Blucactus-Linkedin-stories

LinkedIn-Stories: wat zijn het en hoe kunnen merken ze gebruiken? De manier waarop wij bepaalde sociale media gebruiken, is de afgelopen jaren veel veranderd. Allemaal dankzij de nieuwe updates en functies die deze platforms hebben geïmplementeerd. Nu zijn de bekende “Stories” de nieuwe trend op de belangrijkste sociale netwerken (Snapchat, Instagram, Facebook, WhatsApp en YouTube) en LinkedIn loopt niet ver achter. De Stories zijn dus het modieuze formaat geworden. Bovendien zijn ze zo populair dat er nieuwe tools zijn gekomen om ze op te nemen in webpagina’s van bedrijven. Tegenwoordig zijn ze aanwezig op de meeste belangrijke sociale platforms op de markt.

 

Blucactus-LinkedIn StoriesStories-de-LinkedIn-wat-zijn-en-hoe-merken-kunnen-gebruiken.LinkedIn is momenteel bezig met het uittesten van Stories op hun platform. Ze zijn van plan de ontwikkeling de komende maanden voort te zetten. Hoe deze nieuwe Stories-functie eruit ziet en werkt, is nog niet bevestigd. Pete Davies, Senior Director of Product Management van LinkedIn, vertelde dat dit nieuwe format zal dienen om meer gesprekken op dit netwerk te inspireren. Davies zei: “Vorig jaar begonnen wij ons af te vragen hoe Stories eruit zouden zien in een professionele context”.

 

Bovendien legde hij uit waarom het hebben van een ‘lichte’ en ‘leuke’ manier om een ​​verhaal te delen even belangrijk is op LinkedIn als op elk ander platform. Over dit aspect zei Davies: “Soms willen wij een manier hebben om verbinding te maken, te lachen met onze collega’s en verder te gaan.”

 

Op basis van het bericht van Davies lijkt het erop dat LinkedIn-Stories op het volledig scherm wordt weergegeven, net als bij Instagram-Stories. Deze functie bevat ook een berichtenfunctie. Op dezelfde manier kan de gebruiker snelle en informele gesprekken voeren binnen het platform.

 

Niet de eerste innovatie van LinkedIn

 

Blucactus-LinkedIn Stories-niet-de-eerste-LinkedIn-innovatieDit is niet de eerste keer dat LinkedIn deze manier van het delen van verhalen probeert te testen.

 

In 2018 heeft het namelijk een versie van Stories getest genaamd “Voices of the students”.

 

Deze eerste poging tot LinkedIn Stories was uitsluitend voor universiteitsstudenten in de Verenigde Staten.

 

Deze versie gaf echter een voorbeeld van hoe de nieuwe versie eruit zou zien in de mobiele LinkedIn-app.

 

LinkedIn Stories. Stories zijn essentieel op digitale platforms

 

Blucactus-LinkedIn Stories-De-verhalen-zijn-onmisbaar-in-digitale-platforms.Stories zijn de nieuwe trend geworden. Daarbij geven gebruikers er ook de voorkeur aan om ‘inhoud in het moment te delen’ in plaats van een permanente post op hun feed te plaatsen.

 

In feite hebben wij de afgelopen jaren gezien hoe mensen minder posten op hun Instagram-feeds. Een recent onderzoek met Fohr heeft ook ontdekt dat influencers nu 30% minder berichten naar hun feeds posten dan in 2016.

 

Wat betekent dit voor merken?

 

Dit betekent dat u met deze nieuwe functie op een nieuwe manier informatie met uw publiek kunt delen. Evenzo kan dit handig zijn om hen professioneel te motiveren. Hoewel het vermoeiend kan zijn om nog een andere manier van interactie te leren, zijn er veel manieren om van deze nieuwe kans te profiteren. Zo kunt u uw zakelijke doelen bereiken.

 

Hoe u Stories kunt integreren in uw marketingstrategie

 

Blucactus-LinkedIn Stories-Hoe-verhalen-in-uw-marketingstrategie-integreren.pNet als Instagram biedt LinkedIn u een geweldige kans om via Stories een sterke band met uw klanten te creëren.

 

Voordat u uw nieuwe contentstrategie met LinkedIn Stories uitvoert, moet u echter bepalen wie uw doelgroep is. Evenzo moet u weten waarom u hun aandacht wilt trekken.

 

Bovendien moet u bij het bepalen van uw contentstrategie een aantal aspecten in gedachten houden, zoals waarin uw doelgroep geïnteresseerd is en wat u wilt bereiken.

 

Er zijn vier manieren om LinkedIn Stories in uw marketingstrategie te gebruiken. Dit zijn:

 

1.   Moedig opinieleiders aan om professioneel advies te geven

 

Blucactus-Stimuleer-opinieleiders-om-professioneel-advies-te-gevenLinkedIn is een geweldig platform om een ​​leiderschaps mentaliteit te delen.

 

Bovendien is dit nieuwe formaat een goede manier om uw kennis op een dynamische en aantrekkelijke manier te presenteren.

 

In dit opzicht zal het delen van handige tips altijd een zekere manier zijn om de aandacht van uw publiek te trekken.

 

Deze aanbevelingen kunnen voor HR- of creatieve ontwerpteams zijn.

 

Denk er ook aan om uw inhoud passend te houden voor het formaat van Stories.

 

2.  LinkedIn Stories. Deel evenement updates in realtime

 

Blucactus-Deel-evenementupdates-in-realtimeStories hebben meestal een korte levensduur en op LinkedIn zal het niet anders zijn. Dit maakt ze de perfecte tool om content over live-evenementen te delen.

 

Dit kan gaan over evenementen, zoals aankondigingen van grote bedrijven of prijsuitreikingen. Bovendien kan het delen van clips van live evenementen een geweldige manier zijn om te laten zien wat er in uw bedrijf gebeurt.

 

Dit kan ook een prima hulpmiddel zijn om extra publiciteit rond een evenement te creëren.

 

U kunt de keynote-sprekers of evenement coördinatoren ook vragen om korte audiofragmenten te delen over wat u tijdens het evenement kunt verwachten.

 

3.   Organiseer een zakelijke vraag- en antwoordsessie

 

Blucactus-LinkedIn Stories-Organiseer-een-zakelijke-vraag-en-antwoord-sessieNet als Instagram-Stories zijn LinkedIn-Stories een goede tool omdat ze de menselijke kant van uw merk op social media kanalen te laten zien.

 

Evenzo is het organiseren van een “Q&A” een geweldige manier om de geschiedenis van uw bedrijf te delen en contact te maken met het publiek.

 

Om deze vragen te definiëren, kunt u uw volgers uitnodigen om ze van tevoren naar u op te sturen.

 

Dit kan zijn via directe berichten of via  traditionele LinkedIn-feed posts.

 

4. LinkedIn Stories. Deel aankondigingen en nieuws over uw merk

 

Blucactus-Share-aankondigingen-en-nieuws-over-uw-merkAls u een van de eerste merken bent die LinkedIn Stories gebruikt, is de kans groot dat u veel extra tijd krijgt met uw publiek op LinkedIn.

 

Het kan dus een goed idee zijn om alle belangrijke updates over uw merk te delen, zelfs als u er een bericht over heeft op uw feed.

 

Het maakt niet uit of u vacatures deelt of een productlancering deelt, u kunt profiteren van dit nieuwe kanaal om een ​​groter publiek te bereiken.

 

En als u een van de eersten bent die zich aanpast aan LinkedIn Stories, loopt u misschien voor op uw concurrentie.

 

5.   Rapporteer over onderwerpen die betrekking hebben op uw branche

 

Blucactus-rapport-over-onderwerpen-gerelateerd-aan-uw-brancheNaast het gebruik van LinkedIn om digitale cv’s bij te werken en naar banen te zoeken, bladeren veel mensen door hun LinkedIn-feed voor informatie over hun branche.

 

Als andere merken al onderwerpen over de branche hebben gedeeld op Instagram en Facebook, wat weerhoudt u er dan van om dit op LinkedIn te doen?

 

Evenzo kunt u waardevolle inhoud over uw eigen branche delen op LinkedIn.

 

Dit kan handig zijn voor gebruikers die de site bezoeken om meer te weten te komen over hun eigen vakgebied.

 

6.  LinkedIn Stories. Pas de inhoud aan een verhaal formaat aan

 

Blucactus-LinkedIn StoriesAdapt-blog-inhoud-naar-een-verhaal-formaatOverweeg om gebruik te maken van de inhoud die u al heeft om een Story te maken. Dit kunnen blogs of artikelen zijn die u al eerder heeft gepost.

 

Als u bijvoorbeeld een stapsgewijze post of lijst met gidsstijl heeft geschreven, kunt u overwegen om bij elke stap of lijstitem een ​​post op uw Story te maken.

 

Op deze manier kunnen mensen die geïnteresseerd zijn in het kennen van uw blog, uw inhoud op hun mobiele apparaten gebruiken.

 

Bovendien stelt deze tactiek uw volgers op sociale media in staat te zien dat uw merk geloofwaardige informatie verstrekt aan professionals in uw branche.

 

7.   Deel inhoud met opinieleiders in uw gemeenschap

 

Blucactus-LinkedIn Stories-Deel-inhoud-met-opinieleiders-in-uw-gemeenschapOp LinkedIn volgen mensen graag opinieleiders. Als u al een lange tijd op het platform zit, is de kans groot dat u er minstens één in uw branche volgt.

 

Hierdoor kunt u een prominente leider in uw branche uitnodigen om over een interessant onderwerp te praten. Hiermee kunt u kijkers naar uw Stories trekken.

 

Zo kunt u uw merk bekendheid geven en crosspromotie met de door u gekozen leider.

 

HubSpot plaatste bijvoorbeeld ooit een Instagram Q&A-verhaal met een van zijn social media-editors. Daarin kon hij waardevolle informatie over marketing vertellen.

 

Evenzo stuurde het publiek opwindende marketingvragen die hij moest beantwoorden. Daardoor konden ze tegelijkertijd leren en met hem omgaan.

 

8.   LinkedIn Stories. Deel video’s met getuigenissen van klanten

 

Blucactus-Share-klant-getuigenisvideos.Het gebruik van mobiele apparaten neemt de laatste jaren toe. Tegenwoordig heeft bijna iedereen er een in zijn zak zitten. Het zoeken naar producten is daarmee ook toegenomen.

 

Evenzo zijn deze apparaten erg populair bij de jongere leeftijdsgroepen. Jongere generaties hebben ook de neiging om aanbevelingen meer te vertrouwen dan enige andere vorm van contentmarketing.

 

Nu millennials vaker zakelijke beslissingen nemen en Gen Z toetreedt tot het personeelsbestand, is de kans groot dat ze op zoek gaan naar een product met goede recensies.

 

Evenzo moeten deze beoordelingen hen bewijzen dat het product hun professionele leven gemakkelijker kan maken. Daarom proberen bedrijven indruk op hen te maken met getuigenissen van hun producten. Dit kan dus een uitstekende strategie zijn voor netwerken zoals LinkedIn of Instagram.

 

9.   Maak interactieve inhoud gerelateerd aan uw inhoud of branche.

 

Blucactus-LinkedIn Stories-Maak-interactieve-inhoud-gerelateerd-aan-uw-inhoud-of-branche.Het is nog niet bekend of LinkedIn interactieve functies zal hebben, zoals Quiz en Poll Stickers die op Facebook- en Instagram Stories worden gebruikt.

 

Als ze dit integreren, kan dit een geweldige en nieuwe manier zijn voor kijkers om te communiceren met de branche.

 

Aan de andere kant kunnen de peilingen ook helpen om meer te weten te komen over het publiek dat de Story functie vaak gebruikt.

 

 

 

Conclusie

 

Blucactus-LinkedIn Stories-conclusieHet belangrijkste is dat LinkedIn Stories een krachtige marketingtool wordt en dat deze trend niet meer weg te denken is.

 

Het lijkt erop dat LinkedIn Stories enkele kenmerken zal delen met Instagram en Facebook Stories. Als u al gebruik heeft gemaakt van deze platforms om uw merk op de markt te brengen, zal LinkedIn Stories gemakkelijk te gebruiken zijn.

 

Het kan handig zijn om, wanneer LinkedIn Stories wordt geïmplementeerd, bepaalde verhalen op alle drie de platforms te publiceren en tegelijkertijd specifieke verhalen voor elk netwerk te publiceren. Op deze manier kunt u soorten inhoud vinden die alle doelgroepen van de Stories zullen aanspreken.

 

Blucactus-LinkedIn Stories- conclusieU kunt ook leren hoe u uw LinkedIn-publiek kunt betrekken. Dit kan handig zijn bij het maken van een verhaal strategie waarmee u succesvolle inhoud op alle platforms kunt lanceren.

 

Als u  vragen heeft over het maken van social media-verhalen, kunt u contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder.

 

Zou u LinkedIn-Stories gebruiken om uw merk op de markt te brengen? Laat het ons in de comments!

 

Wij zijn BluCactus, een digitaal marketingbureau dat als doel heeft u de perfecte marketingoplossingen te bieden. Neem contact met ons op als u geïnteresseerd bent!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *