BluCactus - Start uw eigen sportkledinglijn - TITLE

Start uw eigen sportkledinglijn

 

Altijd al een eigen sportkledinglijn willen starten? Start uw eigen sportkledinglijn. De afgelopen jaren hebben mensen geprobeerd om gezonder te leven. Dit ziet men ook terug op sociale media.

 

Hier vindt men posts over uitgebalanceerde diëten en verschillende manieren om actief te blijven. Dit alles dankzij de zogenaamde fitness influencers, die verantwoordelijk waren voor het promoten van een gezonde levensstijl. Zo werd een nieuwe mode golf geboren.

 

Waarom een ​​sportkleding merk?

 

Blucactus-Waarom-een-sportkledingmerkSinds de pandemie is de wereld in zijn geheel veranderd. Hierdoor veranderden veel mensen hun gewoonten.

 

Sommigen zijn juist ongezond geworden, maar een groot percentage is gebruik gaan maken van de extra vrije tijd om te sporten.

 

Niet iedereen is bereid om aan lichaamsbeweging te doen en de fitnesswereld te betreden.

 

Het is echter door veel sport coaches en experts bewezen dat een ​​sportoutfit aantrekken het verschil kan maken om wel te gaan bewegen. Profiteer dus van deze verandering om een ​​nieuw merk te creëren.

 

Comfort en mode, Start uw eigen sportkledinglijn 

 

Blucactus-Comfort-en-modeDe modewereld staat bekend als onhandig, onpraktisch en duur. Merken hebben zich echter aangepast aan de verschillende specificaties en behoeften van klanten.

 

Een voorbeeld hiervan is het kledingmerk Adidas. Dit merk is van de verkoop van alleen sportkleding naar het maken van outfits gegaan voor iedereen die zich casual en met stijl wil kleden.

 

Terwijl het kledingmerk Nike zich richt op het werken met sportkleding en atleten, hebben anderen zich aangepast. Sommige opkomende merken richten zich op diegenen die er fel uit willen zien en tegelijkertijd het comfort van hun kleding willen behouden.

 

DE EERSTE STAP OM TE BEGINNEN: HET IDEE

 

Blucactus-idee-en-conceptAlle succesvolle projecten beginnen met een idee, en de modewereld is geen uitzondering. Misschien is dit idee ontstaan ​​als een manier om een bepaalde behoefte te voorzien.

 

Of misschien heeft dit idee een boodschap en achtergrond. Het is aan u als ondernemer om erachter te komen wat de reden van uw merk zal zijn.

 

Het gaat echter niet alleen om een ​​goed idee. U moet uw idee ook verbinden met de aanvraag in de markt, anders zou uw merk niet winstgevend zijn.

 

Onthoud dat de klant altijd gelijk heeft, en dat u als merk moet begrijpen wat de consument wil. Weet dus heel goed wat u gaat verkopen. Of het nu gaat om een ​​innovatief idee of een bestaand concept dat u wilt verbeteren, het moet een leegte opvullen waarvan de consument niet wist dat ze die hadden.

 

WIE, WAT, WAAR, WAAROM EN HOE 

 

Blucactus-wie-wat-waar-waarom-en-hoeVolledig begrijpen wat u wilt verkopen en de hele basis van uw product kunnen veel vragen creëren. Zoals, “Wat, wie, waar, waarom en hoe?” Hoewel velen geloven dat deze techniek cliché is, is het zeer effectief.

 

Wat? Start uw eigen sportkledinglijn 

 

Wat verkoopt u? En wat is uw product? Denk eraan om uzelf af te vragen waardoor u zich van de concurrentie onderscheidt. En welk aspect van uw merk zal uw klant aanspreken? Ontdek hiernaast waarom uw merk anders is en welk  identiteitsaspect uw bedrijf heeft.

 

Wie?

 

Blucactus-ondernemerschapDit brengt u dan naar het volgende punt; het publiek. Wie is uw publiek? Wat vinden ze leuk en wat niet? Hoeveel besteden zij aan sportkleding? Hiervoor moet u uw publiek volledig kennen. Om dit te doen, moet u marktonderzoek uitvoeren. Wees echter grondig met deze onderzoeken, omdat ze u zullen laten zien wie uw beoogde klanten werkelijk zijn.

 

Waarom? Start uw eigen sportkledinglijn 

 

Met het volgende punt komen we tot de reden waarom het merk bestaat. Dus waarom is dit product nodig voor de sportkledingmarkt? Waarom wordt het verkocht? En waarom denkt u dat dit product verkocht gaat worden? Overweeg  ook aspecten als waarom uw doelgroep dit nodig heeft.

 

Waar?

 

Blucactus-Works-systematischDe locatie of distributie is een ander belangrijk punt die u moet weten nadat u het eerste idee heeft gekregen. Waar gaat u dit verkopen? Waar geeft uw doelgroep het liefst hun geld aan uit? Gebruikt u uw eigen e-commerce of een e-commerce winkel? Zal het beginnen in fysieke winkels? Zo ja, wat zullen de locaties zijn? Zoals u kunt zien, is het van cruciaal belang om een marktonderzoek uit te voeren.

 

Hoe?

 

Dit punt is essentieel om echt te weten waar uw merk naar toe gaat. Hoe gaat u dit verkopen? Hoe denkt u uw product op de markt te brengen? Bevindt de marketingstrategie zich in hetzelfde stadium als uw product en publiek? Hoe gaat u uw publiek aanspreken? Hoe kunt u beter en groter worden dan uw concurrentie? Onthoud ook dat het gebruik van sociale media kanalen heel behulpzaam kan zijn. Het is dus belangrijk om op de hoogte te zijn van de voortdurende veranderingen van sociale media.

 

Een van de beste tips die u kunt volgen, is om elk van deze vragen op een vel papier of document te schrijven. Dit zal u helpen bij het maken van een plan voor uw merk. Bovendien kunt u er op deze manier voor zorgen dat u een duidelijk en gedetailleerd plan kunt opstellen.

 

IDEE EN CONCEPT

 

Blucactus-declaratieZelfs als u dit allemaal al heeft gepland en er een analyse over heeft gemaakt, moet u even stilstaan ​​om na te denken of dit wel echt een uniek idee is. Uw merkconcept moet zich richten op design en functionaliteit. Naast het nadenken over de esthetiek van het bedrijf, is het ook belangrijk om de kosten en winstgevendheid hiervan in gedachten te houden. Dit alles is nodig om tot een optimale ontwikkeling van uw idee te komen.

 

Een marketingconcept betekent niets zonder een plan. Vat marketingplannen dus niet licht op. Het verschil tussen een succesvol bedrijf en een minder succesvol bedrijf is gebaseerd op wie er investeert in planning en onderzoek.

 

Een ander punt dat bij de start van uw bedrijf voordelig kan zijn, is het uitvoeren van een SWOT-analyse. Een SWOT-analyse verwijst naar de sterke punten, doelstellingen, zwakke punten en bedreigingen van een merk. Hiermee zult u in staat zijn om van elk van uw doelen de mogelijke toekomstige problemen diepgaand te begrijpen.

 

MISSIE

 

Blucactus-missieAls u iets weet over de zakenwereld, weet u dat elk bedrijf een aantal sleutelelementen heeft. Een daarvan is de missie.

 

De missie zijn de doelen van een organisatie binnen een specifieke omgeving. Daarnaast houdt het ook in wat het bedrijf momenteel doet en de manier waarop het verschillende belangengroepen dient. Sommige hiervan kunnen onder andere aandeelhouders, medewerkers, consumenten, de gemeenschap en de overheid zijn.

 

De missie wordt het referentiekader om beslissingen over het gebruik en de toepassing van beschikbare middelen te begeleiden. Het fungeert ook als een mix zodat de organisatie coherent kan functioneren.

 

VISIE

 

Blucactus-VisionHoewel de missie het heden is van een bedrijf of organisatie, is de visie ook de toekomst ervan. Het is de weg die het bedrijf op middellange termijn bewandelt. Start uw eigen sportkledinglijn.

 

Daarnaast werkt het als een richting om strategische beslissingen voor groei, diversificatie en concurrentievermogen te sturen. Bovendien dient het ook om de verschillende belangengroepen rond de organisatie te trekken.

 

De visie is kwalitatief veeleisend omdat het een vitale en krachtige kracht voor verandering vormt. Het heeft de neiging om tijdloos te zijn omdat er geen specifieke datum voor de wijzigingen is. Hoewel het ook een geprojecteerd tijdperk in de tijd zou kunnen vestigen, impliceert het bereiken ervan een dynamische projectie aan de horizon. Het wijst dus de weg om de missie te bereiken.

 

Waarom is de visie nuttig?

 

BluCatus - Waarom is de visie nuttig?Als de missie de persoonlijkheid van een organisatie ondersteunt, gaat de visie over waar u als bedrijf heen wilt.

 

Het begrijpt de doelstellingen op strategisch en operationeel niveau.

 

Met dit element laat u uw medewerkers zien hoe de vervulling van hun dagelijkse taken invloed hebben tot de lange termijn doelstellingen van het bedrijf.

 

Onthoud dat mensen, voordat ze naar cijfers kijken en zich met een specifieke activiteit bezighouden, willen weten hoe ze zich verhouden tot een groter doel.

 

WAARDEN

 

Blucactus-waardenWaarden zijn de basisovertuigingen en concepten van een organisatie, ze vormen de kern van de bedrijfscultuur. Het zijn ook de gedeelde opvattingen van een bedrijf die belangrijk en dus wenselijk zijn.

 

Als ze worden geaccepteerd door de leden van een organisatie, beïnvloeden ze hun gedrag en sturen ze hun beslissingen.

 

Een waardesysteem is een reeks elementen die als richtlijn en standaard dienen voor de individuen die een organisatie vormen. Op deze manier kunnen ze hun eigen gedrag en dat van andere leden analyseren en beoordelen. In het geval dat deze dus negatief zijn, moeten ze worden bestraft.

 

Soorten waarden

 

  •         Sociale waarden: deze gaan  over de sociale verantwoordelijkheid en bijdrage aan het milieu. Ze vermelden ook alles over een werkdynamiek of zelfs geluk, bijvoorbeeld duurzaamheid en samenwerking.
  •         Ontwikkelingswaarden: deze bepalen het patroon van continue verbetering. Naast de impact op de gemeenschappen gaat het ook over innovatie.
  •         Waarden in werkdynamiek: deze verwijzen naar een interne activiteit, zoals efficiëntie en excellentie.
  •         Klantenservice-waarden: deze geven tevredenheid aan. Enkele voorbeelden zijn de houding van dienstbaarheid, respect en actief luisteren.

BRANDING IS KEY

 

Blucactus-Se-jij-en-de-rest-zullen-volgenBranding is wat brand management doet om het merk bekend te maken. Niet alleen dat, maar het richt zich ook op het creëren van een positief imago bij consumenten. Branding of merkbeheer omvat dus acties die te maken hebben met het doel, merkwaarden en positionering. Het creëert ook een verbinding met het publiek om hun aankoopbeslissingen te beïnvloeden.

 

Om een ​​merk te laten werken, moet u veel tijd besteden aan het plannen van uw merkidentiteit. Omdat er veel merken in de wereld zijn, moet u uw bedrijf laten opvallen. Hiervoor moet u naamsbekendheid en loyaliteit creëren die uw klanten met uw label verbindt. Onthoud dat uw merk moet worden gekoppeld aan uw daadwerkelijke producten.

 

Het is ook belangrijk dat u het doel van uw merk kent. Een doel is niets meer dan de reden van bestaan. In veel gevallen wordt dit doel het motto of slogan van het merk.

 

VRAAG EEN OFFERTE AAN

 

Blucactus-Get-Your-QuoteAls u in uw bedrijfsplan bent vergeten om een budget af te spreken, is dit hét moment om het te doen.

 

Zodra het eerste budget is gemaakt en u een schatting heeft van hoeveel het gaat kosten moet u zich bedenken hoe u het gaat financieren.

 

Kunnen uw familie of vrienden u helpen?

 

Er zijn ook speciale leningen waar beleggers terecht kunnen. Daarnaast kunt u naar een investeerder gaan, maar onthoud dat deze dan een deel van uw bedrijf bezit.

 

APPARATUUR EN KWALIFICATIES

 

Blucactus-Team-en-kwalificatiesDit is erg belangrijk. Vroeger hoefde het werkteam in traditionele bedrijven alleen een goede werkervaring te hebben. Nu moeten de werknemers van een bedrijf ook passen bij  de waarden van het bedrijf. Het gaat niet meer alleen om ervaringen en vaardigheden.

 

Neem een ​​paar seconden de tijd om na te denken of u het allemaal zelf zou kunnen doen? Zelfs als u het kunt, is dat de meest efficiënte manier om het te doen? Start uw eigen sportkledinglijn. Zorg ervoor dat u contact maakt met getalenteerde en gemotiveerde mensen die u kunnen helpen. Als u een ontwerper bent, zoek dan een goede zakenpartner en als u een ondernemer bent, zoek dan een goede ontwerper. Niemand kan alles doen en u ook niet.

 

Een team is de belangrijkste factor in een bedrijf. U als eigenaar van het merk bent verantwoordelijk voor het systematisch werken en plannen. Uw team bestaat uit de mensen die dit mogelijk maken. Het is daarom erg belangrijk om ieders taken te definiëren. De eigenaar is verantwoordelijk voor het ontwerp, de planning, de financiering en het beheer van projecten. Terwijl andere mensen helpen met verkoop kwesties en administratieve taken.

 

ONDERNEMERSCHAP

 

Blucactus-ondernemerschapEen eigen bedrijf runnen is geen 9 tot 5 baan.

 

Eigen baas zijn betekent dat u alles moet regelen en dus  24/7 moet werken.

 

Alle mensen hebben geweldige ideeën, maar een ondernemer maakt deze ideeën waar.

 

U moet zich dus afvragen of u hiervoor geschikt bent of niet. Is het echt wat u wilt?

 

 

 

ONTWERP EN MATERIALEN

 

Blucactus-Design-en-materialenAls u eenmaal alle basisprincipes van uw bedrijf kent en klaar bent om uw sportkleding lijn te starten, kunt u beginnen met ontwerpen. Start uw eigen sportkledinglijn. Dit is het proces van het maken van uw kledingstukken. De eerste stap hier is om uw verzameling te definiëren.

 

Concentreer op uw merkidentiteit, uw visie en de producten die u wilt maken. Zorg ervoor dat uw verzameling duidelijk en samenhangend is.

 

Nadat u uw collectie heeft gestructureerd en gedefinieerd, kan de ontwerper beginnen met tekenen. Denk hierbij aan de inspiratie, de branding en de klant die u wilt aantrekken. Stijlen moeten passen bij uw merkidentiteit en visie.

 

PRIJZEN

 

Blucactus--Start uw eigen sportkledinglijn-PrijzenIn de opstartfase heeft u voor het eerst gekeken naar de kosten en prijzen van uw productie.

 

Als de collectie is gedefinieerd, u materialen heeft ingekocht en fabrieken heeft gevonden moet u uw prijzen opnieuw controleren.

 

Doorloop uw budget en kijk hoe u deze kunt aanpassen indien dit nodig is.

 

Uiteindelijk wilt u namelijk ook winst maken.

 

 

LANCERING MET KICKSTARTER CAMPAGNE

 

Blucactus-lancering-met-Kickstarter-campagneAfhankelijk van uw distributiestrategie zal de verkoop van uw producten anders zijn. Start uw eigen sportkledinglijn. De online verkoop is dit jaar echter populairder geworden. Het lanceren van een online verkoopcampagne is dus een goede optie.

 

Hiermee kunt u de marges voor agenten en retailers overslaan. Daarnaast kunt u dan producten van topkwaliteit aanbieden die zo’n 15 tot 30 procent goedkoper zijn.

 

Start een Kickstarter-campagne om te beginnen. Kickstarter is een crowdfunding website voor creatieve projecten. Dit platform heeft een breed scala aan inspanningen gefinancierd, variërend van onafhankelijke films, muziek en strips tot journalistiek, videogames en voedselgerelateerde projecten.

 

Het doel van deze strategie is om het geld te verdienen dat nodig is voor productie. Op dit moment zal het ideaal zijn om aandacht te trekken via Facebook en Instagram, maar ook via multipliers, zoals online magazines en blogs.

 

MARKETING VERKOOP

 

Blucactus-verkoop-marketingLaat de wereld het verhaal van uw merk kennen. Wees eerlijk in alles wat u doet, laat klanten begrijpen  waar uw merk over gaat. U wilt uw boodschap namelijk verspreiden. Vertel de wereld dus over uw sportkleding merk en wat uw onderscheidt van de concurrentie.

 

Het maakt niet uit of u de beste producten ter wereld heeft met de beste geschiedenis als niemand het koopt. Uiteindelijk moet u onthouden dat het allemaal om de verkoop gaat. U wilt dat uw kleding wordt verkocht, zodat u kunt investeren en uw collectie kunt ontwikkelen en uitbreiden.

 

Als u met winkeliers werkt, is de traditionele manier om uw product op beurzen te presenteren. Op deze manier laat u meerdere mini-presentaties en demo’s van uw indrukwekkende verzameling zien. Bedenk echter dat niet alle kopers openstaan ​​voor nieuwe dingen. Geef dus niet op als het moeilijk wordt en geloof in uw merk.

 

KLANTENSERVICE

 

Blucactus--Start uw eigen sportkledinglijn-klantenserviceKlantenservice kan worden gedefinieerd als een van de pijlers van winstgevendheid en positionering van  bedrijven. Start uw eigen sportkledinglijn.

 

Dit richt zich direct op klanttevredenheid en het optimaliseren van hun beleving en interactie met een merk.

 

Zorg dus goed voor uw klanten. Stel ze niet teleur, verplaats uzelf in hun schoenen en kijk hoe u ze het best kunt helpen.

 

Analyseer hiervoor hoe u omgaat met klachten, retouren en vertragingen. Daarnaast is het belangrijk om te communiceer met uw klanten om in de toekomst nog betere producten te kunnen maken.

 

CONTROLEER DE OPMERKINGEN CONSTANT

 

Blucactus--Start uw eigen sportkledinglijn-Check-constant-the-commentsNa het voltooien van het hele marketingproces en de marketingstrategie cyclus, moet u nagaan hoe goed u het heeft gedaan in termen van doelstellingen.

 

Bekijk hiervoor voortdurend de resultaten van de strategieën of campagnes die u uitvoert.

 

Zo weet u welke punten u kunt verbeteren.

 

Onthoud dat wat ooit werkte, niet altijd hoeft te werken.

 

 

WERK SYSTEEM

 

Blucactus--Start uw eigen sportkledinglijn-Works-systematischStart uw eigen sportkledinglijn. Plan, plan en plan. Laat niets aan het toeval over.

 

Als u uw sportkledingmerk wilt creëren, moet u gedisciplineerd zijn om systematisch te werken.

 

  •         Bekijk de verkoopcijfers.

 

  •         Plan toekomstige activiteiten.

 

 

Creatief zijn is namelijk wat echt geld zal verdienen.

 

KEN UW STERKTEN

 

Blucactus-Start uw eigen sportkledinglijn--Ken-uw-sterke-puntenHerinnert u zich aan de SWOT-analyse die u aan het begin heeft uitgevoerd?

 

Het is nu tijd om ernaar terug te keren en het opnieuw te lezen.

 

Neem elk punt weer door en onderzoek wat u kunt verbeteren en welke kansen u kunt grijpen.

 

 

 

 

Duurzaam zijn, Start uw eigen sportkledinglijn

 

Blucactus-Start uw eigen sportkledinglijn-Make-it-duurzaam

Duurzame mode of slow fashion, is een stroom van gedachten, ontwerp, productie en het gebruik van kleding of accessoires op basis van de volgende waarde normen:

 

  •         Minimaliseer de impact op het milieu om de gezondheid van de planeet te behouden en te verbeteren.
  •         Garandeer arbeidsrechten en geef prioriteit aan transparantie gedurende de hele levenscyclus en herstel van een kledingstuk.
  •         Breng een circulaire economie tot stand op basis van kwalitatieve, concurrerende, efficiënte en innovatieve groei in vergelijking met alleen kwantitatieve groei.

WEES JEZELF EN DE REST ZAL VOLGEN

 

BluCactus - Start uw eigen sportkledinglijn - CONTACTStart uw eigen sportkledinglijn.

 

Vergeet niet om authentiek te zijn met uw merk. Dat is wat u onderscheidt van de rest van de modebedrijven.

 

Wees niet bang om te zeggen en te doen wat u denkt.

 

Zolang u  voldoet aan de behoeften van een niche en u weet hoe u verbinding moet maken met uw publiek, zal het goedkomen.

 

Hiervoor hebben wij een getraind team van experts tot uw beschikking. Neem contact met ons op voor meer informatie!

 

8 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *