Hoe de wereld u ziet, is van belang: wat is een huisstijl? Zeg wie u bent! Ontwerp uw huisstijl!

Blucactus-Wat-is-een-huisstijl.

Wat is een huisstijl? Als u uw merk wilt opbouwen, zijn er verschillende aspecten waar u rekening mee moet houden. Zo kunt u veiligheid creëren, zowel financieel als bij de loyaliteit van uw consumenten.

 

Enkele van deze factoren zijn de relatie na de verkoop, de financiële voordelen en de bedrijfsidentiteit. Op deze manier kan het merk deel uitmaken van de gewoonten van de consumenten. Als een consument dus bepaalde symbolen of kleuren ziet, zal de klant dus aan het bedrijf denken.

 

 

Wat is een huisstijl of bedrijfsidentiteit?

 

Blucactus-wat-is.Dit zijn de waarden die deel uitmaken van de wereldvisie van een bedrijf.

 

Dit omvat elementen als principes, endomarketingacties.

 

De positie die het inneemt in verschillende situaties en het beeld dat het voor zichzelf wil creëren.

 

Een huisstijl is veel meer dan alleen het imago van een bedrijf.

 

 

 

Blucactus-Wat is een huisstijl?Wanneer-een-logo-gaat-bouwen-erg-nuttig-is-om-de-volgende-vragen-te-stellen

 

 

Het heeft ook te maken met belangrijke culturele en organisatorische zaken van het bedrijf.

 

Bedrijven van alle groottes en sectoren vinden dit daarom essentieel voor hun relaties met medewerkers en klanten.

 

Bovendien geeft het weer wat een bedrijf is, wat zijn waarden zijn en hoe het zich in verschillende situaties gedraagt.

 

 

Wat is een huisstijl? Merk Elementen

 

Blucactus-Wat is een huisstijl?Verbeter-de-positionering-van-het-merk-in-de-gedachten-van-consumenten.1.   Naam

 

Het is belangrijk om een naam te kiezen die uw bedrijfsidentiteit laat zien. Wij weten dat dit een uitdaging kan zijn, aangezien het alles moet vertegenwoordigen waar het bedrijf voor staat.

 

Dit is het eerste waarmee uw bedrijf zich onderscheidt van de rest.

 

Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid om een ​​slogan toe te voegen achter uw bedrijfsnaam.

 

De resultaten hiervan kunnen verbluffend zijn. Dit hangt ervan af of uw slogan pakkend blijkt te zijn en of het publiek het leuk vindt.

 

2.   Merklogo

 

Blucactus-Logo-van-het-merkDit is een symbool of afbeelding die gemaakt is op basis van de waarden van een bedrijf.

 

Ontwerp specialisten zeggen dat een logo eenvoudig en duidelijk moet zijn.

 

Op deze manier kan het publiek gemakkelijk de boodschap begrijpen die het moet overbrengen.

 

Dit kan in een geschreven of visuele vorm zijn.

 

 

 

Blucactus-Laat-het-bedrijf-gemakkelijk-herkennen-en-onthouden-door-de-consumenOnthoud dat het, ongeacht welke u kiest, een betekenis moet hebben.

 

Wij raden aan om verschillende versies van het logo te maken. U kunt het bijvoorbeeld maken op een witte achtergrond, zwarte achtergrond, verticaal, horizontaal, enzovoort.

 

Een logo is echter niet de naam van uw bedrijf in PowerPoint met een Comic Sans-lettertype.

 

Het logo kan namelijk nog belangrijker zijn dan de bedrijfsnaam zelf. Dit komt doordat het menselijk brein beelden beter onthoudt dan woorden.

 

Blucactus-elementen-van-de-merknaam.Een logo is een ontwerp waarin u de bedrijfsnaam kunt toevoegen of vervangen. Het moet verder ook onderscheidend, flexibel en tijdloos zijn.

 

Bij het maken van een logo,  is het erg handig om uzelf de volgende vragen te stellen:

 

  •         Is mijn bedrijf leuk of serieus? Afhankelijk van het antwoord heeft u een opvallende kleur nodig of juist het tegenovergestelde.
  •         Voor wie is het? Een volwassen publiek is niet hetzelfde als een jonge doelgroep.
  •         Is het iets exclusiefs? Dan kan het een ontwerp zijn dat elegantie en een hoge koopkracht uitstraalt.

 

Meestal geven bedrijven het logo niet het belang dat het heeft. Dit is een grote vergissing aangezien dit de eerste indruk is die een klant van het bedrijf heeft.

 

3.   Wat is een huisstijl? Typografie, die de persoonlijkheid van het merk vertegenwoordigt

 

Blucactus-Wat is een huisstijl?typografie-die-de-persoonlijkheid-van-het-merk-vertegenwoordigt.Typografie is niets meer dan de lettertypen die wij kunnen gebruiken om ons merk te creëren.

 

Over het algemeen raden wij aan om slechts één lettertype te gebruiken, maar onthoud dat voordat u een definitieve beslissing neemt, u eerst moet overwegen of het er goed uit zou zien in in verschillende situaties, zoals digitaal of gedrukt.

 

Bedrijven als Apple of Mercedes-Benz zijn merken die mensen gemakkelijk kunnen herkennen. Dit is te danken aan hun unieke en constante typografische stijl.

 

Onthoud dat u een unieke lettertype moet hebben, dat zowel duidelijk als gemakkelijk te lezen is.

 

4.   Kleuren die de bedrijfsidentiteit kunnen laten opvallen

 

Blucactus-Wat is een huisstijl?Colors-die-de-bedrijfsidentiteit-differenti½ren.pKleuren zijn niet alleen de kleur van het logo.

 

Het zijn ook de kleuren en tonen die zullen worden gebruikt in alle materialen van het bedrijf, of het nu grafisch materiaal is, online of zelfs in de fysieke structuur van het bedrijf.

 

Het is gebruikelijk dat het kleurenpalet een primair palet van 2 tot 4 kleuren en een secundair palet van 8 tot 12 kleuren bevat. Alle materialen moeten vaak aan deze bepaalde specificaties voldoen.

 

Het doel hiervan is om het publiek deze kleuren alleen te laten karakteriseren aan de visuele identiteit van één bepaald merk.

 

Blucactus-Wat is een huisstijl?Genereer-een-groter-vertrouwen-in-het-bedrijf-en-verbeter-de-reputatie.Ook de keuze van het kleurenpalet mag u niet aan het toeval overlaten.

 

Onthoud dat kleuren  gebruikt worden om emoties op te roepen en  om persoonlijkheden uit te drukken. Zo kunnen ze de emoties beïnvloeden die uw merk bij mensen oproept.

 

Het kan op zijn beurt merkrelaties stimuleren en ervoor zorgen dat uw bedrijf sneller opvalt. Als u bijvoorbeeld aan een rood blikje denkt, denkt u waarschijnlijk aan Coca-Cola.

 

Zodra wij de kleuren zien, komt een specifiek beeld in ons op, of wij dat nu willen of niet.

 

Blucactus-Wat is een huisstijl?afbeeldingen-die-het-merk-oproepen5.   Wat is een huisstijl? Afbeeldingen die het merk kunnen oproepen 

 

Het gebruik van afbeeldingen of iconen.

 

Maakt ook deel uit van de huisstijl van elk merk.

 

Om die reden moet het consistent zijn met de rest van de elementen.

 

 

 

Blucactus-Wat is een huisstijl?stem-en-toon6.   Stem en toon

 

De toon waarop bepaalde mededelingen worden gezegd, verwijzen naar de manier waarop het bedrijf zijn boodschappen uitdrukt en zijn publiek aanspreekt.

 

Respect staat boven alles.

 

Onthoud dat het niet alleen is wat u zegt, maar ook hoe u het zegt.

 

 

 

7.   Wat is een huisstijl? Vergroot de belevingen van uw merk

 

Blucactus-Wat is een huisstijl?website-verhoog-de-merkbeleving

Tegenwoordig is het  hebben van een website onmisbaar. Het ontwerp, de bruikbaarheid en de inhoud ervan is erg belangrijk.

 

De website is de op een na beste ervaring van elk merk geworden. Dit wordt alleen overtroffen door de echte ervaring. Bovendien kan dit meestal efficiënter en sneller zijn.

 

Sociale media kanalen kunnen tegenwoordig als een onderdeel van de huisstijl worden gezien.

 

Dit is zelfs zo ver gekomen dat gebruikers nu meer vertrouwen hebben in bedrijven die online aanwezig zijn. Het is dus cruciaal om een goede online reputatie te hebben.

 

8.   Huisstijl briefpapier

 

Blucactus-Stationery-corporate-dat-de-identiteit-belichaamt.pMensen gebruiken steeds minder brieven en enveloppen.

 

Bedrijven gebruiken ze echter nog steeds in de vorm van visitekaartjes, flyers, brochures en catalogi.

 

Dit doen ze om met hun publiek te communiceren.

 

Wij moeten u er daarom aan herinneren dat er veel mogelijkheden zijn om de persoonlijkheid van uw merk in deze elementen te laten zien.

 

 

 

Blucactus-Wat is een huisstijl?The-bewegwijzering.9.   Wat is een huisstijl? Signage

 

Dit identificeert het merk in de buitenwereld.

 

De meeste bedrijven denken er echter niet aan.

 

Als het gaat om zaken met fysieke vestigingen, zal de decoratie, inclusief  het bord met de merknaam, het merk vertegenwoordigen.

 

Daarom is het zo belangrijk om dit detail niet te vergeten.

 

 

Blucactus-De-verpakking-maakt-uw-merk-uniek.

10.       Verpakkingen die uw merk uniek maken

 

Als de verpakking van uw merk bijzonder is, verzekeren wij u dat de gebruikers deze zonder twijfel mee naar huis zullen nemen.

 

Wij laten voortdurend toe dat de vormen, kleuren, afbeeldingen en verpakking berichten van de producten die wij kopen ons beïnvloeden.

 

Het is dus ontzettend belangrijk om uniek te zijn en op te vallen, ook als het om verpakkingen gaat.

 

Blucactus-bericht.11.       Wat is een huisstijl? Boodschap

 

De boodschap van uw merk is één van de laatste elementen waaruit de huisstijl bestaat.

 

Dit heeft te maken met de visie, missie en waarden van uw bedrijf.

 

Dit element is een must-have als u actie wilt ondernemen in verschillende delen van het bedrijf.

 

Het bericht kan bijvoorbeeld formeel of informeel zijn, afhankelijk van het profiel en het imago van het bedrijf.

 

De voordelen van een huisstijl 

 

Blucactus-reputatie.Een stabiele en duidelijke huisstijl die gemakkelijk te herkennen is, heeft de volgende voordelen.

 

  1.       Geeft een verhoogde merkwaarde
  2.       Helpt met het onderscheiden van de concurrentie
  3.       Schept vertrouwen in het bedrijf en verbetert de reputatie.
  4.       Biedt consistentie in alle communicatie.
  5.       Hiermee kan het bedrijf gemakkelijk worden geïdentificeerd en onthouden door consumenten.
  6.       Verbetert merk positionering in de hoofden van consumenten.

 

Wat is het verschil tussen een huisstijl en een logo?

 

Blucactus-Wat is een huisstijl?Wat-is-het-verschil-tussen-huisstijl-en-logoWanneer mensen vragen wat een huisstijl is, denken ze vaak dat het hetzelfde is als het logo.

 

Dit is echter slechts één van de vele elementen waaruit dit bestaat.

 

Wij kunnen zeggen dat het logo een aspect is dat de huisstijl vormt, maar het vertegenwoordigt niet de hoofdkenmerken van het bedrijf.

 

Aan de andere kant is het visuele aspect van een bedrijf een belangrijke factor waarmee mensen het bedrijf kunnen identificeren.

 

Wat is een huisstijl? Waarom heb ik er een nodig?

 

Blucactus-Wat is een huisstijl?Waarom-een-huisstijl-hebben.U weet al dat een huisstijl de essentiële en visuele elementen vertegenwoordigt waar een bedrijf uit bestaat. Nu moet u dus duidelijk definiëren waar uw bedrijf voor staat en wat het zal verdedigen. Op deze manier weten uw klanten, partners en medewerkers wat ze kunnen verwachten.

 

Sommige bedrijven claimen ook vaak andere normen te vertegenwoordigen dan die ze uitvoeren. Als u dit doet, kunt u het vertrouwen van het publiek verliezen.

 

Als een bedrijf bijvoorbeeld een toespraak houdt over hoe belangrijk het milieu is, en tegelijkertijd samenwerkt met bedrijven waarvan bekend is dat ze vervuilers zijn, zal het een verkeerd beeld afgeven. Zodra het publiek hiervan dus op de hoogte is, zullen ze zich afvragen waar het bedrijf voor staat en er slecht over denken.

 

Blucactus-Wat is een huisstijl?Waarom-een-huisstijl-hebben-Een goede huisstijl hebben is dus belangrijk geworden om een ​​solide boodschap op te bouwen. De reden hiervoor is dat het kan helpen om sterke verwachtingen van het publiek te creëren en hen te laten weten wat ze van u kunnen verwachten.

 

Tegenwoordig hebben nieuwe consumententrends de relatie tussen een bedrijf en zijn klanten belangrijker dan ooit gemaakt.

 

Het heeft het ook mogelijk gemaakt om een ​​balans in de verkoop te creëren. Dit komt doordat het vaste klantenbestand een belangrijk onderdeel vormt van de financiën van een bedrijf.

 

Deze nieuwe relatie zorgt ervoor dat consumenten van bedrijven gaan eisen dat ze een standpunt innemen over verschillende onderwerpen. Dus als iemand zegt: “Wat is een bedrijfsidentiteit?” Kunt u zeggen dat het een relevante factor is om dit soort relaties te behouden.

 

Wat is een huisstijl? De subjectieve kenmerken

 

Blucactus-differentiatieZodra u begint met het creëren van de huisstijl van uw bedrijf, moet u met veel aspecten rekening houden.

 

Eén daarvan is het opnemen van de dagelijkse praktijken die al in het bedrijf bestaat.

 

Op deze manier vermijdt u veel problemen zoals het gebrek aan synchronisatie tussen het voorstel en de uitvoering.

 

Binnen de subjectieve factoren die in de identiteit van een bedrijf aanwezig moeten zijn, valt het volgende op.

 

  •   Blucactus-coherentie.     Differentiatie: Binnen een efficiënt voorstel moet u zich onderscheiden van de concurrentie en de aandacht van het publiek trekken.
  •         Samenhang: De tegenstrijdigheden tussen discours en praktijk vormen een enorm risico die u niet mag nemen. De identiteit moet dus de kenmerken van het bedrijf en de manier waarop het werkt behouden.
  •         Relevantie: Het belang van het bedrijf voor zijn doelgroep moet niet alleen de creatie van het merkconcept omvatten, maar moet ook compatibel zijn met wat het publiek met het bedrijf zoekt.
  •         Reputatie: Zodra u de bovenstaande drie elementen heeft gecreëerd, kan het bedrijf zich concentreren op het positieve imago dat het aan zijn doelgroep wil overbrengen.

 

Blucactus-relevantie

 

Een goede reputatie verschijnt niet meteen.

 

U moet dit in de loop van de tijd opbouwen.

 

Nu u dus weet wat de subjectieve kenmerken van een huisstijl zijn.

 

Leggen wij uit welke elementen aanwezig moeten zijn bij het maken ervan.

 

 

Hoe maak ik een een huisstijl? 

 

Blucactus-geschiedenis-van-het-merk.Voordat u uw huisstijl creëert, moet u weten dat de visuele identiteit niet zo belangrijk is als de waarden die u moet hebben. Enkele hiervan zijn differentiatie, samenhang, relevantie en reputatie.

 

Nu zullen wij u in meer detail vertellen hoe het moet worden voorbereid:

 

Wat is een huisstijl? Merkverhaal:

 

Elke persoon creëert zijn eigen identiteit op basis van de levensgeschiedenis die ze hebben.

 

Blucactus-Wat is een huisstijl?visuele-identiteitBij bedrijven is dit niet anders. Een bedrijf kan alleen bepaalde waardes aannemen als het in zijn geschiedenis past. Zo wordt de identiteit van een bedrijf stap voor stap opgebouwd, in harmonie met de boodschap die het wil overbrengen.

 

Visuele identiteit:

 

Zoals u weet, is dit een fundamenteel aspect van het bedrijf, aangezien dit de boodschap vertegenwoordigt die het bedrijf wil overbrengen.

 

Dit bestaat uit:

 

·     Blucactus-Openbaar-doelwit    Wat is een huisstijl? Doelgroepen:

 

Bij het opstellen van een identiteit moet men rekening houden met de doelgroep en de kopers die het wil bereiken.

 

Zowel de visuele identiteit als de essentie van het over te brengen bericht kunnen verschillen.

 

Bijvoorbeeld als het publiek bestaat uit jongeren tot 25 jaar of mensen tussen 45 en 60 jaar.

 

 

·         Blucactus-taal.Taal

 

Wij noemden eerder al dat respectvol zijn erg belangrijk is.

 

Onthoud dat dit de taal is die u niet alleen in advertenties, maar ook in zakelijke relaties zult gebruiken.

 

Dit omvat uw relatie met de klanten en medewerkers.

 

De taal moet dus consistent zijn met de boodschap en de kenmerken van het publiek.

 

Welke sectoren van het bedrijf beïnvloedt het?

 

Door een huisstijl te creëren, heeft u invloed op alle onderdelen van het bedrijf. Dit kan direct of indirect zijn. Nu zullen wij enkele belangrijke aspecten van die veranderingen bespreken.

 

Blucactus-interne-communicatie.Interne communicatie

 

Behalve dat u dit moet aanpassen aan de visuele identiteit, moet u het ook integreren in elke vorm van contact.

 

Dit kan bijvoorbeeld met medewerkers, lezingen, interne rapporten, mededelingenborden en tijdschriften zijn.

 

Dit is iets dat de gewenste waarden overbrengt door de juiste taal te gebruiken.

 

 

Blucactus-Genereer-een-groter-vertrouwen-in-het-bedrijf-en-verbeter-de-reputatie.Wat is een huisstijl? Externe communicatie

 

Hier hebben wij impact op de doelgroepen, partners en het grote publiek.

 

Dit kan met het gebruik van pers advies, reclamestukken, websites en sociale media. Zoals u kunt zien, is het dus belangrijk om consistent te zijn met de identiteit van het bedrijf.

 

Enkele voorbeelden van dit soort communicatie zijn de handleiding voor de publicaties van het merk op Facebook.

 

Blucactus-aandacht-en-relatie-met-de-klantKlantenservice en relatie

 

Stelt u zich eens voor dat een bedrijf een boodschap van moderne technologie wil overbrengen, maar geen sociale media gebruikt om zijn gebruikers te bereiken.

 

Zoals u zich kunt voorstellen, zal dit een tegenstrijdig bericht sturen.

 

Dit komt doordat het voorstel niet overeenkomt met wat ze echt doen.

 

De manieren om met de klanten om te gaan, de servicekanalen en de methoden  worden allemaal beïnvloed door de houding die het bedrijf kiest.

 

Blucactus-cultuurorganisatie

Wat is een huisstijl? Organisatiecultuur

 

Ten slotte zal een bedrijf dat zijn werknemers creatieve vrijheid geeft, zien hoe dit de organisatiecultuur van het bedrijf ten goede beïnvloedt.

 

Hetzelfde zal gebeuren met bedrijven die concepten als teamwork, organisatie en professionele groei boven alles stellen.

 

Conclusie

 

Blucactus-conclusieWij sluiten dit artikel af met de opmerking dat een huisstijl te maken heeft met zowel de esthetische elementen die de identiteit van het bedrijf overbrengt als de waarden waarmee het handelt.

 

Vervolgens hopen wij dat wij uw vraag over wat een huisstijl is, hebben kunnen beantwoorden. Wilt u weten wat er allemaal in een huisstijl pakket zit, klik dan hier.

 

Wij verzekeren u dat als u alle stappen volgt, u in staat zult zijn om de essentie van uw bedrijf aan het publiek over te brengen.

 

 

 

Blucactus-bieden-congruentie-in-alle-communicatieZelfs als u een ervaren ondernemer bent die alle kenmerken van uw eigen bedrijf kent.

 

Raden wij u aan een team van specialisten in te huren die alle aspecten van de identiteit gids in overweging nemen.

 

Gezien het belang hiervan, moet u dit niet lichtvaardig opvatten.

 

Bij BluCactus hebben wij specialisten die u kunnen adviseren.

 

 

Blucactus-conclusie-2

 

Daarbij kunnen ze ook een strategisch plan voor uw huisstijl opstellen.

 

Op deze manier kunt u de essentie van uw bedrijf overbrengen, uw omzet verhogen en meer bekendheid in de markt krijgen.

 

Neem nu contact met ons op en vraag uw gratis offerte aan!

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *