Ontdek de nieuwe trends die de marketingwereld voor verzekeringsmaatschappijen in 2021 zullen bepalen.

BluCactus - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen - title

Nieuwe marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen. De verzekeringssector is erg competitief en genereert veel inkomsten per jaar. Als u zich in deze branche bevindt, moet u de plaatsen kennen om te werken. Dit zijn Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, de Verenigde Staten, Frankrijk en Spanje. De verzekeringssector heeft het echter moeilijk gevonden zich aan te passen aan het nieuwe technologie tijdperk. Niet alleen dat, maar het is ook moeilijk geweest om te profiteren van de nieuwe vormen van online consumptie.

 

Als u dus succesvol wilt zijn in de verzekeringssector, moet u de digitale wereld betreden. En niet alleen in de digitale wereld maar ook in de marketingwereld. Wij weten echter dat dit voor sommige merken moeilijk kan zijn.

 

Marketing zijn de activiteiten en tools waarmee u als merk op de beste manier reclame kunt maken voor een product. Het zijn dus de onderzoeksprocessen van een markt. Hiermee kunt u waarde bieden en de klant tevreden stellen.

 

Waar werkt marketing voor?

 

Blucactus- - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen -waar-werkt-marketing-voorMarketing stelt ons in staat dichter bij onze klanten te komen. Zo kunnen wij meer verkopen en ons positioneren in de markt. Zoals u kunt zien, wordt marketing dus met het verstrijken van de tijd steeds belangrijker voor bedrijven. Dit is te danken aan de competitieve wereld waarin wij leven en de behoefte aan bedrijven om zich te onderscheiden.

 

Zonder een goed ontworpen of gedefinieerde marketingstrategie kunnen maar weinig bedrijven echt concurrerend zijn. Het is niet genoeg om alleen een geweldig product te hebben.

 

Wij moeten ook weten hoe wij moeten adverteren en hoe wij dit aan onze klanten moeten aanbieden. Wat heeft het voor zin om een ​​goed product te hebben als niemand het kent? Het is ook belangrijk om de doelgroep te kennen, zodat u weet hoe u ermee om moet gaan.

 

Wat zijn de marketingtrends?

 

Marketingtrends, ook wel bekend als strategieën, zijn al die dingen die het beste werken om een ​​dienst te promoten. Het maakt niet uit of uw bedrijf over voedsel gaat of een verzekeringsmaatschappij is.

 

Dit is te danken aan het feit dat we veel marketingtrends aangepast kunnen worden aan verschillende bedrijven of branches. Als het echter blijkt dat het niet aan te passen is, moet men een manier vinden om het te verbeteren of zelfs opnieuw uit te vinden. Hiervoor is innovatie essentieel. Op deze manier kunnen wij meer nieuwe klanten aantrekken.

 

Marketingplan

Blucactus- - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen -marketingplan

Een marketingplan is een document waarin wij de situatie van ons merk en de doelstellingen die wij ermee willen bereiken neerzetten. Hetzelfde geldt voor de verzekeringssector. Marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen. In dit document drukken wij uit wat we willen bereiken met ons bureau of bedrijf. Wij beschrijven ook de verschillende strategieën die u kunt gebruiken om deze doelen te bereiken.

 

In elk marketingplan van alle makelaars of agentschappen is het essentieel om het plan te ontwikkelen.

 

De trends zijn verschillend. In de marketingwereld werkt wat vandaag werkt misschien niet morgen, daarom is het belangrijk om bij te blijven met elk van de trends of innovatieve strategieën.

 

Gepersonaliseerde inhoud is de sleutel

 

Blucactus- - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen -Custom-Content-Is-KeyEen strategie of trend die zeker zal blijven, is het creëren van aangepaste content. Dit komt omdat relevante inhoud u kan helpen om het vertrouwen te winnen van klanten. Daarnaast stelt het u ook in staat om uzelf te positioneren als een deskundige of betrouwbare informatiebron.

 

Het verstrekken van relevante content aan klanten is niet en zal niet ophouden een van de belangrijkste aspecten van een marketingplan te zijn.

