Laat zien dat u de beste bent met deze 10 marketingstrategieën voor artsen

BluCactus - marketingstrategieën voor artsen - title

10 marketingstrategieën voor artsen. De gezondheidssector is sinds het begin van het jaar een trending topic. Hoewel de gezondheidssector redelijk conservatief en niet creatief is, heeft deze sector nog steeds de hulp van marketing nodig. Wij laten u daarom in deze blog de beste 10 marketingstrategieën voor artsen zien.

 

Waarom is digitale marketing belangrijk voor artsen?

 

Blucactus- marketingstrategieën voor artsen --waarom-is-digitale-marketing-voor-artsen-belangrijkIn de digitale wereld is internet onze beste bondgenoot. Hier kunnen wij alles krijgen wat wij willen. Van de nieuwste film tot het vinden van het meest dichtstbijzijnde  tankstation. Digitale marketing is cruciaal voor artsen, omdat  u hiermee deel kunt uitmaken van alle artsen in de omgeving.

 

Elke specialiteit is gemakkelijk te vinden op internet. Digitale marketingstrategieën helpen uw bedrijf te onderscheiden van de concurrentie.

 

Er zijn veel marketingtools en -strategieën die u kunt gebruiken om nieuwe patiënten aan te trekken. Het belangrijkste is dat u begrijpt waar ze naar op zoek zijn en hen dat aanbiedt.

 

Begrijp inbound marketing

 

Blucactus- marketingstrategieën voor artsen --10-marketingstrategieën-voor-artsenHoe kan men echt begrijpen wat patiënten willen? Als eerst moet u begrijpen wat inbound marketing is. Dit is een marketingtechniek die ook wel bekend staat als pull-marketing. Het is ontworpen om potentiële klanten aan te trekken door relevante inhoud aan te bieden die  afgestemd is op hun consumentenbehoeften.

 

Hoewel velen geloven dat deze techniek alleen gebaseerd is op de inhoud die de consument aantrekt, is dit niet het geval. Inhoud is zeker van belang en het is inderdaad een van de belangrijkste elementen die u helpt uw ​​publiek te bereiken. De gebruiker moet echter altijd op de eerste plaats komen.

 

Waarom? Omdat het de bedoeling is om ze te overtuigen. Op deze manier bent u het eerste waar ze aan denken bij het maken van een consult. Om dit te bereiken moet u bij het maken van inhoud eerst aan de behoeften en interesses van de klant denken.

 

Blucactus- marketingstrategieën voor artsen --aanbiedingen-lezingen-en-conferentiesSegmentatie is de eerste stap

 

Binnen adverteren is het belangrijk om uw klanten te kennen, aangezien ze uw diensten niet allemaal nodig hebben.

 

Wij willen niet dat u tijd en geld besteedt aan advertenties voor de verkeerde mensen.

 

Digitale marketing heeft het voordeel dat uw advertenties aan de ideale mensen worden gepresenteerd. Adverteren in de digitale wereld probeert een ervaring te bieden en niet alleen iets te verkopen. Het belangrijkste is dus om met hen in contact te komen.

 

Investeren kan een verschil maken

 

Blucactus-- marketingstrategieën voor artsen -segmentatie-is-de-eerste-stapHoewel een van de beste manieren om te groeien en uw merk te positioneren op sociale media inderdaad organische groei is, kan een kleine investering geen kwaad. Investeringen in digitale marketing gaan alleen verloren  wanneer u dit besluit. Daarom is in digitale marketing gemakkelijk recyclebare inhoud essentieel.

 

Deze kunnen worden gebruikt op uw websites, op uw sociale media-accounts, of als basis om wat nieuws te maken.

 

Hoe meer inhoud u heeft, hoe meer interactie u zult hebben met uw potentiële patiënten. Als gevolg hiervan zult u meer inkomsten krijgen met uw marketingstrategieën voor artsen.

 

Lees meer over de beste marketingstrategieën voor artsen

 

De gezondheidssector kan een van de meest interessante zijn om aan te werken bij het ontwikkelen van marketingstrategieën. Hier zijn enkele van de strategieën die u zullen helpen nieuwe potentiële klanten te vinden  en zo uw bedrijf te laten groeien:

 

1. Maak inhoud toegankelijk, leerzaam en mobielvriendelijk

 

Blucactus-investering-kan-een-verschil-maken

Een van de obstakels waarmee veel artsen worden geconfronteerd, is het toegankelijk maken van inhoud voor hun publiek. De kwestie van toegankelijkheid ligt in het creëren van materiaal,   dat informatief en vermakelijk is om te lezen. Schrijf alleen in wetenschappelijke taal als het zeer noodzakelijk is, op deze manier zal uw inhoud veel gemakkelijker te begrijpen zijn.

 

Voor uw potentiële volgers op social media of uw website bent u niet alleen een uitstekende dokter. Consumenten zoeken artsen met een menselijke kwaliteit die daarnaast ook een merk vertegenwoordigen.

 

Bovendien zullen velen u bij het maken van educatieve en informatieve inhoud beschouwen als een van de leiders op dit gebied. Journalisten, wetenschappers en studenten zoeken ondersteuning van experts op dit gebied.

 

Een ander belangrijk punt is om uw sociale media en website op goed toegankelijke platforms voor smartphones en tablets te maken.

 

2. Marketingcampagnes met een specifiek doel

 

Blucactus-Maak-inhoud-toegankelijk-educatief-en-geschikt-voor-mobielWij spraken al eerder over het belang van investeren in sociale media en internet.

 

Wij hebben er echter een marketingstrategie van gemaakt om het dieper uit te leggen.

 

Elke betaalde advertentie en campagne is een geweldige kans om patiënten te vinden.

 

Het is bewezen dat van al uw volgers op Facebook slechts 10% uw inhoud ziet. Dat wil zeggen dat als u tienduizend volgers heeft, slechts duizend van hen uw inhoud zullen zien. Om deze reden worden betaalde investeringen noodzakelijk om specifieke doelen te bereiken.

 

3.Gebruik Google Maps zodat uw patiënten u kunnen vinden

 

Blucactus- marketingstrategieën voor artsen --Use-Google-Maps-for-your-patient-to-find-youBij digitale marketing is het belangrijk om Google Maps te gebruiken voor lokale SEO voor ziekenhuizen of artsen. SEO is de opeenstapeling van strategieën die worden gebruikt om inhoud zichtbaar te maken op sociale media en websites.

 

Deze optimalisatie helpt u om uzelf op de eerste pagina’s van Google te positioneren.

 

Om dit volledig te doen, kunt u het beste platforms gebruiken zoals Google My Business, Google Maps en Google Console.

 

Het beste en wat goede resultaten oplevert, is het werk van lokale SEO, zodat uw gebruikers u gemakkelijk kunnen vinden. Dit kan heel handig zijn  in noodsituaties waarbij wij niet weten bij wie wij terecht kunnen.

 

4. Verspreid uw inhoud

 

Blucactus- marketingstrategieën voor artsen --Verdeel-uw-inhoudDe beste strategie die veel merken hebben, is het  investeren in herbruikbare content. Dit wordt meestal gedaan om het ook op andere platforms te gebruiken. Als u een paar dagen geleden iets op  uw blog op uw website heeft gepost, kunt u van diezelfde inhoud een Instagram story of post maken. Een andere optie is om wat op twitter te zetten of een video te maken voor TikTok, afhankelijk van de doelgroep van uw merk.

 

Het belangrijkste is echter om een ​​volledige e-mailmarketing campagne te houden, zodat u uw inhoud eenvoudig kunt verspreiden. U kunt dit bijvoorbeeld doen via een nieuwsbrief.  Op deze manier worden uw klanten op de hoogte gehouden van wat u doet en zit u in hun gedachten.

 

Een voordeel van e-mailmarketing is dat het krachtig is en niet voor altijd afhankelijk is van pay-per-click-campagnes of uw sociale media. Met e-mailmarketing kunt u rechtstreeks en op een gepersonaliseerde manier contact opnemen met uw volgers. Bovendien is het ideaal om uw klanten te leren kennen.

 

5.Presenteer real-life cases

 

Blucactus-Ken-de-beste-marketingstrategieën-voor-artsenUw werk moet voor u spreken, niet alleen over uw diensten. Voor velen zijn recensies het belangrijkst, dus laat een deel van uw werk zien op uw sociale media. U kunt bijvoorbeeld de ervaring van uw klanten delen en wat zij van u als professional vinden. Dit kan ook negatief eindigen, als de recensies bijvoorbeeld een ramp zijn. In zo een geval is het misschien beter om ze niet te plaatsen. Wees echter trots op degenen die veel bijdragen aan uw professionele profiel.

 

Een ander element die u zou kunnen toevoegen is de “voor en na”. Deze zijn super belangrijk bij het nemen van een beslissing, aangezien uw cliënt misschien uw eerdere werk wil zien en weten waartoe u in staat bent.

 

Het is belangrijk voor potentiële klanten om te weten hoe u uw patiënten heeft geholpen om uw vertrouwen  als professional op te bouwen. Creëer daarom een getuigenis campagne  op uw website of  blog. Dit zal u helpen om uw patiënten aan te moedigen een recensie achter te laten op uw website of uw Google-profiel.

 

U kunt ook kortingen, promoties  of  wedstrijden aanbieden. Een andere actie die u kunt houden is “nodig een vriend(in) uit en krijg beide korting op de eerste consult”. Dit levert niet alleen meer klanten op, maar u kunt ook mensen vragen om deel uit te maken van  uw website en/of social media. Ten slotte, als ze tevreden zijn met de service, zullen ze u aanbevelen bij anderen.

 

6.Ontdek uw  waarde

 

Blucactus-Marketing-campagnes-betaald-met-een-specifiek-doelAls het gaat om marketing voor artsen, zijn de onderscheidende factoren die u uw potentiële patiënten biedt, de kern van uw reclameboodschap.

 

Dit bericht is wat u wilt verzenden naar nieuwe potentiële klanten via uw verschillende communicatiekanalen.

 

Het belangrijkste op dit punt is zelfkennis.

 

Om dit te doen, moet u eerst ontdekken wat u anders maakt dan andere artsen in hetzelfde vakgebied.

 

Als u eenmaal onder de knie heeft wat uw toegevoegde waarde is, zullen patiënten zich zelfverzekerder voelen en u selecteren boven de concurrentie.

 

7.Maak een website

 

Blucactus-- marketingstrategieën voor artsen -Presents-Real-Life-CasesDit is een cruciaal element.

 

Merken hebben een website nodig om vertrouwen op te bouwen en zichzelf voor te stellen aan nieuwe klanten.

 

Websites zijn de nieuwe presentatievorm in de digitale wereld.

 

Het heeft veel meer ruimte dan een klein stukje karton en stelt u in staat om binnen enkele seconden direct met  klanten te communiceren.

 

 

 

Blucactus- marketingstrategieën voor artsen --Presents-Real-Life-Cases-2

Voordelen van Marketingstrategieën voor artsen

Enkele voordelen van een website:

  • Het helpt u om gezien te worden als iemand met autoriteit: een gespecialiseerde arts wordt door zijn patiënten met meer professionaliteit gezien dan iemand die het niet heeft.
  • Met een website bent u 24 uur per dag aanwezig. Websites zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week actief. Dit betekent dat u op elk moment patiënten kunt aantrekken.
  • Het is een basis om patiënten aan te trekken. U heeft een website nodig om de meeste internet marketing strategieën te implementeren.
  • Een site geeft u internationale zichtbaarheid:   Dankzij een website kunnen ook patiënten buiten uw regio u vinden en contact met u opnemen.
  • Hiermee krijgt u een beter begrip van uw potentiële patiënten: met tools zoals Google Analytics weet u welke delen van uw website uw potentiële patiënten bezoeken. Dit geeft u  een beter begrip van hun gedrag, waardoor u uw bedrijf kunt verbeteren.

 

Blucactus- marketingstrategieën voor artsen --Ontdek-uw-meerwaardeIn de omslag- of bestemmingspagina is het ideaal om te laten zien wat uw waardepropositie is.

 

Op de “Over Ons” -pagina kunt u uw volledige cv weergeven met al uw banen en ervaringen in het gebied.

 

De “Diensten” -pagina zou een lijst moeten tonen met symptomen en aandoeningen die u behandelt, evenals de procedures die u uitvoert.

 

De “Contact” -pagina is perfect om de kaart te tonen om naar uw kantoor te gaan. Bovendien kunt u uw adres, telefoonnummer, WhatsApp en elke andere contact methode die u beschikbaar heeft aan patiënten laten zien.

 

8. Social Media: focus op de twee meest populaire platforms

 

Blucactus-- marketingstrategieën voor artsen -Create-a-websiteWij hebben al uitgelegd hoe belangrijk het is om op alle sociale mediaplatforms te zijn, maar soms is het beter deze inspanningen te richten op de platforms die de beste resultaten zullen opleveren. Deze twee meest populaire platforms zijn Facebook en Instagram.

 

Voordelen van social media voor uw bedrijf:

 

  • Ze bereiken snel patiënt segmenten die mogelijk op zoek zijn naar uw medische diensten.
  • Het is gemakkelijker om een ​​publiek van patiënten en potentiële patiënten te behouden.

 

Marketingstrategieën voor artsen. Als u op veel sociale-mediaplatforms bent, zal dit zeer slechte resultaten opleveren in uw marketing voor artsen. Dit kan zelfs erger zijn als u niet de tijd of het personeel heeft om alles op elk platform correct uit te voeren. Marketingstrategieën voor artsen. Hoewel het inderdaad ideaal zou zijn om op elk platform aanwezig te zijn, is het belangrijker om hoogwaardige inhoud en strategieën te creëren. Concentreer daarom op de belangrijkste sociale mediaplatforms, met het grootste aantal mensen en met de gebruikers die het dichtst bij uw leeftijds doel liggen.

 

9. Vertrouwen opbouwen

 

Blucactus-- marketingstrategieën voor artsen -ontdek-de-voordelen-van-een-websiteDe vertrouwensfactor staat voorop in uw werkgebied. De patiënt die voor het eerst naar uw kantoor gaat, komt bijna altijd door een aanbeveling. Het beste wat u daarom kunt doen, is om aan marketingstrategieën te werken die u helpen bij het opbouwen van klantloyaliteit en die hen vertrouwen geeft.

 

Dit zijn enkele van de meest gebruikte tactieken om vertrouwen op te bouwen bij potentiële patiënten:

 

  • Maak een blog en publiceer artikelen die interessant zijn voor uw klanten.
  • Open een profiel op LinkedIn en communiceer met groepen.
  • Deel nuttige gezondheidstips op sociale media.
  • Deel uw verhaal, uw kennis en ervaring op uw website.

Blucactus-ontdek-de-voordelen-van-een-website- 310. Bied lezingen en conferenties aan.

 

Er is geen betere marketing-, reclame- en public relations-strategie dan uzelf consequent te presenteren aan een groot publiek.

 

Marketingstrategieën voor artsen. In het afgelopen jaar hebben artsen zich aangepast aan maatregelen om afstand te nemen en houden nu online conferenties.

 

Accepteer dus uitnodigingen om op scholen en hogescholen te spreken.

 

Probeer deze service echter ook in het bedrijfsleven aan te bieden.

 

BluCactus, uw bondgenoot in digitale marketing

 

Blucactus-- marketingstrategieën voor artsen -ontdek-de-voordelen-van-een-website-2Het internationale marketingbureau BluCactus bedient klanten over de hele wereld.

 

Onze specialiteit?

 

Marketingstrategieën voor artsen. Het creëren van webontwerpen en SEO-positionering bij online zoekopdrachten.

 

Bovendien is onze groep experts toegewijd om bedrijven en merken te helpen in een van de meest concurrerende sectoren op de markt; de digitale wereld.

 

BluCactus begeleidt u bij elke stap die u zet.

 

Blucactus-neem-contact-opDit gaat van het creëren van de branding van uw bedrijf tot het creëren van content. Marketingstrategieën voor artsen. Onze focus ligt op het ondersteunen van uw merk  bij de ontwikkeling van uw website of het beheren van uw accounts op sociale media.

 

Dit online marketingbureau, gevestigd in Amsterdam, probeert uw imago als merk te versterken en naar een hoger niveau te tillen.

 

Wacht niet langer met de hulp van de beste specialisten in digitale marketing en neem contact met ons op via onze sociale media of website.

 

Als u op de hoogte wilt blijven van de wereld van digitale marketing, nodigen wij u uit om te abonneren op onze maandelijkse nieuwsbrief.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *