De mening van mensen is belangrijk: alles over positieve recensies en hoe u deze kunt krijgen
Het belang van positieve recensies op websites. Er zijn veel kenmerken waaraan een website moet voldoen om in zoekmachines te verschijnen. Een daarvan, en misschien wel de belangrijkste, is om positieve recensies van gebruikers te hebben om potentiële klanten aan te trekken.
Websites moeten dus een richtlijn volgen die hen helpt op te vallen om alleen positieve resultaten te behalen. In die zin zijn gebruikersrecensies relevant geworden omdat ze van invloed zijn op de manier waarop gebruikers beslissingen nemen wanneer ze voor het eerst een website bezoeken.
Op internet vinden veranderingen in de loop van de tijd plaats. Hierdoor spelen recensies nu een cruciale rol op websites die een product of dienst aanbieden. Positieve recensies voor websites.
Vroeger was alleen goede inhoud of afbeeldingen met een hoge resolutie voldoende om een website aantrekkelijk te maken. Nu trekken positieve beoordelingen echter gebruikers aan die een website willen vinden die aan hun behoeften voldoen.
Op de meeste websites kunnen klanten recensies schrijven over de site of gekochte producten
Recensies omvatten de meningen die gebruikers van een product of dienst van een website hebben. Deze zijn afhankelijk van hoe de website-eigenaar aan de behoeften van de klanten kan voldoen. Dit is de enige manier om de beste recensies te krijgen en een goede positionering op internet te hebben.
Wanneer een gebruiker de zoekresultaten op Google bekijkt, kan hij zien hoeveel recensies een website heeft.
Zo kunnen ze de informatie zien over de producten en diensten die de website aanbiedt.
De mening van klanten op een website is de sleutel tot het behalen van een goed gemiddelde van beoordelingen.
Deze verschijnen in de zoekresultaten en vertellen andere gebruikers hoe nuttig een website kan zijn. Gebruikers hebben de mogelijkheid om hun mening achter te laten op websites die verschillende soorten producten aanbieden:
- Muziek
- Boeken
- Mode
- Cosmetica en nog veel meer
Recensies op een website kunnen zowel positief als negatief zijn. Zodra een website zijn eigen recensies heeft, worden deze als fragmenten weergegeven. Positieve recensies voor websites. Google Maps en het tabblad Google My Business zijn enkele van de organische lijsten waar u de beoordelingen kunt zien die zijn achtergelaten door klanten van verschillende websites.
De impact van positieve recensies op de mening van gebruikers
Recensies hebben een grote impact op de mening van gebruikers die onlangs een website hebben bezocht. Wanneer iemand het internet gebruikt, is het meestal omdat ze naar iets op zoek zijn. Dit kan informatie, een dienst of een product zijn.
Bij het kiezen van een website om een product te kopen, zal een gebruiker eerst op zoek gaan naar de beoordelingen van klanten. Op deze manier kunnen ze alle details achterhalen van de producten die ze willen kopen. Dit zal ook bepalen of ze de website kunnen vertrouwen.
Momenteel houden veel gebruikers rekening met beoordelingen om een website te kiezen die aan hun verwachtingen voldoet. Volgens statistieken van marketingexperts neemt 85% van de gebruikers de tijd om beoordelingen te lezen.
Het is waarschijnlijk dat als er veel recensies op een website staan, gebruikers alleen de beoordelingen zullen lezen die bovenaan de lijsten staan. Het is om deze reden belangrijk om zo veel mogelijk positieve recensies op een website te krijgen.
De aankoopbeslissing van een klant hangt af van de recensies die het product heeft en de site waar het zich bevindt. Websites die als online bedrijven functioneren, hebben dus positieve recensies nodig om een goede reputatie te krijgen.
Hoe zijn positieve recensies nuttig?
Er is een term die bekend staat als het perceptie principe en het werkt als een soort sociaal bewijs. De meeste mensen hebben verwijzingen van andere mensen nodig om een beslissing te nemen en hetzelfde geldt voor de digitale wereld.
Gegevens die door marketingexperts zijn verzameld, laten zien hoe relevant die beoordelingen die gebruikers op een website achterlaten, kunnen zijn. Om gebruikers een concreet idee van een website te laten hebben, zal 90% van hen minimaal 10 beoordelingen lezen en 84% zal rekening houden met de aanbevelingen van klanten.
Maar dit is niet alles, want ongeveer 54% van de gebruikers zal een website bezoeken nadat ze positieve recensies in de zoekresultaten hebben gezien. Positieve recensies voor websites. Terwijl 74% van de gebruikers een website zal vertrouwen op basis van de positieve recensies die ze kunnen vinden.
Marketingstrategieën en klantrecensies om doelen te bereiken.
Als u eenmaal de mindset van uw gebruikers kent, is het gemakkelijker om de juiste tools te gebruiken om de positieve recensies te krijgen die een website zo hard nodig heeft. Op zakelijke websites moeten gebruikers de hoogste ster beoordeling zien.
Sommige websites nemen het initiatief om hun klanten te vragen een recensie achter te laten over de site of het product of de dienst die ze hebben gekocht. Dit idee werkt vaak goed en zorgt voor veel beoordelingen, die ook recent zijn. Dit is omdat, hoe ouder de beoordelingen, hoe minder aantrekkelijk ze worden voor gebruikers.
Een van de sleutelwoorden die gebruikers moeten voelen om een website te kunnen kiezen, is vertrouwen. In feite zijn de meeste aankopen die gebruikers online doen, te wijten aan de positieve recensies die klanten op websites hebben achtergelaten.
Om al deze redenen hebben websites strategieën nodig die hun online reputatie verbeteren. De meeste websites gebruiken momenteel marketing om goede beoordelingen van hun klanten te krijgen. Aan de andere kant kunnen websites die zich niet aan deze strategieën houden verouderd raken.
Positieve recensies bepalen de aantrekkingskracht van potentiële klanten op de website
Het zijn de gebruikers die beslissen of ze een positieve recensie of een negatieve op websites willen schrijven. Degenen die een website hebben, moeten dus de beste strategieën toepassen om de beste recensies te krijgen. Alleen op deze manier houdt de zoekmachine van Google er rekening mee.
Voor alle websites is het essentieel om in zoekmachines te verschijnen, omdat deze tool ervoor zorgt dat gebruikers nauwkeurige informatie tonen die aan hun behoeften voldoet. De beslissingen over de toekomstige aankopen van de gebruikers zullen afhangen van de organisch verkregen aanbevelingen.
Veel gebruikers zijn gewend om recensies te lezen voordat ze een specifieke beslissing nemen. Het is daarom van belang om geen of weinig negatieve meningen op uw site te hebben. De reputatie van de website kan dan in gevaar zijn.
Gebruikers die een groot aantal positieve recensies op een website zien, willen er meer informatie over weten. Positieve recensies voor websites. Op deze manier slagen websites erin om zichzelf te positioneren in de Google-ranglijst en zo veel voordelen te behalen.
De voordelen van website recensies
SEO-tools moeten ook uw deelname aan de websites hebben om op te vallen. Wanneer een website volledig is geoptimaliseerd, is het gemakkelijker voor u om positieve recensies toe te voegen. Deze kunnen veel voordelen bieden:
Recensies helpen u bij het selecteren van de juiste zoekwoorden
Er is veel concurrentie in termen van zoekwoorden die worden afgehandeld in de Google-zoekmachine.
Om te weten welke zoekwoorden het beste in een website passen, kan het een grote hulp zijn om de zinnen te zien die gebruikers in de recensies achterlaten.
Recensies worden een groot voordeel, omdat u daaruit de zinnen kunt halen die klanten willen horen om hun vertrouwen in een website te vestigen.
Ze stellen u in staat om organische SEO te gebruiken
Door de optimalisatie van de websites kunnen ze in de zoekresultaten verschijnen.
Om dit te bereiken, worden interne links, trefwoorden, titels en backlinks gebruikt.
Wanneer klanten beoordelingen op websites achterlaten, dragen ze bij door links en trefwoorden in hun opmerkingen te maken, die later de SEO van de site zullen versterken.
U kunt automatisering bereiken
Om een website de juiste optimalisatie te geven, houden evaluatoren van zoek kwaliteit rekening met de ervaring en het vertrouwen dat het aan de gebruikers biedt om een reputatie te geven.
Er zijn echter ook zoekmachines die op een geautomatiseerde manier werken via spiders, die verantwoordelijk zijn voor het crawlen van productrecensies. Bovendien houden ze ook rekening met getuigenissen van klanten om te bepalen of ze positief of negatief zijn.
De beoordelingen die gebruikers op een website achterlaten, worden als geschreven inhoud beschouwd. Zo kunnen ze de geloofwaardigheid van de site op een effectieve manier versterken.
Strategieën om positieve recensies te krijgen en negatieve te vermijden
Sommige strategieën kunnen worden geïmplementeerd om de gebruikersrecensies te krijgen die websites nodig hebben:
U moet alle beoordelingen beantwoorden
De verantwoordelijken van de websites moeten reageren op positieve recensies en negatieve recensies. Nabijheid van gebruikers is belangrijk, ongeacht het type recensie dat wordt geschreven.
De meeste gebruikers waarderen de nabijheid van de website en het achterlaten van hun beoordelingen is de gelegenheid om hen te bedanken.
U kunt deze kans ook aangrijpen om meer informatie te tonen over de producten of diensten die door de site worden aangeboden. Beantwoord ook negatieve recensies. In dit geval moet u respectvol zijn en indien mogelijk proberen oplossingen te bieden.
Vraag klanten om een recensie achter te laten
Door een klant beleefd te vragen een recensie op de website achter te laten, is de kans groot dat ze dit ook zullen doen.
Om dit echter te bereiken, is het essentieel om de gebruiker een kwaliteitsvolle service te bieden.
Bovendien moet u altijd proberen om ze tevreden te stellen als ze iets bij u kopen.
Wanneer een gebruiker iets koopt, kunt u hem eraan herinneren een recensie achter te laten met een mening over de site en het product.
Pas op voor ongepaste beoordelingen
Google staat u toe om beoordelingen die niet voldoen aan de algemene voorwaarden als ongepast te markeren.
U moet echter rekening houden met enkele normen om te bepalen dat een recensie respectloos is.
Een negatieve recensie is niet altijd ongepast.
Negatieve recensies zijn niet het einde van de wereld
Mensen krijgen het idee dat de rankings van uw website kunnen dalen als uw website negatieve recensies heeft. Google is echter bereid om kritiek op websites te accepteren. Op deze manier worden sites met negatieve recensies niet bestraft.
Als de positieve beoordelingen groter zijn dan de negatieve beoordelingen, wordt er veel minder in rekening gebracht.
Websites die zich hebben aangepast aan marketingstrategieën letten op de beoordelingen die door hun gebruikers zijn achtergelaten. De meningen die gebruikers achterlaten bij het doen van een aankoop, zijn een grote hulp om potentiële klanten te krijgen die een grote bijdrage zullen leveren aan het succes van een website.
BluCactus, uw bondgenoot in digitale marketing
Het internationale marketingbureau BluCactus bedient klanten over de hele wereld. Onze specialiteit? Het creëren van webontwerpen en SEO-positionering bij online zoekopdrachten. Bovendien is onze groep experts er om bedrijven en merken te helpen slagen in een van de meest concurrerende sectoren op de markt; de digitale wereld.
BluCactus begeleidt u bij elke stap die uw merk zet. Dit gaat van het creëren van de branding van uw bedrijf tot het creëren van content. Onze focus ligt op het ondersteunen van uw bedrijf bij de ontwikkeling van uw website of het beheren van uw accounts op social media.
Dit online marketingbureau, gevestigd in Amsterdam probeert uw imago als merk te versterken en naar een hoger niveau te tillen. Wacht niet langer met de hulp van de beste specialisten in digitale marketing en neem contact met ons op via onze sociale media of website.
Als u op de hoogte wilt blijven van de wereld van digitale marketing, nodigen wij u uit om u te abonneren op onze maandelijkse nieuwsbrief.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!