Laat uw succes een glimlach op uw gezicht toveren met deze marketingstrategieën voor tandartspraktijken

BluCactus - Marketingstrategieën voor tandartspraktijken - TITLE

Marketingstrategieën voor tandartspraktijken. “Iedereen heeft een tandarts nodig, dus ik zal altijd klanten hebben”. Dit denken is een heel oude manier om naar uw beroep of bedrijf te kijken. Het is ook de reden waarom uw klantenportefeuille de afgelopen jaren niet is gegroeid.

 

Tandartspraktijken hebben ook marketing nodig. Momenteel hebben alle soorten bedrijven die op een publiek gericht zijn, een plan nodig met duidelijke doelstellingen, dus ook uw praktijk.

 

Blucactus-Strategieën-rekening-houden-met-het-publiekU moet potentiële patiënten aantrekken en ervoor zorgen dat zij u kiezen boven de concurrentie. Hiervoor moet u een marketingstrategie plan voor tandartspraktijken gebruiken. Als u dit succes wilt meten, moet u er rekening mee houden dat het aantrekken van 50 nieuwe patiënten per maand over het algemeen als geweldig wordt beschouwd.

 

Verspil dus geen tijd meer! Wij zijn professionals en wij zullen u enkele ideeën geven, zodat u ze kunt toepassen en zo de beste resultaten kunt behalen. Onthoud echter dat dit slechts de basis is.

 

Als u snel resultaten wilt behalen, heeft u een marketingbureau zoals wij nodig. Wij helpen uw metingen te doen, geweldige inhoud te maken, nieuwe ideeën toe te passen, uw sociale media op orde te houden en meer. Bij ons bereikt u al uw doelen.

 

Lijst met marketingstrategieën voor tandartspraktijken

 

Blucactus-lijst-met-marketingstrategieën-voor-tandheelkundige-kliniekenWat wij nu gaan doen, is deze marketingstrategieën voor tandartspraktijken in drie segmenten verdelen.

 

Op deze manier kunt u al uw acties  toepassen op uw sector.

 

Houd om te beginnen rekening met uw patiënten en potentiële klanten.

 

U moet het publiek leren kennen dat u wilt toespreken.

 

Het resultaat is dat u weet hoe u ze moet behandelen en ervoor zorgt dat ze u kiezen boven andere praktijken.

 

Strategieën waarbij rekening wordt gehouden met het publiek

 

Wie wordt uw doelgroep of ideale patiënt?

 

Blucactus-Uw-patiënt-komt-niet-alleen-aanU heeft een strategie nodig die ervoor zorgt dat de ideeën die u wilt communiceren bij uw doelgroep terecht komt. Om dit mogelijk te maken, moet u bepalen welke patiënten u wilt bereiken. U moet weten waar uw doelgroep naar op zoek  is. Het resultaat is dat u uw doelgroep kent en zo dus strategieën kunt bedenken om hun aandacht te trekken.

 

Klanten zoeken verschillende dingen in een tandartspraktijk, bijvoorbeeld een unieke en prestigieuze service om ervoor te zorgen dat ze de beste resultaten krijgen bij hun behandeling.  De variabelen zijn oneindig. Het kunnen ook simpele dingen zijn als de vriendelijkheid van de kliniek, de werkplek of het team die ze behandelt.

 

Zoals u kunt zien, zijn er veel factoren, maar wat belangrijk is, is weten hoe u uw ideale patiënt kunt identificeren. De beste manier om deze patiënten te vinden, is door een database te hebben met al hun gegevens. Op deze manier kunt u gemakkelijk contact met hen opnemen en hen ook op de hoogte houden van alles wat u aanbiedt. Daarnaast kunt u dankzij deze gegevens  speciale acties voor hen maken of feedback vragen over uw diensten!

 

Het identificeren van uw doelmarkt is dus van vitaal belang voor het ontwikkelen van uw digitale marketingstrategieën voor tandartspraktijken.

 

Uw patiënten zullen niet vanzelf verschijnen

 

Blucactus-Marketing-strategieën-voor-tandheelkundige kliniekenIets positiefs aan de gezondheidssector is dat de mensen in uw omgeving altijd hulp nodig zullen hebben in het gebied van tandheelkunde.

 

De vraag zal altijd bestaan. Hoewel, zoals wij hierboven al zeiden, dat niet voldoende is als u wilt dat uw bedrijf op grote schaal succesvol wordt.

 

Het maken van brochures of posts op sociale media is een zeer effectieve manier om tandheelkundige behandelingen te promoten.  Het belangrijkste doel hiervan is om ervoor te zorgen dat mensen u  herkennen en interesse in u tonen. Maar onthoud, goede klanten, komen niet vanzelf.

 

Conversiepad

 

Blucactus-Path-of-ConversionWij raden u aan de manier te bestuderen waarop uw klanten zich in elk communicatiekanaal gedragen. Op deze manier kunt u de marketingtechnieken van uw tandheelkundige kliniek  creëren.

 

Om dit te bereiken moet u  een plan opstellen om uw klanten naar het eindpunt te leiden. Wat is dat eindpunt dant? Dit is een potentiële klant die een afspraak maakt of betaalt voor uw diensten. U moet er dus voor zorgen dat uw website klaar is, zodat ze deze kunnen gebruiken om uw diensten te ontdekken.

 

De conversiepaden moeten ten minste de volgende factoren bevatten:

 

  • oproep tot actie in de geselecteerde kanalen
  • een landingspagina waar een conversie formulier wordt gemaakt
  • een afspraak of een dienst betaling

Gebruik de motivatie van de patiënt

 

Blucactus-Use-the-Patient-aanbevelingenLeid patiënten op

 

Dit kan worden bereikt via een blog, sociale media of uw website.

 

U kunt berichten publiceren die nieuws of blogs bevatten.

 

Daarin kunt u uw patiënten laten weten dat u geïnteresseerd bent in het delen van relevante inhoud over mondzorg en hygiëne.

 

Zo laat u al uw kennis zien en tonen zij interesse in uw diensten.

 

Gebruik patiënt aanbevelingen

 

Blucactus-Use-the-Patient-aanbevelingenHet gebruiken van aanbevelingen gemaakt door klanten bouwt veel vertrouwen. Bespreek en noteer de goede ervaringen van uw patiënten. Dit zal dienen als referentie voor mensen om uw kwaliteit en service te zien. ‍

 

Bovendien moet u naar hun mening over uw behandeling en zorg vragen. Houd rekening met alle meningen, aanbevelingen of zelfs klachten die ze kunnen hebben. Een patiënt die zich gehoord en meegewogen voelt, voegt waarde toe aan uw bedrijf.

 

Onthoud dat uw gebruikers niet alleen de dienst die u levert, vertrouwen, maar ook wat uw klanten na de ervaring over u  zeggen. Behandel uw klanten goed en bouw een goede online reputatie op. Dit zal de beslissing van de gebruiker beïnvloeden.

 

Marketingstrategieën op bedrijfsniveau

 

Blucactus- Marketingstrategieën voor tandartspraktijken --Better-to-be-differentWees anders

 

Uw kliniek moet anders zijn dan andere klinieken en adviesbureaus die dezelfde diensten verlenen.

 

Dit lijkt misschien een langdurige taak,  maar als u erachter komt waarom patiënten u waarderen, kan dit veel voordelen leveren.

 

Een toevoegende waarde hebben aan uw dienst is wat klanten waarderen en waar ze rekening mee zullen houden bij het maken van hun keuze.

 

 

Vergelijk uw diensten

 

Blucactus-- Marketingstrategieën voor tandartspraktijken -vergelijk-uw-dienstenHet begrijpen van uw concurrentie is net zo belangrijk als het begrijpen van uw publiek.

 

Als u uw publiek kent, kunt u weten hoe u ze correct kunt aanspreken. Het begrijpen van uw concurrentie houdt in dat u begrijpt wat het publiek kan kiezen en wat ze te bieden hebben.

 

Als u andere tandheelkundige diensten kent, kunt u reageren door uw eigen unieke service te creëren.

