Dit is waarom je een fashion lookbook nodig hebt

BluCactus - fashion lookbook

Dit is waarom je een fashion lookbook nodig hebt. Heb je écht een lookbook nodig voor je kleding webshop? Het bezitten van een modemerk kan voor sommigen een uitdaging zijn en voor anderen gemakkelijk. Het is hoe dan ook nog steeds een dankbare taak om uit te voeren. Als je een modemerk wil opbouwen, heb je een aantal dingen nodig.

 

Velen gebruiken bijvoorbeeld mode-lookbooks om producten op de website te presenteren, maar heb je het echt nodig? 

 

Wat is een fashion lookbook?

 

BluCactus - fashion lookbookAls we het hebben over een fashion lookbook, verwijzen we naar het materiaal dat veel modeontwerpers gebruiken om hun nieuwe collecties te presenteren.

 

 Dit kan zowel in een digitaal als fysiek formaat zijn, waarbij deze kunstenaars foto’s van kledingstukken op eenvoudige achtergronden plaatsen. Het belangrijkste doel hiermee is om het stuk zelf te benadrukken. 

 

In sommige gevallen is het ook een goede plek om het werk van degenen die de kleding dragen, modellen, te promoten.Velen gebruiken dat zelfs als een formule om zichzelf voor te stellen aan nieuwe klanten, bureaus en andere vertegenwoordigers van het medium. Het enige verschil tussen dit materiaal en lookbooks is dat dit een fotoboek wordt genoemd.

 

Lookbook versus catalogus

 

Het is heel gemakkelijk voor de mode-industrie om deze termen te verwarren of te misbruiken. Daarom leggen we het verschil uit tussen een fashion lookbook en een catalogus.

 

Beide woorden worden in deze branche vaak als synoniemen gebruikt, maar ze lijken in niets op elkaar. Terwijl een lookbook eenvoudige achtergronden gebruikt om de kledingstukken op te laten vallen, is een catalogus boeiender. Een catalogus is een map met alle kledingstukken van een collectie of een merk met een leuke achtergrond en een veel aantrekkelijke details. Dit wordt op deze manier gedaan omdat het doel ervan is om nieuwe klanten aan te trekken en producten te verkopen.

 

Dat laatste hoeft trouwens niet altijd via foto’s te zijn. Bedrijven zijn steeds creatiever met de manier waarop ze hun producten aan het publiek tonen. Sommigen gebruiken geanimeerde video’s of mini documentaires om te laten zien wat het merk allemaal te bieden heeft.

 

Moet je een fashion lookbook maken?

 

 

BluCactus - fashion lookbookWe zouden graag nee zeggen, maar de waarheid ligt toch anders. Sterker nog, het beste voor een bedrijf zou zijn om lookbook aan te schaffen. Waarom zou je een fashion lookbook aan moeten schaffen?

 

Op deze manier kan de kleding op de best mogelijke manier gepresenteerd worden.

 

Bovendien kan de consument hierdoor gemakkelijk zien hoe de kleding er bij hen uit zou zien. Hierdoor hoeven ze het niet te vragen.

 

Sommige merken weten niet hoe ze hun eerste fashion lookbook voor hun bedrijf moeten maken. Als dit voor jou geldt dan moet je alleen maar deskundigen om advies te vragen.

 

Daarna ga je nadenken over het beeld dat je wil uitbeelden. Een cruciaal doel is om klanten een presentatie te geven van de belangrijkste aspecten van een merk. Bijvoorbeeld de boodschap, waarde en wat je hen wil bieden.

 

Als je begint en geen groot budget hebt, zijn hier enkele van de belangrijkste dingen waarmee je rekening moet houden voor je eerste digitale lookbook:

 

  • Fotograaf: probeer een fotograaf te vinden die echt bij je stijl past en die de merkboodschap het beste vastlegt.
  • Modellen: Hetzelfde als het vorige punt. Niet alle modellen werken voor alle merken, zoek de modellen die het beste passen bij de stijl van het bedrijf. Een andere belangrijke factor is dat je geen gebruik moet maken van vrijwilligers. Werk met professionele modellen.
  • BluCactus - fashion lookbookMake-up en kapsel: Als het bedrijf net begint en er geen groot budget is, kan je iemand aannemen die beide klussen doet.
  • Stylist: Als je de ontwerper bent, kan je ook zelf de stylist zijn.
  • Fotostudio: Dit hoeft niet duur te zijn aangezien veel fotografen hun eigen ruimte hebben om foto’s te maken. Anders moet je een grote studio huren met veel ruimte, goede verlichting en perfect voor modellen en stukken.
  • Catering: Ook al is dit geen verplichte factor tijdens fotoshoots, je kunt niet verwachten dat modellen geen honger of dorst hebben als ze lange dagen werken. Probeer dus licht voedsel te vinden om te voorkomen dat ze zich moe voelen na het eten. Voeg indien mogelijk ten minste twee snacks toe. Bijvoorbeeld: water, sappen en  een klein toetje. Hoewel deze elementen in prijs kunnen variëren, afhankelijk van de vereisten die je als merk heeft, moet je er rekening mee houden dat dit een project is dat grote voordelen zal hebben voor jouw merk en in de toekomst een geweldige investering voor het bedrijf zal zijn.

BluCactus, jouw bondgenoot in de wereld van digitale marketing

 

Het internationale, online marketing bureau; BluCactus bedient klanten over de hele wereld. Onze specialiteit? Het maken van webdesigns en SEO-positionering bij online zoekopdrachten. Onze experts richten zich op het helpen van bedrijven en merken om succesvol te worden en blijven, in een van de meest competitieve sectoren op de markt; de digitale wereld.

 

BluCactus begeleidt je bij elke stap die jouw merk zet. Dit begint bij de branding van jouw bedrijf tot het creëren van inhoud. Onze focus ligt bij het ondersteunen tijdens de bouw van jouw website of het beheren van al jouw social media accounts.

 

Dit online marketingbureau, gevestigd in Amsterdam, Nederland, wil jouw imago als merk versterken en naar een hoger niveau tillen. Wacht niet langer en schakel de hulp in van de beste specialisten in digitale marketing. Neem nu contact met ons op via onze social media of onze website!

 

Als je op de hoogte wilt blijven van de wereld van digitale marketing, kun je je ook abonneren op onze maandelijkse nieuwsbrief.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.