De wonderen die inbound marketing brengt voor de financiële sector
Alles wat u moet weten over inbound marketing voor de financiële sector. De financiële sector staat bekend om het meemaken en doorstaan van veranderingen. Veel bedrijven in deze sector gebruiken nu digitale marketingcampagnes in plaats van traditionele marketing. Dit was voor veel bedrijven een enorme uitdaging, maar wel één die veel voordelen met zich meebracht. Daarom leggen wij in deze blog alles uit wat u moet weten over inbound marketing voor de financiële sector. Op deze manier weet u hoe u kunt profiteren van digitale marketing.
Wat is inbound marketing?
Inbound marketing voor de financiële sector is een techniek die erop gericht is om klanten aan te trekken door hen, op een niet-opdringerige manier, gerichte inhoud te geven.
Daarbij worden connecties gevormd en ook problemen van de klanten opgelost.
Kortom, het is bedoeld om in contact te komen met gebruikers die zich midden in het koopproces van een product bevinden.
Zo bouwt u een sterke loyale band met hen op.
Enkele voordelen van inbound marketing zijn:
- Marketing Qualified Leads (MQL) nemen toe.
- De aanmeldingen nemen toe.
- Verhoogt het verkeer in de webpagina.
Geschiedenis van inbound marketing
Zelfs als de oorsprong van deze techniek niet zeker is, kunnen wij nog steeds zeggen dat de komst ervan de marketingwereld enorm heeft veranderd. Een van de theorieën achter het ontstaan ervan gaat terug tot 2006. Dit was het jaar waarin wij voor het eerst van deze term hoorden. Brian Hallingan en Dharmesh Shah, de oprichters van Hubspot, hebben hier ook aan bijgedragen. Zij waren degenen die de nieuwe vormen van consumentengedrag een naam gaven.
Om dit te doen begonnen ze te werken en te bestuderen hoe ze consumenten beter konden begrijpen. Dankzij hen weten wij dat het doel van inbound marketing is om de aandacht van potentiële klanten te trekken door middel van interessante en relevante content voor hen. Op deze manier kunnen bedrijven klanten aantrekken om hun producten of diensten te kopen. Om dit effect te versterken kunt u verschillende communicatieplatforms gebruiken. Bijvoorbeeld blogs, websites, sociale media, zoekmachines en email marketing.
Gewoonten zijn radicaal veranderd, Inbound marketing voor de financiële sector
Sinds de komst van internet zijn de veranderingen in consumentengedrag enorm geweest.
Daarom laten wij u enkele van de belangrijkste veranderingen van de afgelopen jaren zien:
- Klanten hoeven niet meer naar fysieke winkels te gaan om producten te bekijken.
- Sinds de jaren negentig verlopen product aankoopprocessen volledig online. Alleen bij de productlevering is er nauwer contact met het merk.
- Technologie biedt veel meer directe feedback van kopers.
- Bedrijven kunnen tegenwoordig hun producten en diensten in allerlei landen aanbieden.
Belang van inbound marketing voor de financiële sector
Door alle marketing- en verkoopacties te gebruiken, stelt inbound marketing uw bedrijf in staat om omzet voorspellingen te doen.
Zo is uw bedrijf voorbereid op de toekomst van uw producten. Op deze manier kunt u dus de groei van uw merk op een zeer tastbare en reële manier plannen.
Bovendien zal de hulp van inbound marketing u helpen uw verkoopkansen te vergroten.
Om dit te behalen verhoogt deze soort marketing uw websiteverkeer en verzamelt het gegevens van uw klanten. Hiermee kunt u volledig weten wat uw investeringsrendement is en met wat voor soort klanten u te maken heeft.
Hoe werkt inbound marketing voor de financiële sector?
Zodra u zowel de marketing- als de verkoopafdeling integreert, kunt u de aandacht trekken van potentiële klanten.
Houd er rekening mee dat dit niet hetzelfde is als tijd en geld investeren in het vinden van mogelijke klanten.
Hier leggen wij uit wat de 4 stappen zijn die bij het aankoopproces van een potentiële koper horen.
Trek prospects aan. Om te beginnen moet u inhoud creëren met een toegevoegde waarde voor de klant. Op deze manier heeft u een groter aantal views en bezoekers op uw website. Zo verhoogt u uw organische verkeer, wat u in de topposities van zoekmachines plaatst.
- Genereer leads. Dit kan gemakkelijk worden gebruikt om uw verkoop te vergroten. De beste strategie is om relevante inhoud aan te bieden in ruil voor hun gegevens, zoals hun e-mailadres, naam en land waarin ze wonen.
- Zet de prospecten om in klanten. In dit proces worden de klanten gekozen die de beste kansen hebben om potentiële kopers te worden. Deze worden vervolgens gevolgd om de verkoop te verhogen.
- Bouw loyaliteit op. Zodra de aankoop is voltooid, moet u contact houden met klanten. Breng hen op de hoogte van nieuwe producten of andere belangrijke inhoud.
Inbound marketing implementeren is goed voor uw strategie
Inbound marketing is een techniek die alle digitale tools verenigt:
- Het positioneert u als opinieleider in uw branche.
- Het bereidt uw website voor tegen de concurrentie.
Hier zijn blogs, video’s, sociale media, websites, bestemmingspagina’s en e-mails belangrijk. In deze stap moet u inhoud gaan creëren die gericht is op uw doelgroep. Het mag niet opdringerig zijn, omdat dit de tegenovergestelde reactie zou veroorzaken van wat u wilt bereiken.
Wat hier essentieel is, is dat u begrijpt dat uw inbound marketingstrategie meetbaar en schaalbaar moet zijn. Alleen op deze manier kunt u uw resultaten bestuderen. Bovendien moet dit ook realistisch zijn. Richt u dus alleen op uw doelgroep en probeer niet iedereen erbij te betrekken.
Als u wilt dat uw inhoud succesvol is, vergeet dan niet om een groep geselecteerde mensen aan te spreken. Volg ze vervolgens via een CRM. Vergeet tot slot niet dat inbound marketing bij het opbouwen van langdurige en diepere relaties helpt.
Inbound marketing voor de financiële sector
Als het gaat om financiële diensten, kost het genereren van leads meer tijd in vergelijking met andere industrieën.
Dit komt doordat er op dit gebied bepaalde obstakels bestaan.
Sommigen van hen zijn al geïmpliceerd voor aankoop.
Bovendien is er ook een lang onderzoeksproces door de instellingen om elke transactie goed te keuren.
Er zijn echter veel manieren waarop inbound marketing voor de financiële sector uw bedrijf kan helpen, deze zijn:
De strategie is de basis. Dit moet de doelstellingen bevatten die u wilt bereiken en de belangrijkste prestatie-indicatoren. Zo zorgt u ervoor dat het werk georganiseerd is en dat uw bedrijf naar de juiste doelen toe werkt.
- Persona-ontwikkeling door koper. U moet heel goed weten wie de klant is die het beste bij uw bedrijf past en wat hun wensen en behoeften zijn. Daarnaast is het ook belangrijk om te weten waar ze wonen, wat hun professionele ambities zijn en waarom ze u nodig hebben. Met behulp van deze informatie kunt u hun aandacht trekken met inhoud.
- Lange inhoud creëren. Het is bewezen dat mensen die op zoek zijn naar inhoud over iets dat hen interesseert, alle details willen hebben. Daarom raden wij u aan om lange inhoud aan te bieden als onderdeel van uw strategie. Het maakt niet uit of de inhoud video’s, posts op sociale media of blogberichten zijn. Probeer verschillende formaten of platforms uit, alles is mogelijk bij inkomende marketing.
- Email reclame. Vertrouw op de gegevens van uw financiële onderneming om gemakkelijk dichter bij uw klanten te komen. Stuur ze e-mails over uw nieuwe financiële diensten of andere acties. U kunt zelfs speciale campagnes promoten of ontwikkelen om extra ondersteuning aan te bieden en zo uw klant aan te trekken.
Implementeer uw inbound marketing-strategie
Inbound marketing voor de financiële sector is een veelomvattend process die het koopproces bevat, wat uit de volgende drie stappen bestaat:
- Ontdekking. Dit is de fase waarin de potentiële klant ontdekt dat hij een behoefte of wens heeft. Dan gaan ze op zoek naar verschillende opties om hun wens te vervullen. Hier moet u uw producten op de markt brengen.
- Overweging. Zodra de klant zijn opties heeft gekozen om aan zijn behoefte te voldoen, begint het vergelijkingsproces.
- Besluit. Ten slotte heeft de klant een beslissing genomen en gaat hij het product kopen.
Pijlers om te beginnen
In de inbound-methodologie zijn er vier essentiële pijlers:
- Gebruik kopers als een manier om uw doelgroep te onderzoeken, hun koopgedrag te identificeren en kopersprofielen te maken.
- Analyseer het koopproces, die gebaseerd is op de ontdekking, overweging en beslissing.
- Creëer hoogwaardige inhoud om de aandacht van uw klanten te trekken. Hiervoor moet u inhoud maken die relevant, vermakelijk, leerzaam en aantrekkelijk is. In dit geval kunt u elke vorm van inhoud gebruiken, van blogs tot video’s tot e-books. Wat hier belangrijk is, is om creatief te zijn.
- Verspreid de inhoud op verschillende online platforms om betere resultaten te krijgen.
BluCactus, uw bondgenoot in digitale marketing
Het internationale marketingbureau BluCactus bedient klanten over de hele wereld. Onze specialiteit? Het creëren van webontwerpen en SEO-positionering bij online zoekopdrachten. Bovendien is onze groep experts toegewijd om bedrijven en merken te helpen in een van de meest concurrerende sectoren op de markt; de digitale wereld.
BluCactus begeleidt u bij elke stap die u zet. Dit gaat van het creëren van de branding van uw bedrijf tot het creëren van content. Onze focus ligt op het ondersteunen van uw merk bij de ontwikkeling van uw website of het beheren van uw accounts op sociale media.
Dit online marketingbureau, gevestigd in Amsterdam, probeert uw imago als merk te versterken en naar een hoger niveau te tillen. Wacht niet langer met de hulp van de beste specialisten in digitale marketing en neem contact met ons op via onze sociale media of website.
Als u op de hoogte wilt blijven van de wereld van digitale marketing, nodigen wij u uit om te abonneren op onze maandelijkse nieuwsbrief.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!