Laat de quarantaine u niet tegenhouden, verover de modewereld op internet
Hoe men mode verkoopt in tijden van crisis. In de wereld zijn er veel modebedrijven, en veel van hen gebruiken verschillende marketingstrategieën voor hun producten. Hierdoor is de modewereld één van de belangrijkste uitdaging voor merken geworden.
De cliënt vertoont vaak ‘ontrouw’ gedrag dankzij het grote aantal opties die hij zowel op internet als op straat aantreft.
De grootste fout die u kunt maken, is om te denken dat u aan marketing doet door influencers in te huren of sociale media bij te werken. Als u binnen de modewereld wilt groeien, moet u weten dat u een strategie moet bedenken en gebruiken waarmee u uw omzet kunt stimuleren.
De resultaten kunnen echt ongelooflijk zijn als u nog nooit eerder aan een strategie heeft gewerkt en u een goede planning heeft.
Uw merk een boost geven en er een winstgevend bedrijf van maken, zijn enkele van de voordelen die u kunt behalen in 2021 als u zich inzet op modemarketing.
Bovendien staan wij aan het begin van een nieuw decennium en is digitale marketing niet langer een eenvoudige optie om het inkomen te verbeteren. Dit komt omdat het de perfecte tool is geworden om uw bedrijf succesvol te maken.
Maak een verschil in mode marketing
Om het meeste uit mode marketing te halen, zijn de volgende stappen nodig:
- Plan acties voor de komende 12 maanden
- Stel een budget op voor digitale marketing
- Laat een team de acties uitvoeren, zowel intern als extern.
- Zet in op meer en constant leren en onthoud dat het internet verandert met de snelheid van het licht.
Zodra u deze duidelijke stappen heeft doorlopen, kunt u beginnen met het ontwikkelen van de actiestrategie.
Hier zijn enkele stappen om uw merk of uw modebedrijf dit jaar winstgevender te maken.
Wat kunt u doen om meer te verkopen?
1. Hoe men mode verkoopt in tijden van crisis. Retargeting van uw bezoekers
Deze actie is erg belangrijk en gemakkelijk te behalen met de tools die binnen ons bereik liggen.
Veel winkels maken hier echter geen gebruik van en zijn daarom erg afwezig.
Retargeting, het opnieuw bereiken van klanten die uw site al eerder hebben bezocht, is de sleutel geworden om de verkoop te stimuleren.
Als u erover nadenkt, kopen gebruikers meestal niet meteen de eerste keer dat ze een winkel bezoeken een product.
Over het algemeen kijken alle mensen die een winkel binnenkomen eerst rond, analyseren ze wat er in de winkel staat en verlaten ze dan de winkel.
U moet klanten daarom herinneren dat u een product heeft dat ze leuk vonden en dat ze het met wat extra voordelen kunnen kopen als ze het binnen een bepaalde periode kopen.
Retargeting is bijvoorbeeld mogelijk met Facebook. Daarnaast is het rendement op de investering indrukwekkend.
Voor elke geïnvesteerde $1 kunt u meer dan 660% winst behalen.
2. Vakantie Promoties
Tegenwoordig zijn de meeste merken voor het idee gegaan om aan promoties te doen.
Hiervoor hebben ze een jaarlijkse campagnekalender:
- Vakantie Promoties
- Seizoen Promoties
- Verkoopbevordering (mode)
- Verkooppromoties (eigen)
Dit zijn 4 kalenders die elk modemerk en elke winkel die mode producten verkoopt, zou moeten hebben.
Hier zullen wij het hebben over de vakantie promoties die u dit jaar mogelijk het meest interesseren.
Dit kan beter werken als u nog nooit mode marketingstrategieën heeft gelanceerd.
Op feestdagen heeft u de mogelijkheid om campagnes te lanceren en uw verkoop te stimuleren. U kunt dit bijvoorbeeld doen via e-mailmarketing.
Wanneer u de e-mails verstuurt, herinnert u uw abonnees eraan dat u kortingen heeft op verschillende producten of dat u speciale dagen heeft om aankopen te doen op geselecteerde producten.
Dit geeft u een conversie boost die de maand waarschijnlijk zal opvrolijken.
Wij hebben voor u het volgende idee; flash sales per product voor de zomervakantie.
Gedurende 7 dagen kunt u 7 categorieën aanbieden.
Op dag 1 biedt u bijvoorbeeld de categorieën broeken en schoenen, op dag 2 jurken enz.
Dit doet u totdat u uw campagne heeft voltooid.
3. Hoe men mode verkoopt in tijden van crisis. Stijlgidsen
Er is niets beters dan het gebruiken van stijlgidsen om uw werken te laten zien aan anderen.
Er zijn modemerken die deze secties toepassen in hun eigen online winkels en anderen die besluiten om downloadbare handleidingen te maken.
De mogelijkheden zijn eindeloos zodat uw modemerk, uw webwinkel of fysieke winkel een perfecte combinatie kan maken met de geïnteresseerde klanten.
U kunt levensstijl gidsen, muziekstijl gidsen, feest-, baby-, decoratie stijlgidsen en nog veel meer maken.
Alles wat u zich voorstelt, kan worden omgezet in een stijlgids.
Deze gidsen hebben vooral als hoofddoelstellingen om bezoekers bijvoorbeeld over het gebruik van producten te informeren.
4. Werk samen met influencers in uw mode marketing
Werken met influencers is heel essentieel als het op mode aankomt.
Over het algemeen is werken met opinieleiders altijd een goede optie.
Maar zelfs als het een goed idee is, moet u weten dat als u met influencers wilt werken, u bepaalde marketing kennis moet hebben.
Daarnaast moet u ook een website hebben die het verkeer dat naar u toekomt kan overnemen en vastleggen.
Evenzo moet u een goed aankoopproces hebbenen een goede verkoop- en after-sales service. Als u dit heeft, kan investeren in influencers wonderbaarlijk lonend zijn.
Als u meer wilt weten over het gebruik van influencers in marketingstrategieën, moet u dit leren van professionals. Luister niet naar vrienden die hier niets van weten of naar internetadvertenties.
Ze kunnen u misleiden en daardoor alleen maar meer twijfels dan antwoorden oproepen.
Stel daarnaast budgetten vast en vergeet niet om goede arbeidsomstandigheden af te spreken. Dit is belangrijk zodat u in de toekomst geen negatieve resultaten zult hebben.
Goed marketing werk doen met influencers en micro-influencers kan u een flinke boost geven qua zichtbaarheid. Op deze manier kunt u ook veel verkopen binnenhalen.
5. Hoe men mode verkoopt in tijden van crisis. Evenementen en beurzen.
Hoewel het waar is dat het veel kost om uw comfortzone te verlaten kan het een goed idee zijn om een e-commerce te creëren.
Een leuk idee is bijvoorbeeld om als bezoeker of als exposant naar beurzen in uw branche te gaan.
Wij raden u ook aan om met verkopers, vertegenwoordigers, winkels en andere collega’s in de sector te praten.
Hierdoor kunt u verbindingen leggen die u in de toekomst kunnen helpen om uw merk een boost te geven.
Het is ook een goede optie om deel te nemen aan markten of pop-ups die seizoensgebonden worden gehouden.
Het zijn goede gelegenheden om uw product onder de aandacht te brengen van een publiek dat feedback zal geven waar u veel van kunt leren.
6. Loterijen of wedstrijden op Instagram
Als wij naar loterijen verwijzen, bedoelen wij virtuele evenementen. Deze zijn onlangs zeer beroemd geworden op de pagina’s van blogs en op verschillende sociale netwerken
Sommige mensen noemen het de “digitale aloë vera”. Dit komt omdat het houden van wedstrijden of loterijen eindeloze voordelen kan opleveren voor het account of het bedrijf.
Evenzo weten sommige mensen niet hoe ze hen moeten onderscheiden en maken anderen misbruik van deze activiteit op Instagram. Als u hier meer over wilt weten en hoe u het correct gebruikt om er het maximale uit te halen, raden wij u aan om met professionals in contact te komen.
Dit mag niet ontbreken in uw winkel als u aan mode marketing wilt doen
Dit zijn ongetwijfeld de 5 meest belangrijke punten die u moet kennen.
Deze kunnen uw modemarketing naar nieuwe hoogten tillen.
Verschillende merken geven toe dat ze ideeën hebben en dat het moeilijk voor hen is om een strategisch plan op te stellen.
Daarom moet u een grafische indeling met de belangrijkste punten uitwerken.
Het kan u helpen om vooruit te komen en uw doelstellingen te bereiken.
7. Hoe men mode verkoopt in tijden van crisis. Branding
Branding is een uiterst belangrijke taak die u meteen moet uitvoeren na het oprichten of starten van een bedrijf.
Daarnaast moet het altijd worden vernieuwd.
Zo verliest u de relatie met de klant niet.
Ook is het essentieel dat de branding van uw merkboodschap en uw product hand in hand gaan.
Anders begrijpt de klant niet wat voor boodschap u probeert te verzenden.
8. Afbeeldingen
Het is belangrijk om creatief te zijn. Hiervoor kunt u gebruik maken van audiovisuele en digitale middelen.
Mode verkoopt door de ogen, vooral wanneer het online is.
Zorg er daarom voor dat u foto’s met kwaliteit op uw website heeft staan. Op deze manier zijn ze aantrekkelijker voor de klant en zal de omzet stijgen.
Wilt u weten hoe u fotoshoots beter kunt organiseren? Studeer dan mode marketing.
Op deze manier heeft u alle benodigde informatie om uw modewinkel nog meer te verbeteren.
9. Hoe men mode verkoopt in tijden van crisis. Web bruikbaarheid
Om te beginnen is het cruciaal om te weten of uw winkel comfortabel is voor de klant?
Dit is een vraag die u uzelf moet stellen om uw winkel vorm te geven.
Het beste wat u kunt doen is, gemakkelijke paden van ‘home’ naar winkelwagen te maken en het aankoopproces te verbeteren zodat het voor de klant goed te gebruiken is.
Komt dit u allemaal bekend voor?
Dit maakt deel uit van wat wij UX of User Experience noemen.
Dit is ontwikkeld door heel goed te kijken naar alle gegevens die tools als Google Analytics ons kunnen geven.
Weet u bijvoorbeeld wat uw meest bezochte pagina’s zijn? Uw meest bekeken producten zijn?
Als u dit heeft gelokaliseerd, maak dan gebruik van die pagina’s om rekruterings-, verkoop- of loyaliteitshaken op te nemen.
10. Getuigenissen en recensies
Tegenwoordig zijn aanbevelingen erg belangrijk.
Het wordt vaak gezien als een ‘sociaal bewijs’.
Bij online of fysieke winkels, is dit sociale bewijs een symbool voor vertrouwen.
Ook kunnen influencers en logo’s symbolen zijn om uw bezoekers laten weten dat ze op de juiste plek zijn.
11. Hoe men mode verkoopt in tijden van crisis. Vertrouwen
Zou u winkelen in een winkel zonder verlichting of met rommelige en twijfelachtige klantenservice?
In uw geval weten wij dat u beter weet, maar het grote publiek misschien niet.
Veel gebruikers die op internet surfen, zien magische foto’s op Instagram en zodra ze de winkel binnenkomen, vinden ze het een sombere ruimte.
Daarnaast moet u een vertrouwd betalingsprocess hebben zoals PayPal of iDeal.
Ook moet uw winkel een beveiligingscertificaat (https) hebben.
Hoe men mode verkoopt in tijden van crisis. Conclusie
Bij BluCactus hebben wij marketing specialisten die de werking van deze genoemde strategieën kunnen bevestigen en uitleggen.
Als u dit artikel leuk vond en nieuw bent in de marketingwereld.
Kunt u contact met ons opnemen en abonneren op onze dagelijkse nieuwsbrief om meer te weten over digitale marketing.
Aan de andere kant kunt u deze tips ook gebruiken bij bedrijven die net pas beginnen.
U kunt dit doen als u vanaf het eerste moment de harten van hun gebruikers wilt veroveren.
Wij geven u dus de moed en aanmoediging om het te proberen.
Uw niveau doet er niet toe.
Als u trouwens op een meer persoonlijke en praktische manier wilt leren over digitale marketing, kun u lid worden van een privéclub.
Hiervoor kunt u privélessen of adviesbureaus zoeken waar u nieuwe dingen kunt leren.
As u ons artikel leuk vond of opmerkingen heeft, kunt u dit melden in de comments, wij zullen u graag antwoorden.
Onthoud dat hier bij BluCactus, uw succes ons succes is.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!