 

Nu willen klanten meer betrokken raken bij het maken van inhoud. Bedenk dus hoe u dit jaar uw publiek op deze manier gaat benaderen en ermee in contact gaat komen.

 

Echte referenties zijn nodig

 

Blucactus - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen --Real-referenties-zijn-noodzakelijkGetuigenisvideo’s of afbeeldingen zijn essentieel voor elke marketingstrategie. Dit komt omdat u hiermee een vertrouwensband met de klant kunt creëren. Niet alleen dat, maar ze stellen u ook in staat om het niveau van interactie dat uw publiek met u heeft, te vergroten.

 

Met deze methode kunt u getuigenissen van klanten gebruiken, zodat andere mensen weten wat uw verzekeraar voor hen kan doen. Op deze manier zullen veel potentiële klanten een beter idee hebben van wat andere mensen hebben meegemaakt met uw merk. Dit alles verhoogt uw aantal contracten en verkopen.

 

Het belangrijkste kenmerk van getuigenissen van klanten is dat het meer betrokkenheid creëert dan afbeeldingen of teksten.

 

Bovendien gebruiken veel verzekeringsmaatschappijen deze marketingstrategie om hun bedrijfsimago te versterken. Daarbij gebruiken ze het ook om hun diensten en de banen die u uitvoert te promoten. Dit is erg handig omdat gebruikers de neiging hebben om op internet naar producten of diensten te zoeken. Dankzij deze methode is het dus gemakkelijker voor hen om uw merk of product te vinden. Niet alleen dat, maar als er een goede recensie van u en uw producten op internet staat, is de kans groter dat ze deze zullen kopen of u inhuren.

 

Blucactus- - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen -bereiken-de-nul-positieNulpositie bereiken

 

Vroeger was de meest gewilde positie in het zoekresultaat van Google de eerste. Dat is echter niet precies meer het geval.

 

Momenteel is het featured snippet bovenaan de zoekresultaten waar iedereen wil zijn.

 

U moet daarom nieuwe manieren vinden om uw SEO te verbeteren en op die manier succes te behalen.

 

 

Personaliseer en verbind op nieuwe manieren

 

Blucactus- - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen -personaliseren-en-in-contact-op-nieuwe-manierenWij hebben dit punt iets eerder op de blog al besproken. Klanten vinden het geweldig als u inhoud aan hun behoeften aanpast. Bovendien vindt iedereen het leuk  om zich belangrijk te voelen. U moet dus marketingstrategieën gebruiken die uniek zijn voor uw beoogde klanten. U kunt ook verschillende werkkanalen gebruiken om uw berichten te versturen.

 

Marketing gaat over volhardend zijn en hard werken. In veel gevallen zijn de strategieën geweldig, maar werken ze niet. Dit is dus het moment waarop u uw innerlijke zakenman kanaliseert en innovatieve ideeën creëert. Wees hiervoor niet bang om met ideeën te komen en te falen. Concentreer gewoon op het werk in uw sector en op het krijgen van nieuwe kansen. Ze zullen u allemaal toelaten om de marketing van uw verzekeringsmaatschappij geleidelijk te verbeteren.

 

Trends gedreven door kunstmatige intelligentie

 

Robot financiële adviseurs

 

Blucactus-Financieel-adviseurs-RobotAutomatisering, een online dienst die gebruik maakt van Robo Advisors, is een realiteit die steeds dichterbij komt. Wat dit zo aantrekkelijk maakt, is dat u geautomatiseerd beheer kunt creëren.

 

Marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen. Zo kunt u het hele jaar door en te allen tijde berichten of vragen van klanten beantwoorden.

 

Een Robo-adviseur is een geautomatiseerde manager omdat het uw geld voor u beheert. Hoe vraagt ​​u dit?  Dit type adviseur biedt een online beheerservice voor beleggingsportefeuilles.

 

Blucactus-Financieel-adviseurs-Robot-2Dit werkt door het gebruik van algoritmen, automatisering en de supervisie van een team van experts.

 

Deze adviseurs maken het eenvoudig om gepersonaliseerde klantenportefeuilles te creëren.

 

Bovendien kunt u ze ook aanpassen aan elke beschikbare mogelijkheid. Het beste hieraan is dat het allemaal geautomatiseerd is!

 

Het proces om een ​​van deze te krijgen is eenvoudig. Eerst moet u een test ondergaan over uw doelstellingen en andere details die u identificeren. Hierna maakt het systeem een ​​persoonlijk portfolio aan. Dit omvat een risiconiveau en een combinatie van investeringen. Alles aangepast aan uw profiel en doelstellingen.

 

Dit type platform combineert verschillende huidige technologieën

 

Blucactus- - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen -The-deep-learning-2Wij kunnen enkele van de meest populaire ‘Robo-adviseurs’ in het VK vinden.

 

De meest populaire zijn Nutmeg, Wealthify en Moneyfarm.  Ook in Duitsland is dit er, waar wij namen als Easyfolio, Ginmon of Growney kunnen vinden.

 

In Latijns-Amerika zijn landen als Mexico en Brazilië ‘Robo Advisors’ gaan gebruiken.

 

Veel landen durven ze echter nog steeds niet uit te proberen. Maar dankzij de geweldige aanwezigheid die ze de afgelopen jaren hebben gehad, zullen ze dat binnenkort doen.

 

Gegevens integratie

 

Blucactus-data-integratieBedrijven kunnen nu meer informatie dan ooit krijgen met behulp van verschillende platforms. Dit alles door het gebruik van mobiele en vaste toestellen.

 

Op internet kunt u gemakkelijk allerlei soorten informatie van verschillende apps en platforms ontdekken en ophalen. Wij kennen dit als Big Data. Marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen. Hiermee kunt u klantgedrag grijpen en vervolgens analyseren. Dit omvat hun aankopen en reacties op advertentiecampagnes. Daarbij kunt u ook marketingberichten mee testen.

 

Om hier echter waardevolle kennis van te maken, heeft u een data-analyseprogramma nodig. Desalniettemin geeft dit soort inzicht u alle informatie die u nodig heeft in realtime. Dit stelt u in staat betere beslissingen te nemen.

 

Bedrijven realiseren zich ook dat de gegevens die ze verzamelen een waardevol bezit zijn. Elk van de gegevens kan worden gebruikt om nieuwe inkomstenbronnen te genereren.

 

Hoe veranderen gegevens de manier waarop verzekeringsmaatschappijen werken?

 

Blucactus-Hoe-gegevens-veranderen-de-werking-van-verzekeringsmaatschappijenMet veranderende behoeften en het verzamelen van duizenden gegevens begonnen verzekeringsmaatschappijen hun processen te veranderen. Enkele van de veranderingen zijn:

 

  • Investering in tools om hun klanten en hun verwachtingen te leren kennen.
  • Ontwikkeling van nieuwe dekkingsopties om polissen aan te bieden die meer objecten beschermen.
  • Reageren op een vergrijzende bevolking wiens verzekeringsbehoeften snel en in grote aantallen veranderen.
  • Het gebruik van mobiele apps om te voldoen aan de verwachtingen van die klanten die een digitale aanpak verwachten. Deze snelheid en reactievermogen druisen vaak in tegen de traditionele manier waarop verzekeraars zaken doen.
  • Het gebruik van nieuwe technologieën zoals blockchain, kunstmatige intelligentie, machine learning en IoT om betere operationele efficiëntie te creëren en om meer verbindingen met objecten en klanten te creëren.

AI-gebaseerd schrijven, Marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen

 

Blucactus - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen --schrijven-gebaseerd-op-AIDe rol van kunstmatige intelligentie is de afgelopen jaren toegenomen.

 

Dit zien wij ook terug in de groei van geschreven inhoud.

 

Er zijn dus veel manieren waarop dit soort technologie u kan helpen bij het opzetten van uw marketing fabriek.

 

Het is echter belangrijk om elk alternatief te kennen dat uw bedrijf kan helpen.

