15 eenvoudige manieren waarop u de organische klikfrequentie (CTR) van uw website snel kunt verhogen
15 manieren om de organische klikfrequentie, oftewel click-through rate in het engels, van uw website te verhogen. Heeft u uw website al gemaakt, maar bezoekt niemand deze? Misschien is één van de problemen dat u niet genoeg organisch zoekverkeer genereert. Veel klanten hebben ‘problemen’ met hun klikfrequentie (CTR), maar weten niet waarom.
Er kunnen veel redenen zijn waarom een advertentie niet goed werkt. Voor het grootste deel gaat dit probleem over het gebruik van de juiste woorden op de juiste plaatsen. Dit is echter geen rocket science en er zijn geen snelkoppelingen naar een echt effectieve PPC-campagne
Er zijn trucs die u kunt gebruiken om uw ROI te verhogen.
Deze acroniemen vertegenwoordigen het rendement op de investering en zijn een maatstaf die wordt gebruikt om erachter te komen hoeveel het bedrijf heeft verdiend met zijn investeringen.
Bovendien kan het gebruik van enkele van de beste AdWords-tips het proces stimuleren door uw klikfrequentie te verhogen.
Hoe de klikfrequentie verbeteren?
1. Vind lange trefwoorden
Lange zoekwoorden zijn essentieel voor elke SEO-strategie en voor bloggen.
Door lange zoekwoorden te vinden en deze op uw website in te sluiten, verhoogt u het aantal organische zoekopdrachten. Deze woorden zijn ook cruciaal voor het opbouwen van een solide verkoopkanaal.
Aan de andere kant, terwijl afzonderlijke zoekwoorden vanaf het begin aan belang kunnen vergroten, proberen lange zoekwoorden het in het midden en aan het einde van de zin te behouden. Als een gebruiker bijvoorbeeld zoekt naar ‘beste fietsen onder de €500’ of ‘zwarte Trek-mountainbike’, is de kans groter dat ze een geschikt resultaat vinden dan bij de zoekopdracht ‘’fiets’.
Als u een fietsenwinkel of -fabrikant bent, krijgt u meer gekwalificeerde klikken op lange zoekwoorden. U kunt deze woorden op de volgende manier vinden:
Stap 1: Bezoek Ubersuggest, voer uw trefwoord in en klik op ‘Zoeken’.
2: Klik op ‘Zoekwoord ideeën’ (linker zijbalk).
Stap 3: Controleer uw zoekwoordenlijst.
Naast een lange zoekwoordenlijst komen ook de volgende aspecten aan bod:
- Volume: het gemiddelde aantal zoekopdrachten dat het zoekwoord elke maand ontvangt.
- CPC: gemiddelde kosten per klik als u voor Google Plus wilt betalen.
- PD (Paid Difficulty) – Geschatte vaardigheid in betaald zoeken (hoe hoger het getal, hoe competitiever het is).
- SD (SEO Difficulty) – Geschatte vaardigheid in organisch zoeken (hoe hoger het getal, hoe competitiever het is).
Om nog meer zoekwoorden te krijgen, kunt u op de vier tabbladen naast ‘suggesties’ klikken. Dit zijn:
- Gerelateerd
- Vragen
- Voorzetsels
- Vergelijkingen
Het tabblad ‘vragen’ laat bijvoorbeeld zien waar de doelgroep naar op zoek is.
Om het grootste aantal zoekwoorden te krijgen, klikt u gewoon op ‘gerelateerd’.
2. Schrijf effectieve metabeschrijvingen voor Click-Through Rate
De meta beschrijving tags vormen het grootste deel van uw SERP-invoer (zoekresultatenpagina voor zoekmachines).
Deze tags vertellen potentiële bezoekers wat ze kunnen verwachten als ze op een link klikken.
Daarom kan het schrijven van een effectieve tag de klikfrequenties aanzienlijk verhogen.
Een effectieve metabeschrijving bevat ongeveer 160 tekens.
Bovendien kunnen zoekmachines een zin weergeven die de zoektermen bevat om context te bieden. Dit doen ze door middel van een description tag.
Evenzo werkt deze tactiek goed voor sites als Amazon.
Dit is te danken aan hun gedetailleerde productbeschrijvingen en klantrecensies. Als iemand dus ‘herenportemonnee met muntvak’ opzoekt, zal Amazon of bol.com zeker één van de eerste resulaten zijn, ook al verschijnt de exacte zoekopdracht niet in de titel of URL.
U kunt ook bepalen wat zoekmachines laten zien in uw paginavoorbeeld door een metabeschrijving in WordPress in te voeren met Yoast.
3. Implementeer gestructureerde gegevens. Hoe de klikfrequentie verbeteren?
Deze gegevens, ook wel overzichtsframes genoemd, vormen het belangrijkste onderdeel van veel van de rijke interactieve SERP-inhoud van Google. Als u bijvoorbeeld zoekt naar ‘Beste films van 2017’, krijgt u in Google mogelijk een eindeloze lijst met de beste films van dat jaar te zien.
Bovendien verschijnen deze interactieve informatie kaders meestal in zoekresultaten en kunnen ze SEO ontwijken als u de juiste opzet heeft waar naar de algoritmen van Google zoeken.
Het is een teken van wat er gaat komen, aangezien Google duidelijk ziet dat zoeken op een geheel nieuwe manier wordt gepresenteerd.
Aan de andere kant gebruiken sociale netwerken zoals Twitter en referentiesites zoals Wikipedia en IMDB al heel lang contourmarkeringen.
Als u precies het juiste vleugje interactieve kleur toevoegt aan uw SERP-resultaten, kunt u de standaard in uw sector worden.
Vergeet ook niet dat als u geen gestructureerde gegevens gebruikt, u het risico loopt onzichtbaar te zijn op het internet.
4. Maak berichten met afbeeldingen
Wij weten dat afbeeldingen meer waard zijn dan 1000 woorden als het gaat om klikfrequenties. In een recent onderzoek antwoordde zelfs meer dan 90% van de marketeers dat ze visuele inhoud gebruikten in de meeste van hun artikelen die in 2015 en 2016 werden gepubliceerd. Zorg er dus voor dat u originele en relevante visuele inhoud opneemt in uw inhoud.
Door afbeeldingen op te nemen, kunnen de click-through rate in e-mails tot wel 42% stijgen. Evenzo kunnen de afbeeldingen de betrokkenheid bij alle sociale mediaplatforms vergroten.
Als u dit punt relateert aan de vorige twee, mogen er geen 1000 woorden in de zoek voorbeelden staan. U kunt echter afbeeldingen gebruiken. Afbeeldingen spelen dus ook een belangrijke rol wanneer ze worden opgenomen in informatie boxen.
5. Gebruik beschrijvende URL’s. Hoe de klikfrequentie (click-through rate) verbeteren?
Uw pagina-URL is een manier om long-tail zoekwoorden te implementeren. Deze woorden zijn één van de weinige dingen die in uw linkvoorbeeld verschijnen om klikken aan te trekken.
Voeg daarom meer trefwoorden toe om de zichtbaarheid van zoekmachines met uw URL’s te vergroten.
Evenzo kunnen de URL-lengte, het pad en de categorieën ook van invloed zijn op zoekresultaten. Dit is een ander aspect van SEO waar Amazon in uitblinkt.
Bij het plaatsen van blogposts of webpagina’s is het belangrijk om URL’s correct te categoriseren en te subcategoriseren.
URL’s zijn een uitstekende manier om klanten te vertellen dat ze slechts één product uit uw brede selectie bekijken. Dit is het optimale URL-formaat om meer klikken te genereren:
http://www.example.com/categorie-zoekwoord/subcategorie-zoekwoord/primair-zoekwoord.html
U kunt het formaat in WordPress wijzigen in Instellingen en vervolgens naar Permalinks gaan.
6. Vereenvoudig uw titel formaat
Het eerste aspect van elke pagina die u in de zoekresultaten ziet, is de titel.
In die zin wordt positionering op internet vaak als vanzelfsprekend beschouwd, een houding die de zoek rangschikking schaadt.
Een tip die misschien werkt, is om de sitenaam uit de title-tag te verplaatsen of te verwijderen met Yoast SEO voor WordPress.
Dit zal voor een boete of een boost zorgen in de zoekalgoritmen van Google. Het is gewoon een manier om uw naam voor de ogen van mensen te houden.
7. Vind uw inhoud. Hoe de klikfrequentie verbeteren?
Google heeft zich de afgelopen vijf jaar gericht op mobiele apparaten. Dit komt doordat mobiele zoekopdrachten sinds 2011 zijn toegenomen, waarbij desktop computers de voorkeursmethode voor zoeken zijn. Dit zorgde voor een verandering in de manier waarop zoekresultaten worden gepresenteerd.
Bovendien verandert de context van wat wij zoeken op mobiele apparaten, afhankelijk van waar wij zijn. De zoekalgoritmen van Google verklaren dit.
Een studie gepubliceerd in Moz onthulde zelfs dat de nabijheidsfactor sinds 2015 belangrijker is geworden in zoekresultaten. Het is ook de nummer één zoek factor in gelokaliseerde SEO.
Als u dus de klikfrequenties wilt verhogen, is het definiëren van uw inhoud op locatie een uitstekende manier om dit te doen. Een klant uit Phoenix die op zoek is naar een AC-reparatiedienst, kan ook zoeken naar ‘Airco reparatie’ of ‘Phoenix air conditioning reparatie’.
Evenzo raden wij u aan om uw bedrijf te registreren in Google MyBusiness. Dit kan uw bedrijf op de kaart zetten. Zo kunnen uw klanten u gemakkelijk vinden.
Hoe het werkt, vraagt u? Als mensen zoeken naar zoekwoorden die betrekking hebben op uw bedrijf, wordt uw locatie bovenaan de zoekresultaten weergegeven. Dit zal ze dan omleiden naar Google Maps. Als u een winkel heeft, kunt u bovendien hun openingstijden, locatie, adressen en telefoonnummers weergeven. Dit is daarom een efficiëntere manier om klanten aan te trekken.
8. Lijsten voor betere klikfrequentie (CTR)
Dankzij populaire websites zoals BuzzFeed, Cracked.com en The Huffington Post zijn lijsten overal.
Mensen houden van lijsten die eindigen op 0. Bijvoorbeeld 10, 20, enzovoort. Het aanbod van 10-20 items per lijst is echter duidelijk optimaal. Bovendien krijgen dit soort lijsten betere resultaten dan die met 8 of 12 elementen.
Aan de andere kant is bijna elk type lijst populair, maar carrière- en popcultuur lijsten zijn het meest geliefd. Begin daarom na te denken over hoe u kunt profiteren met lijsten.
Een idee kan zijn om een lijst te maken van de top 10 producten of services die u in elke categorie aanbiedt. U kunt ook 20 manieren noemen waarop uw bedrijf het leven gemakkelijker maakt of 30 professionals uit de industrie die u bewondert.
Zelfs een stapsgewijze trainingshandleiding telt als een lijst. Wacht dus niet langer en creëer de uwe.
9. Test de headlines op sociale media. Hoe de klikfrequentie verbeteren?
Omdat sterke titels belangrijk zijn, is goed onderzoek vereist om dit soort titels te presenteren. Een goede plek om te beginnen is met de CoSchedule-tool voor het analyseren van koppen.
Dit is gebaseerd op data-analyse, maar de enige manier om te weten hoe het met uw headline gaat, is door ze in de echte wereld te publiceren.
Daarom zijn sociale media een geweldige plek om alternatieve headlines uit te proberen. Kies een titel om te posten en WordPress kan er automatisch voor adverteren op sociale media.
Van daaruit kunt u zien hoeveel klikken, retweets en favorieten u met die titel krijgt. Als het alternatief wint, zal u A- of B-test u vertellen om het te veranderen naar SERP’s. Dit werkt het beste als u veel volgers heeft.
10. Gebruik Yoast Preview
Als u WordPress gebruikt, zou u Yoast moeten hebben geïnstalleerd. Dit is een alles-in-één SEO-suite die de best mogelijke resultaten garandeert. Het is een geweldige SEO-tool.
Met deze tool heeft u tijdens het schrijven van een bericht de mogelijkheid om een voorbeeld van het fragment te zien zoals het eruit zou zien in Google SERP’s.
Bovendien helpt Yoast u te bepalen of uw fragment zinloos is of als een trefwoord onvolledig is.
Het toont ook statusbalken die u in realtime laat weten wanneer u het maximale tekenlimiet heeft bereikt. Op dezelfde manier laat Yoast zien hoe de mobiele of desktop versie van uw inhoud eruit zou zien.
U hoeft zich echter geen zorgen als u geen WordPress heeft, want er is een oplossing voor u in het volgende punt.
11. Gebruik Google AdWords om een voorbeeld te bekijken. Hoe kan ik de click-through rate (CTR) verhogen?
De preview-tool van Google AdWords is een alternatief voor Yoast SEO. Het heeft een extra functie die Yoast niet heeft. Vanaf 2016 kan met Google Adwords het content voorbeeld worden geoptimaliseerd voor mobiele apparaten of computers.
Evenzo biedt deze tool de mogelijkheid om alternatieve titels en beschrijvingen te maken. Dit is dus een geweldige manier om te zien hoe verschillende ideeën zouden werken voor inhoud.
Schrijf daarom de titel ter verificatie in Titel 1, de naam van uw site in Titel 2 en een korte beschrijving. Zo krijgt u een algemeen idee.
Houd er echter rekening mee dat noch Google AdWords of Yoast uw opzet kunnen verifiëren. Hiervoor moet u de Google-tool voor het testen van gestructureerde gegevens gebruiken.
12. Identificeer winnaars en verliezers van de klikfrequentie (CTR)
Er zijn twee plaatsen in Google Analytics om deze informatie te verkrijgen. Ga eerst naar Acquisitie – Search Console – Query’s om erachter te komen welke zoekopdrachten naar uw pagina leiden.
Daar zult u merken dat dit rapport klikken, vertoningen, CTR (klikfrequentie) en de gemiddelde SERP-positie toont.
Het is belangrijk om al deze informatie regelmatig te analyseren. Dit rapport kan zelfs nog meer gedetailleerde informatie bieden, zoals hoeveel vertoningen of klikken u op een bepaalde link ontvangt.
Dit toont ook bouncepercentages, sessies, conversies en andere waardevolle gegevens.
Kortom, met deze gegevens kunt u weten welke van uw pagina’s uitstekende klikken krijgen en welke niet.
13. Optimaliseer de sitesnelheid. Hoe de klikfrequentie verbeteren?
Een klik telt niet als uw pagina niet laadt voordat een gebruiker besluit om een andere pagina te bezoeken.
Daarom is de snelheid van uw site van cruciaal belang voor het verbeteren van klikken en de algehele gebruikerservaring. Evenzo is de laadsnelheid van de pagina gecorreleerd met de SERP-positie van Google.
Op mobiele apparaten, zal een sprong van één tot drie seconden in de laadsnelheid van de site het bouncepercentage met 32% verhogen. Daarom maakt dit resultaat het verbeteren van de laadsnelheid een prioriteit om een goede klikfrequentie te behouden. Daarnaast is deze snelheid ook belangrijk voor SEO.
Er zijn echter veel gratis tools om de snelheid van uw site te controleren, zoals Ubersuggest. Ga als volgt te werk:
Stap 1: Voer uw URL in en klik op “Zoeken”.
2: Klik op “Site Audit” in de linker zijbalk.
Stap 3: Scrol omlaag naar “Sitesnelheid”.
Dit resultaat toont u de oplaadtijd voor desktop en mobiele apparaten. Naast de oplaadtijd kunt u ook proberen:
- Snelheidsindex
- Tijd voor interactie
- Eerste CPU inactief
Ubersuggest zal ook precies beschrijven wat u moet doen om te verbeteren. Breng dus de nodige wijzigingen aan en test vervolgens de snelheid van uw site opnieuw.
14. Gebruik uitgebreide tekstadvertenties en extensies
Beknoptheid wordt beschouwd als de ziel van vindingrijkheid, maar het kan ook uw CTR beschadigen. Dit komt omdat bij advertenties soms een korte provocatie niet genoeg is.
In dit geval kunnen uitgebreide tekstadvertenties de dag goedmaken doordat u advertenties met een langere versie kunt weergeven. Bovendien werken ze goed als u op zoek bent naar lange zoekwoorden of wat meer ruimte nodig heeft voor extra overtuigingskracht.
Bovendien betekenen meer trefwoorden meer mogelijkheden om uw inhoud over te brengen en voor een trefwoord overeenkomst van een zoekopdracht.
Op dezelfde manier kunt u extensies gebruiken om uw advertenties te versterken. Deze extensies voor site koppelingen zijn een uitstekende manier om meer gerichte klikken te krijgen. U kunt dus maximaal vier links aan uw advertentietekst toevoegen. Elk van deze links leidt vervolgens naar een andere bestemmingspagina. De sleutel is om deze links correct te gebruiken en ervoor te zorgen dat ze verbonden blijven met de advertentie.
Voer andere zoekwoorden in die mogelijk relevant zijn voor uw zoektermen. Nike Extensions bevatten bijvoorbeeld alle opties die relevant zijn voor de tijd van het jaar van de zoekopdracht.
Als u lokaal verkeer probeert te ontvangen, werken locatie-extensies om uw CTR te verbeteren. Daarnaast kunt u ook oproepextensies gebruiken om een zakelijk nummer aan uw advertentie toe te voegen.
Op deze manier kunnen uw potentiële klanten u rechtstreeks bellen. Een ontvangen oproep verbetert de CTR van uw advertentie echter niet, maar het vertegenwoordigt een overwinning en laat u weten welke advertenties werken.
Als u een voorbeeld van uw uitgebreide advertentie wilt bekijken, kunt u naar Karooya gaan om een voorbeeld te bekijken voordat u zich eraan vastlegt. Dit zal u helpen uw advertenties aan te passen voor een maximale impact.
15. Voeg zoekwoorden van concurrenten toe aan uw titels. Hoe de klikfrequentie verbeteren?
Vaak betaalt u veel geld voor het hebben van de beste zoekwoorden. De waarheid is echter dat als u probeert te rangschikken op enkele van de meest populaire zoekwoorden, u geen klikken krijgt, tenzij u een grote beïnvloeder bent. Het goede nieuws is echter dat u niet hoeft te zoeken naar de meest concurrerende zoekwoorden in de hele branche.
Overweeg in plaats daarvan te zoeken naar de zoekwoorden die uw concurrenten gebruiken. U kunt zelfs uw concurrenten opnemen in uw advertentietekst.
Als u concurrenten niet rechtstreeks in uw advertenties wilt vermelden, kunt u deze strategie gebruiken om uw zoekwoorden te verbeteren. Als u in dit geval niet zeker weet welke termen de concurrentie gebruikt, probeer dan andere advertenties te scannen met SpyFu.
Ga hiervoor naar SpyFu en voer de website van uw concurrent in. SpyFu geeft u een lijst met organische en betaalde zoekwoorden. Door vervolgens op het tabblad Betaal Zoekwoorden te klikken, krijgt u de CPC van uw concurrenten.
U kunt uw advertentietekst ook snel scannen met zoekwoorden die bij uw bedrijf passen, en deze vervolgens opnemen in uw eigen advertentie titels. Dit is erg effectief.
Slot
Organisch zoekverkeer is één van de belangrijkste elementen van elk digitaal marketingplan.
Dit verkeer bestaat uit gratis klanten die binnenkomen om uw bedrijf, merk, producten of services te verkennen. Evenzo is de enige manier om dit verkeer aan te trekken, klikken van Google en andere zoekmachines.
Dus door de klikfrequenties te verbeteren, kunt u het totale organische zoekverkeer en de conversies verhogen.
Bovendien werden zoekresultaten eerder geoptimaliseerd met trefwoorden.
Vervolgens werden long-tail keywords gebruikt. Gestructureerde gegevens zijn nu de sleutel om bovenaan de zoekresultaten te blijven en klikken te ontvangen.
Wij zijn BluCactus, een digitaal marketingbureau met als doel u de beste oplossingen te bieden.
Als uw website of blog een bedrijf of onderneming vertegenwoordigt en u de CTR wilt verbeteren, kunnen wij u helpen.
Hiervoor hebben wij een getraind team van experts tot uw beschikking. Neem contact met ons op voor meer informatie!
Uw succes is ons succes.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!