Blucactus-LinkedIn-voor-bedrijven.

LinkedIn voor bedrijven is een van de meest gebruikte werkzoekende netwerken ter wereld. Het bestaat uit een sociaal netwerk dat gericht is op commerciële en professionele relaties. Het is daarom mogelijk dat u leidinggevenden van bedrijven ontmoet die zichzelf willen promoten op dit platform.

 

Dit sociale netwerk 562 miljoen gebruikers, waarvan 40% dagelijks toegang heeft tot het platform. Zij gebruiken hun profiel niet alleen om werk te vinden. Zij publiceren ook nieuws en artikelen over hun interesses en zaken.

 

Blucactus-The-algoritme-controleert-opnieuw-of-uw-inhoud-geen-spam-isDe statistieken zijn echter niet zo belangrijk als het feit dat een op de drie professionals een account heeft en 49% van de belangrijkste besluitvormers een LinkedIn-profiel heeft voor zakelijke doeleinden.

 

LinkedIn voor bedrijven is dus een sociaal netwerk dat essentieel is voor uw bedrijf. Een van de voordelen van LinkedIn is het vermogen om de aanwezigheid van uw merk te verbeteren via de links die u weet te publiceren.

 

Bovendien is LinkedIn het beste sociale netwerk om verkoopkansen te genereren.

 

Hoe maakt men een bedrijfsprofiel aan op LinkedIn voor een bedrijf?

 

Blucactus-Hoe-u-een-bedrijfspagina-op-maaktVanaf het moment dat uw bedrijf een bedrijfspagina op LinkedIn heeft, verspreid u al het merk en de carrièremogelijkheden van uw bedrijf. Verder zijn LinkedIn-bedrijfspagina’s een uitstekende methode om uw ervaring in uw branche te verbeteren.

 

Wist u dat de bedrijfspagina van Hootsuite op LinkedIn meer dan 190.000 volgers heeft? Dit komt omdat LinkedIn duizenden volgers toestaat om de inhoud te lezen die Hootsuite dagelijks publiceert.

 

Het is mogelijk dat u niet wist dat LinkedIn-bedrijfspagina’s  als bestemmingspagina’s door HR-afdelingen werden gebruikt.

 

Blucactus-Profiteer-van-de-voordelen-van-groepenZelfs als LinkedIn nog steeds op deze manier wordt gebruikt. Het platform wordt de perfecte plek om het bedrijfsinkomen, de naamsbekendheid en de werkgelegenheid te vergroten.

 

LinkedIn voor bedrijven informeert uw potentiële klanten ook over uw nieuwe producten en diensten.

 

Het aanmaken van een bedrijfspagina is heel eenvoudig.

 

Maak het echter niet zonder een strategisch plan te hebben opgesteld om de beste voordelen uit dit bedrijfsnetwerk te halen.

 

Hoe maakt men een ​​bedrijfspagina op LinkedIn voor uw bedrijf aan?

 

1) Voeg uw bedrijf toe

 

Blucactus-Voeg-uw-bedrijf-toe

Om te beginnen moet u de producten afdeling op uw LinkedIn-profiel vinden. Daar ziet u de optie ‘een bedrijfspagina maken’.

 

Voeg uw officiële bedrijfsnaam toe en pas de openbare URL aan, zodat uw bedrijf gemakkelijk kan worden gevonden.

 

Bepaal de URL zorgvuldig, dit kan namelijk later niet meer gewijzigd worden.

 

Zodra u op “pagina maken” klikt, maakt LinkedIn automatisch de interface van uw bedrijfspagina. De volgende stap is het invullen van uw gegevens.

 

2) Voeg een achtergrondafbeelding en een logo toe 

 

Blucactus-Add-a-background-afbeelding-en-een-logo.Kies een achtergrondafbeelding die de  waarde van uw merkimago weergeeft. De aanbevolen afmetingen voor deze afbeelding zijn 1536 x 768 pixels.

 

Onthoud dat LinkedIn voor bedrijven een professioneel netwerk is. Het wordt daarom aanbevolen om het logo van uw bedrijf als profielfoto te gebruiken. Wij raden aan om een vierkant logo van 300 x 300 te gebruiken.

 

Uit LinkedIn-statistieken blijkt dat bedrijven met logo’s 6 keer zoveel bezoekers op hun pagina’s krijgen dan bedrijven die voor een ander soort afbeelding kiezen.

 

3) Voltooi de beschrijving van uw bedrijf 

Blucactus-Maak-de-details-van-uw-bedrijf-compleet.U heeft 2000 tekens om  uw bedrijf te beschrijven en de eerste 156 zijn het belangrijkst. Deze verschijnen namelijk in het voorbeeld dat Google van uw bedrijfspagina laat zien.

 

Onder de beschrijving krijgt u de mogelijkheid om extra elementen toe te voegen.

 

Deze werken als tags of trefwoorden, zodat LinkedIn-gebruikers uw bedrijf kunnen vinden.

 

Zorg er daarnaast voor dat u de producten of diensten opneemt die uw bedrijf levert.

 

Blucactus-Maak-de-details-van-uw-bedrijf-compleet.4) Vul uw bedrijfsgegevens in

 

Het eerste dat u moet doen, is de URL-website van uw bedrijf introduceren.

 

Gebruik vervolgens de verschillende menu’s die LinkedIn biedt om informatie toe te voegen over uw divisie, de grootte van uw bedrijf en andere relevante informatie.

 

Ten slotte raden wij aan om het jaar waarin uw bedrijf is opgericht toe te voegen.

 

Evenals het adres van een van haar administratieve kantoren of  filialen.

 

Blucactus-Publiceer-uw-bedrijf-pagina5) Publiceer de pagina van uw bedrijf 

 

Dit is de belangrijkste stap, want zodra u op “publiceren” klikt, staat uw pagina online.

 

Bovendien ziet u rechtsonder de optie ‘Weergeven als lid’.

 

Op deze manier krijgt u een idee hoe LinkedIn-gebruikers uw pagina bekijken.

 

6) Voeg beheerders toe aan uw pagina

 

Blucactus-Voeg-uw-bedrijf-toeWij  raden aan om uw pagina niet zelf te beheren. Met LinkedIn voor bedrijven kunt u de gebruikers selecteren die het kunnen beheren.

 

Ga hiervoor naar het gedeelte “Beheerderstools”.

 

Daar toont het vervolgkeuzemenu u de optie waarmee u paginabeheerders kunt toevoegen en beheren.

 

Om de namen van uw beheerders toe te voegen, moet u verbonden zijn met hen op uw persoonlijke LinkedIn-profiel. Zodra u ze hebt geselecteerd, moet u op “Wijzigingen opslaan” klikken.

 

Blucactus-Keep-optimalisatie-uw-pagina.

7) Blijf uw pagina optimaliseren

 

Uw pagina  is nu klaar. Het is wel belangrijk om hem te blijven optimaliseren.

 

Het kan echter zijn dat u na een tijdje bepaalde informatie moet aanpassen.

 

Dit is geen probleem, u kunt uw pagina namelijk elke keer bewerken wanneer het nodig is.

 

 

Hoe ontwikkelt men een marketingstrategie voor LinkedIn voor bedrijven?

 

lucactus-Hoe-een-marketing-strategie-voor-LinkedIn-ontwikkelen.Het maken van de LinkedIn-bedrijfspagina was vrij eenvoudig, maar dit was nog niet alles. Als u geen bedrijfsstrategie heeft opgesteld, kan het behoorlijk moeilijk zijn om volledig te profiteren van de voordelen die LinkedIn biedt.

 

Het beste is om zich te concentreren op een winnende strategie om te zien hoe u het meeste kunt halen uit de marketingtools die LinkedIn biedt. In plaats van bijvoorbeeld te focussen op het verkrijgen van een groot aantal volgers.

 

U kunt bijvoorbeeld beginnen met de ontwikkeling van SMART-doelstellingen . Neem de tijd om uw doelen te organiseren, dit geeft u een duidelijk idee hoe u ze het best kunt bereiken.

 

Blucactus-A-team-of-editors-reviews-content.Verder helpt LinkedIn voor bedrijven u op verschillende manieren zodat uw bedrijf succesvol is op het platform. Desalniettemin raden wij aan om de voordelen te bepalen die u wilt behalen binnen dit sociale netwerk.

 

Wilt u zich bijvoorbeeld positioneren als leider in uw sector?  Of wilt u talentvolle kandidaten vinden in uw branche?

 

 Het belangrijkste is om doelen vast te stellen die u helpen om naar een specifiek doel te gaan.

Wat zijn SMART- doelen? 

 

Blucactus-u-weet-wat-SMART-doelen-zijn.Als het gaat om LinkedIn voor bedrijven, zijn SMART-doelstellingen van groot belang. Dit zijn specifieke, meetbare, haalbare, relevante en tijdelijke doelstellingen. Deze doelen hebben een bepaald tijdslimiet om ze te bereiken.

 

Als u het opstellen van doelen lastig vindt, raden wij u aan de profielen te bekijken van de mensen of bedrijven waarmee u al verbonden bent op LinkedIn. Op deze manier heeft u de mogelijkheid om informatie te verkrijgen die u kan helpen bij uw strategische planning.

 

Als u nog steeds niet weet wie uw doelgroep is, is dit het beste moment om erachter te komen.

 

Als u eenmaal weet wie uw doelgroep is, kunt u beginnen met het plannen van inhoud, waarmee uw merk een hoger niveau van interactie en zichtbaarheid kan bereiken.

 

LinkedIn voor bedrijven: tips en ideeën

 

Houd er rekening mee dat het creëren van een bedrijfspagina op LinkedIn niet direct voor een groot aantal volgers zorgt.

 

Hier zijn enkele tips die u kunnen helpen om uw kansen op carrière succes op LinkedIn te vergroten.

 

Moedig uw werknemers aan om de LinkedIn-pagina van uw bedrijf te volgen

Blucactus-Stimuleer-uw-werknemers-om-uw-LinkedIn-pagina-van-uw-bedrijf-te-volgen

 

Spoor uw collega’s of werknemers aan om uw LinkedIn-pagina te volgen. Zij zijn namelijk de beste bron om uw volgersaantal te vergroten.

 

Medewerkers hebben volgens LinkedIn meer contacten  dan het aantal volgers van een bedrijfspagina. Hierdoor zullen uw medewerkers uw beste promotors zijn.

 

Als u ze als volgers toevoegt, profiteert u ook van elk van uw netwerken, waardoor hun bereik aanzienlijk wordt vergroot. Als zij ten slotte uw volgers zijn, kunnen zij eenvoudig de updates van uw bedrijf delen.

 

  •     Publiceer waardevolle inhoud 

 

Blucactus-Publish-waardevolle-inhoud.pDe beste manier om uw aantal volgers te vergroten en te behouden, is door regelmatig waardevolle inhoud te delen met informatie of updates over uw bedrijf.

 

Het platform raadt zelfs aan om minstens één keer per week te publiceren. Zo verschijnen uw publicaties wekelijks op zowel uw bedrijfspagina als op de homepage van uw volgers.

 

Als u artikelen van een externe bron vindt die uw volgers ten goede kunnen komen raden wij u aan om deze te delen. Bovendien helpt het delen van inhoud u om relaties op te bouwen met marktleiders. Vergeet tenslotte niet om waarde en context te geven aan uw berichten. Kopieer en plak links dus niet zomaar.

 

     Post audiovisuele inhoud

 

Blucactus-Inclusief-audiovisuele-inhoudMensen houden ervan om inhoud te zien dat hen vermaakt.

 

Zelfs al is LinkedIn voor bedrijven puur een professioneel sociaal netwerk is, is het aan te bevelen dat uw inhoud opvalt.

 

Uw account zal nooit de aandacht trekken als u alleen tekst publiceert.

 

Uit statistieken van LinkedIn blijkt dat 98% van de berichten met afbeeldingen meer reacties krijgen.

 

   Profiteer van LinkedIn-groepen 

 

Blucactus-LinkedIn-voor-bedrijven-Leer-hoe-het-werktAls u in een LinkedIn-groep zit is het u misschien opgevallen dat u door deel te nemen contacten kunt leggen met anderen in uw branche.

 

Dit zal u en uw bedrijf enorm helpen een reputatie op te bouwen, vooral als u waardevolle informatie over uw branche deelt.

 

Als u een groep wilt vinden met dezelfde interesses als u kunt u de zoekfunctie gebruiken, die bovenaan de LinkedIn-pagina staat. Een andere mogelijkheid is een nieuwe groep te creëren rond uw bedrijf of interesses.

 

• Gebruik meertalige tools om te communiceren met een wereldwijd publiek en om internationale netwerken te creëren

 

Blucactus-gebruikt-meertalige-tools-voor-interactie-met-een-wereldwijd-publiekAls u klanten heeft in gebieden waar Engels niet de hoofdtaal is biedt LinkedIn voor bedrijven u de mogelijkheid om de beschrijving van uw bedrijf in maximaal 20 verschillende talen te plaatsen.

 

De juiste taal wordt automatisch weergegeven, afhankelijk van de taal die de gebruiker als standaard heeft geselecteerd.

 

Bovendien heeft u bij het plaatsen van inhoud ook de mogelijkheid om in verschillende talen te posten. U kunt de instellingen ook bewerken zodat uw wereldwijde volgers het bericht in hun standaardtaal zien.

 

      Begrijp hoe het LinkedIn-algoritme werkt

 

Blucactus-LinkedIn for bedrijven-A-bot-evalueer-uw-inhoud.De meeste sociale netwerken beschermen hun algoritmen, waardoor het lastig is om ze te begrijpen.

 

LinkedIn voor bedrijven is echter een van de weinige sociale netwerken die informatie biedt over hun algoritme.

 

Daarom zullen wij hieronder uitleggen hoe het LinkedIn-algoritme de door de gebruikers gegenereerde inhoud categoriseert, positioneert en classificeert.

 

 

  • Blucactus-LinkedIn for bedrijven-The-algoritme-controleert-opnieuw-of-uw-inhoud-geen-spam-is   Een bot beoordeelt uw  inhoud: De bot controleert of uw inhoud spam bevat of niet. Ook is de kwaliteit van de inhoud belangrijk. Probeer dus als eerst aan deze eisen te voldoen om uw inhoud correct te kunnen positioneren.
  •     Het algoritme meet het niveau van de initiële interactie: Wanneer u een “like” ontvangt op uw berichten of wanneer deze worden gedeeld, kunt u dit soort interactie genereren.

 

Inhoud van hoge kwaliteit is de sleutel tot het verkrijgen van relevantie onder uw gebruikers en klanten.

 

Blucactus-LinkedIn for bedrijven-Leer-van-de-analyse-van-LinkedIn-2.Zorg ervoor dat uw posts interessant zijn voor uw volgers.

 

  •     Het algoritme verifieert opnieuw dat uw inhoud echt is: de geloofwaardigheid en kwaliteit van uw publicatie maakt uw pagina aantrekkelijk en geeft deze verificatie door. Het niveau van interactie is ook erg belangrijk, dus houd rekening met deze details.
  •     Een team van redacteuren beoordeelt de inhoud: De taak van de redactie is om te bepalen of bepaalde inhoud gepubliceerd moet blijven.
  •     Gebruik een ​​advertentiestrategie voor LinkedIn: zoals wij weten, geven LinkedIn-gebruikers gedetailleerde informatie over hun professionele interesses, vakbondsverenigingen en vaardigheden.

 

Wat betekent dit? Dit betekent dat LinkedIn functies biedt waarmee u een zeer specifiek publiek of doelgroep kunt bereiken.

 

Bovendien stelt de LinkedIn-advertentie functie u in staat om meer strategische zakelijke acties te ondernemen op uw digitale campagnes.

 

LinkedIn voor bedrijven biedt tools om advertenties te ontwikkelen

 

Blucactus-LinkedIn for bedrijven-tekst-advertentiesLinkedIn biedt verschillende mogelijkheden voor het ontwikkelen van advertenties op het sociale netwerk:

 

  •       Geadverteerde inhoud: hiermee kunt u de inhoud uitbreiden die u al op uw bedrijfspagina heeft gepubliceerd. Evenals een breder publiek bereiken om nieuwe volgers te krijgen.
  •       Tekstadvertenties: dit formaat geeft u de mogelijkheid om uw bedrijf te adverteren zonder dat u een bedrijfspagina nodig heeft. Deze zijn meestal te vinden in verschillende delen van het platform, zoals bovenaan de pagina of in de rechterkolom.
  •       Gesponsorde InMail-berichten: Met deze functie kunt u berichten naar een doelgroep sturen.

LinkedIn-statistieken

 

Blucactus-LinkedIn for bedrijven-Leer-van-LinkedIn-Analytics.Wist u dat volgens LinkedIn de berichten die ’s ochtends worden gepost meer  betrokkenheid tonen?

 

Inhoud die juist tijdens de werkdag wordt gepubliceerd wordt minder goed ontvangen. Dit betekent dat ze minder betrokkenheid krijgen (mate van interactie die een account krijgt met zijn volgers op verschillende sociale netwerken). Daarom moet met deze gegevens rekening worden gehouden bij het plannen van inhoud programmering. Onthoud echter dat niet elke strategie voor elk soort bedrijf werkt.

 

Bovendien biedt LinkedIn een vrij gedetailleerde statistische functie om u te helpen begrijpen welke soort inhoud uw doelgroep ontvangt, welk publiek interactie heeft met uw inhoud en het type verkeer dat het ontvangt.

 

Als u de statistieken van uw LinkedIn-bedrijfspagina wilt bekijken, moet u op uw “avatar” klikken en vervolgens op uw pagina. Selecteer dan “Pagina beheren” om het tabblad “Analyse” te openen. Hier kunt u kiezen tussen verschillende opties: bezoekers, updates en volgers.

 

Blucactus-LinkedIn for bedrijven- Neem-contact-met-ons-opAls u regelmatig bijhoudt welk type publiek uw bedrijfspagina bezoekt en hoe zij omgaan met uw inhoud zult u veel inzicht krijgen om betere strategische beslissingen te nemen. Op die manier kunt u wijzigingen aanbrengen die de effectiviteit van uw pagina vergroten.

 

Onthoud tot slot dat LinkedIn een professioneel netwerk is dat ons helpt om belangrijke contacten te leggen en kennis op te doen van experts in verschillende sectoren. Hoewel het moeilijk te geloven is, is dit sociale netwerk een van de belangrijkste tools van digitale marketing. Zorg er daarom voor dat u alle kansen die het biedt, gebruikt.

 

BluCactus, uw bondgenoot in digitale marketing

 

Het internationale marketingbureau BluCactus bedient klanten over de hele wereld. Onze specialiteit? Het creëren van webontwerpen en SEO-positionering bij online zoekopdrachten. Bovendien is onze groep experts toegewijd om bedrijven en merken te helpen in een van de meest concurrerende sectoren op de markt; de digitale wereld.

BluCactus begeleidt u bij elke stap die u zet. Dit gaat van het creëren van de branding van uw bedrijf tot het creëren van content. Onze focus ligt op het ondersteunen van uw merk  bij de ontwikkeling van uw website of het beheren van uw accounts op sociale media.

Dit online marketingbureau, gevestigd in Amsterdam, probeert uw imago als merk te versterken en naar een hoger niveau te tillen. Wacht niet langer met de hulp van de beste specialisten in digitale marketing en neem contact met ons op via onze sociale media of website.

Als u op de hoogte wilt blijven van de wereld van digitale marketing, nodigen wij u uit om te abonneren op onze maandelijkse nieuwsbrief.

Vraag nu een gratis offerte aan om uw LinkedIn voor bedrijven op te zetten en uw inkomen te verhogen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *