De beste marketing strategieën om succesvol te zijn in de decoratie- en meubelbranche
De beste marketing strategieën om succesvol te zijn in de decoratie- en meubelbranche. Alle bedrijven hebben marketingstrategieën nodig om verder te gaan met hun bedrijf en hun doelen te bereiken.
Sommigen denken echter dat het moeilijk is om deze strategieën te gebruiken bij bedrijven die meubels of andere woonaccessoires verkopen.
Omdat wij nu allemaal in een wereld van technologie leven, moeten alle bedrijven een manier vinden om zich aan deze veranderingen aan te passen. Deze sector is daarbij geen uitzondering.
Wij zijn allemaal wel eens naar een meubelwinkel gegaan om bijvoorbeeld een verandering aan ons huis te geven of om gewoon even te kijken. In de loop van de tijd heeft e-commerce deze bedrijfssector echter beïnvloed.
Nu hebben ook zij sociale media moeten gebruiken. Het doel hiervan is, zoals altijd, om meer klanten aan te trekken.
Marketing strategieën voor de decoratie- en meubelbranche
In dit artikel zullen wij enkele marketingstrategieën noemen die u kunt gebruiken als u deel uitmaakt van deze sector.
Bij BluCactus bieden wij u altijd de beste opties voor uw bedrijf. Wij zijn een online marketingbureau dat zich inzet voor onze klanten en wij richten ons altijd op hun welzijn.
Vanwege de Covid-19 pandemie zijn er tegenwoordig veel mensen thuis. Dit is een geweldige kans voor verkopers van interieur producten.
Er zijn namelijk veel mensen geweest die de quarantaine hebben gebruikt om veranderingen in hun huis aan te brengen. Dit is dus een goed moment om wat marketingstrategieën te implementeren en uw bedrijf te laten groeien.
Uit welke bedrijven bestaat deze sector?
Meubel Sector
Al die producten die mensen kopen voor hun huizen, kantoren en restaurants vormen de meubelsector. Dit zijn voorwerpen die wij allemaal gebruiken voor onze dagelijkse activiteiten. Enkele voorbeelden zijn bijvoorbeeld uw bed, uw eettafel of uw bureau stoel waar u op werkt.
Zoals u wellicht heeft opgemerkt, zijn de meeste producten die in deze sector worden aangeboden bedden, meubels, planken, stoelen , tafels en keuken meubilair. Dit zijn eigenlijk de artikelen die men altijd in deze branche kan vinden.
Normaal gesproken zijn de materialen die worden gebruikt om meubels te maken hout en metaal. Men kan echter ook enkele meubels van plastic vinden. Bovendien is dit een van de best recyclebare materialen. Dit is daarom een goede gelegenheid om een bedrijf te starten. Het kan zelfs nog perfecter zijn als u niet over veel financiële middelen beschikt. Wat belangrijk is, is dat er veel manieren zijn om meubels te bouwen. U hoeft zich dus geen zorgen te maken als u nog niet weet hoe u het moet doen.
Decoratie sector
Deze sector verkoopt producten zoals spiegels, lampen, borden en kaarsen.
Deze sectoren werken vaak samen omdat hun producten gedeeltelijk overeenkomen. Daarom verkopen veel meubelbedrijven ook vaak decoratieproducten.
Dit is dus een goede strategie om te gebruiken.
De reden hiervoor is dat het een breed scala aan producten op één plek aanbiedt.
Wat zijn de belangrijkste marketingstrategieën voor de decoratie- en meubelbranche?
Er zijn veel marketingstrategieën die bedrijven van deze sector kunnen gebruiken.
Om te beginnen moet u weten wie uw loyale en potentiële klanten zijn.
Op deze manier kunt u uw product beter afstemmen op hun behoeften.
Bij BluCactus geven wij u enkele marketingstrategieën voor de decoratie- en meubelbranche.
Wij zijn er zeker van dat ze u zullen helpen om in deze sector te groeien.
Geef een goede beschrijving van het product
Dit punt is vooral voor ondernemers die hun producten online aanbieden.
Dit kan via een website zijn, maar ook bijvoorbeeld via Instagram.
E-commerce is erg goed geweest voor deze sector.
Verder willen potentiële klanten vaak specifieke informatie over de producten weten, zoal
Wat is de lengte van het product? Als u bijvoorbeeld een plank op uw website verkoopt, moet u laten zien wat de afmetingen zijn. Op deze manier kunnen potentiële klanten een beeld van het product in hun hoofd krijgen en weten of het perfect in hun huis past of dat ze een andere (maat) plank nodig hebben.
- Van welk materiaal is het gemaakt? Het is belangrijk om uw klanten te informeren over het type materiaal waar het product van is gemaakt. Zo kunnen ze beslissen of het bij hun interieur past of niet.
Variatie in kleuren en dessins:
Wij raden aan om een grote verscheidenheid aan kleuren en dessins aan te bieden. Op deze manier kunnen klanten hun favoriet kiezen.
Vergeet tenslotte niet om een goede foto te gebruiken om uw product weer te geven. Een goede foto moet de juiste hoek hebben, de juiste omgeving en vooral uitstekende belichting.
Dit alles is essentieel om een goed artikel op een website aan te bieden. U kunt hiervoor uw eigen pagina of een advertentie op Facebook of Instagram gebruiken. Het is ook een goed idee om video’s op te nemen waarin u een aantal van uw producten laat zien.
Hierin kunt u uw meubels en decoratie producten in dezelfde ruimte plaatsen. Zo geeft u potentiële klanten een idee hoe ze hun eigen ruimte kunnen inrichten.
Andere marketingstrategieën voor de decoratie- en meubelbranche
Als u het succes van uw winkel wilt vergroten is het belangrijk om andere marketingstrategieën voor meubel- en decoratie bedrijven te gebruiken:
Gebruik digitale advertenties
Digitale advertenties zijn een goede optie om uzelf bekend te maken op het internet. Het aanbieden van uw producten op een andere pagina kan u veel voordelen opleveren als u deze goed gebruikt. Vergeet niet om een advertentie te maken die niet als invasief overkomt.
Als u dit doet, kan dit potentiële klanten irriteren en afschrikken. Er zijn veel soorten digitale advertenties die u wel kunt gebruiken om klanten aan te trekken. U kunt bijvoorbeeld banners op websites, verhalen op Instagram of een advertentie op Facebook gebruiken. Als u een ander social media kanaal kent, probeer dan eens te kijken of u daar ook op kunt adverteren.
Zoals u kunt zien, zijn er dus veel opties voor het creëren van marketingstrategieën voor de decoratie- en meubelbranche. Het enige dat u hoeft te doen, is degene kiezen die het beste past bij de behoeften van uw bedrijf.
Maak uzelf bekend op sociale media
Het aanmaken van een Facebookpagina of een zakelijk Instagram account is een goede optie om uw bedrijf te promoten en zo potentiële klanten aan te trekken.
Voordat u dit doet, moet u vaststellen wat het doel van dat sociale media kanaal voor uw bedrijf zal zijn. Wilt u meer klanten? Wilt u uw verkoop verhogen?
De doelstellingen moeten heel duidelijk zijn, zodat u het meeste uit dat kanaal kunt halen. Daarbij kunt u details geven over uw fysieke winkel, als u er een heeft, zodat klanten de verschillende meubels en decoratie producten die het aanbiedt persoonlijk kunnen gaan bekijken als ze dat willen.
Zorg voor een goede positie in zoekmachines
Dit is een van de belangrijkste marketingstrategieën voor de decoratie- en meubelbranche. De reden hiervoor is dat deze branche een nieuwe ‘internet boom’ heeft doorgemaakt.
Als bedrijf is het belangrijk om bovenaan in de zoekmachines van Google te staan. Er zijn veel manieren om dit te doen. Een van de meest algemene manieren om dit te doen, is via SEO of zoekmachine optimalisatie. Sommige dingen die u niet moet vergeten als u uw eigen webpagina wilt positioneren in zoekmachines zijn
- De meta beschrijving (waar de webpagina over gaat)
- De trefwoorden
- Een gemakkelijk te identificeren URL of domein
Ten slotte moet de website goede tekstbevatten en een aantrekkelijk ontwerp hebben. Onthoud dat dit moet worden aangepast aan de behoeften van de klant en dat het al hun vragen moet beantwoorden.
Tips voor het starten van een meubel- en decoratiewinkel in 2021
Wij hebben het gehad over het belang van een actieplan om de doelen van uw online bedrijf te bereiken. Daarnaast zullen enkele basistips u helpen om het succes van uw winkel in 2021 te behalen.
Als u uw bedrijf start of al een fysiek bedrijf heeft en de digitale sprong wilt maken, moet u op de volgende tips letten. Marketing strategieën voor de decoratie- en meubelbranche:
- Creëer uw eigen aantrekkelijke website: dit is een goede marketingstrategie voor bedrijven in de meubelsector. Het hebben van een eigen domein helpt u om bekend te worden en succesvol te zijn in de markt. Uw site moet aantrekkelijk zijn, maar ook origineel genoeg om op te vallen.
-
Pas de optie voor e-mail abonnementen toe: deze stap kan optioneel zijn, maar het is een goede manier voor uw potentiële klanten om meer gedetailleerde en gepersonaliseerde informatie over uw producten te ontvangen.
- Communiceer met uw klanten: stuur enquêtes naar uw klanten. Bijvoorbeeld over wat voor nieuwe producten ze zouden willen zien. De klant zal altijd de sleutel zijn tot een goede marketingstrategie.
Als u hulp nodig heeft bij het uitvoeren van uw strategieën, kunnen wij, BluCactus u helpen. Bij BluCactus bieden wij u gepersonaliseerde methodes om uw merk een boost te geven.
Voor meer informatie nodigen wij u uit om u te abonneren op onze nieuwsbrief om meer marketingstrategieën te ontvangen.
Sociale media en meubels: kunnen ze samenwerken?
Sociale media is tegenwoordig onmisbaar. Elke dag sluiten meer bedrijven zich aan bij dit kanaal, omdat ze er veel voordelen uit halen.
De meubelsector kan ongetwijfeld gecombineerd worden met sociale media, vanwege het aantal mensen die er geïnteresseerd in is.
U kunt sociale media dus opnemen als onderdeel van uw marketingstrategieën voor de decoratie- en meubelbranche.
Het is echter noodzakelijk om te weten welke sociale media kanaal het beste zijn voor uw bedrijf . Wij zullen er nu enkele noemen;
Instagram:
Dit is een uitstekende optie om uw producten te laten zien.
U kunt dan ook samenwerken met influencers die erg actief zijn op dit kanaal. U kunt de influencers bijvoorbeeld foto’s laten maken met uw producten. Daarnaast kunt u ook uw website aan uw instagram profiel linken.
Vergeet niet dat interactie op Instagram erg belangrijk is voor gebruikers. Af en toe een goed verhaal posten is dus essentieel. Als u dit sociale media kanaal gaat betreden, probeer er dan zo snel mogelijk bij te zijn.
Facebook:
Dit is een van de beste kanaal voor social media marketing.
Hiermee kunt u een grotere impact hebben op uw publiek.
Dit komt door de grote diversiteit aan leeftijdsgroepen die gebruik maken van dit kanaal.
Op Facebook kunt u niet alleen uw producten tonen, maar kunt u ook informatie over uw fysieke winkel tonen als u die heeft.
Andere sociale media kanalen die u kunt gebruiken
YouTube:
Veel YouTubers en influencers hebben zich aangesloten bij de trend om hun huis te laten zien op dit kanaal. Ze noemen dit een ‘House Tour’.
Dit is een uitstekende gelegenheid om met hen samen te werken. Zo worden ze onderdeel van uw strategie om reclame te maken voor uw producten.
Op deze manier kunt u uw omzet verhogen en meer weergaven op uw pagina krijgen. Uiteindleijk zult u dan ook meer potentiële klanten aantrekken.
Pinterest:
Veel digitale artiesten zoeken op dit kanaal naar ideeën om inspiratie op te doen en hun eigen werk te maken. Het weergeven van uw producten op dit kanaal kan u dus veel voordelen opleveren.
Mensen gaan op zoek naar ideeën om hun huis in te richten en uw producten kunnen zijn wat ze zoeken.
Met deze lijst van sociale media kanalen kunt u uw online bedrijf een boost geven en uw bekendheid vergroten.
Snel en dicht bij uw klanten staan is belangrijk voor deze sector. Als een gebruiker een vraag heeft over een ander product, probeer dan dus zo snel mogelijk te reageren.
Wat zijn de meest succesvolle meubel- en decoratie bedrijven?
Sommige bedrijven hebben sociale media gebruikt om een aanwezigheid in hun sector op te bouwen.
Onthoud dat geduld hier de sleutel is.
Wij zullen u nu enkele voorbeelden tonen van succesvolle merken.
Ze hebben succes bereikt in de meubel- en decoratie-branche zonder hun essentie te verliezen:
Traki:
Dit Venezolaanse merk is een vreemd geval. Dit komt doordat het beetje bij beetje decoratie- en meubelproducten in zijn winkels heeft opgenomen.
Deze winkels bevinden zich in de belangrijkste steden van Venezuela. Ze staan vooral bekend als kledingwinkel, maar bieden dus ook interieur producten tegen een goede prijs.
Dit is dus het perfecte voorbeeld dat sectoren inderdaad ‘gemengd’ kunnen worden. Daarnaast het heeft ook een ‘Auto TRAKI’; een drive through om de bestelde producten op te halen.
Ikea:
Dit merk is een van de grootste in deze sector. Wij kunnen de meubel- en decoratie-branche niet bespreken zonder over Ikea te praten.
Ikea biedt een enorm aantal aan producten, maar wat zit er achter het succes van dit bedrijf?
Een van de vele succesvolle praktijken die tot succes hebben geleid, is de snelle digitale aanpassing. Dit was een van de eerste bedrijven in de sector die gebruik maakte van digitale media.
Ook kunnen wij het goede gebruik dat Ikea maakt van sociale media benadrukken. Tot slot hebben ze ook interessante video’s opgenomen als onderdeel van hun contentmarketingstrategie.
Amazon:
Welk product kan men niet vinden op Amazon?
Het is de grootste online winkel (e-Commerce) en biedt daarbij eindeloos veel artikelen.
Ook de meubel- en decoratie sector hoort hierbij.
Deze online winkel biedt gebruikers gemak omdat ze overal ter wereld aankopen kunnen doen.
Conclusie
Wij hebben u enkele merken laten zien die succesvol zijn geweest in deze sector. Zoals u kunt zien, past elk van hen verschillende strategieën toe om loyale klanten aan te trekken.
Wat hier dus belangrijk is, is dat u de behoeften van uw klanten kent. Alleen op deze manier kunt u hen tevreden stellen met uw producten of diensten. Het implementeren van deze marketingstrategieën voor de decoratie- en meubelbranche kan moeilijk zijn. Onthoud echter dat het belangrijk is om een effectief actieplan te hebben om uw doelen te bereiken.
Als u deel uitmaakt van deze branche, is BluCactus uw beste optie om advies te krijgen. Wij kunnen u helpen met een marketingstrategie voor uw meubel- en decoratiebedrijf. Ons doel is om uw bedrijf een boost te geven en uw omzet te verhogen.
Vergeet niet om ons te volgen op onze sociale media en om te abonneren op onze dagelijkse nieuwsbrief. Neem direct contact met ons op!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!