Hotelmarketing: nooit meer lege kamers!

BluCactus - Hotelmarketing - TITULO

Lijst met strategieën in hotelmarketing Wat is hotelmarketing? Hotelmarketing zijn alle strategieën die u kunt gebruiken om het merk van uw hotel te verbeteren. Ze kunnen u helpen om uw aantal reserveringen en bezoeken te verbeteren. Het is ook bedoeld om het aantal gasten, aanbevelingen, positieve meningen en klantenloyaliteit te vergroten.

 

Het zijn allemaal technieken die het imago van uw hotelmerk verbeteren door bijvoorbeeld de manier hoe uw diensten door het publiek worden bekeken te veranderen.

 

Blucactus-wat-is-hotelmarketingDigitale strategieën  kunt u niet negeren als het gaat om hotelmarketing. Tegenwoordig leven wij in een wereld vol technologie en innovatie. Hierdoor zijn gebruikers altijd op zoek naar het volgende nieuwe, en dit moet uw merk zijn. Om dit te bereiken moet u in alle mogelijke kanalen aanwezig zijn.

 

Hotelaanbiedingen verschijnen tegenwoordig zelfs met één enkele zoekopdracht in Google of sociale media binnen het bereik van toeristen.

 

Nu kan iedereen de prijzen van verschillende plaatsen vergelijken zonder geeneens te hoeven bellen. Het is zelfs mogelijk om een ​​specifieke zoekopdrachten uit te voeren met  specifieke prijsklassen, zodat de klant het hotel kan vinden dat het beste bij zijn behoeften past.

 

Dit werkt echter niet als uw marketingstrategieën niet effectief zijn.  Dit artikel is daarom bedoeld om u de fundamentele pijlers van hotelmarketing uit te leggen. Op deze manier kunt u de beste strategieën voor uw hotelbedrijf bedenken. Het enige dat u hoeft te doen, is blijven lezen!

 

Marketing hotelmix, de basis van de strategieën

 

Blucactus-Marketing-hotel-mix-de-basis-van-strategieënU heeft uzelf misschien al duizenden keren afgevraagd wat de behoeften zijn waaraan u moet voldoen. Dit zijn elementen, zoals het hebben van een goede service, kwaliteit tonen en een prijs bieden die aan iedereen kan worden aangepast.

 

Maar hoe kunt u dit doen met behulp van de marketingstrategieën? Wat is hotelmarketing? De marketingmix helpt u om al uw ideeën echt te maken. Het is een set tools en variabelen die de basis vormen van uw marketingstrategie. Zo weet u welke handelingen u moet uitvoeren en ook hoe.

 

Het eerste wat u moet weten, is dat een goede organisatie essentieel is om uw doelstellingen te bereiken. Daarom gaan wij u helpen bij het verdelen van de pilaren die u in elke basis moet hebben. Op deze manier kunt u beginnen met het toepassen en onderhouden van de lijst met strategieën in hotelmarketing.

 

Pijlers van de marketingmix als basis van strategieën

 

Blucactus-prijsPrijs, Wat is hotelmarketing?

 

Het eerste wat u moet definiëren, is de prijs. Waarom? Omdat dit een van de dingen is waar de klant het meest om geeft. U moet het dus heel duidelijk brengen aan het publiek. Hiervoor moet u uw prijsbeleid goed definiëren. Enkele concepten die daarbij horen, zijn bijvoorbeeld:

 

  • Merkwaarde.
  • Prijs Concurrentievermogen.
  • Last-minute aanbiedingen.
  • Speciale aanbiedingen.
  • Prijzen voor meerdere nachten of langere verblijven.
  • Promoties of prijzen voor speciale data.
  • Tarieven per kamertype.

 

Verder moet u uw gasten ook laten weten of u kosten inbrengt voor overtredingen. Denk eraan om dit te doen voordat ze een kamer huren en niet pas nadat ze een fout hebben gemaakt.

 

Promotie

 

Blucactus-promotieHier komen de marketingstrategieën van pas. Als u eenmaal heeft gedefinieerd welke doelstellingen u wilt bereiken en de juiste kanalen heeft geselecteerd, is het tijd voor de promotie en reclame.

 

De promotie moet constant zijn en zich aanpassen aan nieuwe markttrends.Wij laten om deze reden een lijst met strategieën zien voor hotelmarketing. Wij zullen deze in het volgende segment in meer detail uitleggen.

 

  • Online offline.
  • Email reclame.
  • Adverteren met banners.
  • Uw eigen website.
  • Sociale media.
  • Lokale evenementen.
  • Meta Zoekmachines

Processen

 

Blucactus-processenDoor het creëren en verbeteren van de processen kunnen gebruikers tijd besparen.

 

Onder andere hotelketens  moeten het leven van hun klanten gemakkelijker maken. Onthoud dat ze gebruik maken van uw diensten om te ontspannen. Het resultaat is dat u gelukkige en loyale klanten krijgt.

 

Enkele voorbeelden waar u rekening mee kunt houden zijn:

 

  • Gemakkelijk te boeken.
  • Volledige en eenvoudigde informatie.
  • Train receptionisten zodat informatie niet ontbreekt wanneer deze wordt gecommuniceerd.
  • Betaalgemak.
  • Verschillende betalingsmogelijkheden.
  • Annuleringsvoorwaarden.
  • Actieprotocollen (Reiniging, storing, kamer, lucht …)

Mensen

 

Blucactus-mensenOnthoud dat als een klant in uw vestiging aanwezig is, dit hoogstwaarschijnlijk is om even een pauze te nemen van onder andere stress, zenuwen, verplichtingen en vermoeidheid.

 

U moet zich daarom concentreren op hoe u die mensen gelukkig kunt maken. Geef om deze reden prioriteit aan hun goede behandelingen. Wat is hotelmarketing? Bijvoorbeeld:

 

  • Persoonlijke verzorging.
  • Train receptionisten om de gast goed te behandelen.
  • Heb zoveel mogelijk flexibiliteit met de klant.
  • Bied snelle oplossingen voor hun problemen.
  • Heb empathie voor de klant.
  • Zorg altijd voor een goede communicatie.
  • Neem belangrijke informatie niet als vanzelfsprekend aan, aangezien dit tot misverstanden kan leiden.
  • Geef om hun mening of klachten.
  • Snelle service en onmiddellijke aandacht.

Product

 

Blucactus-productJa, wij weten dat u in dit geval geen product aanbiedt dat mee naar huis kan worden genomen. Denk echter aan de ervaring van de klant in uw hotel als een product. Dit kan gaan van uw klantenservice tot  de kamers zelf. Daarom moet u uw klanten de best mogelijke hosting ervaring bieden.

 

Enkele voorbeelden om rekening mee te houden om een ​​goed product / dienst aan de gast te bieden zijn:

 

  • Soorten kamers.
  • Schone gemeenschappelijke badkamers.
  • Variatie op het menu.
  • Lokale kennis.
  • Wi-Fi-kwaliteit.
  • Eetgelegenheden
  • Netheid in alle ruimtes van het etablissement
  • Kwaliteit van entertainmentdiensten.
  • Recreatieruimtes.
  • Winkelruimtes.
  • Snelle service.
  • Details in de kamer.

Plaats

 

Blucactus-wat-is-hotelmarketing-2Het eerste waar toeristen naar kijken, is ongetwijfeld de plek waar ze naartoe gaan. Als ze dit eenmaal weten breiden ze de rest van hun reisplan uit.

 

Het is daarom belangrijk dat u de kenmerken van uw etablissement benadrukt. Onthoud dat toeristen  willen weten waar ze precies zullen zijn en welke opties ze om zich heen hebben:

 

  • Locatie van het hotel.
  • Informatie om er te komen.
  • Vervoer in de buurt.
  • Nabijgelegen vestigingen zoals parken, pleinen, restaurants.
  • Details van de weg.
  • Als er een probleem of complicatie is, vermeld het dan.

Lijst met marketingstrategieën voor de hotelsector

 

Email marketing campagnes

 

Blucactus-e-mailmarketingcampagnesDeze marketingstrategie is perfect om de aandacht van nieuwe klanten te trekken en van andere te behouden.

 

Bovendien kunt u hiermee geweldige promoties aanbieden. U kunt ze ook vragen om een formulier in te vullen om hun ervaring in uw hotel te delen. Op deze manier kunt u feedback krijgen en ontdekken wat u eventueel kunt verbeteren. Een ander voordeel is dat u ze zo ook op de hoogte kunt stellen van nieuwe diensten en naar uw website kunt sturen zodat ze kunnen reserveren. Op deze manier kunt u hun leven een beetje gemakkelijker maken.

 

E-mailmarketing is een perfecte strategie om klanten betrokken en gemotiveerd te houden voor toekomstige boekingen.

 

Uw website moet geweldig zijn

 

Blucactus-- Hotelmarketing - Uw-website-moet-geweldig-zijnOp uw website  moet u laten zien en communiceren wat uw hotel of accommodatie biedt. Maak dus geen eenvoudige website zonder ontwerp en kwaliteit. Een slecht ontwerp is genoeg reden om een website te verlaten zonder te boeken.

 

Uw website is het belangrijkste beeld van uw dienst. Daarom moet de informatie die u deelt eenvoudig en duidelijk zijn. Op dezelfde manier moet het reserveringsproces ook snel zijn.

 

Vergeet het visuele aspect  niet. De afbeeldingen die u op uw website plaatst, moeten duidelijk en van hoge kwaliteit zijn. Hiervoor kunt u een professionele fotograaf inhuren om afbeeldingen met de beste en hoogste resolutie te krijgen. Verder moet u ook het juiste formaat en de juiste verhoudingen gebruiken. Tot slot zijn video’s ook een goede optie omdat ze veel betrokkenheid genereren.

 

Toon uw merk op sociale media

 

Blucactus- Hotelmarketing - -Work-your-brand-in-social-networksHet is belangrijk om uw merk op sociale media te tonen. Om dit te bereiken kunt u zowel digitale als traditionele marketingstrategieën combineren. Op deze manier krijgt u de best mogelijke resultaten.

 

Tegenwoordig vinden mensen het leuk om hun verschillende ervaringen te delen. Het is daarom essentieel om ze onderdeel te maken van uw social media strategie. U kunt bijvoorbeeld platforms zoals Facebook en Instagram gebruiken om uw bedrijf onder de aandacht te brengen.

 

Een andere geweldige manier om uw aanwezigheid op sociale media te verbeteren, is door video’s  te maken en te posten. In dit geval zijn IGTV, Reels of video’s van 1 minuut goede opties. Hiermee kunt u uw publiek laten zien wat uw hotel te bieden heeft en waarom ze voor u moeten kiezen.

 

Geef uw volgers de best mogelijke inhoud. Zorg ervoor dat ze uw hotel willen bezoeken en alles willen ervaren wat het te bieden heeft. Om dit te bereiken moet u uw diensten en waarden goed presenteren. Dit alles terwijl u een merkstrategie volgt die  gebaseerd is op de waarden van uw merk.

 

Banner Reclame

 

Blucactus- Hotelmarketing - -banner-reclameDe toeristische sector is erg competitief, waardoor het belangrijk is om op te vallen en constant op de hoogte blijven van alle nieuwe trends. Reclame voor hotels in digitale media is steeds belangrijker geworden. Het wordt dus van vitaal belang om potentiële klanten te bereiken en aan te trekken.

 

Adverteren voor hotels in zoekmachines zoals Google, websites en zelfs op sociale media, zullen helpen om potentiële klanten aan te trekken.

 

Bezoekers kunnen uw website bekijken uit pure nieuwsgierigheid en uiteindelijk toch een accommodatie reserveren. Om dit te bereiken, moet u strategieën voor SEO, SEM en sociale media ontwikkelen. U moet daarom een marketing bedrijf inhuren dat gespecialiseerd is in marketingstrategieën.

 

Blucactus- Hotelmarketing - -Social-EventsSociale evenementen

 

Een andere manier om klanten aan te trekken en het aantal boekingen te verhogen, is via sociale evenementen.

 

U kunt bijvoorbeeld deelnemen aan vakantiebeurzen waar veel hotelbedrijven en reisbureaus hun diensten tonen en aanbieden aan het publiek.

 

U kunt ook deelnemen aan grote sociale evenementen als onderdeel van een PR-strategie.

 

Dit zal uw imago en merkwaarde verbeteren en tegelijkertijd ook uw betrouwbaarheid versterken.

 

Digitale platforms zijn een actuele uitdaging

 

Blucactus- Hotelmarketing - -digitale-platforms-een-uitdaging-om-vandaag-te-staan-2Met de vooruitgang van de technologie kan uw bedrijf  niet overleven met alleen traditionele marketingstrategieën.

 

Tegenwoordig maken​​ hotelketens  grote uitdagingen mee, zoals samenwerkingsmodellen voor toerisme. Een duidelijk voorbeeld hiervan is de bekende app Airbnb. Er zijn echter nog veel andere platforms die deze dienst aanbieden, met een  uitgebreide lijst met opties in prijzen en soorten accommodatie. Flipkey, Housetrip, Trivago, zijn slechts enkele voorbeelden.

 

De snelle groei van deze modellen en online platforms vormt een grote uitdaging voor hotelmerken die geen gebruik willen maken van de technologische wereld.

 

Als hotelbedrijven dus willen slagen in het digitale tijdperk, moeten ze zich aanpassen aan de evolutie. Zoals u kunt zien, moet u traditionele marketingstrategieën combineren met de nieuwste trends.

 

Veel digitale platforms bieden u de mogelijkheid om via hen te adverteren of uw diensten aan te bieden. Als u wilt dat uw hotelbedrijf meer reserveringen krijgt, moet u naar uw doelgroep gaan, dit is de meest effectieve manier om dit te doen.

 

Hoe gaat u de uitdaging van digitale platforms voor hotels aan?

 

Het positieve van technologie is dat u er met de nodige kennis een zeer nuttige tool van kunt maken. Hiervoor moet u echter veel lezen en onderzoeken om de instrumenten te kennen die u tot uw beschikking heeft. Onthoud dat technologie u niet beperkt en dat iedereen er altijd welkom is. Als u niet weet hoe u deze grote uitdaging moet aangaan, zullen wij dit in deze sectie eenvoudig uitleggen.

 

Sluit aan bij de metazoekmachines van hotels

 

Blucactus-- Hotelmarketing - hoe-om-de-uitdaging-van-digitale-platforms-voor-hotels

Dit klinkt ingewikkeld, maar het is heel gemakkelijk te begrijpen en te gebruiken. Alle bovengenoemde digitale platforms, Flipkey, Housetrip, Trivago, Airbnb zijn metazoekmachines.

 

Deze tool  heeft de voorkeur van gebruikers omdat het tijd bespaart bij het zoeken naar de beste optie om op reis te gaan en vanwege het eenvoudige en snelle reserveringssysteem.

 

Deze meta-zoekmachines bieden de gebruiker resultaten uit meerdere bronnen. Ze bieden bijvoorbeeld een lijst met opties die afkomstig zijn van de combinatie van zoekmachines zoals Google, Yahoo, reserveringswebsites, hotelwebpagina’s en meer.

 

Hoe kunt u deelnemen aan een metazoekmachine?

 

Blucactus- Hotelmarketing - -How-can-join-a-meta-search engineZoals wij al eerder zeiden, zijn er geen grenzen als het gaat om de digitale wereld. Uw hotel of accommodatie hier onderdeel van maken, staat bekend als marketing voor metazoekmachines. Op de lijst met strategieën in hotelmarketing van vandaag, is het ook een fundamentele activiteit voor alle accommodatie verstrekkers.

 

Om in een metazoekmachine te verschijnen, moet u eerst de app van uw keuze selecteren. Nadat u de beste app voor uw etablissement heeft gekozen, hoeft u zich alleen maar te registreren. Hierna krijgt u uw gratis profiel. Sommigen van hen zullen om een ​​ samenwerking vragen en anderen zullen niets terugvragen.

 

Vergeet niet dat uw accommodatie, hotel of herberg in perfecte staat moet worden gezien. Dit betekent dat de afbeeldingen die u uploadt voor uw gebruikers, ook de sleutel zijn om meer gasten aan te trekken. Een wazige foto, een foto uit een slechte hoek of een te licht of donker beeld zal  geïnteresseerden afschrikken.

 

BluCactus, uw bondgenoot in digitale marketing

 

Blucactus- Hotelmarketing - -neem-contact-opHet internationale marketingbureau BluCactus bedient klanten over de hele wereld. Onze specialiteit? Het creëren van webontwerpen en SEO-positionering bij online zoekopdrachten. Bovendien is onze groep experts toegewijd om bedrijven en merken te helpen in een van de meest concurrerende sectoren op de markt; de digitale wereld.

 

BluCactus begeleidt u bij elke stap die u zet. Dit gaat van het creëren van de branding van uw bedrijf tot het creëren van content. Onze focus ligt op het ondersteunen van uw merk  bij de ontwikkeling van uw website of het beheren van uw accounts op sociale media.

 

Dit online marketingbureau, gevestigd in Amsterdam, probeert uw imago als merk te versterken en naar een hoger niveau te tillen. Wacht niet langer met de hulp van de beste specialisten in digitale marketing en neem contact met ons op via onze sociale media of website.

 

Als u op de hoogte wilt blijven van de wereld van digitale marketing, nodigen wij u uit om te abonneren op onze maandelijkse nieuwsbrief.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *