Wat is de marketingstrategie van Fendi?

Blucactus NL - Wat is de marketingstrategie van Fendi? - Fendi

Wat is de marketingstrategie van Fendi? Het modemerk Fendi staat sinds de oprichting in 1918 door Adele Casagrande synoniem voor luxe. Dit Italiaanse modebedrijf staat voor elegantie, stijl, vakmanschap en innovatie. Het biedt via zijn collecties, lederwaren en schoenen, zonnebrillen en andere accessoires. Deze voldoen aan de behoeften van mannen en vrouwen.

 

Net als andere luxemerken heeft Fendi echter begrepen dat een marketingstrategie ideaal is om zijn doelgroep te bereiken. Wat resulteert in een stijgende omzet. Dit merk heeft bijzondere strategieën uitgevoerd, zoals het F Is For… Fendi-concept. Andere marketing acties gaan we in dit bericht benoemen.

 

Wat is het Fendi-logo?

 

Blucactus NL - Wat is de marketingstrategie van Fendi? - Fendi

Fendi wordt gekenmerkt en onderscheiden van andere merken door zijn discrete en duidelijke logo.

 

Het heeft een dubbele F met een hoofdletter, waarbij de ene rechtop staat en de andere ondersteboven. Deze letter is gekozen voor het merk omdat deze afkomstig is van de familienaam van Karl Lagerfeld, de ontwerper.

 

In het geval van Fendi, ongeacht of het een primair of meer extravagant logo heeft, is het zo dat alle merken een logo moeten hebben.

 

Cristina Monfardini heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de marketingstrategie van Fendi

 

 

Blucactus NL - Wat is de marketingstrategie van Fendi? - Fendi

Hoewel er niet veel informatie toegankelijk en gerelateerd is aan de marketingstrategie van Fendi, is er via de # StateofInfluence- serie een rapport uitgebracht over de status van influencer-marketing. Daar kon Fendi’s Director of Global Communications ons vertellen hoe ze de strategieën rond dit merk implementeren.

 

Cristina Monfardini had op dat moment de gelegenheid om te praten over F Is For… Fendi. Het idee van dit concept was om zowel online als offline een ervaring te creëren om een jonger publiek te bereiken. Dit is een 360-graden platform geweest en heeft samengewerkt met bekende mensen. Zoals het model Winnie Harlow en NBA-ster Jordan Clarkson.

 

Deze samenwerking wekte interesse omdat het publiek zich vanuit verschillende hoeken geïdentificeerd kon voelen.

 

Monfardini verleende de oorsprong van dit nieuwe Fendi-concept om het Romeinse erfgoed van het merk en zijn creativiteit bij te brengen. Evenzo wilden ze vakmanschap en de link met de wereld van design benadrukken . Omdat het relevante elementen zijn voor millennials en Gen Z’s. Om deze waarden te delen, richtte het merk zich echter op het gebruik van meer authenticiteit voor een rijker gesprek.

 

Wie is de doelgroep van Fendi?

 

Blucactus NL - Wat is de marketingstrategie van Fendi? - Fendi

Zoals je kunt zien, heeft Cristina Monfardine de samenwerking gezocht van persoonlijkheden die mode kunnen laten opvallen via haar F Is For… Fendi-platform.

 

Het doel van dit platform was echter duidelijk, het is om in contact te komen met een jonger publiek.

 

Omdat dit de doelgroep is dat dit merk, net als anderen zoals Burberry, nodig heeft voor de toekomst.

 

 

Wat zijn de kenmerken van de merkstrategie van Fendi?

 

Dit waren een aantal marketingstrategieën voor het merk Fendi:

 

Co-branding – 2018

 

Blucactus NL - Wat is de marketingstrategie van Fendi? - Fendi

Co-branding heeft een duidelijk doel: twee verschillende bedrijven werken samen om een ander product te creëren. Dit is een zeer interessante marketingstrategie van Fendi omdat je hiermee meer consumenten kan bereiken. Allemaal door een nieuw product te tonen en de verkoop te verhogen.

 

Deze samenwerking tussen twee merken is tot op de dag van vandaag heel gebruikelijk in de mode-industrie. En in het geval van Fendi maakte dit luxemerk voor 2018 op de Milaanse catwalk gebruik van de “F” van het sportmerk Fila.

 

Deze verbintenis werd uitgevoerd nadat de kunstenaar Hey Reilly op zijn sociale media een montage had gepubliceerd met het Fendi-logo maar met de “F” voor Fila. Deze combinatie was een succes. Het had zo’n impact op dit communicatiekanaal dat ze het hebben gerealiseerd. En wat is een betere manier om dit voorstel te presenteren op Milan Fashion Week.

 

F IS VOOR…FENDI – 2020

 

Blucactus NL - Wat is de marketingstrategie van Fendi? - Fendi

Dit is een van Fendi’s meest bekendste marketingstrategieën geweest. In feite heeft deze digitale strategie de manier veranderd waarop het publiek gewend is om merken te zien. Sociale media zorgen er ook voor dat het merk een nieuwe tone of voice heeft. Zonder de reputatie op het spel te zetten die dit bedrijf al heeft opgebouwd sinds de lancering in de modesector.

 

Daarom, in al die jaren 2020 en 2021, was de zin te zien in de biografie van zijn Instagram: “We zijn de onverschrokken, de freaks en de vrijen. Wij zijn #Fisforfendi ”.

 

Hierna kon dit merk niet onopgemerkt blijven in het gebruik van technologische vooruitgang. Om deze reden richt het merk zich sinds enkele jaren wat meer op digitale ontwikkeling. Wereldwijd samenwerken, zoals bijvoorbeeld de digitale samenwerkingen via WeChat in China.

 

Deze samenwerking was een van de belangrijkste voor het merk. Vooral als we bedenken dat dit een van de markten is die de meeste groei voor het merk heeft doorgemaakt.

 

Influencer-marketing – 2020

 

Blucactus NL - Wat is de marketingstrategie van Fendi? - Fendi

De manier waarop Fendi influencermarketing sinds 2020 benaderd, is authentiek en inclusief. Met andere woorden, ze proberen mensen te waarderen boven volgers. Om het talent en de creativiteit die over de hele wereld bestaat te vieren. 

 

Voor de samenwerking via de marketing van Fendi-influencers wilde het merk creatieven met veel potentieel uit verschillende kunstgebieden betrekken. Daarom was het mogelijk om de samenwerking van andere beroemdheden te zien om dit doel te bereiken.

 

Astrid S en Nigel Sylvester zijn enkele van de millennial influencers van het merk geweest voor het uiten van hun talent door middel van echte berichten. En het is dat, voor dit merk, het jonge publiek liever talent ziet dan iemand die geobsedeerd is door filters. Daarom is het geheim om een eerlijk gesprek te voeren met de mensen van vandaag, en behalve communiceren, moet je luisteren.

 

Vond je dit bericht leuk?

 

Blucactus NL - Linn Larsson

De marketing van Fendi heeft zich vooral gericht op digitale media. Omdat het via deze platforms gemakkelijker is om de doelgroep te bereiken om doelen te bereiken.

 

Elk modemerk heeft marketing nodig. Als je een modebedrijf hebt bij BluCactus, kunnen we je helpen de strategie te creëren die je nodig hebt om waarde toe te voegen aan je merk door de consument beter te leren kennen. U hoeft alleen maar contact met ons op te nemen, wij helpen u graag verder.

 

Schrijf u in op onze gratis maandelijkse nieuwsbrief en u ontvangt actuele informatie over digitale marketing.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.