 

Bots zijn een paar jaar geleden mainstream geworden. Nu kunnen wij ze vinden in de frontoffice en backoffice van bedrijven.

 

Blucactus- - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen -Hoe-gegevens-veranderen-de-werking-van-verzekeringsmaatschappijen-2Dit komt omdat ze de polisdienst en claims automatiseren, wat vervolgens een sneller beheer van de klantenservice mogelijk maakt.

 

Zoals u kunt zien, zijn kunstmatige intelligentie of AI en automatisering van vitaal belang bij het analyseren van de concurrentie. Waarom? Als een merk automatiseringstools gebruikt, zorgt het voor sneller en efficiënter werken en dat met minder kosten.

 

Maar zelfs als sommige bedrijven besluiten robots te gebruiken voor het creëren van inhoud, zal er altijd een menselijke hand nodig zijn. Dit betekent echter niet dat ze nutteloos zijn. Naarmate bots verbeteren, kunnen mensen ervan profiteren om hun werk beter te doen.

 

Gamification van verzekeringen

 

Blucactus-Gamificacion-de-segurosGamification is een nieuwe en creatieve manier om met uw klanten om te gaan. Marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen. Dit omvat het spel van interne of externe processen die organisaties doorlopen om een ​​of ander doel te bereiken.

 

Dit werd ook een gangbare praktijk om klantenloyaliteit en vertrouwen op te bouwen.

 

Het helpt ook om de verkoop te verhogen en uw positie binnen uw sector te verbeteren. Bovendien draait het allemaal om het gebruik van game-achtige mechanica in niet-speelse ruimtes om gebruikersgedrag te veranderen. Dit alles nodigt u dus uit om op een leuke manier actie te ondernemen, wat de deelname, interesse en aandacht vergroot.

 

Hoe doet men dit?

 

Blucactus-geavanceerde-mogelijkheden-van-kunstmatige-intelligentie-in-verzekeringHiervoor kunt u gebruikers belonen voor het uitvoeren van een specifieke taak. U kunt ze zoiets als medailles, prestaties of punten geven.

 

Een voorbeeld hiervan zijn applicaties zoals Foursquare die gebruikers punten geeft voor elke check-in.

 

Ze kennen ook inbare badges toe als aan bepaalde voorwaarden is voldaan.

 

Het stelt hen bijvoorbeeld ook in staat burgemeesters van plaatsen te worden. Dit alles kan door gebruikers worden gezien via een automatische rangschikking.

 

Geavanceerde AI-mogelijkheden in verzekeringen

 

Blucactus - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen --Hoe-gegevens-veranderen-de-werking-van-verzekeringsmaatschappijen-3Van dit soort technologieën wordt verwacht dat ze de marketingwereld zullen veroveren.

 

Om deze reden innoveren veel bedrijven en merken hun campagnes en passen ze deze hierop aan.

 

De term kunstmatige intelligentie is echter misschien te breed om te begrijpen.

 

Marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen.

 

Daarom zullen wij ons verdiepen in de inhoud ervan, zodat wij beter kunnen begrijpen waar het allemaal om draait. Deze zijn gegroepeerd in drie soorten technologieën.

 

  • Blucactus- - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen -hoe-om-te-dragenKunstmatige intelligentie die menselijke intelligentie gedeeltelijk of volledig wil repliceren.
  • Machine learning is anders en is gebaseerd op het vermogen van computers om zelf te leren door middel van zogenaamde ‘big data’.
  • Deep learning is het diepste. Het is bedoeld om meerdere abstractielagen over datasets te bouwen om tot een hogere conclusie te komen. Met dit soort technologie zouden wij ons zo dicht mogelijk bij de menselijke geest bevinden.

 

Om het verschil tussen deze technologieën beter te begrijpen, kunnen wij de volgende voorbeelden geven.

 

Blucactus- - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen -Ontmoet-de-nieuwe-trends-in-Marketing-voor-verzekeraarsKortom, AI zou het systeem zijn dat afbeeldingen herkent.

 

Machine learning zou ons alle bestaande beelden ter wereld opleveren. Aan de andere kant zou deep learning ons een systeem geven om elk van deze afbeeldingen aan de hand van patronen te identificeren en van elkaar te onderscheiden.

 

Bovendien, zoals wij al eerder vertelden, wordt kunstmatige intelligentie met het verstrijken van de dagen meer aanwezig in de marketingwereld. Dit is te danken aan de steeds geavanceerdere technologieën en tools. Het idee om van menselijk handelen of toezicht af te komen, is echter nog ver weg. Marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen. Wij hebben dus nog steeds rollen te vervullen en er is nog steeds een groot potentieel om te exploiteren.

 

De invloed van de digitale wereld

 

Blucactus- - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen -wat-zijn-de-marketingtrendsDoor de digitalisering van ons leven en de aanwezigheid van internet zijn veel functionaliteiten veranderd.

 

Om een ​​idee te hebben, zullen wij u vertellen dat ten minste 90% van de gegevens die wij vandaag hebben, in de afgelopen 2 jaar zijn verzameld.

 

Deze ongelooflijke hoeveelheid gegevens is onmogelijk door het menselijk brein te verwerken. Dit komt doordat mensen een beperkte capaciteit hebben bij het definiëren van strategieën. Het is dus moeilijk voor ons om ze te gebruiken op basis van de informatie die wij hebben gekregen.

 

AI-systemen hebben een oneindige capaciteit om gegevens te verwerken. Dit naast het vermogen om zelf marketingstrategieën en -plannen nauwkeurig uit te voeren. Deze oefening wordt door hen sneller en zelfs tegen lage kosten gedaan. Wij moeten echter nogmaals benadrukken dat dit de menselijke bijdragen niet vervangt. Tenminste nog niet.

 

Blucactus - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen --The-deep-learningDoor AI in de marketingwereld op te nemen, kunnen veel bedrijven snelle en betere resultaten behalen. Het stelt marketingexperts en professionals ook in staat zich te concentreren op het maken van hun campagnes. Zo hoeven ze geen aandacht te besteden aan saaie activiteiten en taken die hen alleen maar afleiden.

 

Dankzij technologische vooruitgang kunnen wij met geavanceerde analyses gebruikers en behoeften dynamisch segmenteren. Marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen. Daarnaast is het ook mogelijk om gedragingen in te stellen en uitzonderingen te identificeren. Daarbij kunnen wij ook beleidsprijzen aanpassen, bedrijfsstrategieën optimaliseren en nieuwe groeimogelijkheden opmerken.

 

Elk van deze strategieën kan worden gebruikt en verder worden ontwikkeld om uw bedrijf te verbeteren. Automatisering, kunstmatige intelligentie en machine learning zijn essentieel om verzekeraars om te vormen tot actieve risicomanagers.

 

BluCactus, uw bondgenoot in digitale marketing voor verzekeringsmaatschappijen

 

Blucactus- - marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen -The-machine-learningHet internationale marketingbureau BluCactus bedient klanten over de hele wereld.

 

Onze specialiteit? Het creëren van webontwerpen en SEO-positionering bij online zoekopdrachten.

 

Bovendien is onze groep experts er om bedrijven en merken te helpen slagen in een van de meest concurrerende sectoren op de markt;  de digitale wereld.

 

BluCactus begeleidt u bij elke stap die uw merk zet. Dit gaat van het creëren van de branding van uw bedrijf tot het creëren van content.

 

Blucactus-neem-contact-opOnze focus ligt op het ondersteunen van uw bedrijf bij de ontwikkeling van uw website of het beheren van uw accounts op social media.

 

Dit online marketingbureau, gevestigd in Amsterdam probeert uw imago als merk te versterken en naar een hoger niveau te tillen.

 

Marketingtrends voor verzekeringsmaatschappijen. Wacht niet langer met de hulp van de beste specialisten in digitale marketing en neem contact met ons op via onze sociale media of website.

 

Als u op de hoogte wilt blijven van de wereld van digitale marketing, nodigen wij u uit om u te abonneren op onze maandelijkse nieuwsbrief.

 

Wees de eerste die de beste informatie heeft!

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.