Het succes van uw digitale marketing strategie! Ontdek de verschillende soorten social media kanalen!
Soorten social media kanalen voor uw marketingstrategieën. Als wij het woord social media horen, denken wj vrijwel meteen aan Facebook of Instagram.
Als men sociale media alleen gebruikt om te socializen en met vrienden te praten, zijn deze gedachten logisch. Er zijn echter nog veel meer verschillende doelen en onderwerpen die bij sociale media horen. Enkele hiervan kunt u ook opnemen als onderdeel van uw digitale strategie.
Wat is een social media kanaal precies
Een social media kanaal is een website of applicatie waarmee men snel en efficiënt inhoud kan delen, ongeacht waar men is.
Evenzo stellen ze ons in staat om gemeenschappen te creëren en bepaalde onderwerpen te bespreken met een breed scala aan mensen over de hele wereld. Dit is ook het geval met Facebook en Twitter die ons, zoals eerder vermeld, gemeenschappen laten creëren.
Andere platforms richten zich juist op het delen van audiovisuele inhoud, zoals YouTube, Snapchat en Instagram.
Daarnaast zijn er ook platforms die zijn bedoeld om werkcontacten te versterken of een baan te krijgen, zoals LinkedIn. Sommige stellen ons in staat om bloggen te promoten, zoals Medium of Tumblr. Ten slotte zijn er andere waarmee wij debatten kunnen creëren, zoals Reddit of Quora.
Zoals u kunt zien, zijn er dus veel opties om uit te kiezen.
Volgens We Are Social bedraagt het aantal gebruikers van social media kanalen meer dan 3.196 miljoen. Een aantal dat elk jaar met 13% toeneemt.
Dit is een goede reden om het in uw strategie te implementeren. Ook hebben 9 op de 10 mensen via hun telefoon toegang tot hun favoriete platforms. Laten wij nu enkele voorbeelden bespreken;
Facebook is in 2004 gemaakt en heeft inmiddels meer dan 2 miljard actieve gebruikers. Het is ook een gratis tool waarmee u foto’s, video’s, publicaties kunt uploaden of live kunt uitzenden.
Daarnaast maakt het platform het ook gemakkelijk voor ons om met andere mensen en merken te communiceren, groepen en evenementen te maken en zoek gerelateerde advertenties te doorzoeken.
Hoe kan ik gebruik maken van dit platform?
Facebook biedt veel statistieken voor degenen die erin adverteren. Op dit platform kunt u het aantal mensen zien dat uw publicatie heeft bereikt en ook wie de advertentie heeft gezien of erop heeft gereageerd.
Bovendien stellen de algoritmen ons in staat ons op zeer specifieke doelgroepen te richten.
De chatfunctie van Facebook, beter bekend als Facebook Messenger, is geweldig voor merken omdat ze zo de ervaring van elke klant kunnen personaliseren.
Volgens de cijfers van dit bedrijf schatten ze dat mensen en bedrijven elke maand meer dan 2.000 miljoen berichten automatisch of persoonlijk versturen.
Waarom zou ik Facebook als een business tool gebruiken?
Direct en persoonlijk
Voor bedrijven is het een goede mogelijkheid om in realtime en rechtstreeks met hun klant te kunnen communiceren.
Dit kan door het gebruik van een robot voor klantenservice of door hiervoor een persoon in te huren.
Een van de grootste aspecten van Facebook is de communicatie die het kan bieden aan u en uw bedrijf.
Dit is niet alleen een geweldige kans voor de klant, die uw bedrijf op elk moment kan bereiken, maar ook voor uw bedrijf. Dit kan dus de kans vergroten om informatie over hen te krijgen.
Interactiviteit
U kunt bijvoorbeeld links toevoegen om de posts aan te vullen.
Door dit te doen, kunt u een soort activiteit creëren die de processen kan versnellen, van aankopen en betalingen.
Feedback
Door feedback kunt u ook kritiek en suggesties ontvangen.
Zo kunt u uw prestaties voortdurend verbeteren.
Het belangrijkste kenmerk van dit platform zijn de korte en bondige teksten; elke tweet mag maximaal 240 tekens bevatten.
Dit is de ideale plek om erachter te komen wat er op de wereld gebeurt.
Daarbij behoort dit platform tot de meest bezochte websites ter wereld.
Het staat op positie 8 in de Verenigde Staten en op nummer 13 in de rest van de wereld.
Hoe kunnen wij het potentieel hiervan voor ons merk gebruiken?
47% van de marketeers is van mening dat Twitter het beste kanaal op sociale media is om betrokkenheid te genereren.
Dit komt omdat u kunt gaan voor gepromote tweets, accounts of trends:
- De gepromote tweets verschijnen in de feed van de gebruiker naast berichten van mensen die ze volgen.
- Gepromote accounts verschijnen op verschillende locaties op Twitter. Ook als suggestie voor wie ze moeten volgen.
- De gesponsorde trends verschijnen bovenaan het Twitter-trendsvak.
Met dit soort advertenties kan het merk beter zichtbaar zijn en communiceren met de gebruikers van dit platform. 47% van de gebruikers die een merk op dit platform volgen, zullen eerder de website van dat bedrijf bezoeken.
Aan de andere kant gebruikt driekwart van de bedrijven met een online aanwezigheid Twitter nu voor commerciële doeleinden.
Redenen om Twitter te gebruiken als u een bedrijf heeft
Als wij het hebben over het professionele gebruik van dit platform, moeten wij vermelden dat Twitter veel voordelen heeft ten opzichte van andere social media kanalen.
Enkele hiervan zijn:
- Het heeft een goede capaciteit om inhoud te promotenDit sociale platform heeft miljoenen gebruikers die bereid zijn om de inhoud die ze het leukst vinden te lezen en te delen. Door een goede aanwezigheid te hebben op Twitter, kunnen uw berichten dus populairder worden en op die manier meer mensen bereiken.
- Het geeft de mogelijkheid om naar uw klanten te
luisterenMensen delen graag hun mening over onderwerpen en Twitter is hiervoor het perfecte platform. Het geeft u de mogelijkheid om te zien wat uw publiek wel en niet leuk vindt. Hierdoor kunt u mogelijke problemen met uw bedrijf identificeren of rechtstreeks met uw publiek praten.
- Het heeft een breed publiek Twitter heeft een zeer diverse gebruikersgroep. Het omvat mensen zoals marketeers, beroemdheden, tieners, artsen en nog veel meer. Hierdoor heeft u veel kansen op dit platform. Dit is dus een heel eenvoudig platform om te gebruiken en het zal u in staat stellen om een geweldige interactie met uw publiek te hebben.
- Het is een goede bron om verkeer te genereren op uw website Op Twitter kunt u uw blogartikelen delen en er bezoeken aan genereren. U kunt ook foto’s of nieuws over uw bedrijf delen.
- Het geeft uw merk zichtbaarheid op zoekmachines Soorten Sociale Media kanalen voor uw Marketingstrategie. Twitter scoort erg goed op Google. Dit betekent dat wanneer gebruikers naar uw bedrijf zoeken, uw account bovenaan de pagina zal verschijnen. Dit zal altijd gebeuren, zelfs als u niet goed gepositioneerd bent.
Met meer dan 700 miljoen actieve gebruikers per maand is Instagram uitgegroeid tot het favoriete platform onder bedrijven en gebruikers.
Dit is een zeer visueel platform omdat de belangrijkste inhoud afbeeldingen en video’s zijn. Bedrijven zijn er dol op, omdat het hen veel meer betrokkenheid geeft dan geschreven inhoud.
Op Instagram kunt u kiezen tussen advertenties met afbeeldingen of video’s die 60 seconden lang zijn. In deze app kunt u ook zien hoeveel mensen uw app hebben geïnstalleerd en welke interactie uw gebruikers ermee hebben.
Tips om Instagram voor uw bedrijf te gebruiken
Post leuke afbeeldingen van uw bedrijf
Gebruik afbeeldingen om het verhaal van uw bedrijf interessanter te maken.
Niet alles hoeft eenvoudig te zijn, bewerk de afbeeldingen op een goede manier, gebruik de beste attributen zodat toekomstige klanten de essentie voelen van wat u wilt overbrengen.
Soorten Sociale Media kanalen voor uw Marketingstrategie, Gebruik video’s
U moet video’s van hoge kwaliteit maken, omdat deze zich hierdoor van de rest kunnen onderscheiden.
Het is belangrijk om bij deze stap vanuit het perspectief van de klanten te denken.
Hashtag
Door hashtags te maken, kunnen gebruikers u sneller vinden.
Probeer echter niet te veel hashtags in uw berichten op te nemen, omdat dit de lezers kan vermoeien.
Wij raden ook aan om een trending hashtag in uw bijschrift te gebruiken, maar alleen als deze relevant is voor u.
Soorten Sociale Media kanalen voor uw Marketingstrategie, Interactie
U kunt contact maken met anderen door op foto’s van uw volgers te reageren wanneer ze een reactie achterlaten.
Volg daarnaast ook u meest actieve volgers.
Optimaliseer uw profiel
Brandon Gaille beveelt om het volgende aan uw profiel te optimaliseren:
- Neem uw URL op in posts en op uw profiel om meer bezoekers naar uw website te halen.
- Houd uw profiel openbaar, zodat iedereen het kan bekijken.
- Gebruik uw bedrijfslogo als profielfoto.
- Geef uw opmerkingen een aangename toon door vragen te stellen.
- Gebruik een gebruikersnaam die betrekking heeft tot uw bedrijf. Verder is het handig om een naam te hebben die vergelijkbaar is met uw Twitter naam.
Soorten Social Media kanalen voor uw Marketingstrategie, Gebruik Instagram om te meten
Als u een foto upload, kunt u ook de interactie die het heeft gehad en het aantal likes zien. Zo kunt u meten wat uw klanten het leukst vinden. Met deze informatie kunt u vervolgens naar Facebook gaan en voor advertenties betalen met de gegevens van die succesvolle publicatie.
Beloon uw klanten
Via dit platform kunt u veel promotionele dingen aanbieden, zoals kortingsbonnen en wedstrijden. Dit zal mensen aanmoedigen om uw account te volgen. U kunt het belang en de relevantie van uw account dus meten als u kijkt naar de hoeveelheid mensen die de coupon hebben gebruikt.
Soorten Social Media kanalen voor uw Marketingstrategie, Laat een “Sneak Peek” zien
Laat foto’s zien van iets wat gebeurt, maar nog niet actief of te koop is.
Op deze manier zullen uw volgers er naar uitkijken. Dit kan leiden tot positieve reacties op uw foto’s.
Het is een techniek waarmee u uw volgers geïnteresseerd houdt. Deze procedure kan meestal worden uitgevoerd wanneer een nieuw seizoen begint.
Als u bijvoorbeeld schoolproducten of kleding verkoopt bij een bepaald seizoen van het jaar.
Bedank uw werknemers
U kunt bijvoorbeeld foto’s uploaden van uw medewerkers en hen bedanken voor hun goede prestaties en inspanningen bij specifieke taken. Daarbij kunt u ook het account van uw werknemer in het bijschrift toevoegen, zodat het publiek ze kan leren kennen en een verbinding kan maken.
Dankbaar zijn is het beste wat u kunt doen, aangezien klanten er op deze manier emotioneel bij betrokken raken. U moet dus altijd waardering tonen voor elke mening of interactie van uw personeel.
U kunt dit doen door het gebruik van foto’s of opmerkingen die dit laten zien. Vergeet niet om ze uniek te maken, zodat uw klanten u gemakkelijk kunnen onthouden.
Soorten Social Media kanalen voor uw Marketingstrategie, Bedank ook uw klanten
Het is goed om uw klanten op de voorgrond te plaatsen. Mensen voelen zich namelijk graag gezien en gehoord.
Een manier om uw waardering te tonen is door een briefje achter te laten bij het afleveren van een product.
Deze handeling laat zien dat u echt betrokken bent en uw klanten waardeert.
Creëer wedstrijden
Iedereen houdt van wedstrijden. Bovendien is het een leuke manier om betrokkenheid tussen u en uw volgers te creëren. De duur van de wedstrijden kunt u zelf bepalen.
Er zijn verschillende soorten wedstrijden;
- Geef Likes om te winnen.
- Selfiewedstrijden.
- Wedstrijden waarbij klanten moeten stemmen.
- Fotowedstrijden.
- Wedstrijd via uw website.
- Wedstrijd door middel van foto’s van uw producten.
Soorten Social Media kanelen voor uw Marketingstrategie, Voeg Instagram foto’s en video’s toe aan uw website
Op deze manier kunt u uw klanten laten weten dat u een Instagram-account heeft en kunnen ze u volgen.
Als ze bijvoorbeeld iets zien dat hen interesseert op uw website kunnen ze het direct bekijken en kopen.
Het is een eenvoudige manier om klanten visueel aan te trekken tot uw producten.
Youtube
YouTube is een audiovisueel platform waar gebruikers video’s kunnen bekijken, delen en posten.
Dit platform heeft ongeveer een miljard gebruikers die meer dan een miljard uur aan video’s bekijken. Dit platform heeft dus potentieel om het in uw digitale strategie op te nemen. Als u dit doet, kunt u profiteren van de statistieken die dit platform u kan geven, zoals welke video’s de meeste abonnees krijgen en de hoogste klikfrequentie genereren.
U kunt ook andere gegevens krijgen, zoals demografische. Het kan u de leeftijd, het geslacht en de apparaten laten zien van waaruit mensen bepaalde inhoud consumeren. Dit is het enige platform dat zo’n grote hoeveelheid van dit soort informatie kan geven.
Instructievideo’s zijn erg populair bij bedrijven. Deze kunnen voorlichtingen geven en tegelijkertijd entertainen. Ze kunnen ook de voordelen van hun producten aan het grote publiek laten zien. Daarnaast kunnen ze helpen bij het promoten van een nieuw product of dienst.
Hoe implementeert u YouTube in uw bedrijf?
Bedrijven geven YouTube vaak niet genoeg aandacht. Ze uploaden bijvoorbeeld video’s zonder veel zorg en soms vergeten ze het zelfs een titel te geven. Er zijn ook gevallen waarbij bedrijven wel een titel en een beschrijving toevoegen, maar geen zoekwoorden erbij zetten. Dit zijn het soort fouten waardoor bedrijven niet kunnen profiteren van zo een krachtig platform.
Het beginnen van een YouTube kanaal kan u helpen om veel bezoekers te krijgen, aangezien het nog steeds een nieuwe tool is. Zo kan uw website een extra boost krijgen.
YouTube is daarnaast ook de perfecte kan om het imago en de persoonlijkheid van uw bedrijf te laten zien.
U kunt uw publiek overtuigen
Als u uw publiek wilt beïnvloeden, moet u hen eerst leren kennen.
Als u uw publiek kent, kunt u de perfecte campagne maken en het beste YouTube-kanaal voor uw bedrijf creëren.
Misschien houdt uw publiek van een innovatieve campagne, of misschien houden ze juist meer van klassieke video.
YouTube of gemeenschap
Wanneer u een account op YouTube aanmaakt, moet u er rekening mee houden dat u een nieuwe gemeenschap aan het creëren bent.
Deze gemeenschap zal hoogstwaarschijnlijk draaien om uw merk, dus u zult actief moeten werken als u wilt dat uw merk groeit.
In tegenstelling tot andere social media kanalen volgen YouTube-gebruikers hun eigen interactieregels.
SEO op YouTube
YouTube helpt u ook bij SEO. Als u trefwoorden in uw titel opneemt en uw beschrijving optimaliseert, kunt u een goede positionering voor uw video’s krijgen. Zo krijgt u het verkeer dat u altijd al wilde hebben.
Onthoud dat videomarketing het voordeel heeft dat het op telefoons kan worden gebruikt.
Daarbij moet u onthouden dat het u veel nieuwe zakelijke kansen kan bieden. Dit platform heeft veel actieve gebruikers die dus bijna dagelijks aan uw strategieën blootgesteld worden.
YouTube en influencers
Wij zijn er zeker van dat u dit woord de afgelopen maanden al heeft gehoord.
Influencers zijn mensen die omdat ze beroemd zijn of omdat ze veel van een onderwerp kennen, het vertrouwen van mensen kunnen winnen.
Daarom is de uitstraling van bedrijven op YouTube zo belangrijk. Via influencers bereikt u een breed publiek, waardoor u veel potentiële klanten kunt aantrekken.
Win het vertrouwen van uw klanten
Vergeet niet dat u uw merk wilt versterken. Dit betekent dat u bekend moet zijn en gevolgd moet worden.
Gebruikers van dit sociale platform zullen zich veel comfortabeler voelen als ze weten dat ze communiceren met een echt persoon, die naar hen luistert en al hun vragen beantwoordt.
Daarom moet uw YouTube-account worden gepersonaliseerd.
Als u ervoor zorgt dat gebruikers u vertrouwen zult u veel beter verkopen.
Wees geduldig
Geduld hebben bij het gebruik van social media strategieën is het meest belangrijk.
Velen raken gefrustreerd wanneer ze een account aanmaken en niet direct de gewenste resultaten krijgen. Succes wordt echter bereikt met hard werken. YouTube vereist dus inspanning, toewijding en geduld.
Concentreer op het creëren van uw gemeenschap en het genereren van inhoud van hoge kwaliteit en u zult uw doelen bereiken.
Een juist ontwerp is cruciaal
YouTube kanalen zijn zo ontworpen dat ze op elk apparaat te zien zijn, ongeacht de grootte. Het kan worden weergegeven op verschillende apparaten, zoals telefoons, tablets, computers en zelfs televisies. Het is belangrijk om een pakkend onderwerp te kiezen voor uw homepage, zodat u indruk kunt maken op uw publiek.
Maak originele inhoud. Dit geeft waarde aan uw merkimago en trekt de aandacht van uw gemeenschap. YouTube geeft u ook de mogelijkheid om een welkomstvideo op uw startpagina te plaatsen.
Soorten Social Media kanalen voor uw Marketingstrategie. Snapchat
De charme van snapchat ligt in de korte duur van de video’s. Ze zijn namelijk niet langer dan 10 seconden. Evenzo biedt het ook een groot gevoel van privacy, aangezien de post na een bepaalde tijd of nadat de ontvanger deze heeft gezien verdwijnt.
U kunt Snapchat voor uw bedrijf inzetten door directe advertenties en gesponsorde lenzen te gebruiken. Dit is gebruikt in marketingcampagnes door merken als Vans, Coca-Cola of Netflix.
Instant-advertenties zijn verticale video’s van 10 seconden.
In deze filmpjes kunt u een call-to-action toevoegen om gebruikers aan te moedigen om een specifieke link te bezoeken.
Er zijn ook gesponsorde geofilters, waarmee bedrijven vanaf specifieke locaties kunnen posten. Zo kunnen mensen weten waar zij zijn en wat zij doen.
Gesponsorde lenzen bieden u een unieke functie die niet veel platforms hebben. Deze functie bestaat uit de gezichtsherkenningstechnologie. Hierdoor kan de gebruiker zijn gezicht aanpassen met elk type filter, wat veel marketing mogelijkheden biedt.
Als u bijvoorbeeld een merk heeft dat gerelateerd is aan de auto-industrie, kunt u Snapchat gebruiken om u klanten te laten voelen alsof ze in de auto zitten.
Tips om Snapchat voor uw bedrijf te gebruiken
Maak en promoot het Snapchat-account van uw bedrijf.
Als u uw zakelijke account op Snapchat heeft aangemaakt en uw profiel heeft geoptimaliseerd is dit hét moment om uw account te promoten om volgers aan te trekken.
Wij raden aan om uw Snapchat-account op andere social media kanalen te promoten. Vraag uw vrienden, familie en volgers om u te volgen.
U kunt ook de Snapchat-knop op uw website opnemen. Tot slot raden wij u ook aan om het logo van dit platform op uw visitekaartjes toe te voegen.
Soorten Sociale Media kanalen voor uw Marketingstrategie – Optimaliseer uw profiel
In tegenstelling tot andere social media kanalen biedt Snapchat geen uitgebreid profiel om aan te passen.
Om te beginnen moet u de profielfoto van uw account uploaden. Hiervoor moet u op het gele vierkant klikken met de witte geest in het midden. Zodra u uw foto heeft geplaatst, verschijnt deze in de geest.
U kunt ook uw bedrijfslogo uploaden vanuit uw galerij of foto’s maken om een GIF te maken die uw avatar zal zijn.
Op Snapchat werkt elke avatar als een QR-code. Dit is zodat mensen andere gebruikers kunnen toevoegen door simpelweg hun Snapchat-camera op de QR-code te richten.
Terwijl u uw account gebruikt, zullen er verschillende medailles verschijnen onder uw profiel. Bijvoorbeeld als u een bepaald aantal Snaps heeft verzonden.
Contacteer andere snapchat gebruikers
Snapchat kan u een breed scala aan manieren bieden om met andere gebruikers te communiceren.
Eén daarvan kan de optie zijn om in de privémodus te praten.
Dit geldt voor alles behalve de functie “Verhalen”.
Vormen van communicatie:
- Gebruikers toevoegen: om een gebruiker handmatig aan uw contactenlijst toe te voegen, moet u ze zoeken op hun gebruikersnaam of hun camera op
hun QR-code richten. U kunt ook een verbinding maken met uw contacten, zodat u iedereen die u kent op Snapchat kunt toevoegen.
- Snaps verzenden: u kunt foto’s en video’s uitwisselen met andere gebruikers. Houd er rekening mee dat als u een screenshot van een foto of video maakt, de andere persoon hier een melding van krijgt.
- Verhalen bekijken: u kunt de verhalen van andere gebruikers bekijken en erop reageren. De maker van het verhaal wordt van beide acties op de hoogte gebracht.
- Chatberichten: dit is een snelle en effectieve manier om privé met Snapchat-gebruikers te communiceren. Als u op een Snap of op een Verhaal reageert, worden beide antwoorden in de vorm van een privé bericht verzonden.
- “Snapcash” indienen: met deze optie kunt u geld verzenden via Snapchat. Om dit in te schakelen, moet u naar Instellingen gaan en uw creditcard- of bankpasgegevens aan uw account koppelen.
Soorten Sociale Media kanalen voor uw Marketingstrategie, Defineer de inhoud die u wilt delen
Het is erg belangrijk om het doel van uw Snapchat-profiel te identificeren.
Als u het doel en de toon van communicatie voor uw account vaststelt, kunt u de kwaliteit van uw inhoud verhogen en het proces organiseren.
Het idee is dat u originele en aantrekkelijke inhoud maakt die de aandacht van gebruikers kan trekken.
Maak gebruik van Verhalen op Snapchat
Snapchat-verhalen zijn een compilatie van inhoud die door gebruikers kunnen worden geplaatst.
Elke inhoud verdwijnt 24 uur na de publicatie. Om uw eigen verhaal te maken, heeft u minimaal één foto of video nodig. U kunt alle gewenste Snaps toevoegen die u wilt en deze ook op elk gewenst moment weer verwijderen.
Nadat u een verhaal heeft geplaatst, kunt u zien hoeveel gebruikers het hebben gezien, wat handig is voor uw marktonderzoek.
Verhalen zijn een uitstekende manier om uw publiek te laten zien hoe de dag in uw bedrijf is en om uw medewerkers, faciliteiten, activiteiten en andere aspecten te introduceren.
Soorten Sociale Media kanalen voor uw Marketingstrategie, Creëer Geofilters om uw bedrijf te onderscheiden
Een van de voordelen van Snapchat is dat u gebruik kunt maken van geofilters om uw bedrijf te promoten op de verschillende locaties die gebruikers via de app verkennen.
Geofilters zijn afbeeldingen of logo’s die laten zien waar een gebruiker zich op een bepaald moment bevindt.
Wij raden aan om het Geofilter van uw bedrijf te maken. Op deze manier kan uw merk logo verschijnen op de plek die u wilt wanneer gebruikers verschillende virtuele locaties bezoeken.
Stuur privé inhoud om loyale klanten te krijgen
Een uitstekende manier om uw volgers te behouden, is door hen promoties, kortingen en voordelen te sturen via een privébericht.
U kunt ook exclusieve inhoud delen, zoals nieuws over uw producten, evenementen en meer.
Soorten Sociale Media kanalenvoor uw Marketingstrategie, Adverteer op Snapchat:
Er zijn 3 manieren om te adverteren op Snapchat: de “Snap Ads”, de gesponsorde geofilters en de gesponsorde filters.
Snap-advertenties zijn verticale video’s, die het volledig scherm innemen, met een maximale duur van 10 seconden. In de advertenties kunt u call-to-actions toevoegen om gebruikers uit te nodigen om uw voorstellen te bekijken.
Gesponsorde Geofilters zetten gebruikers in staat om Snaps vanaf specifieke locaties te verzenden. U kunt deze functie gebruiken om uw logo te laten zien.
Gesponsorde filters zijn technologisch moeilijker, maar wel zeer effectief in advertentietermen. Het bestaat uit het maken van een Augmented Reality-masker, waarmee gebruikers kunnen spelen en hun eigen Snaps kunnen maken.
Zoek influencers op
Wij noemden al eerder dat influencers uw bedrijf een boost kunnen geven die het nodig heeft.
Om deze reden raden wij u aan om de bekendheid en het bereik van een influencer te gebruiken om uw bedrijf op Snapchat te promoten.
Om het meeste uit deze techniek te halen, moet u een influencer identificeren die bij de stijl van uw merk past. U kunt ze bijvoorbeeld gratis merchandise aanbieden in ruil voor het maken van dagelijkse Snaps om uw producten te promoten. Hierdoor kunt u uw populariteit vergroten en nieuwe volgers naar uw account trekken.
LinkedIn is een sociaal platform dat zich richt op de professionele wereld.
Dit platform kan u veel mogelijkheden bieden om in contact te komen met andere professionals en zelfs om een baan te vinden.
De interface stelt u in staat om verbindingen te maken, privéberichten te sturen en uw werkervaring zichtbaar te maken.
Waarom uw bedrijf op LinkedIn moet zijn
LinkedIn stelt u in staat om potentiële klanten te ontmoeten. U kunt ook in contact komen met getrainde professionals en zo uw contactenkring uitbreiden.
Daarbij geeft het mensen de mogelijkheid om uw bedrijf aan te bevelen. Op die manier kunt u getuigenissen krijgen over de kwaliteiten van uw bedrijf of product. LinkedIn biedt ook veel gebruikersgegevens, zoals de opleiding, carrière, interesses en locatie van mensen.
Minstens 75% van de bedrijfsleiders bekijkt wekelijks video’s over hun arbeids branche. Met deze informatie kunnen marketeers zakelijke activiteiten promoten, zoals bedrijfsevenementen en de lancering van producten op LinkedIn.
Soorten Social Media Kanalen voor uw Marketingstrategie. Medium
Dit is een open en gratis platform voor het online lezen, publiceren, schrijven en delen van publicaties.
Met meer dan 30 miljoen gebruikers biedt Medium uw bedrijf de mogelijkheid om diepgaande digitale inhoud over zijn vakgebied te publiceren. Hierdoor kunt u uw positionering in Google verbeteren.
Medium omvat Google Analytics, waarmee u de bezoeken, lezingen en aanbevelingen van het artikel dat u heeft gepubliceerd kunt meten. Als u in de uitgeverswereld bent of een blog heeft, kunt u dit geweldige platform niet negeren.
Dit is een platform waarin de gebruikers gemiddeld zo een 4,5 miljoen uur per maand lezen. Het is daarom de perfecte kans om goede inhoud te bieden op basis van hun voorkeuren.
Gebruikers hebben ook de mogelijkheid om hun feeds aan te passen aan het type inhoud waarin zij geïnteresseerd zijn.
Quora
Soorten Sociale Media kanalen voor uw Marketingstrategie. Dit is een sociaal kanal, die vragen beantwoord met ongeveer 100 miljoen bezoekers per maand.
Quora kan u helpen bij het rangschikken van onderwerpen op Google. Sommige links van dit platform verschijnen namelijk op de eerste plaatsen van Google-zoekopdrachten.
U kunt hiervan profiteren om uw kennis te ontwikkelen in onderwerpen die u als bedrijf beheerst. Op het Quora platform kunnen klanten ook vragen stellen over uw producten of diensten. U kunt het dus als hulpmiddel gebruiken om eventuele problemen op te lossen.
Als u Quora gebruikt als onderdeel van uw strategie moet u er rekening mee houden dat er voordelen op lange termijn zichtbaar zullen zijn.
Merken die geïnteresseerd zijn in het verbeteren van hun positionering in Google, kunnen een profiel maken. Vervolgens kunnen zij vragen vinden die veel volgers hebben en interessante verhalen vertellen om te laten zien dat ze het onderwerp diepgaand kennen. Daarnaast kunnen ze afbeeldingen, video’s en links toevoegen als materiaal om waarde te geven aan de inhoud.
Tips om Quora voor uw bedrijf te gebruiken
Soorten Social Media kanalen voor uw Marketingstrategie, Optimaliseer uw profiel
Als u meer zichtbaarheid wilt hebben, is de eerste stap om een goed profiel te hebben, van uw imago tot uw biografie. Het moet professioneel zijn.
Onthoud dat u uw profiel kunt koppelen aan uw Facebook, LinkedIn of Twitter. Vergeet niet om alleen uw belangrijkste ervaring te noemen. Dit is namelijk de informatie die direct te zien is na uw naam.
In de bio kunt u links toevoegen om meer bezoekers naar uw website te leiden. U kunt ook een pagina voor uw bedrijf maken door een nieuw thema aan te maken. Dit kan voor mensen een geweldige manier zijn om vragen over uw bedrijf, product of dienst te stellen en te beantwoorden.
Houd er rekening mee dat de bedrijfspagina er professioneel uit moet zien. Voeg hiervoor het logo toe en maak een beschrijving die een goede eerste indruk maakt.
Focus op kwaliteit
Om uw antwoord in de feed te laten verschijnen, heeft het meer ‘upvotes’ nodig.
Om upvotes te krijgen, moet uw antwoord informatief, gemakkelijk te lezen en visueel aantrekkelijk zijn.
U heeft de mogelijkheid om visuele elementen aan uw antwoorden toe te voegen, zoals infographics, grafieken en afbeeldingen.
Soorten Social Media kanalen voor uw Marketingstrategie, Check uw berichten
Word een actief lid van zaken die met uw bedrijf te maken hebben.
Plaats interessante vragen, geef nuttige antwoorden en voeg backlinks toe aan uw site-inhoud voor aanvullende informatie.
Zoek contact op met gebruikers
Quora biedt u een geweldige manier om niet alleen connecties op te bouwen met experts in uw branche, maar ook met gewone gebruikers.
Verbonden blijven geeft u inzicht in hun behoeften en de vragen die ze hebben. Op deze manier kunt u ze rechtstreeks beantwoorden of zelfs uw bedrijf aanpassen aan eerdere behoeften.
Door waardevolle informatie te creëren, krijgt u dus niet alleen volgers op Quora, maar verhoogt u ook het verkeer naar uw website.
Soorten Social Media kanalen voor uw Marketingstrategie, Check de statistieken
Quora geeft uw de mogelijkheid om statistieken te bekijken. Het is verstandig om deze regelmatig te bekijken om te zien wat heeft gewerkt, waar u prioriteiten moet stellen en wat niet de moeite waard is om tijd te verspillen.
Statistieken laten zien hoe vaak uw antwoord is gezien. Daarnaast kunt u upvotes bekijken en de andere antwoorden bekijken. Zo kunt u zien wat u in de toekomst kunt verbeteren. Controleer bijvoorbeeld of u de juiste balans heeft tussen tekst en beeld.
Conclusie
In dit artikel hebben wij het gehad over de meest gebruikte social media kanalen in verschillende gebieden. Ook hebben wij uitgelegd hoe u deze allemaal in uw bedrijf kan implementeren.
Elk sociaal platform verschilt door zijn inhoud en de manier waarop het wordt gebruikt. Wij raden u daarom aan om goed op de bovengenoemde tips te letten en er grote voordelen uit te halen.
Als u een service voor uw sociale media wilt inhuren, zodat u uw bedrijf maximaal kunt benutten, kunt u ons, BluCactus, inhuren!
Wij hebben experts op het gebied van sociale media die u zullen helpen! Onthoud dat het inhuren van een ervaren bureau zoals BluCactus uw succes zal verzekeren.
Neem nu contact met ons op en vraag uw gratis offerte aan!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!