 

Om erachter te komen welke meerwaarde u aan uw service kunt toevoegen, moet u de concurrentie bestuderen. Een van de strategieën is om de diensten die ze leveren te verbeteren. De andere is om iets nieuws op de markt te brengen.

 

Hoe dan ook, u moet leren om de concurrentie te verslaan. Zoals wij eerder al zeiden, is het inhuren van een digitaal marketing bedrijf om een ​​volledige analyse van uw concurrentie uit te voeren de juiste keuze. Dankzij dit zal uw bedrijf op alle gebieden succesvol worden.

 

Dit is trouwens ook van vitaal belang om uw eigen marketingstrategie te creëren voor tandheelkunde.

 

Blucactus- Marketingstrategieën voor tandartspraktijken --Best-Brand-and-ValueBeste merk

 

Het creëren van een beter merk betekent dat het kan voorzien in behoeften die anderen niet kunnen. Dit voegt een betere algehele waarde toe, wat u een kleine voorsprong op uw concurrenten geeft. Maar hoe weet u of u een geweldig merk heeft gecreëerd? U zult dit weten zodra mensen uw logo, uw bedrijf en uw diensten beginnen te herkennen en het associëren met die waarde.

 

De waardepropositie brengt u naar een hoger niveau. De differentiatie kan variëren van pakketten met promoties en kortingen tot details van persoonlijke aandacht of klantenservice. Vergeet niet om uw merkidentiteit goed op te bouwen om al uw doelstellingen te bereiken.

 

Digitale marketingstrategieën voor tandartspraktijken

 

Blucactus-Marketing-strategieën-voor-tandheelkundige-klinieken-2Door alleen traditionele marketingtechnieken te gebruiken, verliest u tegenwoordig de kans om uw merk te versterken.

 

In een wereld waar technologie binnen handbereik is, zou het een vergissing zijn om deze niet te gebruiken.

 

Wij zullen enkele acties noemen en uitleggen die u zou moeten overwegen om uw bedrijf verder te ontwikkelen en zo ook bekend te maken.

 

 

 

 

Een gepersonaliseerde en aantrekkelijke website

 

Blucactus-- Marketingstrategieën voor tandartspraktijken -Website-persoonlijk-en-aantrekkelijkEen website is uw digitale showcase. Het is om deze reden belangrijk om het zo aantrekkelijk en krachtig mogelijk te maken. Om dit te behalen moet u een up to date ontwerp gebruiken dat op elk scherm goed te zien is.

 

Op uw website kunt u verschillende dingen toevoegen die uw kliniek vertegenwoordigen. Bijvoorbeeld foto’s en video’s van de kliniek, de gebruikte technologie en het team. Dit is uw moment om alle voordelen van uw tandartspraktijk te laten zien!

 

U moet uw publiek ook de verschillende behandelingen of diensten laten zien die u aanbiedt.

 

Daarnaast is het handig om uw  locatie en contactgegevens toe te voegen. Bijvoorbeeld uw telefoon,  adres, e-mail  en uw sociale media-profielen. U kunt ook gratis tips of advies geven, zoals  documenten, abonnementen op nieuwsbrieven, kalenders, links die van belang zijn voor de tandheelkunde en meer.

 

Onthoud dat het ook  mogelijk is om voor uw patiënten een optie te plaatsen om afspraken, betalingen en consulten te maken. De “Call to Action” knoppen zijn dus erg handig.

 

Blucactus- Marketingstrategieën voor tandartspraktijken --Blog-zakelijkBedrijfsblog

 

Een blog maakt het mogelijk voor klanten om comments achter te laten en de blogs ook op hun sociale media delen, zodat u verkeer naar uw  website kunt leiden.

 

Zo creëert u vertrouwen, abonnees en online bekendheid.

 

Blogs zijn daarnaast ook de perfecte kans om kennis, ervaringen, aanbiedingen en conferenties die u heeft bijgewoond te delen.

 

 

 

Nieuwsbrief, Marketingstrategieën voor tandartspraktijken

 

Blucactus- Marketingstrategieën voor tandartspraktijken --nieuwsbriefDit is een zeer effectieve manier om met patiënten te communiceren en hen van informatie te voorzien. Dit type marketingcampagne voor tandartspraktijken is bijzonder nuttig omdat u hiermee gratis feedback en reacties kunt krijgen. E-mailmarketing maakt segmentering mogelijk door elke ontvanger de informatie te geven die hij nodig heeft. Om communicatie of informatie te personaliseren, moeten patiëntprofielen worden aangemaakt op locatie, behandelmethode, enz.

 

Om dit te kunnen doen, moet u uw klanten kennen en een database hebben die gevuld is met de e-mails van uw patiënten.  Nieuwsbrieven, beter bekend als e-mailmarketing, zijn een goede optie voor promoties, aanbiedingen, kortingen en prijsvragen.

 

Dit is het beste kanaal om klantrelaties te onderhouden en te verbeteren, de loyaliteit van klanten gratis te vergroten en betere resultaten te behalen met inhoud die echt waarde toevoegt.

 

Sociale media

 

Blucactus- Marketingstrategieën voor tandartspraktijken --Red-sociaalSocial-mediaplatforms zoals Facebook, Twitter, Instagram of LinkedIn worden steeds populairder en zullen niet snel stoppen. Dit komt doordat ze elke dag blijven groeien, met nieuwe functies en meer. Zelfs als hun gebruiker dus verschillende interesses hebben, zal er altijd wat zijn wat hun verenigt.

 

Sociale media zijn een communicatiekanaal geworden tussen tandartsen en hun patiënten. Moet men echter alle platforms gebruiken? Het antwoord is nee.

 

U hoeft alleen de kanalen te gebruiken die het beste bij uw mogelijke klanten passen en u dus de meeste voordelen biedt doordat het goed bij uw marketingstrategie past.

 

Facebook is bijvoorbeeld erg handig voor het verspreiden van inhoud en het lanceren van aanbiedingen, promoties, kortingen, wedstrijden of sweepstakes.

 

Blucactus- Marketingstrategieën voor tandartspraktijken --Marketing-de-influencersTwitter helpt  om interessant nieuws, gegevens en nauwkeurige informatie  makkelijk en snel te verspreiden.

 

Instagram, Pinterest, Youtube of Flickr zijn perfect om uw diensten visueel aan het publiek te laten zien. Hiervoor kunt u opvallende afbeeldingen en video’s gebruiken die de aandacht van de klant trekken. Bovendien kunnen ze u ook helpen uw positie op internet te verbeteren.

 

Ondertussen heeft LinkedIn een professionelere uitstraling. Dankzij dit kunt u in contact komen met experts in uw sector en vele anderen.

 

De sociale media kanalen werken echter niet als u uw gebruiker niet zorgvuldig bestudeert. U moet dit dus doen om vervolgens de juiste digitale marketingstrategie toe te passen. Op deze manier zorgt u ervoor dat de klanten uw diensten kopen.

 

Influencer marketing

 

Blucactus- Marketingstrategieën voor tandartspraktijken --Content-aangepastInfluencer marketing is een actie die tot verbluffende resultaten kan leiden. Velen van hen werken voor een ruil en anderen tegen betaling. Het is echter de moeite waard om samen te werken met influencers op sociale media, omdat ze een groot aantal mensen kunnen bereiken.

 

Zo gebruiken sommige klinieken lokale beroemdheden of influencers om hun bedrijf te promoten in hun social media posts.

 

Zorg er natuurlijk voor dat u uw werk goed doet, de voorwaarden duidelijk maakt  en dat de publicatie alles bevat wat u nodig heeft om het bereik te maximaliseren. Dit omvat elementen, zoals goede afbeeldingen, hashtags, vermeldingen van uw Instagram-account en uw bedrijf.

 

Aangepaste inhoud, Marketingstrategieën voor tandartspraktijken

 

Blucactus-- Marketingstrategieën voor tandartspraktijken -Invest-in-paid-advertisingVergeet niet dat potentiële klanten aangepaste inhoud nodig hebben als u wilt dat het ze beïnvloedt.

 

Om goede inhoud te schrijven kunt u uw database gebruiken, die wij eerder hebben besproken.

 

Een andere strategie is het aanbieden van exclusieve inhoud in ruil voor iets anders. Als gevolg hiervan zullen uw klanten zich speciaal voelen en bij u blijven.

 

U kunt ook de ervaring van uw klant verbeteren door ervoor te zorgen dat al hun problemen worden opgelost. Vergeet niet dat inhoud creëren een strategie is, en u daarom de beste voor de juiste klant moet bedenken.

 

Web Advertenties

 

Investeer in betaalde advertenties

 

Blucactus- Hotelmarketing - -Work-your-brand-in-social-networksDe enige snelle en gemakkelijke manier om volgers aan te trekken, is via online advertenties. Deze kunt u plaatsen in de belangrijkste social media platforms zoals Facebook of Instagram. U kunt ze ook op websites plaatsen die betrekking hebben tot uw bedrijf.

 

Houd er rekening mee dat betaald adverteren een van de beste en meest succesvolle advertentie tools is. De reden hiervoor is dat u uw advertenties eenvoudig kunt segmenteren naar een doelgroep of een specifieke locatie. U kunt dit trouwens ook doen op basis van hun leeftijd, geslacht en zelfs hun interesses. Marketingstrategieën voor tandartspraktijken. Dit zijn echter slechts enkele factoren, betaalde advertenties bieden u een breed scala aan segmenteringsopties. Het enige wat u hoeft te doen is de beste prijs voor u te vinden en aan het werk te gaan.

 

Onthoud dat dit een zeer krachtige tool is die een specifiek marktsegment kan bereiken. Zodat u verzekerd bent van de beste resultaten voor uw kliniek.

 

Google-advertenties

 

Blucactus- Marketingstrategieën voor tandartspraktijken --Google-Ads

Het eerste type zoekresultaat is Google Ads. Dit is een vorm van tandheelkundige marketing die de snelste resultaten kan opleveren.

 

Google Ads is het advertentieplatform van Google. Marketingstrategieën voor tandartspraktijken. Wij kunnen een account aanmaken en Google via de instellingen vertellen dat wanneer iemand een zoekopdracht uitvoert met betrekking tot een tandheelkundige dienst in uw stad uw kliniek moet verschijnen.

 

Elke keer dat iemand op uw advertentie klikt, moet u een bedrag aan Google betalen. De kosten per klik zijn afhankelijk van veel factoren.

 

Het belangrijkste voordeel van Google Ads is dat u vrijwel direct resultaten kunt krijgen, zolang u een website heeft en begint te adverteren op Google Ads. Dankzij deze marketingstrategie voor tandartsen gaat u binnenkort potentiële patiënten zien.

 

Het is natuurlijk een tool waarbij u over de nodige kennis moet beschikken om het te gebruiken of om een ​​marketingbedrijf in te huren dat verantwoordelijk is voor het beheren en meten van uw resultaten.

 

BluCactus, uw bondgenoot in digitale marketing

 

Blucactus-neem-contact-opHet internationale marketingbureau BluCactus bedient klanten over de hele wereld. Onze specialiteit? Het creëren van webontwerpen en SEO-positionering bij online zoekopdrachten. Bovendien is onze groep experts toegewijd om bedrijven en merken te helpen in een van de meest concurrerende sectoren op de markt; de digitale wereld.

 

BluCactus begeleidt u bij elke stap die u zet. Dit gaat van het creëren van de branding van uw bedrijf tot het creëren van content. Marketingstrategieën voor tandartspraktijken. Onze focus ligt op het ondersteunen van uw merk  bij de ontwikkeling van uw website of het beheren van uw accounts op sociale media.

 

Dit online marketingbureau, gevestigd in Amsterdam, probeert uw imago als merk te versterken en naar een hoger niveau te tillen. Wacht niet langer met de hulp van de beste specialisten in digitale marketing en neem contact met ons op via onze sociale media of website.

 

Als u op de hoogte wilt blijven van de wereld van digitale marketing, nodigen wij u uit om te abonneren op onze maandelijkse nieuwsbrief.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.