Creëer de online meubelwinkel van u dromen: trucs en tips om meubels online te verkopen

BluCactus - meubels online - title

Ontdek de beste trucs om meubels online te verkopen. Meubilair is een van de belangrijkste elementen als het gaat om de decoratie en functionaliteit van elke ruimte. Sinds het begin van de lockdown zijn veel winkels echter van de fysieke naar de digitale wereld gegaan. Online verkoop is een trend die de laatste jaren steeds populairder is geworden. Wij laten u  daarom in deze blog alle strategieën, tips en trucs zien die u nodig heeft om meubels online te verkopen. Zo wordt uw bedrijf een succes.

 

Marketing voor alles …

 

Blucactus-De-marketing-voor-allesAlle bedrijven die een bepaald product of dienst aanbieden, hebben baat bij online marketing, ongeacht de sector van uw bedrijf. Dit komt doordat marketing de optimalisatie van promotie- en communicatiestrategieën voor de klant mogelijk maakt.

 

Een goede communicatie met uw doelgroep is van vitaal belang, omdat u hierdoor beter contact kunt maken met uw publiek dan de concurrentie.

 

Bovendien helpen marketingstrategieën u om het imago van uw producten of diensten te verbeteren. Dit punt zal leiden tot klantloyaliteit en meer geloofwaardigheid. Niet alleen dat, maar dit zal ook een gevoel van betere kwaliteit voor het bedrijf geven ten opzichte van anderen in de markt.

 

Welke meubels kan ik online verkopen?

 

Blucactus-Wat-meubels-kunnen-online-verkopenDit is een van de eerste punten waar u over moet nadenken als u meubels online gaat verkopen. Hier moet u weten wie u bent. Bent u een meubelontwerper? Importeur? Maker? Meubelreparateur? Heeft u een bedrijf of doet u het gewoon als hobby?

 

Een ander punt waar u in het begin rekening mee moet houden, is dat u, als u al een fysieke winkel bent, u uw huidige producten moet analyseren. Controleer welke producten populair zijn en welke niet. Uw eerste stappen in de digitale wereld zouden gebaseerd moeten zijn op het verkopen van wat uw klanten het leukst vinden en nog een klein assortiment producten daarbij. Probeer niet alles in één keer te catalogiseren, dit leidt af en verwart klanten.

 

Als u  uw bedrijf helemaal opnieuw begint, is het de bedoeling dat u op zoek gaat naar meubels die qua prijs concurrerend zijn op de markt. Probeer bovendien producten aan te bieden die gemakkelijk te verzenden zijn en geen professionele installatie vereisen. Wij houden allemaal van praktische zaken en het is bewezen dat dit soort producten het best worden verkocht. U moet daarom klein en gemakkelijk beginnen, ook om uw omzet veel gemakkelijker te verhogen.

 

Digitale versus fysieke verkoop

 

Blucactus-Sell-digital-Vs-Physical-SalesWanneer u beslist welke van de twee vormen van verkoop beter is, hangt dit af van wat u met uw merk wilt doen.

 

U kunt echter ook een  strategie creëren die beide vormen van verkoop combineert.

 

Door meubels online te verkopen, door bijvoorbeeld sociale media of een website, bereikt u een veel groter publiek.

 

Fysieke verkoop is ideaal omdat veel klanten zich meer op hun gemak voelen bij het kopen van een meubelstuk dat ze kunnen zien en aanraken voordat ze ervoor betalen.

 

Wat moet ik doen als de klanten de meubels fysiek willen zien?

 

Blucactus-Wat-doen-als-klanten-de-meubels-fysiek-willen-zienZoals wij al eerder zeiden, zullen veel van uw klanten het product willen aanraken of zien voordat ze het kopen. Dit kan voor veel bedrijven een struikelblok zijn, maar dit hoeft niet zo te zijn.

 

Het beste wat u kunt doen om uw klanten zelfverzekerder te maken, is door hen veel hoogwaardige afbeeldingen te laten zien. Experts bevelen ongeveer vijf foto’s aan vanuit verschillende hoeken en close-ups.

 

Wees niet bang om creatief te zijn met foto’s, gebruik neutrale achtergronden en ook een omgeving die voor iedereen ideaal is. Als uw meubelstuk bijvoorbeeld in verschillende kleuren wordt geleverd, kunt u dit als een idee gebruiken om meer foto’s te maken.

 

Een van de favoriete manieren voor winkels om de twijfels van hun klanten over de aankoop van dat nieuwe meubelstuk weg te nemen, is door een retourservice aan te bieden in de eerste dagen na de aankoop.

 

Het fenomeen webrooming en showrooming

 

Blucactus-Het-fenomeen-van-webrooming-en-showroomingEen van de nieuwe trends als het gaat om het verkopen van grote producten zoals meubels is webrooming. Webrooming vindt plaats wanneer de koper een voorstudie van het product heeft gemaakt voordat hij het koopt.

 

Wat kan de verkoper in dit geval doen in de fysieke winkel? Hier moet u voor extra waarde zorgen. Het is niet langer voldoende om de klant te informeren over het product, u moet hem iets extra’s geven.

 

U kunt ook naar fysieke winkels gaan om meer te weten te komen over bepaalde producten, maar deze dan online kopen.

 

Dit fenomeen wordt showrooming genoemd en komt veel voor in warenhuizen (Target, Costco, Walmart, etc.). In dit geval gaan veel consumenten de winkels binnen om producten te ontdekken om ze later online te kopen.

 

Tips voor het online verkopen van meubels

 

Wij willen u helpen bij het starten en vergroten van de verkoop van uw bedrijf. Om deze reden leggen wij hier de belangrijkste trucs uit om meubels online te verkopen:

 

Begin met een marktonderzoek

 

Blucactus-Doe-een-marktonderzoekVoordat u begint met het maken van marketingstrategieën, moet u analyseren of uw meubelbedrijf voldoende publiek heeft om winstgevend te zijn. Als u na uw marktonderzoek nog steeds niet zeker bent over het antwoord, vraag uzelf dan af: heeft mijn bedrijf vraag en concurrentie? Zo niet, dan is er geen markt voor jou.

 

Marktonderzoek zal worden gedaan met behulp van enkele enquêtes, live of digitaal. Bovendien moet u niet alleen kijken of uw markt verkoopt, maar ook bestuderen hoe en met welke middelen zij hun producten verkopen.

 

Houd elke trend in de gaten als het gaat om online marketing en hoe merken voortdurend veranderen. Kies een niche die bij het product past dat u verkoopt.

 

Vergeet tot slot niet Google Trends te gebruiken om markttrends te detecteren op basis van de woorden die u invoert.

 

Gebruik het meest geschikte platform om uw publiek te bereiken

 

Blucactus-Gebruik-het-meest-geschikte-platform-om-uw-publiek-te-bereikenElk platform heeft zijn eigen functies en hoewel het ideaal is om alle platforms te gebruiken, is het beter om met de 2 beste kanalen te beginnen die bij uw merk passen.

 

Het platform waarop u online kunt verkopen, is afhankelijk van uw marktniche en de  producten die u aanbiedt of aanbeveelt.

 

Over het algemeen zijn de meest gebruikte platforms om meubels online te verkopen:

 

  • YouTube: afhankelijk van uw doelgroep moet u analyseren of u een YouTube-account moet aanmaken.
  • Een blog: een blog om uw publiek te bereiken, is de meest aanbevolen methode en is de laatste jaren ook het meest gebruikt. Ook gastbloggen kan ernorm helpen.
  • Landingspagina: het combineren van dit platform met advertenties zoals Google AdWords of Facebook Ads is de beste manier om omzet te genereren.
  • Sociale media: sociale media heeft een groot bereik  

Hoe start ik mijn eigen online winkel?

 

Blucactus-hoe-te-starten-eigen-online-winkelHet maken van een online site kan voor veel mensen heel eng zijn, dit hoeft echter niet zo te zijn. De eerste stap bij het online verkopen van meubels is dat u niet helemaal vanuit niets hoeft te beginnen. Ondersteun uzelf via platforms zoals Prestashop, Shopify, Magento of Woocommerce. Elk heeft zijn eigen speciale functies en stellen u in staat om te beginnen met standaard sjablonen. Dankzij deze sjablonen hoeft u alleen maar alle nodige informatie, grafische elementen en enkele instellingen te uploaden.

 

Een andere optie is om verschillende ervaren professionals in de omgeving in te huren. Zij helpen u bij het ontwerp van uw website. Zo heeft u een team van ontwikkelaars, ontwerpers en marketing- en advertentie-experts om u te helpen.

 

Onthoud dat uw website uw sollicitatiebrief is voor potentiële klanten. Neem de tijd en investeer in een goed team om u te helpen uw online aanwezigheid uit te breiden.

 

Onderscheid u van de concurrentie

 

Blucactus-Onderscheid-jezelf-van-de-concurrentieNadat u uw markt heeft geanalyseerd en de ideale platforms heeft geselecteerd om aan de slag te gaan met uw online meubelbedrijf, is het tijd om de volgende stap te zetten.

 

Dit is hét moment om u te onderscheiden van anderen.

 

Probeer uw belangrijkste consument aan te trekken met frisse en leuke ideeën. Innoveer met nieuwe strategieën en pak dingen anders aan zodat u zich kunt onderscheiden van de concurrentie. Op deze manier kunt u hun aandacht vestigen op verkoop- of promotiestrategieën.

 

Probeer aanbiedingen te maken die onweerstaanbaar zijn voor uw gebruikers en die ervoor zorgen dat uw bedrijf herinnerd wordt.

 

Blucactus-Genereert-vertrouwen-en-creëert-autoriteitBouw vertrouwen op en creëer autoriteit

 

Met behulp van een blog of op uw sociale media, zult u manieren moeten zoeken om vertrouwen te wekken bij uw potentiële klanten.

 

Door dit te creëren, zullen ze de eerste stap van de aankoop zetten en uiteindelijk bij u blijven.

 

Er zijn veel factoren die het vertrouwen van de gebruiker beïnvloeden, maar vanuit ons standpunt zijn dit de belangrijkste:

 

 

Blucactus- - meubels online - Create-nuttige-inhoud1. Maak interssante inhoud

 

Inhoud is een van de essentiële elementen als het gaat om het online verkopen van meubels.

 

Niet alles zijn eenvoudige afbeeldingen.

 

Wij raden u daarom aan om  frisse en interessante inhoud te creëren om klanten aan te trekken.

 

U kunt bijvoorbeeld een blog maken over hoe de meubels verzorgd moeten worden of welke meubels nu in zijn.

 

Blucactus - meubels online - -Demonstreer-autoriteit-in-uw-niche2.Toon autoriteit in uw niche

 

Uw bedrijf moet als expert op het gebied van meubels uitblinken.

 

Als u wilt dat uw website of blog een referentie is in de wereld van online winkelen, moet u laten zien dat deze al een tijdje op de markt is.

 

Ook Google hecht meer belang aan blogs en websites die al een langere tijd online aanwezig zijn.

 

 

3.Voeg recensies en meningen toe

 

Blucactus - meubels online - -Incorporate-beoordelingen-meningen-of- getuigenissenWat hier belangrijk is, is authentiek zijn.

 

De beste manier om dit te bereiken, is door de mening van uw  klanten te tonen.

 

U kunt dit doen met behulp van kleine enquêtes, foto’s of zelfs een video die u op uw sociale media en website kunt plaatsen.

 

Deze bieden u twee enorme voordelen voor uw verkoopstrategie.

 

De belangrijkste zou zijn dat u zo betrouwbaarder wordt voor toekomstige klanten. Daarnaast kunt u zo ook feedback krijgen om uw bedrijf te verbeteren.

 

Blucactus - meubels online - -Gebruik-afbeeldingen-of-video_sGebruik afbeeldingen of video’s

 

Hoewel dit punt misschien heel voor de hand liggend lijkt, is het noodzakelijk om het te benadrukken.

 

Veel online bedrijven houden geen rekening met grafische werken en de impact die ze hebben.

 

 

 

 

 

 

Vereenvoudig uw aanbod en maak het onweerstaanbaar

 

Blucactus- - meubels online - Vereenvoudig-uw-aanbod-en-maak-het-onweerstaanbaarOm meer inkomsten uit uw bedrijf te halen, moet u uw verkoopaanbod eenvoudiger maken om uw klanten aan te trekken. U kunt bijvoorbeeld de producten of meubels aanbieden die de bestsellers zijn  binnen uw niche. Onthoud dat u in het bedrijfsleven het gevoel moet creëren dat een klant een product moet kopen. Als wij daar een aanbieding aan toevoegen, zullen veel klanten meer naar u op zoek gaan.

 

De beste manier om online verkopen voor te zijn, is door te anticiperen wat uw klant wil. Dit is een groot voordeel van online tools en hoe ze u kunnen helpen meer omzet te genereren.

 

Hier zijn verschillende manieren waarop u de verkoop kunt optimaliseren:

 

  • Nieuwe volgers of abonnees op uw pagina  krijgen door wedstrijden te houden of extra voordelen te geven die klanten alleen krijgen als ze zich abonneren.
  • Maak verkooptrechters om via e-mailmarketing online aan uw mail lijst te verkopen.
  • Ontwikkel een landingspagina met de aanbieding van uw ster product.
  • Gebruik marketing- en advertentiecampagnes om uw zichtbaarheid op sociale media of zelfs in massamedia te vergroten.

Extra strategieën voor het verkopen van meubels

 

Blucactus-Doe-een-marktonderzoekHier zijn enkele strategieën die u kunt toepassen als uw klanten zich meer op hun gemak voelen als ze het het fysieke uiterlijk van het product kennen voordat ze het kopen:

 

Verzenden naar winkel (ophalen in winkel)

 

Veel klanten halen de producten liever op in de winkel of op de plek waar de meubels staan, in plaats van het te laten bezorgen. Dit heeft veel voordelen voor het merk aangezien u veel geld bespaart in de logistiek. Een ander voordeel is dat de koper direct contact heeft met jou of met uw winkel, dit is voor de klant een reden om terug te keren en loyaliteit op te bouwen met uw merk.

 

Blucactus - meubels online - -verzenden-naar-winkelKrijg contacten in de winkel

 

Meubelverkopers moeten al jaren klantgegevens verzamelen om ze beter te leren kennen.

 

Dankzij de nieuwe technologieën is dit tegenwoordig veel gemakkelijker dan vroeger.

 

Nu kunt u monitoren gebruiken zodat uw gebruikers hun gegevens achterlaten in ruil voor aanbiedingen. 

 

 

 

Blucactus- - meubels online - contacten-binnen-de-winkelPlan de levering

 

Ook als u geen fysieke winkel heeft, kunt u toch een manier vinden om de levering van de meubels in te plannen.

 

Zorg ervoor dat u het aflevert op een plaats die het beste bij uw koper past.

 

Veel van de frustraties van digitale kopers houden verband met buitensporig lange levertijden, vertragingen en niet gespecificeerde datums, enz.

 

 

Digitale kortingsbonnen

 

Blucactus - meubels online - -Schema-de-leveringDit punt kan in verband worden gebracht met verschillende van de eerdere strategieën en trucs.

 

Door digitale kortingsbonnen aan te bieden, kunt u twee dingen exploiteren: de verkoop van de producten en het verkeer naar uw website, wat uw merk weer beter positioneert in de markt. Zo plaatst Google u bij de eerste zoekresultaten voor meubelverkoop in uw regio.

 

Met technologie kunnen wij veel nieuwe en leuke dingen doen. In plaats van papieren kortingsbonnen uit te delen aan de eerste persoon op straat, kunnen ze online worden verspreid onder een gericht publiek.

 

Deze digitale coupons worden vervolgens naar de fysieke winkel gestuurd. De doeltreffendheid ervan is heel gemakkelijk te meten en de ontvangst door de consumenten is meestal erg positief.

 

Blucactus- - meubels online - Coupons-digitaalBlended marketing

 

De term blended marketing is de combinatie van zowel online als offline marketingstrategieën.

 

Deze term is bekend bij die campagnes die digitale marketing technieken integreren met traditionele media.

 

Online en offline acties vullen elkaar aan.

 

Een voorbeeld is het aanbieden van kortingen in ruil voor aanbevelingen op digitale media.

 

Beacon-technologie

 

Blucactus - meubels online - -gemengde-marketingBeacon-technologie is al een paar jaar in gebruik en zorgt voor zeer interessante interacties binnen winkels. Het werkt via communicatie tussen kleine apparaten en de telefoon van de klant via Bluetooth. De gebruiker moet echter eerder een app hebben gedownload om dit te laten werken.

 

Stelt u zich eens voor dat u een winkel binnenkomt en zodra u een meubelstuk nadert, verschijnt er een bericht op uw mobiele telefoon. Dit bericht bevat dan informatie over dat specifieke meubelstuk. Dan krijgt u weer een bericht met een uitnodiging om het merk te volgen op sociale media. En net voor vertrek herinnert het u eraan dat ze korting hebben op stukken van een nieuwe collectie als u zich abonneert op hun zakelijke website.

 

Deze technologie heeft veel voordelen. Een daarvan, misschien wel de belangrijkste, is dat u hiermee klanten behoudt. Een ander voordeel is dat u persoonlijke voorkeuren kunt verzamelen om persoonlijke profielen te maken met de voorkeuren van uw klanten. Met deze informatie wordt het gemakkelijker voor u om meer gepersonaliseerde communicatie te starten. Hierdoor wordt de consument een terugkerende klant.

 

Blucactus - meubels online - -technologie-BeaconNFC-technologie

 

NFC staat voor Near Field Communication. Dit is een draadloze technologie met een redelijk kort bereik.  Het wordt door veel merken gebruikt om een ​​geheel nieuwe winkelervaring te creëren in fysieke vestigingen.

 

Op deze manier ontvangen ze elke keer dat een klant zijn gsm naar een product brengt nieuwe informatie. Dit moet niet worden verward met Beacon-technologie.

 

Terwijl dit soort technologie u in staat stelt productinformatie te krijgen, krijg u bij de andere extra informatie. Dankzij dit kunt u lijsten maken met de favoriete producten van uw klanten en hun e-mails bereiken met nieuws over hen.

 

Apps om thuis te gebruiken

 

Blucactus - meubels online - -technologie-NFC

Dankzij de trend om apps te gebruiken voor de meubelwereld, besloten veel bedrijven om deze platforms te gebruiken.

 

De applicaties stimuleren online verkoop en adviseren klanten ook op ontwerpen. De bekendste apps van deze soort zijn afkomstig van bedrijven als Westwing Home & Living.

 

Met sommige van zulke apps kunt u een soort virtual reality gebruiken.

 

Op deze manier kunt u de meubels toevoegen die u wilt kopen in uw echte omgeving. Wanneer u foto’s maakt van de ruimte die u wilt decoreren, kunt u met deze toepassingen de meubels in uw huis bekijken voordat u deze koopt.  

 

BluCactus, uw bondgenoot in digitale marketing

 

Blucactus - meubels online - -neem-contact-opHet internationale online marketingbureau BluCactus bedient klanten over de hele wereld. Onze specialiteit? Het creëren van webontwerpen en SEO-positionering bij online zoekopdrachten. Bovendien is onze groep experts toegewijd om bedrijven en merken te helpen in een van de meest concurrerende sectoren op de markt; de digitale wereld.

 

BluCactus begeleidt u bij elke stap die u zet. Dit gaat van het creëren van de branding van uw bedrijf tot het creëren van content. Onze focus ligt op het ondersteunen van uw merk  bij de ontwikkeling van uw website of het beheren van uw accounts op sociale media.

 

Dit online marketingbureau, gevestigd in Amsterdam, probeert uw imago als merk te versterken en naar een hoger niveau te tillen. Meubels online. Wacht niet langer met de hulp van de beste specialisten in digitale marketing en neem  contact met ons op via onze sociale media of website.

 

Als u op de hoogte wilt blijven van de wereld van digitale marketing, nodigen wij u uit om te abonneren op onze maandelijkse nieuwsbrief.

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *