoord bevatten dat u heeft gekozen. Beperk bovendien, indien mogelijk, het aantal woorden dat geen belangrijke informatie geeft.

 

  •         De titel moet uniek zijn voor elke pagina.

 

  •         Als u een erkend merk heeft, is het een goed idee om dit aan het einde van de titel te plaatsen. Op deze manier trekt u de aandacht van  gebruikers die uw merk al kennen.

 

 

Rich snippets

 

BluCactus-Wat is On-Page SEO?Rich-Snippets-Rich-SnippetsU heeft  waarschijnlijk  wel eens uitstekende resultaten, zoals sterren en reviews, gevonden met behulp van rich snippets.

 

Een van de manieren om deze prominente informatie in de resultaten weer te geven.

 

Is door uw inhoud te ‘markeren’ met tags die zijn ontworpen voor zoekmachines.

 

Die wij rich snippets noemen.

 

 

Waarom zou u rich snippets gebruiken?

 

BluCactus-Waarom-u-rich-snippets-kunt-gebruikenTen eerste omdat het zoekmachines helpt uw ​​inhoud beter te begrijpen.

 

Ten tweede omdat deze informatie u zal helpen uw resultaten aandacht te geven en mogelijk meer klikken te ontvangen.

 

Er zijn verschillende systemen om uw inhoud te markeren. “Schema” is echter wat het meest wordt gebruikt.

 

Dankzij deze opmaak kunt u Google ertoe brengen rich snippets weer te geven voor verschillende specifieke resultaten, waaronder:

 

 

 

BluCactus - Recepten

  •         Plaatselijke bedrijven
  •         Recepten
  •         Evenementen
  •         Producten
  •         Videos
  •         App

 

Gebruik Rich Snippets wanneer het u uitkomt.

 

Wees echter voorzichtig, want u kunt een boete riskeren als u ze niet correct gebruikt.

 

 

Tips voor het gebruik van rich snippets binnen On-Page SEO

 

  •       BluCactus-Tips-voor-gebruik-Rich-Snippets-Within-ON-Page-SEO Zorg ervoor dat de gegevens die u als bladwijzer gebruikt, overeenkomen met de inhoud, producten of evenementen die op uw pagina verschijnen.

Als u een fragment (bijvoorbeeld een recept) markeert dat later niet op de pagina beschikbaar is, loopt u het risico te worden bestraft.

  •         Rich snippets moeten zichtbaar zijn voor bezoekers. Gebruik geen CSS of andere middelen om ze te verbergen, zelfs niet als ze niet  “aantrekkelijk” zijn qua ontwerp.

Google kan dan denken dat u spamt.

  •         Gebruik de gestructureerde gegevens tool van Google om ervoor te zorgen dat u de  nummers correct gebruikt.
  •   Controleer de statistieken voor uw rich snippets in Search Console, ‘Zoekopmaak’> ‘Gestructureerde gegevens’, en zorg ervoor dat er geen fouten of glitches zijn.

 

BluCactus-Wat is On-Page SEO?Meta-trefwoorden

Meta-trefwoorden

 

Deze tag wordt niet aanbevolen om te gebruiken.

 

Dit komt omdat, volgens Google, Meta Trefwoorden lang geleden niet meer nuttig waren.

 

De meeste erkende SEO-professionals  gebruiken ze dus ook niet meer.

 

 

 

BluCactus-Wat is On-Page SEO?Labels-zichtbaar-in-de-inhoud-van-de-paginaTags zichtbaar in de pagina-inhoud

 

Zoekmachines onderscheiden alle inhoud op pagina’s, met specifieke aandacht voor bepaalde tags die hieronder zullen worden besproken.

 

 

 

 

 

 

Header Tags

BluCactus-Wat is On-Page SEO?Headers-Header-Tags

Headings zijn een van de manieren waarop Google en bezoekers worden geïnformeerd over de inhoud en het thema van pagina’s.

 

Dit is een geweldig hulpmiddel voor het ordenen en structureren van informatie in secties.

 

Hiermee maakt u uw artikelen gemakkelijker leesbaar en helpt u uw gebruikers het beter te begrijpen.

 

Hoewel de meeste browsers tot 6 niveaus van koptekst tags herkennen, is het gebruikelijk om de eerste drie of vier te gebruiken: h1, h2, h3 en soms h4.

 

Main header (h1)

 

BluCactus-Wat is On-Page SEO?Main-HeaderHeader h1 is de belangrijkste voor Google en moet uniek zijn voor elke pagina.

 

Verwar de h1-header echter niet met de paginatitel: het zijn twee verschillende elementen:

 

·         Titel 

De titel is de identificatie van de pagina die in zoekopdrachten wordt weergegeven. Het moet meer worden geoptimaliseerd voor zoekmachines dan voor gebruikers.

 

·         De h1 

 

Het is de samenvatting van het artikel. Het is misschien een langere en meer beschrijvende variant van de titel, maar nooit identiek. Op deze manier weet de gebruiker wat hij kan verwachten wanneer hij uw pagina bezoekt en wordt hij aangemoedigd om erop te klikken.

 

Kunnen of moeten de titel en h1 identiek zijn?

 

BlucCactus-Wat is On-Page SEO?Kan-of-zou-identiek-zijn-de-titel-en-de-h1Ja, dat kan. Daarnaast kan het zonder problemen worden geplaatst en heeft het geen negatieve effecten.

 

U heeft waarschijnlijk al pagina’s gezien die op deze manier goed scoren.

 

Afhankelijk van de niche kan dit echter worden beschouwd als een “over optimalisatie”.

 

Die bedoeld is om de ranglijst op een “onnatuurlijke” manier te verbeteren.

 

Het is daarom beter om twee labels te hebben die vergelijkbaar zijn, maar niet identiek.

 

BluCactus-Wat is On-Page SEO?Als-je-een-herkend-merk-is-is-een-goed-idee-om het-aan-het-einde-van-titel te plaatsenHiermee loopt u minder risico, en worden ook u labels meer geoptimaliseerd.

 

Zo’n tag is een goede plek om een ​​secundair trefwoord of een variant van uw hoofd zoekwoorden op te nemen.

 

Als u met HTML5 werkt, weet u dat dit meerdere Header-h1’s per pagina toestaat.

 

 

 

 

Tips om de h1-tag te optimaliseren voor on-page SEO

 

  •     BluCactus-tips-om-de-tag-h1-te-optimaliseren voor-on-page-SEO    Het moet de inhoud van de pagina samenvatten in een eenvoudige zin.

 

  •       De lettergrootte moet groter zijn dan de kleinere koppen (h2, h3) om deze beter te kunnen identificeren.

 

  •         Gebruik slechts één h1-koptekst per pagina.

 

  •         Deze tag is een goede plek om een ​​secundair trefwoord op te nemen.

 

  •       Onthoud dat elke keer dat u trefwoorden opneemt, deze natuurlijk moeten overkomen en nooit geforceerd.

 

Secundaire headers (h2 tot en met h6)

 

BluCactus-Wat is On-Page SEO?secundaire-kopteksten-h2-tot-h6De secundaire header-tags zijn degene die van het tweede niveau (h2) naar het zesde (h6) gaan.

 

Deze dragen weinig of geen waarde aan bij de positionering.

 

Secundaire headers zorgen voor een ​​betere leeservaring voor bezoekers doordat het de inhoud beter structureert.

 

Daarnaast helpt het zoekmachines het thema van uw pagina’s beter te begrijpen.

 

 

Tips om uw secundaire header-tags te optimaliseren

 

  •     BluCactus-tips-om-uw-secundaire-header-tag te optimaliseren   Respecteer de volgorde van de tags.

 

  •         U kunt zoveel secundaire koppen gebruiken als nodig is om uw artikelen goed te structureren.

 

  •         Gebruik tags om uw inhoud in secties te verdelen.

 

  •         Forceer geen zoekwoorden in deze tags, tenzij het zinvol is dat ze er zijn.

 

  •         Denk eraan om geen headers te plaatsen zonder reden. De belangrijkste functie is om de inhoud semantisch te structureren in secties en subsecties.

 

Url-adres

 

BluCactus-URL-adresDe URL van uw pagina’s speelt een belangrijke rol bij On-Page SEO.

 

Op dezelfde manier is het een versterking om op de hoogte te blijven van het thema op uw pagina.

 

Steeds meer gebruikers kijken ook naar URL’s om beslissingen te nemen.

 

Als uw URL niet overeenkomt met wat u biedt, is de kans groot dat u klikken mist.

 

 

BluCactus-moet-uw-titels-natuurlijk vormenVoorbeeld:

 

als u Nike Vomero 10 schoenen verkoopt op een pagina waarvan de URL ‘uwdomein.com/promo-35’ is, helpt u de gebruiker of Google niet met het  begrijpen van wat ze op deze pagina kunnen vinden.

 

In dit voorbeeld zou het veel beter zijn als de URL “uwdomein / nike-vomero-10” was.

 

 

 

Afbeeldingen

 

BluCactus-afbeeldingenAfbeeldingen zijn een goede manier om inhoud begrijpbaarder te maken. Een pagina publiceren waar alleen tekst op staat, is geen goed idee.

 

Het maakt de leeservaring voor  gebruikers minder fijn en zorgt er daarnaast ook voor dat ze minder snel terug zullen komen.

 

Pagina’s met multimedia-elementen, of het nu afbeeldingen of video’s zijn, helpen het bouncepercentage te verlagen en de pagina tijd te verlengen, twee belangrijke statistieken voor uw positionering.

 

 

Tips om afbeeldingen te optimaliseren voor On-Page SEO

 

  •     BluCactus-Tips-om-afbeeldingen-te-optimaliseren-voor-On-Page-SEO-1   Neem trefwoorden op in de bestandsnaam, maar alleen zoekwoorden die met de afbeelding te maken hebben.
  •         Hernoem de afbeelding voordat u deze uploadt. “DS0014.pgn” en “logo-web-ninjaseo.png” zouden bijvoorbeeld verkeerd zijn.
  •         Zorg ervoor dat uw afbeeldingen toegankelijk zijn voor Google, blokkeer ze niet per ongeluk met het robots.txt-bestand
  •         Gebruik uw woorden in de ‘alt’-tag zodat ze de inhoud van de afbeelding beschrijven.
  •         Optimaliseer de grootte om te voorkomen dat het de laadsnelheid van uw pagina’s vertraagt. Een trage website kan namelijk negatieve effecten hebben op On-Page SEO en de ervaring van uw bezoekers.
  •         Google analyseert de tekst rond de afbeelding om de context beter te begrijpen. Het is daarom dus BluCactus-Tips-om-afbeeldingen-te-optimaliseren-voor-On-Page-SEO-2een goed idee om secundaire trefwoorden met betrekking tot de afbeelding te gebruiken.
  •         Optimaliseer de EXIF-metadata van uw afbeeldingen als u tijd heeft.

 

Als u de afbeelding heeft opgeslagen in een juist formaat (zoals .JPG), kunt u metagegevens toevoegen.

 

Een deel hiervan kan de titel (titel), onderwerp (onderwerp), tags (tags) of opmerkingen (opmerkingen) zijn door uw trefwoorden in te voegen.

 

  •         Bouw een specifiek systeem voor afbeeldingen als de indexering kritisch is.

 

Conclusie

 

BluCactus-De-titel-moet-aantrekkelijk zijnIn deze blog hebben wij u verteld dat on-page SEO optimalisatie een tool is waar u controle over heeft.

 

Het is daarom aan te raden om zich in on-page SEO te verdiepen.

 

Wees niet bang om nieuwe dingen te proberen.

 

Herhaal niet zomaar de strategie van iemand anders, maar experimenteer zelf.

 

Er is namelijk geen magische formule.

 

Blucactus-conclusieAls u twijfels of vragen heeft, aarzel dan niet om ons te benaderen in de comments.

 

Deel onze blog met vrienden en familie als u het interessant vond!

 

Vergeet daarnaast niet om u in te schrijven op onze dagelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de digitale marketing wereld.

 

Vond u deze blog leuk? Wij willen graag uw mening weten! Laat een komentaar achter.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *