De algoritmes van sociale media en het belang ervan
Dankzij het beroemde algoritme en de constante veranderingen, blijft het succesvol beheren van sociale media elke dag een uitdaging.
Het algoritme brengt een merk naar de top of juist het tegenovergestelde: het kan zelfs de zichtbaarheid van een bedrijf binnen een platform wegnemen.
Platforms veranderen continu hun systemen, zodat het gebruik van zo’n platform ook veranderd. Blijf lezen als je bezig bent met het creëren van content en je verdiept in digitale media. In dit artikel ontdek je de nieuwste Facebook- en Instagram-updates van 2022.
Wat is een algoritme?
Laten we eerst dit punt verduidelijken, aangezien velen het woord wel kennen, maar niet precies weten wat het betekent.
In wezen is een algoritme voor sociale media een reeks programmeerregels om het gedrag van gepubliceerde content te bepalen. Dit omvat het aantal keren dat het wordt getoond en aan wie.
Het doel is om menselijk gedrag te imiteren of repliceren, door zoekopdrachten uit te voeren zoals we zouden doen, maar dan in minder tijd.
Hoe werken algoritmen in sociale media?
De algoritmen werken op basis van het beantwoorden van de behoeftes van de internetgebruiker. Op basis van zoekgedrag zullen deze gepersonaliseerde informatie resultaten opleveren om aan een behoefte te voldoen.
In het geval van Instagram wordt relevantie wordt bepaald aan de manier waarop elke gebruiker handelt, de locatie van het profiel, het gebruik van hashtags, interactie, likes en vooral de gepubliceerde content.
Terwijl Facebook geneigd is om je vrienden, de content waarmee je communiceert en je tijd op het platform te analyseren. Dankzij de mogelijkheid om gegevens te verzamelen, is het een natuurlijke segmentatie computer.
In het geval van Twitter richt dit platform zich op het analyseren van de stijl van de tweets die je bekijkt, liked en reageert. Op deze manier laat het zien wat het platform denkt dat u mogelijk interesseert en wat u hebt gemist.
In het geval van YouTube, LinkedIn en TikTok komt het allemaal neer op uw browsen en de inhoud die u het meest gebruikt. Het zal u meer van hetzelfde type suggesties laten zien.
Instagram up-dates 2022
Meer veiligheid voor minderjarigen
Leeftijdsbevestiging is verplicht om de aan gebruikers getoonde content te filteren.
Vooral degenen die als gevoelig worden beschouwd.
Anderzijds zullen de profielen van minderjarigen onder de 16 jaar privé zijn.
SEO-positionering
In een knipoog naar Google zal het platform nu gebruiksvriendelijker zijn in het toepassen van SEO-strategieën. Een woord schrijven en daaraan gerelateerde afbeeldingen tonen (zonder dat een hashtag nodig is), zodat de content in de zoekopdracht kan verschijnen.
Het is alleen beschikbaar in het Engels, hoewel het de bedoeling is om het uit te breiden naar andere talen.
Zichtbaarheid van een winkel
De advertenties worden geactiveerd in het winkel tabblad. De producten behoren tot de eerste opties en bij het ontdekken van meer opties.
Links in Instagram stories
Je kunt nu door middel van een sticker een link in het story plaatsen.
Dit brengt de gebruiker naar eej website, waardoor hij gemakkelijk toegang heeft tot producten of diensten.
Bovendien verhoogt je ook de interactie.
Reels-advertenties
Dit video format, overgenomen van Tiktok, blijft op Instagram. Omdat het zo succesvol en populair is, heeft Instagram besloten om advertenties op te nemen in het tabblad met reels. Deze verschijnen na het bekijken van een bepaald aantal van deze video’s om ermee te communiceren.
Een andere update is de remix-optie waarin we het scherm kunnen delen en kunnen communiceren met content die al is gemaakt om die van onszelf te maken.
Verberg vind-ik-leuks en schakel reacties uit
Om een eenvoudig nummer of nummer te bagatelliseren, is er al de mogelijkheid om het aantal likes te verbergen. Als een laag aantal likes voor frustratie zorgt, zou dit de druk moeten verlagen.
Daarnaast kan je opmerkingen uitschakelen of beperken en ongemakkelijke woorden in uw berichten vermijden.
Dashboard voor professionals
Een optie voor bedrijfsaccounts is dit panel van professionals. U kunt profile informatie beheren, advertenties volgen en aankoop functies configureren, waartoe je toegang hebt via de webversie.
Geen chronologische volgorde meer
Nu zal ongeveer 10% van je volgers de content zien op basis van hun betrokkenheid bij jouw berichten. Zo creëer je een keten waar meer mensen het zullen zien naarmate het aantal kijkers toeneemt.
Publiceren vanaf internet
Het is al mogelijk om content te uploaden vanaf de webversie van Instagram. Het staat echter nog steeds niet toe dat er verhalen en reels worden geüpload.
Samenwerkingen
Het is een optie waarbij twee accounts in een samenwerkingsmodus in een bericht verschijnen.
Deze nieuwe functie betekent een uitstekende optie voor zakelijke of product accounts om samen te werken met mensen, kennissen of influencers en om zo meer zichtbaarheid en betrokkenheid bij een nieuw publiek te krijgen.
Updates voor 2022 op Facebook
Vecht tegen nepnieuws
Laten we duidelijk zijn dat Facebook al vele jaren een goede plek is voor nepnieuws
.
Om deze reden zal de update van het algoritme opdracht geven om de publicaties te verifiëren en ze te controleren of ze exclusieve informatie bevatten, een gedetailleerde analyse van feiten en of het materiaal van henzelf is.
Anders wordt dit aan heel weinig gebruikers getoond, zodat ze er geen interesse meer in hebben.
Beheer van fanpagina’s
Pagina’s bevatten nu een nieuwssectie die los staat van het standaard beheerdersprofiel.
Volgers kunnen pagina’s en mensen als favorieten toevoegen, wat relevant is voor de consumptie van de inhoud die daar wordt gepubliceerd, en zo bijdraagt aan de zichtbaarheid ervan.
De invloed van deze updates
Kortom, deze veranderingen zijn bedoeld om de content te optimaliseren die gebruikers zullen maken om te publiceren om een groter verbruik ervan te bereiken en dat degene die deze bekijkt zo lang mogelijk in de toepassing blijft.
Stop met aandacht te schenken aan het aantal volgers en vind-ik-leuks en zorg voor echte betrokkenheid, zo niet voor de interactie zelf.
Het algoritme verandert en dynamisch en zal altijd constant veranderen, dus het is aan het merk, bedrijf of marketingteam dat de netwerken beheert om zich bewust te zijn van deze variaties en ermee te leven om optimale resultaten te verkrijgen.
Ten slotte is het essentieel om in gedachten te houden dat er momenteel veel sociale media-opties beschikbaar zijn.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en we delen het beste nieuws over de wereld van digitale marketing.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!