Ga naar de eerste pagina met je fashion webshop! Top 7 van de beste SEO-strategieën voor kledingwinkels
7 handige SEO-strategieën voor fashion webshops en kledingwinkels. Tegenwoordig kennen de meeste mensen mode websites als virtuele winkels of blogs. Deze sites moeten een geoptimaliseerd zij voor Fashion SEO hebben.
Er is tenslotte geen betere manier om bovenaan de zoekmachines te komen en om daar te blijven.
Maar kun je een fashion webshop of kledingwinkel optimaliseren zoals in elk ander branche?
Uw gevoel zal u waarschijnlijk vertellen dat het niet zo eenvoudig is, en dat is ook zo, aangezien “mode-SEO” zijn eigen speciale eigenschappen heeft.
Hoe zit het dan met die speciale eigenschappen die kenmerkend zijn voor Fashion webshop SEO voor mode websites en kledingmerken?
SEO voor Fashion Webshops en kledingwinkels
U vindt alles wat u nodig heeft in deze blog.
1. Onderzoek trefwoorden met trends in gedachten
Eén van de meest eenvoudige modebranche SEO-principes is om long-tail-zoekwoorden in plaats van short-tail-zoekwoorden te gebruiken. Dit komt doordat er minder concurrentie voor lange trefwoorden is, ze de intentie van de zoekopdracht duidelijker weergeven en de kans groter is dat ze tot een verkoop leiden.
Met een zoekwoord als ‘herenjack’ komt u waarschijnlijk niet op de eerste pagina van Google.
Een trefwoord zoals “zwarten leren jack voor mannen met capuchon” zal veel beter voor u zijn.
Daarnaast moet de inhoud op uw site fris en up-to-date zijn, aangezien de modewereld draait om huidige trends.
Niets in de mode duurt eeuwig; trends komen en gaan. Dat zou moeten worden weerspiegeld in uw bedrijfsstrategie, die zowel marketing als SEO voor de fashion webshop omvat.
Dit betekent dat alleen het gebruiken van long-tail-trefwoorden niet voldoende is. Het moeten long-tail-trefwoorden zijn die populair zijn of binnenkort populair zullen worden.
Google Trends toont ons het succes van een trend in de vorm van een grafiek.
Bepaalde sociale media kanalen zoals Pinterest zijn ook goed om bij te houden wat er in de mode gebeurt. U moet het gebruiken om te voorspellen welke zoekwoorden verkeer zullen genereren en welke momenteel onbelangrijk zijn.
2. SEO voor Fashion Retailer – Wees genereus met afbeeldingen
De mode-industrie is, net als SEO voor kledingmerken, sterk afhankelijk van afbeeldingen.
Pronk in stijl, verblind de ogen van klanten en verbaas het publiek.
Dat is het verschil tussen trendy kleding en alledaagse outfits.
Vergeet niet om afbeeldingen te gebruiken die net zo indrukwekkend zijn als wat u verkoopt.
Afbeeldingen moeten over het algemeen worden geoptimaliseerd om een goede laadsnelheid te hebben.
Als de inhoud erg zwaar is, duurt het even voordat ze geladen zijn.
Hoe langer het duurt om te laden, hoe minder klanten u zult hebben.
Wij raden u aan alles te doen wat in uw vermogen ligt om de belasting van uw domein te verminderen.
Afbeeldingen optimaliseren op uw site:
Bepaal de beste afmetingen voor uw afbeeldingen. Kies dus alleen de breedte en hoogte die u nodig heeft.
Sla vervolgens de afbeeldingen op in het juiste formaat. JPEG is het beste voor grote afbeeldingen, terwijl PNG beter is voor kleine afbeeldingen.
Ten slotte hebben sommige grafische softwaretoepassingen de functie om de kwaliteit van een afbeelding aan te passen en de bestandsgrootte te verkleinen.
Het is beter om een foto te hebben met “normale” kwaliteit, die wel snel laadt dan een afbeelding met topkwaliteit, die pas na 15 seconden zichtbaar is. Evenwicht vinden is daarom belangrijk.
Houd dus rekening met de laadtijd van uw site. Als uw afbeeldingen u problemen bezorgen, kan WebCEO’s Page Speed Tool hierbij helpen.
3. SEO voor Fashion Webshops – Creëer uitzonderlijke inhoud
Elke modebranche SEO-copywriter weet dat de inhoud van een fashion webshop uniek en uitstekend moet zijn om hoog te scoren in de zoekresultaten.
Als wij het echter over mode hebben, wordt deze textielindustrie SEO-regel veel strenger dan normaal. In de mode kan niets minder dan buitengewoon zijn; niet uw product en ook niet uw beschrijving.
Het is een echte uitdaging om te beschrijven hoe een product aanvoelt, hoe comfortabel het is en hoeveel de klant ervan zal genieten. Dat is echter precies wat u moet doen.
Een klant zal namelijk veel blijer zijn als hij/zij het gevoel heeft dat ze net de meest opwindende aankoop ooit hebben gedaan.
Dit is wat wij kunnen bereiken door twee hoogwaardige factoren te combineren: afbeeldingen en tekst.
Hier volgen enkele tips voor het schrijven van effectieve teksten:
- Benadruk het grootste voordeel van uw product door het meerdere keren te herhalen.
- Gebruik krachtige woorden die bij de psychologische behoefte van uw product passen.
- Verwacht vragen over uw product en verbind deze vragen met productfuncties.
- Gebruik zintuiglijke woorden om kopers met het item te verbinden (bijv. Licht, gestructureerd, vloeiend en glad).
- Concentreer u op uw ideale koper en vertel een verhaal.
- Profiteer van sociale invloed en productrecensies.
4. SEO voor Fashion Webshops – Zet uw producten in categorieën
Nu zullen wij één van de risico’s uitleggen waarmee u bij elke online winkel wordt geconfronteerd: het vernietigen van uw trefwoorden.
Wanneer twee of meer pagina’s dezelfde trefwoorden hebben, hebben de zoekmachines, die ze traceren, te maken met het volgende probleem:
Welke pagina zou hoger moeten scoren voor die trefwoorden?
Uw website concurreert in deze situatie met zichzelf in plaats van met daadwerkelijke concurrenten, wat de zichtbaarheid van de pagina in de zoekresultaten beïnvloedt.
Om dit te voorkomen, gebruiken mode-industrie SEO-copywriters één set trefwoorden per pagina, zodat er geen overlap ontstaat.
Eigenaren van Fashion e-commerce sites hebben het soms moeilijk om een aparte pagina te maken voor elk product. Dit komt door het feit dat trefwoorden dan overlappen.
U kunt dit voorkomen door niet te overdrijven.
Alle producten in categorieën verdelen is meer dan voldoende.
Wij raden u aan om bij elke categorie een eigen beschrijving toe te voegen, zodat er geen overlappende trefwoorden zijn.
5. Gebruik webanalyse tools om de gebruikersactiviteit op uw site bij te houden
Verkoop is een nauwkeurige manier om het succes van uw Fashion webshop of kledingwinkel te meten.
Als u bijvoorbeeld een online kledingwinkel heeft, is dat omdat u wilt verkopen. Modebranche SEO-specialisten weten dit.
Om de verkoop te maximaliseren zijn er tools gemaakt die de gebruikersactiviteit op websites te volgen.
Deze tools omvatten het volgende:
Zoekmachine Optimalisatie voor Fashion Webshops en Kledingwinkels – Google Analytics
Er kan geen e-commerce site zijn zonder de zogenaamde “acties”. Hiermee bedoel wij “Toevoegen aan winkelwagen”, “Nu kopen” en “Meer informatie opvragen”. Dit zijn de meest gebruikte voorbeelden.
Elke “call-to-action” heeft een toegewezen URL-link. Daarbij kunt u ook UTM-trackers aan die links toevoegen en het aantal klikken bijhouden dat ontvangen is bij die “actie”.
Vervolgens zal het de resultaten weergeven in uw Google Analytics-account.
Door deze cijfers te combineren met andere statistieken, zoals paginaweergaven en bouncepercentage, kunt u een idee krijgen van wat uw bezoekers motiveert.
SEO voor Fahion Webshops – Heatmap-generatoren
Er is nog krachtiger soort tool om de gebruikersactiviteit bij te houden.
Denk eens even na, of uw webpagina’s u kunnen vertellen waar gebruikers op klikken.
Dit kan inderdaad niet door alleen naar de pagina’s te kijken maar wel met behulp van “warmtekaart” generatoren.
SEO voor Fashion Webshops en Kledingwinkels – Weet u wat heatmaps zijn?
“Heatmaps” zijn schermafbeeldingen van uw Fashion Webshop met extra visuele informatie: stippen en vlekken die het aantal muisklikken van bezoekers vertegenwoordigen.
WebCEO gebruikt bijvoorbeeld een erg nuttige heatmap-generator genaamd Crazy Egg.
Heatmap-generatoren leveren gegevens die niet beschikbaar zijn in Google Analytics.
Het is daarom ook het beste om beide te gebruiken en de hoeveelheid waardevolle informatie die u ontvangt te maximaliseren.
Een andere gratis tool voor heatmaps is Hotjar.
Dit is de meest effectieve manier om de conversieratio’s te verbeteren!
6. SEO voor de modebranche – Laat geen enkele pagina unlinked
Fashion Webshops en hun pagina’s verschijnen niet automatisch in de zoekresultaten nadat u ze heeft gemaakt.
In feite zullen ze daar misschien nooit verschijnen als er iets belangrijks ontbreekt.
Zoekmachines hebben bots die “Trackers” worden genoemd.
Het is hun taak om webpagins in uw Fashion Webshop of kledingwinkel te vinden en deze zichtbaar te maken voor zoekmachines.
Om echter van de ene pagina naar de andere te gaan, moeten de pagina’s met hyperlinks zijn verbonden.
Daarbij moeten deze links niet alleen voor zoekmachines zichtbaar zijn, maar ook voor bezoekers.
Houd hier rekening mee bij het creëren van de interne linkstructuur van uw modewinkel.
7. SEO voor de kledingbranche – Maak backlinks van andere industrie sites
Inkomende links van aanbevolen webpagina’s zijn nog steeds een van de krachtigste ranking factoren.
Als u wilt dat uw mode webshop hoog scoort in zoekmachines, heeft u backlinks nodig van andere mode gerelateerde websites.
Hoe zorgt men er echter ervoor dat die sites ook naar jou linken?
Zoals bij alles begint met met kleine stapjes. Als eerst moet u uitstekende inhoud creëren waarnaar anderen willen linken.
U heeft hiervoor visueel aantrekkelijke afbeeldingen nodig.
Het is niet erg als u de persoon met de backlink belooft dat hij er iets voor terug wil ontvangen, bijvoorbeeld een link naar zijn site.
Het moet echter wel binnen de richtlijnen van Google vallen.
Daarnaast kunt u ook enkele krachtige linkbuilding technieken voor mode webshops implementeren;
SEO voor de fashion-industrie – Communiceer met modebloggers.
Zodra u uw eerste blogpost over de nieuwste modetrends of designer ideeën heeft gemaakt, zullen bloglezers uw site bezoeken.
U kunt de beste bloggers in uw niche vinden met WebCEO’s Competitor Backlink Spy. Voer gewoon de URL’s van uw concurrenten in en rangschik de resultaten op basis van backlink-autoriteit maatregelen.
Een andere manier om het te gebruiken is met WebCEO’s Web Buzz Monitor om te zien welke bloggers de exacte long-tail keywords noemen waarvoor u genoemd wilt worden.
Het zijn manieren om de communicatie met bloggers te controleren en te zien hoe ze aan de top blijven.
SEO voor de sector Fashion & Styling – Interview iemand uit de mode-industrie.
Het kan een ontwerper of een beroemdheid zijn, wie u ook heeft gevonden.
Een interview met een belangrijk persoon is inhoud die makkelijk gelinkt kan worden.
Dit kan een goed voorbeeld zijn voor anderen.
Organiseer evenementen offline.
De inhoud van uw website is niet het enige wat u backlinks kan geven.
U kunt ook kennis maken met bloggers die mode-evenementen bijwonen en als u iemand kent, kunt u ook zelf gaan.
Organiseer een mode-evenement of bezoek er een, en uw bloggende vrienden zullen het zeker vermelden in hun volgende update.
Men moet linkbuilding dus niet licht opvatten.
In veel segmenten hangt uw succes af van hoeveel autoriteit u opbouwt voor uw site, en dit is te meten in backlinks.
SEO voor Fashion Webshops en kledingwinkels – Conclusie
Tot slot is het belangrijk dat u elk punt onthoudt en kijkt of het wel werkt voor uw merk. Elk merk is uniek, en hoewel onze aanbevelingen eenvoudig zijn, is het implementeren ervan misschien wat lastiger.
Houd er rekening mee dat u om als merk te groeien bij de besten in het proces moet zijn.
Aarzel dus niet om een professioneel bureau met ervaring in te huren als u twijfelt. Zij zullen u helpen uw doelen te bereiken.
Bij BluCactus, als gespecialiseerd bureau, kunnen wij u alle ondersteuning bieden die u nodig heeft en u begeleiden volgens de behoeften van uw bedrijf.
Evenzo nodigen wij u uit om ons te volgen op onze sociale media en u te abonneren op onze dagelijkse nieuwsbrief.
Als u hulp nodig heeft bij SEO met uw modewebsite, neem dan vandaag nog contact met ons op.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!