20 Geweldige en Veelzijdige Trends in Webdesign in 2021
De verschillende trends in webdesign in 2021 hebben altijd een onstuitbaar evolutieproces doorgemaakt. Een traceerbaar feit vanaf eind jaren negentig tot nu. Ondanks dat het nieuwe decennium van de jaren 2021 net is begonnen, hebben de webtrends al sterk gedefinieerde functies. Deze functies zijn als levels die deel uitmaken van alle stijlen binnen webdesign. In het algemeen vormt de opkomst van mobiele technologie een belangrijke factor bij het consolideren van deze trends. Samengesteld door een interactief platform van apparaten zoals iPads, tablets en smartphones.
Webdesigners voorspellen ook dat de vroege komst van het IoT (Internet of Things) onderdeel is van het proces. Een realiteit die steeds meer ontwerpen van webpagina’s vereist aanpasbaar te zijn aan elk type ondersteuning of scherm. Ten slotte zullen de verschillende trends in webdesign in 2021 ook afhangen van het wijdverbreide gebruik van het zogenaamde ‘Snackable Content-fenomeen‘. Een vraag die steeds vaker wordt gesteld door een breed publiek van klanten en gebruikers. Een kenmerk waarop elke nieuwe webpagina efficiënt moet reageren.
Wat zijn de nieuwe trends in webdesign die deel uitmaken van de wereldmarkt?: Belangrijkste tips voor herkenning en differentiatie.
Het webdesign-veld maakt deel uit van de digitale industrie, doordrenkt met felle commerciële concurrentiekracht. Dit is de reden waarom het altijd een gretig veranderende sector is. Een element dat bestand is tegen een evolutionair ritme dat zich zelfs van het ene jaar op het andere onderscheidt.
Hierdoor worden de experts van het BluCactus Marketing Bureau getest op hun ervaring om duidelijke criteria te ontwikkelen die het mogelijk maken een duidelijk beeld te geven van ten minste twintig trends in webdesign in 2021. Dit integreert zowel modaliteiten als visuele hulpmiddelen die deel uitmaken van het dagelijks leven.
Voor dit artikel was het mogelijk om drie groepen trends te identificeren. De eerste groep omvat het trendbereik van niet meer dan 10 maanden oud. De tweede groep bestaat uit geconsolideerde stijlen van het afgelopen decennium. De derde verwijst naar structurele aspecten en worden geïdentificeerd op basis van hun verplichte karakter. Elk van hen komt overeen met de onderstaande thematische punten.
Trend 1: Animatie van ontwerpelementen (separators, GIF’s en overgangsverschijnselen). Trends in webdesign.
Deze modaliteit onderscheidt zich van de andere soorten webdesign trends die recent in 2021 zijn gecreëerd. Het onderscheidt zich door het vermogen om dynamiek te brengen in elke websamenstelling, die voldoet aan het verbeteringscriterium op het gebied van gebruikerservaring.
De diversiteit aan applicatiestrategieën en -methoden hangt af van het creativiteitsniveau van de ontwerper. Het doel van een website is een andere reden die aan dergelijke elementen grenst. Allereerst zullen componenten zoals GIF’s en animaties een actief onderdeel zijn van de nieuwe websites.
Het meest fundamentele aspect van deze trend is de breuk met klassieke webontwerpen, waarbij een belangrijke stijl en frisheid aan de composities worden toegevoegd. De trends in webdesign in 2021 die worden ondersteund door dit soort elementen bieden zowel visuele als mechanische beweging.
Het visuele hiervan wordt bereikt door het gebruik van kleurovergangen in lettertypen. De dynamische separator bereikt zijn effect door het exclusieve gebruik van lijnen. Het is altijd raadzaam om de hulp van een grafisch ontwerper te hebben om dergelijke gelegenheden te identificeren. Zij bepalen aspecten zoals wanneer en welke website dergelijke toepassingen vereist.
Trend 2: Prevalentie van webcomposities met uitgesproken asymmetrie.
De introductie van asymmetrie in webdesign vertegenwoordigt een volledig innovatief veld. Als trend wordt het geconsolideerd na 2015. Dit werkt als een hulpmiddel op de composities gedefinieerd door balans.
Van alle trends op het gebied van webdesign in 2021 is dit gericht op het bieden van een sfeer van informaliteit. Sommige auteurs definiëren het alternatief als een nieuw type asymmetrisch evenwicht, afgeleid van de reeks voorwaarden die nodig zijn voor een effectieve werking.
Webdesigners hebben verschillende strategieën ontwikkeld om zeer aantrekkelijke ontwerpen te maken. Voornamelijk van webpagina’s gebaseerd op asymmetrie om een permanente visuele impact te creëren.
Onder hen valt de laterale plaatsing van objecten op. De representatieve factor van de sector die bekend staat als asymmetrisch evenwicht. In deze trend kan de aandacht van de gebruiker worden afgeleid door zijn attentie te trekken. De broken grid-strategie is een belangrijk alternatief binnen deze webdesign trends in 2021. Een grid verwijst naar het hypothetische lijnplan dat nodig is voor de distributie van elementen op het web. Visuele stijfheid is één van de elementen die daarmee verdwijnt.
Trend 3: Animatie en beweging in webdesign. Trends in webdesign.
Vanwege zijn kenmerken vertegenwoordigt dit ontwerp geen nieuwigheid. Wat wel een vooruitgang inhoudt, is een verhoging van het acceptatieniveau. Zo opereert het op een markt die voorheen resistent was tegen het gebruik ervan.
Deskundige webdesigners kunnen het beter herkennen als een reeks trends. Deze trends in webdesign in 2021 bevatten effecten voor het laden van pagina’s. Met geanimeerde afbeeldingen kunt u ook dynamiek toevoegen aan statistische informatie. Ten slotte zijn er ook bepaalde vervagende effecten die verband houden met de schuifbeweging.
Er zijn ook andere varianten van dit soort webdesigntrends in 2021. Belangrijke effecten zoals Slow-Mo behoren tot deze groep. Het basisprincipe is het gebruik van CSS-animaties op een heel bijzondere manier. De overgang lijkt subtiel qua ontwerp. Het is daarom een zeer geschikt alternatief voor achtergronden.
Ten slotte zijn scrollen en de rest van de UX-effecten een belangrijk onderdeel ervan. Daarom zal het gebruik van dit type tool een verbetering van de gebruikerservaring mogelijk maken. Dit wordt bereikt dankzij de opkomst van elementen zoals HTML5- en CSS3-formaten.
Trend 4: ontwerpen in virtual reality en 3D.
Het gevoel van visuele diepte is de belangrijkste reden voor het ontstaan van deze trend. Naar schatting valt de verschijningsdatum specifiek samen met het jaar 2011 en daarom vormt het één van de trends in webdesign in 2021 met een moderne en recente oorsprong.
Momenteel hebben de meeste webpagina’s een tweedimensionaal formaat. Experts zijn van mening dat het 3D-ontwerp bepalend zal zijn voor de toekomst van alle informatie op het netwerk. Het potentieel dat dit type tool heeft, zit in de dynamiek. Een dergelijk element bevordert de interactie met de internetgebruiker op een persoonlijke en unieke manier.
Op dit moment is het 3D-ontwerp niet van toepassing op websites. De toepassing ervan is daarom meestal op een fractionele manier. Zo worden 3D-kenmerken toegeschreven aan elk van de samenstellende elementen van het web en niet aan de absolute compositie. Een Loading Page is een van de meest gebruikte elementen binnen deze webdesign trends in 2021. Daarnaast bevat dit ook andere elementen zoals de hoofd- of headerafbeelding en de presentatie van het product.
Trend 5: gebruik van infographics om inhoud samen te voegen en te verdelen. Trends in Webdesign.
Deze ontwerptechniek kenmerkt zich door het gebruik van een verticale as om een slimme distributie van de informatie te bereiken. In het algemeen is het daardoor mogelijk om een vergelijkende analyse van de inhoud uit te voeren.
De elementen zijn dus verdeeld over het linker- en rechtergebied van de website. Op deze manier maken deze trends in webdesign in 2021 een meer gedetailleerd onderzoek van de kenmerken van informatie mogelijk. Deze beweging had het bedrijf Apple als een van de pioniers. Gedurende het jaar 2021 kan de consolidatie ervan worden waargenomen.
De inhoudsafdeling kan in zijn geheel werken als de volgende twee soorten modaliteiten. In de eerste soort vertoont elk van de verkregen secties een bepaald kenmerk. In de tweede soort wordt hetzelfde element bereikt door scheiding van kleurblokken. Een ander voordeel van deze webdesigntrends in 2021 is hun vermogen om contrast te creëren. Trends in webdesign. Een andere variant van het proces is het gebruik van een horizontale as. Wat dit betreft is de combinatie met het gebruik van lege ruimtes zeer effectief.
Trend 6: het Hover-effect.
Het Hover-effect wordt binnen de webdesigntrends in 2021 herkend aan de mate van aanpassing. Het bestaat uit het dynamische effect dat wordt verkregen na interactie van de muisaanwijzer met een bepaald element. Trends in webdesign. Dit kan voor een groot deel worden opgemerkt door beweging of een specifieke kleurverandering. Menu- en knopontwerpen waren daar de afgelopen jaren een mooi voorbeeld van.
De grote vernieuwing binnen deze trend is de toepassing op steeds belangrijkere elementen. Zo overwegen ontwerpers nu hun toepassing op tekstblokken, afbeeldingen en achtergrond. Het belangrijkste voordeel van het Hover-effect is dat het kan worden gecombineerd met andere trends. Nauw daarmee verbonden zijn de trends van dynamiek en beweging.
De bijzonderheid van deze elementen is de activering van de beweging om de aanwezigheid van de aanwijzer aan te pakken. Bij de verschillende webdesign trends in 2021 die gebruik maken van het Hover-effect zijn ook links betrokken. Het is de bedoeling om de aandacht van de gebruiker op een specifiek item te houden. Webdesignexperts noemen 2016 het moment van consolidatie van deze trend. Dit kwam na de algemene stuwkracht van macro-bedrijven zoals Apple.
Trend 7: inhoud in verticale verplaatsing. Trends in Webdesign.
De makers van deze trend richtten zich op de dynamiek van inhoud. Op deze manier is de schuifbeweging het belangrijkste element van dit type webformaat. Het bestaat uit het omhoog of omlaag scrollen van webinformatie. De sensatie die de kijker zo krijgt, is die van een vast standpunt.
Deze webdesigntrends in 2021 maken momenteel een evoluerend proces door. De schuifbeweging zal de komende jaren een belangrijker onderdeel worden dankzij de grote rol die mobiele formaten in de markt spelen. De schuifbeweging daarentegen bestaat uit het verplaatsen van de inhoud van de website met behulp van de vingertoppen.
Andere belangrijke voorspellingen over deze nieuwe trends in webdesign in 2021 kunnen ook worden genoemd. De belangrijkste hiervan zijn webpagina’s met verticaal- en horizontaal scrollen gecombineerd. Hierdoor kan de gebruiker een gevoel van multidimensionaliteit ervaren. Op basis van het huidige voorbeeld van gebruik heeft dit type webdesign geen begin of einde. De structurele volgorde hangt af van de presentatie van de gegevens. Een hulpmiddel aangevuld met bewegingen zoals zoomen en slepen.
Trend 8: geoptimaliseerde formaten voor privé browsen.
De trend voor privé browsen is geboren dankzij de behoefte van ontwerpers om gegevens en informatie te classificeren. Op een website betekent dit dat secundaire informatie buiten het zicht van de gebruiker is.
De zichtbaarheid is alleen mogelijk na het inschakelen van een element dat de implementatie ervan mogelijk maakt. Sommige van deze veelgebruikte elementen zijn banners, pictogrammen en knoppen. Deze type trends in webdesign is in 2021 ontstaan binnen de wereld van mobiele telefonie. Een veld waar de beschikbare kijkruimte beperkt en verkleind is. De latere opname van dit type formaat in het traditionele web wordt gegeven door zijn karakteristieke flexibiliteit.
Momenteel staat de meest representatieve factor van deze trend bekend als het hamburgerpictogram. Element onderscheidt zich door drie korte horizontale balken. Over het algemeen heeft u hierdoor toegang tot belangrijke informatie in de vorm van een menu. Deze tool binnen de trends van webdesign in 2021 is eenvoudig te visualiseren. Dit ontwerp versterkt de aandacht van de kijker na het weergeven van een menu dat donkerder van kleur is dan de achtergrond. Pop-up- of Pop-Out-menu’s maken er ook deel van uit.
Trend 9: Overheersend gebruik van bestemmingspagina’s en sticky bars. Trends in Webdesign.
De brede acceptatie die deze tool heeft, is te danken aan de voordelen die het elke online winkel biedt. De reden waarom het een actief onderdeel van meerdere productpagina’s blijkt te zijn. Het bestaat uit een grafisch element dat grotendeels functioneel is binnen de interactie tussen gebruiker en bron.
De functionaliteit voldoet aan het volgen van de mening van de gebruiker tijdens het scrollen op de website. Klassiek worden deze webdesigntrends van 2021 geassocieerd met een toename van conversies. Dit heeft ook invloed op een verhoging van de verkoopmarge van online winkels. Dit is de technische reden die de recente conversie naar een trend rechtvaardigt.
Traditioneel vallen deze webdesigntrends van 2021 op door hun effectiviteit. WordPress reageert zelfs op dit feit door plug-ins te maken voor het bouwen ervan. Net zoals het gebeurt met Divi Woo-modules. Een andere modaliteit blijkt het gebruik ervan in bestemmingspagina’s te zijn. Ruimtes waar ze worden gebruikt voor de classificatie van specifieke functies. In dergelijke omgevingen kan de gebruiker worden begeleid bij activiteiten zoals productreserveringen. Het kopen van tickets en registraties zoals in- of uitschrijven is ook een veel voorkomende functie.
Trend 10: Typografie als basisitem binnen de compositie.
In tegenstelling tot andere webontwerptrends van 2021, is graveren door typografie op te nemen een klassiek element. De reden waarom het in deze lijst is opgenomen, is vanwege het geldigheidsniveau. Naast de veelzijdigheid om te worden gecombineerd met andere ontwerpmanifestaties.
In dit geval wordt de typografie niet tekstueel maar grafisch gebruikt en vertegenwoordigt het slechts een ander element van de audiovisuele componenten van het web. Ondanks de eenvoud kunnen de verkregen resultaten volledig verrassend zijn en een brede persoonlijkheid hebben. Er zijn tal van technieken voor een effectieve implementatie van deze elementen.
Een van de meest gebruikte strategieën binnen deze trend is de combinatie van lettertypen op de website. Afhankelijk van het doel van het bedrijf is het mogelijk om twee tot vijf lettertypen te gebruiken. Voor elk van hen moet de ruimte en het doel gerechtvaardigd zijn. Binnen deze webdesign trends van 2021 is kleur ook een onderscheidend element. Het basispunt van elk van deze systemen is ervoor te zorgen dat ze complementair zijn.
Trend 11: Diepte in ontwerp verkregen op basis van de overlap. Trends in Webdesign.
Dit fenomeen binnen webdesign wordt geboren als een tak van 3D-trends. Het is een van de meest minimalistische onderverdelingen. De toename van het gevoel van diepte is de meest interessante en belangrijkste van allemaal.
Grafisch ontwerp heeft over het algemeen geprofiteerd van de waardering van deze webdesign trends in 2021. Dit alles door de import van technieken om een effectieve afwerking te bereiken. We hebben dus permutaties zoals tekst-afbeelding, afbeelding-tekst en inhoud op inhoud. Elk is gebaseerd op het zogenaamde principe van algemene nabijheid.
Het voordeel van een website die dit soort webdesign-trends in 2021 gebruikt, is het leesgemak. Het is een strategie die overlapping gebruikt om informatie te ordenen en classificeren. Dit levert een dataset op die binnen enkele seconden kan worden geïnterpreteerd. Over het algemeen is dit de tijdmaat die elke gebruiker moet bepalen of een website nuttig is of niet.
Trend 12: Dynamisch effect gekoppeld aan de promotie van producten en diensten.
Het bestaan van dit type webdesign-trend in 2021 toont de invloed van dynamiek op e-commerce aan. Statistisch gezien beoordeelt 46% van de bezoekers de kwaliteit van een website volgens het animatiekader. Een proces van maximaal 2,5 seconden.
Wat betreft de invloed op de conversietrechter, komt dit overeen met 75%. Vanuit dit perspectief gezien zijn animatie-effecten niet alleen een puur esthetisch element, maar helpen ze ook de verkoop te stimuleren. Door het juiste gebruik van webdesign is het mogelijk om een link met de gebruiker te maken. Deze factor beïnvloedt de gewoonten en het gedrag van gebruikers bij het kopen of consumeren van services.
Deze webdesigntrends in 2021 omvatten een grote verscheidenheid aan tools. Deze omvatten verschillende bedieningsmodules zoals Ramjet, CAAT, Animista, Flubber en Relax. Er zijn ook in totaal acht soorten modules die zijn ingedeeld op basis van hun doel en functie. Voor een goede werking hiervan moet de webdesigner slim en inventief zijn. Zijn vermogen om te herkennen op welk type webpagina deze trends moeten worden gebruikt, is dus zeer nuttig.
Trend 13: Parallax-effect. Trends in Webdesign.
Volgens de geschiedenis van webdesign is het Parallax-effect een klassiek voorbeeld van modernisering. De zakenman Disney creëerde dit effect via de camera met meerdere rijstroken. Aanvankelijk geabonneerd op de wereld van film- en videogames, was het webuniversum niet immuun voor deze trend.
Deze trends in webdesign in 2021 zijn ongetwijfeld een blijvertje. Het Parallax-effect is herkenbaar voor het scrollen van zowel achtergrond als inhoud met verschillende snelheden. De scrollbeweging geeft de gebruiker dus een gelijktijdig gevoel van diepte en dynamiek.
Experts benadrukken dat er herkent moet worden welk type pagina in 2021 kan worden aangepast aan deze webdesigntrends. Over het algemeen is het Parallax-effect beter op bepaalde websites waar de informatiedistributie sequentieel is.
Om deze reden is het een gunstige tool voor Storytelling, omdat het een grafische bron is waarmee content gemakkelijk kan worden geassimileerd. Voor de montage gebruiken ontwerpers HTML5-bronnen die zijn gekoppeld aan CSS3. Javascript Parallax.js bibliotheek is hiervoor een uitstekend alternatief. Parallax is een term die het mechanische karakter van deze trend oproept.
Trend 14: Gebruik van audiovisuele elementen op de achtergrond van websites.
Tegen alle voorspellingen in blijft het gebruik van video’s van kracht. De reden voor deze duurzaamheid binnen de webdesigntrends in 2021 is het voordeel voor SEO-positionering. Dit feit heeft ontwerpers ertoe aangezet om ze steeds efficiënter te gebruiken.
De invloed op de ROI-index is een prominente factor. Deze bron komt steeds vaker voor binnen portals van bedrijfssystemen. Andere statistieken geven de invloed aan van het gebruik van video’s in de verhoging van 80% van de verkoopmarge van een bedrijf.
Een andere belangrijke reden die de ontwikkeling van deze webdesign-trends in 2021 motiveert, is hun bijdrage aan bedrijven in termen van merkwaarde. Audiovisuele inhoud vormt de basis van emotioneel ontwerp.
Zo draagt de gezamenlijke associatie tussen merk en beleving enorm bij aan de betrokkenheid. Er zijn belangrijke elementen voor het juiste gebruik van een video. Experts raden het gebruik van clips aan van niet meer dan 10 seconden met een maximaal gewicht van 5 MB. Het inhuren van de juiste hosting en het aanpassen aan mobiele apparaten is van groot belang voor het succes van het ontwerp.
Trend 15: hoge aanwezigheid van chatbots.
De chatbot is een informatieve communicatie-eenheid op het gebied van Front-end-ontwikkeling. Momenteel is het efficiënt geïntegreerd in de webdesigntrends van 2021. De onbetwistbare effectiviteit voor virtuele klantenservice is niet onopgemerkt gebleven in de digitale zakenwereld.
Het is dus een tool waarmee de vragen van gebruikers zeer efficiënt kunnen worden beantwoord. Verder werkt de chatbot als gids voor de koper om te krijgen wat hij wil. Het belangrijkste element waardoor deze factor een trend kon worden, waren sociale netwerken. Dankzij de geweldige prestaties is het opgenomen in wereldwijd bekende applicaties zoals Telegram en WhatsApp.
In wezen valt deze beweging op door een reeks specifieke trends te omvatten. De komst van 2021 is hiervan de belangrijkste oorzaak geweest. De toekomstige ontwikkeling van deze trends in webdesign hangt nauw samen met kunstmatige intelligentie. Het doel hiervan is de ontwikkeling van virtuele persoonlijkheden. Elk element kan parameters zoals spraakherkenning en intelligente gebruikersidentificatie uitvoeren. Wereldwijd vallen Europa, Latijns-Amerika en de VS op door hun hoge gebruik van chatbots.
Trend 16: responsief ontwerp. Trends in Webdesign.
Na een trend te zijn geworden, is responsief ontwerp niet langer een alternatief, maar een absolute noodzaak. Het doel van responsive design is het correct lezen en weergeven van websites op mobiele apparaten.
De maker, Ethan Marcotte, ontwikkelde deze structuur op basis van het concept van OneWeb. De huidige trends in webdesign in 2021 spelen daarmee in op de behoefte van de gebruiker aan mobiel internetgebruik.
Een behoefte voor het gebruik van items zoals tablets, smartphones, smart-tv’s en laptops. Door de impact van een dergelijk feit heeft Google elke niet-verantwoordelijke mobiele website kunnen straffen. Statistisch gezien geldt een vermindering van 20% van de bezoeken voor alle niet-responsieve websites.
Voor eCommerce-winkels, vertegenwoordigen deze webdesign-trends in 2021 de voordelen voor een verkoopstrategie. Enerzijds zorgt het voor een aanzienlijke verbetering van de gebruikerservaring. Aan de andere kant zorgt het ervoor dat content viraal gaat vanwege de compatibiliteit met sociale media. 2017 was het begin van het hoogtepunt van deze trend.
Trend 17: installatie van het HTTPs-protocol om veiligere webpagina’s te bevorderen.
Op het gebied van cyberbeveiliging reageert deze trend meer op het functionele veld dan op het visuele of perceptuele. Twee redenen hebben de geboorte van deze beweging wakker gemaakt.
Enerzijds is er de aanpassing van meerdere browsers voor het uitzenden van waarschuwingsberichten naar onveilige websites. Anderzijds is dit ontwerp bedoeld om hacking en ransomware te voorkomen. Deze beweging omvat bovendien tal van trends in webdesign binnen haar onderwerp. Tegen de jaren 2021 zullen elementen zoals biometrische identificaties, wachtwoorden vervangen.
Andere belangrijke digitale operaties die aan deze trend zijn gekoppeld, zijn onder meer cyberbeveiliging in de cloud. Een element dat een initiatief van beveiligingsbedrijven vertegenwoordigt met betrekking tot de verbetering van hun diensten.
Geavanceerde gegevensversleuteling behoort ook tot deze webdesigntrends van 2021. Met name handig binnen websites die zijn gewijd aan activiteiten zoals online winkelen en financiële prestaties. Het ‘Let’s Encrypt SSL-certificaat’ valt op, omdat het voornamelijk gratis en open is. Al deze tools bieden webdesigners de mogelijkheid om volledig efficiënte projecten te bouwen.
Trend 18: aanpassing aan de wettelijke verordening gegevensbescherming. Trends in Webdesign.
De ‘General Data Protection Regulation’ (GDPR) is een verplichte kwaliteit binnen de werking van een website. De prioriteit van dit rechtssysteem is het beschermen van de informatie van alle gebruikers op internet. De kenmerken zijn daarom verplicht.
Door de massaliteit van blogs en online winkels heeft het zich in 2021 kunnen consolideren binnen de trends in webdesign. Over het algemeen gaat het om de bescherming van informatie tegen bronnen zoals cookies, contactformulieren en opmerkingen. Een webdesigner is altijd op de hoogte van de specificaties om een website aan te passen aan het genoemde rechtssysteem.
Gegevensbeveiliging is een probleem dat voor veel websites een prioriteit is geworden. Van blogs en eCommerce tot verschillende online servicesites. De online wetgeving is niet eenvoudig, naleving ervan rechtvaardigt de pragmatische kant van webdesign. Ten slotte vereisen deze normen die verband houden met de trends in webdesign in 2021 ook de verplichte kennisgeving van drie wetteksten, die overeenkomen met de juridische kennisgeving en het privacy- en cookiebeleid.
Trend 19: Optimalisatie van laadsnelheid.
Vanwege de korte tijd die de gebruiker nodig heeft om inhoud te verwerken, is de snelheid van het laden van de pagina een belangrijke factor. Op structureel niveau zijn er twee fundamentele redenen om aan deze vereiste te voldoen.
Ten eerste is het een element dat geneigd is de positionering van websites te bevorderen. In deze webdesign trends van 2021 betekent dit ook een verlaging van de usability index. Als reactie op deze trend heeft WordPress talloze plug-ins mogelijk gemaakt om de werking te versnellen.
De optimale snelheid van een website mag volgens meerdere experts niet hoger zijn dan één seconde. Het verlengen van deze periode tot maximaal twee seconden komt overeen met de gemiddelde laadsnelheid. De ontwerpers die betrokken zijn bij dit soort trends in webdesign gebruiken verschillende tools om Web Performance Optimization (WPO) te meten. Deze tools zijn erg handig om prestatieproblemen op te sporen. PageSpeed Insights, Pingdom Tools en Chrome DevTools zijn enkele van de meest populaire.
Trend 20: Gebruik van micro-interacties voor optimalisatie van formulieren op volledig scherm. Trends in Webdesign.
Ondanks de minimalistische structuur kan deze vorm talloze toepassingen hebben. Dit is de reden waarom ze in 2021 deel zijn gaan uitmaken van de trends in webdesign.
Deze laatste trend lijkt een reactie op de behoefte om informatie vast te leggen. De verandering naar een trend is gebaseerd op het gebruik in een volledig scherm. Een feit dat uiteindelijk een effectieve strategie is geworden om de gebruikerservaring te verbeteren.
Deze goede ontvangst maakte het mogelijk om met andere trends samen te werken. Zo zorgt de opname van bijvoorbeeld micro-animaties voor een uitzonderlijk dynamiek effect.
Op deze manier is het gebruikelijk om de weergave van overgangen, kleurveranderingen en submenu’s te zien tijdens het laden van gegevens. Zo kan de gebruiker een effectievere manier van interactie met uw merk vinden. Een andere factor die ervoor zorgde dat deze webdesign-trends in 2021 naar voren kwamen, zijn formulierbouwers. Toepassingen zoals Google en Zoho Forms, beide volledig gratis, behoren tot deze groep. Ninja Forms is van haar kant exclusief voor WordPress.
Laatste opmerkingen: Het marketingbureau BluCactus-team past de nieuwste trends op het gebied van webdesign aan, aan uw zakelijke behoeften.
Binnen de markt van webdesigntrends in 2021 is er een element dat zelden wordt genoemd. Responsieve webdesigntrends. Trends in Webdesign. Specifieke systemen die elementen gebruiken in tegenstelling tot stijlen die een hoge mate van gebruik hebben overschreden.
Het grootste nadeel voor elke ondernemer die niet wordt geadviseerd door een marketingbureau, is de snelheid waarmee zijn webdesign kan worden overschaduwd door de opkomst van nieuwe trends in webontwikkeling. Ons team streeft ernaar de website van uw bedrijf tijdloos te maken door middel van een modern, hoogwaardig ontwerp dat is afgestemd op uw bedrijfsdoelen.
De verschillende diensten die BluCactus aanbiedt, zorgen ervoor dat uw klanten uw merk zien als een geldige optie voor hun behoeften. Een dienstverlener die altijd voorop loopt bij elk voordeel dat technologie te bieden heeft, dat op een unieke en bijzondere manier kan profiteren van de verschillende trends in webdesign. U hoeft zich dus geen zorgen te maken als u denkt dat uw website moet worden gewijzigd. Neem contact met ons op en vertel ons al uw wensen! Onze professionals zorgen voor de rest!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!