Blucactus-Wat-is-een-logo.

Een logo is een combinatie van tekst en afbeeldingen met verschillende doelen. Een bedrijfslogo vertelt mensen de naam van het bedrijf en het biedt mensen een manier om het bedrijf makkelijk te identificeren. Bovendien dient een logo als een visueel symbool dat op verschillende manieren het imago van uw bedrijf weergeeft.

 

Als u een nieuw bedrijf begint, denkt u misschien aan de locatie, de services die u wilt aanbieden en uw budget. Als het op het logo aankomt, besteedt u niet meer tijd aan een goede. Je zegt tegen jezelf “wat is een logo !? het maakt niet uit, ‘maar het zou moeten!

 

In BluCactus waarderen we uw tijd. We kennen al deze kritieke factoren die je de hele nacht wakker houden en je geest achtervolgen. Van koffie logo ontwerp, mode logo ontwerp tot auto showroom logo ontwerp, wij gaan voor hen. Dus houd je hoofd omhoog. U bent op de juiste plaats. BluCactus maakt uw verbluffende, onthouden bedrijfslogo.

 

Het maakt niet uit of u zich in Amsterdam, België of een andere verre plaats in de wereld bevindt, wij zullen u helpen een beroep te doen op de hele markt en alle vereisten. Ons digitale marketingbureau kan inherent uw doelstellingen vertalen naar visueel en daarin een weerspiegeling van uw karakter en functies creëren die bij de klant blijven hangen.

 

Met ons professionele team begrijpt BluCactus “Wat is een logo?” en je zou geen enkele ontwerper moeten adopteren. Omdat uw bedrijfslogo geen willekeurig merk is, blijft het de hele tijd bij.

 

We helpen uw merk om een ​​innovatief logo te hebben, en dat kan niet gebeuren zonder de juiste vragen te stellen over wat de behoeften van uw klant zijn. Ons gerenommeerde ontwerpbureau is dus slim genoeg om de marktbehoeften te realiseren vanwege onze eindeloze ervaring op dit gebied.

 

Wat is een logo? Waarom heb je het nodig?

 

BLOG-WHATISLOGOIn eenvoudige woorden, het is een symbool dat onze geest verbindt met het bedrijf in kwestie, zonder te hoeven zoeken naar de merknaam.

 

We erkennen intuïtief dat deze vorm voor dit merk is. Uw logo is een directe communicatie met uw klanten die uw ideeën, waarden en missie belichaamt.

 

Het creëren van een specifiek bedrijfslogo-ontwerp kan een extra budget creëren om een ontwerper in te huren of contact op te nemen met een grafisch ontwerpbureau. Maar je moet weten dat het het waard is. Waarom?

 

  • Breng uw identiteit over en toon uw verhaal.
  • Help uw klanten uw merk te herkennen zodra ze uw symbool zien.
  • Maak je merk pakkend en trek de aandacht.
  • Maak een indrukwekkende eerste indruk van uw bedrijf.
  • Help u uw loyale klanten te vinden. (mensen voelen nu bijvoorbeeld loyaliteit aan het logo van Starbucks en Costa, meer dan behorend tot de smaak van de koffie die ze serveren).
  • Help u op te vallen in de competitieve markt.
  • Vertaal al je missie en waarden naar een visueel doel.

Hoe ziet een logo eruit?

 

We kunnen het in 7 soorten verdelen. BluCactus is bevoegd om dit allemaal te doen en helpt u ook om te beslissen welke goed genoeg is voor uw bedrijf.

 

BLOG-MONOGRAM1. Monogram

Het monogram bestaat alleen uit letters: CNN, ZARA, IBM. Deze logo’s zijn, zelfs als ze eenvoudig, memorabel en effectief zijn.

 

Het betekent niet dat je direct naar een monogram moet gaan om eenvoud te krijgen, maar BluCactus kan het het beste aan.

 

Wanneer we kunnen gebruiken: als uw bedrijfsnaam te lang is en u wilt dat iedereen deze onthoudt, kunt u overwegen een afkorting te gebruiken (bijvoorbeeld door de eerste letters van alle woorden in de bedrijfsnaam te vermelden) om uw merknaam gemakkelijker te maken.

 

BLOG-WORDMARK2. Wat is een logo? wordmark

Het perfecte voorbeeld van een woordmerklogo is Google, VISA en Coca-Cola. Het komt wanneer je een unieke en beknopte naam hebt.  Dus, wanneer de bedrijfsnaam wordt geïntegreerd met verschillende typografie, wordt dit merk een opmerkelijke bezienswaardigheid.

 

Het is enorm belangrijk om de juiste typografie te kiezen. Het ontwerpen van een woordmerk voor mode heeft bijvoorbeeld de neiging om elegante en gezellige lettertypen te gebruiken, terwijl een officiële instantie altijd een traditioneel lettertype hanteert.

 

Wanneer we kunnen gebruiken: als uw bedrijfsnaam kort genoeg is om alles in het logo te gebruiken, of als uw merk al een uitstekende naam heeft, zou het een uitzonderlijk idee zijn om uw merk in de hoofden van klanten te laten blijven.

 

BLOG-PICTORIAL-MARK3. Beeldmerk

Het is de meest voorkomende voor ons zodra we horen “wat een logo is”, omdat het afhankelijk is van een pictogramafbeelding zoals:

 

Apple, Twitter, Volkswagen.

 

Achter dit voorbeeldmodel bevindt zich een symbolische betekenis. Ze willen de kern van hun bedrijf vestigen, en ze winnen het.

 

Wanneer we kunnen gebruiken: het werkt wanneer u een diepe betekenis wilt en verder gaat dan het stereotype beeld van uw bedrijf.

 

BLOG-ABSTRACT-LOGO4. Abstract logo

Het lijkt op de afbeeldingen, maar het hoofdbestanddeel is gerelateerd aan abstracte geometrische figuren en vormen.

 

Pepsi en Adidas zijn daar een uitstekend voorbeeld van.

 

Wanneer we kunnen gebruiken: als u geschetste kleuren met een pakkende vorm wilt gebruiken, zonder een ingewikkeld begrip te noemen, is de abstracte figuur onze keuze.

 

BLOG-MASCOT5. Mascotte

Mascotte-logo heeft de neiging inspiratie te halen uit een grappig personage en het is de perfecte manier om een woordvoerder van uw bedrijf te creëren.

 

De beste toepassing op dit idee is Michelin en de kolonel van KFC. Wanneer we het kunnen gebruiken:

 

Het werkt voor een bedrijf dat een concept wil toekennen voor gezinnen en kinderen.

 

Houd er echter rekening mee dat dit type logo niet kan overkomen op al uw marketingvormen, zoals visitekaartjes.

 

BLOG-COMBINATION.6. Wat is een logo? Combinatie

Een combinatielogo brengt minstens twee van al het bovenstaande samen. Het pictogram en de letters komen naast elkaar om een definitieve afbeelding te maken.

 

Hier zijn voorbeelden van deze combinatie; Doritos, Burger King en Lacoste.

 

Het enorme voordeel van dit logo is inderdaad dat uw publiek uw bedrijfsnaam en uw visuele identiteit begint te koppelen.

 

Wanneer we kunnen gebruiken: we raden altijd aan deze combinatie te gebruiken, vooral in het geval van het opzetten van uw nieuwe branche. Uw bedrijf moet rekening houden met de gedachten van uw klanten.

 

BLOG-EMBLEMLOGO7. Embleem logo

Een embleemlogo bestaat meestal uit een traditioneel pictogram dat een indrukwekkende impact zal achterlaten. Dit symbool is een goede keuze voor historische universiteiten, toonaangevende bedrijven en autobedrijven, omdat het prestige en reputatie aan het bedrijf toevoegt.

 

Wanneer we het kunnen gebruiken: hoewel het episch en mysterieus lijkt, kunnen we het nog steeds gebruiken voor uw geavanceerde startup.

 

Vooral als het gaat om de voedingsmiddelen- en drankenindustrie, zoals Starbucks, doet het embleemlogo het goed. Mis het niet en bekijk onze favoriete logo’s uit onze catalogus.

 

10 vitale tips die we volgen om een echt goed logo te krijgen

 

BluCactus gaat nergens voor zonder een specifieke strategie; we zijn ons bewust van wat een logo is en hoe het vermogen van visuele identiteit uw autoriteit kan versterken. We hebben een track record in het implementeren van een succesvol logo.

 

BLOG-SKETCH1. Schetsen zijn een must

Misschien lijkt het een beetje ouderwets, maar we geloven in de onbeperkte kracht om een pen op papier te houden voor elke productieve ontwerper. Sommige ontwerpers gebruiken liever een vectorprogramma, zoals Illustrator.

 

Deze rommelige concepten zouden uiteindelijk helpen om een effectief logo te krijgen en een antwoord hebben op “Wat is een logo?” Maar wees voorzichtig, je zou dieper moeten denken.

 

Als u een koffie-logo-ontwerp wilt maken, hoeft u niet alleen maar een kopje koffie te schetsen. Wat Starbucks maakt, is Starbucks het schitterende logo.

Dienovereenkomstig komen we niet vast te zitten aan een idee; nee we schetsen met meer dan 30 schetsen en ontdekken wat we moeten overwegen en wat we moeten overslaan. BluCactus waardeert deze inspiratiefase en besteedt meer tijd aan deze eerste stap voordat het ontwerpproces wordt voltooid.

 

BLOG-BALANCE2. Breng evenwicht

Ontwerpen draait om het brengen van balans tussen verschillende elementen. Onze ogen zijn geweldig in het vinden van balans in deze combinaties of in het observeren wanneer iets in de juiste positie is, en normaal op het eerste gezicht.

 

Daarom houden we balans door het gewicht van verschillende componenten te realiseren, zoals: afbeeldingen en kleuren.

 

Evenwicht is de kern van ontwerpen. Als je het breekt, wil je iets, maar ik verzeker je dat het geen werk ontwerpt.

BLOG-SIZE.p

 

3. Overweeg de grootte

Het is ongelooflijk belangrijk om ervoor te zorgen dat uw logo goed door alle marketingmaterialen gaat, zoals wanneer u flyers, posters, brochure-advertenties of billboards gebruikt, in elektronische formaten.

 

Onze aanpak is het zelf testen om de beste te landen die zich aan alle maten kan aanpassen.

 

4. Wat is een logo? Profiteer van kleur

Het gaat om het gebruik van optimale kleuren. Kleur heeft diepgaande onderzoeken en verwarrende theorie.

 

BLOG-TAKECOLOR.

Onze ontwerpers kunnen deze theorieën dienen om u te helpen uw doelen te bereiken. Als u bijvoorbeeld naar een mode-logo zoekt in de kledingwinkel van uw mannen, kan uw logo zwart of beige zijn.

 

U gaat nooit voor het antwoord op “wat is een logo”, zonder de kleurvoordelen op uw ontwerp te interpreteren.

Misschien ken je de basisregels voor het gebruik van kleuren, zoals het overwegen van kleuren in de buurt van het kleurenwiel en ervoor zorgen dat de kleuren eruit zien op de zwart-witte achtergrond.

 

Maar BluCactus is in orde met de regel om een creatieve plek te krijgen, zolang het er nog steeds prachtig uitziet.

 

We kunnen zo’n polariserend effect veroorzaken om ogen af te rukken. Bovendien mixen en genereren we samengestelde kleuren om een nieuw kleurenmodel te inspireren.

 

BLOG-DESIGN-TON5. De ontwerptoon past bij uw branche

BluCactus gelooft dat er een tijd en plaats is voor alles.

 

We kunnen geen harde stappen volgen zonder uw branche te begrijpen en wat u wilt dat uw klanten van u weten.

 

Eerst zullen we alle informatie verzamelen die u graag in uw merk wilt gebruiken. Vervolgens zullen we een strategie bedenken om aan uw verwachtingen te voldoen.

 

Het belangrijkste is dat uw logo er overtuigend en aantrekkelijk uitziet.

 

BLOG-TYPOGRAPHY.6. Typografie doet ertoe

De logo-afbeelding is echter belangrijk, maar het vinden en kiezen van het juiste lettertype en de juiste lettergrootte is veel belangrijker dan u denkt, vooral wanneer letters het meesterwerk zijn.

 

BluCactus is nooit afhankelijk van bekende lettertypen, omdat het gebruik van de meest voorkomende lettertypen het ontwerp onhandig maakt.

 

We krijgen ook maar één lettertype.

 

Het overwegen van een aangepast lettertype is een van onze denkrichtingen omdat het uw identiteit helpt overtreffen.

 

BLOG-GOALLOGO7. Erkenning is ons doel voor een logo

Zoals we eerder vermeldden, is het logo een prominente kracht als het gaat om het introduceren van u op de markt.

 

We zijn ons er dus van bewust dat we niet van dit doel afwijken. U onderscheiden van uw concurrenten is onze missie.

 

We willen een logo maken dat een antwoord kan bieden wanneer iemand vraagt: “Wat is een logo?”.

 

We willen dat uw klanten uw logo snel kunnen koppelen aan de services die u ook aan uw bedrijf biedt. Een logo kan in verschillende posities worden gezien, dus houd er rekening mee, als het van toepassing is om vanuit alle hoeken te bekijken.

 

Conclusie

Nu u een antwoord hebt op de vraag ¨Wat is een logo? ¨, waarom het belangrijk is om een goed bedrijfslogo-ontwerp te hebben en hoe BluCactus u kan helpen. U kunt nu doorgaan en contact opnemen met ons team. Of vraagt uw zich af wat zal het kosten om een logo te laten ontwerpen?

 

Een logo maken is een onderdeel van ons toegewijde werk. We hebben een competent team dat hun tijd zal bepalen om aan uw behoeften te voldoen.

Hoe werkt het in BluCactus?

 

BLOG-BLUCACTUS

1. Goede communicatie

Onze medewerkers zullen met u communiceren en u laten kennismaken met uw bedrijf. Als we niet weten ‘Wat is een logo? Wij zullen u helpen het te definiëren.

 

We luisteren aandachtig naar al uw behoeften en beginnen een strategie af te stemmen die goed bij uw project past.

 

Vervolgens houden we alle communicatiekanalen open en delen we updates met u.

 

2. Gebruik alle onderzoekstools en verzamel gegevens

Na bestudering van uw merkinformatie bepalen we uw marktsegment. Marktonderzoek is een van onze benaderingen om de beste manier te bepalen om uw project aan de markt te presenteren. Begin vervolgens met het eerste deel van het ontwerp.

 

3. Voorlopig logo-ontwerp

We bieden de klant op dit moment wat hij wil bereiken om onze werken te evalueren en te beslissen welke hij het leukst vindt.

BLOG-BLUCACTUS

4. Rekening houdend met feedback

Volgens klanttevredenheid blijven we aan het project werken na het maken van aantekeningen en het overwegen van uw suggesties. Daarna beginnen we met het ontwerpen van de tweede.

 

5. Laatste aanraking

Uiteindelijk kies je degene die je leuk vindt. Vervolgens levert ons team al het materiaal dat u nodig hebt voor uw huisstijl, inclusief de vectorversie.

 

We zullen je nooit verlaten zonder het gevoel van troost en vervulling. Evenzo luisteren we aandachtig naar uw ambities, ongeacht uw locatie, of u nu in Hoofddorp, Haarlem, Amsterdam of Belgie of zelfs Hamburg bent. Nog steeds verward over wat een logo is; oké neem nu contact met ons op. We zouden graag van u horen!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *