Wat is Inbound Marketing?
Heeft u ooit eerder van dit onderwerp gehoord? Inbound Marketing, ook wel inkomende Marketing genoemd, maakt al jaren deel uit van Digital Marketing en is nog steeds een van de grootste trends. Het is te danken aan de grote verandering die wij binnen de markt meemaken. Tegenwoordig ontsnappen gebruikers aan merken, hoewel merken wanhopig contact met hen willen maken.
Het is geen toeval dat merken al jaren de nadruk leggen op de inzinking van merkbeleving door gebruikers. Interessant toch? In werkelijkheid zouden veel gebruikers er niets om geven als merken zouden stoppen met adverteren of zouden verdwijnen.
Uit onderzoek blijkt dat het de gebruiker niet zou verbazen als 77% van de merken zou ophouden met bestaan. Inbound Marketing is echter een van de lessen die deze situatie ons heeft geleerd. Deze marketingtechniek gaat vooral over het bieden van hulp en genegenheid aan de gebruiker.
Wat bedoelen wij?
Inbound Marketing wordt gedefinieerd door de gebruiker u te laten vinden in plaats van naar de klant toe te gaan.
Is het al duidelijk? Wij zullen het op een eenvoudigere manier uitleggen. Inbound Marketing is:
1) Een filosofie, want de gebruiker koopt en gedraagt zich tegenwoordig drastisch anders dan 10 jaar geleden.
2) Een methodologie, aangezien specifieke processen worden geïmplementeerd.
3) Een toolbox, omdat wij hiervoor verschillende tools tot onze beschikking hebben, zoals SEO, sociale media, inhoud, PR en sociale advertenties.
Inbound marketing bestaat uit inhoud, die gepubliceerd is op verschillende kanalen , zoals blogs en sociale media. Het is een proces van middellange tot lange termijn, die het mogelijk maakt om de gebruiker beter te leren kennen.
Daarnaast geeft het ook waardevolle inhoud en helpt het klanten met het begrijpen van hun behoeften. Vandaar dat Inbound Marketing een strategie is om de gebruiker een voorschrijver van ons product en / of dienst te maken.
Inbound Marketing is dus uiteindelijk gericht op het helpen van gebruikers, zonder onderbrekingen te veroorzaken. Het resultaat is vroeg of laat altijd goed, dus geef niet op! Het is misschien een beetje ingewikkeld om te zien, maar het is niet moeilijk als u weet waar het over gaat.
Hoe werkt Inbound Marketing?
Bij een inbound marketingstrategie is de inhoud erg belangrijk. Wij zullen daarom informatie over beheerde onderwerpen geven om een prachtige contentmarketingstrategie te ontwikkelen. De twee belangrijkste aspecten van Inbound Marketing zijn buyer persona’s of “doelklanten” en de aankoopcyclus.
Ontwerp uw buyer persona’s:
Een buyer persona is de geïdealiseerde of fictieve weergave van uw doelklant.
Wat betekent dit? Wat is Inbound Marketing?
Het is een archetype dat het gedrag en de kenmerken omvat die inherent zijn aan de ideale klant van uw dienst of product.
Dit kunnen kenmerken zijn, zoals persoonlijkheid, doelstellingen, demografische gegevens en motivaties.
Wij hadden het eerder over het nut van persona’s van kopers bij online marketing. Deze fictieve figuren zijn erg nuttig bij het voorbereiden van een strategie, of het nu gaat om inhoud, sociale media of een andere methode.
Begrijpt u het al iets beter?
Met deze werktool kunt u uw klanten en hun behoeften beter begrijpen, hen de inhoud geven die zij willen of wat voor hen handiger is.
Als onze gebruiker bijvoorbeeld een social media manager is bij een bureau, bevat de inhoud die wij geven informatie over de nieuwste markttrends en hoe men deze het best kan toepassen. Verder kunnen wij ook van dienst zijn bij het verbeteren van werkprestaties.
De aankoopcyclus of het traject van de koper, Wat is Inbound Marketing?
Het is essentieel om te begrijpen dat onze gebruiker verschillende stadia doorloopt vanaf het moment dat hij ons bezoekt tot de loyaliteit die wij met de klant opbouwen. Wij zullen onthullen hoe wij dit laatste kunnen bereiken.
Bij inbound marketing is het essentieel om de potentiële klant tevreden te stellen met de kwaliteit en waarde van uw producten en diensten.
Om het einde van het verkoopproces te bereiken, is het cruciaal om te begrijpen dat de gebruiker een uniek type, formaat en inhoudsdichtheid nodig heeft. Daarom is de verscheidenheid aan inhoud zo belangrijk.
Wanneer u een Digital Marketing-onderneming start, is het belangrijk dat u dit soort acties subtiel kunt uitvoeren.
Wij markeren de volgende actielijn, zodat u een beetje beter kunt begrijpen waar deze strategie over gaat.
Uw website trekt een persoon aan, na verloop van tijd wordt hij een frequente bezoeker, waardoor een emotionele link naar de website ontstaat. Met andere woorden, deze gebruiker profiteert van de service die u aanbiedt om klant te worden en wordt geleidelijk verliefd op de resultaten, waardoor hij uw merk aanbeveelt.
Daarom is het voor trouwe gebruikers essentieel om hen nuttige en aantrekkelijke inhoud te bieden. Daarnaast is het ook nodig om ze actief te houden op de website zonder zich te vervelen en interessante informatie te consumeren.
Een ander punt om te verduidelijken is dat het onmogelijk is om Inbound Marketing te begrijpen zonder de twee bovengenoemde pijlers. Analyse, aantrekkingskracht en kwalificatie van leads staan te allen tijde centraal.
Wat heeft het voor zin om goede inhoud te maken zonder bezoeken te trekken?
Webverkeer is essentieel voor het succes van uw bedrijf!
U moet zoveel mogelijk verkeer aantrekken en vooral van goede kwaliteit. Dit wordt bereikt als u volledig begrijpt wat uw gebruikers zoeken en precies weet wat hun problemen en behoeften zijn.
Lead Scoring en Lead Nurturing, Wat is Inbound Marketing?
Om de gebruiker door de hele aankoopcyclus heen te leiden, is het nodig om de juiste inhoud op het juiste moment te geven.
Lead Scoring bevat strategieën om de gebruiker te begeleiden bij het vinden wat hij nodig heeft wanneer hij het nodig heeft.
Weet u hoe u dit moet doen?
Door de automatisering van Inbound tools zoals Hubspot of Mailchimp is het bijvoorbeeld mogelijk om automatische e-mails te versturen zonder een grote suite te hebben. Het belangrijkste is om te begrijpen hoe het proces werkt en de gebruiker nooit te verraden. Integendeel, wij sturen alleen informatie waarin de klant beweert geïnteresseerd te zijn.
Nodig de klant bijvoorbeeld nooit uit voor een webinar als hij niet eerder heeft aangegeven dat hij geïnteresseerd is. Als wij het tegenovergestelde doen, zullen wij deze gebruiken kwijtraken.
Waarom?
Omdat ons geen toestemming is verleend om een dergelijke ruimte te betreden. De gebruiker vindt dit vervelend en zal niet meer terugkomen op onze website.
Analytics, Wat is Inbound Marketing?
Waarom maken wij inhoud als deze niet eens wordt gelezen? Waarom content maken als wij ons publiek niet kennen? Het is belangrijk om deze vragen te stellen en te begrijpen. Voordat men een website start, moeten men zijn langetermijn- en dagelijkse doelen goed vaststellen.
Analytics in Inbound Marketing is aanwezig tijdens het hele gebruikers conversieproces. Het helpt vooral bij het begrijpen van de winstgevendheid van onze strategie. Bijvoorbeeld welke campagnes het beste werken en wat er gedaan kan worden om de gebruikers beter te helpen.
De twee belangrijkste statistieken die u nooit uit het oog mag verliezen, zijn de CAC en de LTV. CAC betekent acquisitiekosten voor klanten. De andere statistiek, LTV, verwijst naar de levenslange waarde van de klant. Deze twee zijn het meest effectief. Met deze statistieken kunt u meten hoeveel rendement u genereert. Nu u precies weet waar Inbound Marketing om draait, waar wacht u nog op om het in de praktijk te brengen?
Wat onderscheidt Marketing zoals wij het kennen van Inbound Marketing?
Traditionele marketing is door de jaren heen traditioneel gebruikt door merken, die voornamelijk massale en offline media gebruiken.
Verder zijn dit soort merken vaak streng in hun campagnes om verkoop te krijgen.
Inbound Marketing probeert juist te begrijpen wat de klant wil en biedt dit in een passend formaat aan.
Dit gebeurt door informatie over het product of dienst te geven, door de aankoopervaring of door het definitief contracteren van de dienst.
Begrijp u al waar het over gaat?
Ontdek wat de belangrijkste verschillen zijn tussen marketingbenaderingen op het gebied van soort communicatie en relatie met klanten.
Outbound Marketing oefent een soort eenrichtingscommunicatie uit, waarbij het merk de afzender is en de klant de ontvanger.
Inbound Marketing implementeert tweerichtingscommunicatie, waarbij klanten hun feedback kunnen doorgeven aan merken. Hun meningen en opmerkingen kunnen zowel het product of de dienst te verbeteren.
Focus en doelstellingen, Wat is Inbound Marketing?
Traditionele marketing heeft een unieke commerciële aanpak, waarbij de nadruk ligt op het promoten van producten en diensten met technieken die vervelend kunnen zijn voor gebruikers.
Hun berichten zijn universeel en gericht op het massaal binnenhalen van klanten.
Inbound marketing is gericht op de klant en geeft de gebruiker geleidelijk informatie. Op deze manier krijgt de klant alle informatie, die hij/zij nodig heeft op een persoonlijke manier en op het juiste moment.
Verschillende strategieën
Traditionele marketing maakt gebruik van push-strategieën.
Dit is vaak onpersoonlijk en biedt een kleine meerwaarde voor gebruikers, met uitzondering van het product- en / of dienst verschil ten opzichte van zijn directe concurrenten.
Inbound marketing heeft als doel de klant aan te trekken. Het is dus bedoeld om te informeren, op te leiden en te entertainen.
Op deze manier biedt het toevoegende waarde aan gebruikers.
Metrische gegevens en KPI’s (Key Performance Indicator)
Het direct meten van resultaten is vaak niet toegestaan in traditionele marketing, waardoor vaak extrapolatiemethoden gebruikt worden en KPI’s niet erg specifiek zijn.
Inbound marketing maakt voor het grootste deel gebruik van digitale media.
Op deze manier is het meten van resultaten en het opstellen van gedefinieerde KPI’s mogelijk.
Kosten, Wat is Inbound Marketing?
Bij traditionele marketing is de minimale investering in traditionele kanalen meestal hoog.
De kosten per lead zijn daarom erg duur.
Bij Inbound marketing zijn de prijzen van de gebruikte kanalen goedkoper, waardoor de kosten per lead lager zijn.
Dit maken de te ondernemen acties voor merken betaalbaarder.
Hoe kan de Inbound Marketing-strategie in het bedrijfsleven worden geïmplementeerd?
De Inbound Marketing-methodologie verwijst naar het identificeren van wat de klant nodig heeft en het aan hen leveren in het ideale formaat. De vraag is echter, hoe kan men te weten komen wat de toekomstige gebruiker wil? Welnu, de eerste taak is het definiëren van de ideale persona of klantprofiel van de koper.
Kortom, de buyer persona is een van de fundamentele onderdelen van inbound marketing. Om uw strategie te verbeteren, is het eerste dat u moet opstellen een gedetailleerde beschrijving van uw potentiële klanten van uw bedrijf, inclusief sociodemografische variabelen. Zoals leeftijd, hobby’s, koopkracht, zoekvoorkeuren, consumptiegewoonten en gebruikersgedrag.
Dit met als doel dat het bedrijf een reëel beeld vormt van de mogelijke koper segmenten en zo hun doelen begrijpt. Als resultaat van dit onderzoek begint een Inbound Marketing-strategie te worden gedefinieerd, die deel uitmaakt van een reeks acties, om de doelgroep te bereiken via attractie marketing.
Wat is Inbound Marketing? Wat is de waarde van inbound marketing?
Als u al een bedrijf heeft opgericht, is het mogelijk dat u al een bedrijfswebsite heeft. Indien u dit nog niet heeft, is het verstandig om dit aan te schaffen. Het is namelijk handig om duidelijk te zijn over welke producten of diensten u wilt aanbieden.
Als u de eerste bovengenoemde zaak vertegenwoordigt, heeft u misschien al de pagina, maar deze is niet gericht op de conversie van uw klanten. Een andere veel voorkomende factor is dat u misschien al sociale media-accounts van uw bedrijf hebt, toch? Maar alleen voor commerciële berichten. U heeft misschien nog geen blog gemaakt en u wilt geen tijd en geld investeren om lezers aan te trekken met interessante artikelen. Dus wat zou het grootste probleem zijn?
Het probleem is dat uw bedrijf mogelijk achterblijft in het digitale tijdperk. Om deze reden, hoewel het implementeren van de Inbound Marketing-methodologie veel inspanning vergt, zult u geweldige beloningen krijgen. Als u wilt dat klanten meer consumeren en u aanbevelen, dan moet u ze centraal stellen in uw strategie.
Inbound Marketing is bedacht en ontworpen om contacten te genereren die later nieuwe klanten kunnen worden. Daarom is, als u uw bedrijfsresultaten winstgevend wilt omdraaien, Inbound Marketing de beste optie voor uw bedrijf.
Conclusie
Weten hoe u een inbound marketingstrategie moet implementeren, kan in eerste instantie een proces van vallen en opstaan zijn.
Het is daarom essentieel dat u de motivatie niet verliest. In het begin is alles praktisch. Zodra u het echter voor 100% weet te implementeren en u echt weet hoe u het moet doen, zult u resultaten gaan zien en zult u merken hoe uw verkoopprocessen veel effectiever en beter georganiseerd zullen zijn.
Om te weten en te leren hoe elk van de fasen van de Inbound Marketing-methodologie werkt, nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen. Wij zijn een bedrijf die zich toelegt op het oplossen van groei- en uitbreidings problemen.
Wij kunnen u helpen met alles wat u nodig heeft voor uw bedrijf of toekomstige onderneming. Het is belangrijk voor ons om u te zien groeien en uw doelen te bereiken. Bij BluCactus is uw succes ons succes, daarom begeleiden wij u in dit geweldige proces. Om meer over ons te weten te komen, kunt u ons vinden op Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn en andere sociale netwerken. Neem nu contact met ons op en behaal het gewenste succes!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!