Blucactus-15-content-tips-voor-fashion-voorblad

Wij weten hoe belangrijk sociale media is voor online bedrijven en zelfs meer voor modemerken. Het creëren van content is essentieel omdat het helpt om het assortiment op een creatieve manieren te laten zien. Bovendien kunt u zo ook de waarden achter het merk tonen. Een reden om inhoud te maken is dat potentiële klanten echte mensen zijn die op zoek zijn naar meer dan ‘alleen producten’. Content ideeën voor modemerken.

 

Blucactus-Content ideeën voor modemerken1-tutorials-met-idee+½n-hoe-de-producten-2Mensen hechten belang aan de ervaring die ze hebben bij het bekijken van content.

 

Ze willen niet alleen producten zien, maar ook leren hoe het gemaakt is.

 

Daarnaast is het ook interessant om te weten wie de mensen achter het merk zijn.

 

Om deze redenen delen wij vandaag 15 creatieve ideeën die inhoud gebruiken om klanten naar uw merk te trekken. Dit zijn geweldige strategieën waarmee u uw (online) verkoop kunt verhogen.

 

Wij hopen dat het een inspiratiebron is voor uw inhoud!

 

15 content ideeën voor modemerken

 

1.   Tutorials met ideeën over het gebruik van de producten

 

Blucactus - Gebruik-met-een-goed humeurDit is een van de meest bekeken ideeën. Dit kunnen beroemde “outfits” of mode-combinaties zijn. Een geweldige manier om de producten te laten zien, is met video’s of foto’s. U kunt dan verschillende ideeën laten zien. Bovendien is het wat natuurlijker, omdat men niet direct iets verkoopt.

 

Tonen is altijd krachtiger dan vertellen. Tutorials zijn om deze reden een goede manier om dat tot leven te brengen. Veel meisjes kijken naar tutorials om te weten wat ze wel of niet moeten dragen, in welke tijd van het jaar en bij welke gelegenheid.

 

De meiden van The Dignanis maken bijvoorbeeld deze content om hun potentiële klanten te inspireren met duizenden ideeën om de sjaals die ze in hun winkel verkopen te gebruiken.

 

Blucactus-Content tips voor modemerken1-tutorials-met-ideeen-over-hoe-de-producten-te-gebruiken

Ze doen het met instructievideo’s en met foto’s. Daarin laten ze hun verschillende ideeën zien, zodat mensen ze kunnen gebruiken.

 

Op deze manier praten klanten of gebruikers niet alleen over hun producten, maar inspireren ze ook anderen met ideeën over hoe ze deze kunnen gebruiken.

 

Het trekt niet alleen veel meer aan dan een directe verkoopboodschap, maar vergroot ook de verkoopkansen.

 

Waarom? Omdat het hen nspireert om met ideeën of andere toepassingen te komen. Misschien zouden ze nooit aan dat idee hebben gedacht zonder uw hulp.

 

2.   Beantwoord veelgestelde vragen, Content ideeën voor modemerken  

 

Het beantwoorden van veelgestelde vragen van uw klanten op een creatieve manier is een andere geweldige optie. Wat als u een originele (instructie) video maakt?

 

Blucactus-Content tips voor modemerkenContent ideeën voor modemerken - Antwoord veelgestelde vragen op originele manierOp deze manier kunt u profiteren van de vragen die mensen vaak stellen. Dankzij dit kunt u inhoud creëren en de winkelervaring verbeteren. Zeker voor de klanten die dezelfde vragen hadden.

 

Hier hebben de meiden van Bord een verhaal gemaakt op Instagram. Daarin deelden ze een stapsgewijze handleiding om hun organisatie panelen te installeren.

 

Misschien was dit een veel voorkomende vraag die veel mensen hadden. Daarom maakten ze er een verhaal van dat iedereen kon zien.

 

U kunt ook reactie-ideeën maken met verschillende secties. In de winkel hebben ze deze gemaakt en zo de meest gestelde vragen beantwoord. Sommigen van hen gingen over het kiezen van de juiste maat voor ringen, het plaatsen van oorbellen of het schoonmaken van sieraden.

 

3.   Deel de verhalen achter de producten

 

Blucactus - Content ideeën voor modemerken - Deel het waarom en de verhalen achter de productenEen andere krachtige manier om content voor uw merk te creëren, is door het verhaal achter uw producten te delen. Het delen van deze inhoud is een geweldige manier voor uw potentiële klanten om een emotionele band met uw merk te vormen. Dit alles met als doel dat uw klanten zien dat uw merk veel meer is dan alleen producten of prijzen.

 

Neem bijvoorbeeld het merk Baumm, dat zich toelegt op het maken van rugzakken met hergebruikte paragliders. Het is dus niet zomaar een rugzak, zoals wij die kennen. Zo zit er achter elk product een verhaal over het gebruik van de materialen.

 

Het is de taak van merken om dat allemaal te laten zien en te delen. Op deze manier ontdekken en zien hun potentiële klanten de geschiedenis achter de producten.

 

Wat voor content op social media?

 

4.   Creatieve samenwerkingen om de producten die in gebruik zijn te laten zien

 

Blucactus - Content ideeën voor modemerken - Creative Allianties om de producten in gebruik te tonenAls u allianties aangaat met andere mensen, bent u niet altijd degene die de producten laat zien. Het is echter een geweldig idee om meer aandacht te trekken.

 

Zo deden de meiden van Bord dit op een super originele manier. Ze weten dat hun organisatie panels een geweldig product zijn, vooral voor creatieve ondernemers. Daarnaast weten zij ook dat deze mensen hun werk artikelen bij de hand en in orde moeten hebben.

 

Wat ze daarom deden was 15 ondernemers oproepen voor een fotosessie, waarbij de organisatie namens hen optrad. Ze vroegen hen ook om hun favoriete werk mee te nemen.

 

Blucactus - Content ideeën voor modemerken - Creative Allianties om de producten in gebruik te tonenTen slotte hebben ze prachtige foto’s gemaakt van hun panelen met een verscheidenheid aan vormen en gebieden waarin mensen ze kunnen gebruiken.

 

Bovendien deelden elk van die 15 ondernemers de foto’s op hun eigen sociale media. Dit verhoogde het aantal mensen dat ze met hun merk  bereikten.

 

Het is een heel origineel idee, die u als inspiratiebron kunt gebruiken.. Samenwerkingen hoeven niet altijd met influencers te zijn of met mensen met miljarden volgers.

 

U hoeft ook niet altijd een fortuin te betalen voor een vermelding. Het is wel belangrijk dat als ze minder volgers hebben ze dan wel constante interactie hebben met hun publiek.

 

Hoe maak je video content?

 

5.   Klanten tonen  zelf de producten, Content ideeën voor modemerken 

 

Blucactus - Content ideeën voor modemerken - De eigen klanten om de producten in gebruik te tonenEen andere manier om iets te bereiken dat vergelijkbaar is met het vorige punt, is door de klanten zelf te gebruiken om de producten in gebruik te tonen.

 

Wat is nou beter dan mensen die uw product leuk vinden en dat laten zien aan meer mensen?

 

Een voorbeeld hiervan is Juli Santini. Ze is een kledingontwerpster die elke maand een afternoon tea organiseert. Hier nodigt ze haar belangrijkste klanten uit om kleding te passen en daarbij foto’s en videos te maken.

 

Dit is een geweldige manier om in contact te blijven en uw eigen klanten beter te leren kennen. Daarnaast geeft het ook een exclusieve behandeling aan de meest loyale klanten.

 

Op dezelfde manier is het een heel originele manier om oneindig veel foto’s te hebben van de kledingstukken die worden gebruikt met verschillende “modellen”.

 

6.   Educatieve inhoud over de voordelen van de producten

 

Blucactus - Content tips voor modemerken - Inhoudsonderwijs over de voordelen van de productenDeze inhoud hangt uitsluitend af van het type product dat u verkoopt. Niet alle producten lossen namelijk problemen op, maar als uw product zich binnen dit gebied bevindt, is deze inhoud ideaal.

 

Hier kunt u op basis van uw ervaring uitleggen welke voordelen het product biedt bij gebruik. Dit betekent dat als u bijvoorbeeld huidproducten verkoopt het delen van uw kennis nuttig kan zijn.

 

Praat niet alleen over uw producten, maar ook over de andere voordelen waar mensen naar op zoek zijn bij het kopen ervan. Hierdoor kunt u potentiële klanten aantrekken door tips en nuttige informatie te delen. Dit zal hen helpen om het belang van het product te waarderen.

 

7.   Creatieve foto’s om de producten in verschillende toepassingen te laten zien

 

Blucactus - Content ideeën voor modemerken - Creatieve fotos om producten in verschillende toepassingen te tonenDit punt is erg belangrijk. Foto’s zijn essentieel om potentiële klanten naar het merk te trekken. Het probleem is dat er ontzettend veel afbeeldingen op sociale media cirkelen. Om de aandacht te trekken, moet u dus veel creativiteit gebruiken voor de foto’s. Denk er dus aan om de producten niet altijd op dezelfde manier te tonen.

 

Bedenk dat potentiële klanten duizenden foto’s per dag op hun sociale mediaplatforms zien. Om in een paar seconden hun aandacht te trekken, moeten de foto’s zich dus onderscheiden van de rest.

 

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar tegenwoordig is het missen van kwaliteitsfoto’s geen optie. Onthoud dat wij in een tijdperk leven waar visuele inhoud erg belangrijk is.

 

Ze hoeven geen professionele kwaliteit te hebben, maar moeten wel goed gemaakt zijn. Content ideeën voor modemerken. Dit komt omdat hierdoor mensen sneller geïnteresseerd zijn, het een professionele indruk achterlaat en ook vertrouwen in het merk geeft.

 

De werknemers van Ringo zijn bijvoorbeeld een goed voorbeeld: ze concentreerden zich op enkel één product. Hiervoor hebben ze originele en aantrekkelijke foto’s gemaakt om ze in verschillende gebruikssituaties weer te geven.

 

8.   Gebruik door gebruikers gemaakte inhoud 

 

Blucactus - Uses-User-Created - door gebruiker gemaakte inhoudEen manier om inhoud te maken is om ook te profiteren van de inhoud die door uw gebruikers is gemaakt. Dit bouwt, voor grote en kleine bedrijven, kennis en merkloyaliteit op. Hoewel u misschien niet het budget heeft om een ​​macro-Influencer in te huren, is het mogelijk om door gebruikers gegenereerde inhoud te delen. Het beste hiervan is dat het gratis is.

 

Content ideeën voor modemerken. Neem bijvoorbeeld Glossier, die productplaatsing belangrijk maakte voor het succes van hun merk toen ze hun schoonheidslijn lanceerden. Ze zorgden er ook voor dat hun verpakkingen fotogeniek waren en geschikt voor Instagram.

 

Als u door hun Instagram-feed scrollt, ziet u verschillende posts van micro-influencers met roze wangen en glanzende lippen.

 

Ook ASOS tilt het gebruik van door gebruikers gegenereerde inhoud naar een hoger niveau. Dit doen ze door Instagram-profielen aan te maken voor hun influencers.

 

Dergelijke influencers trekken volgers aan op hun persoonlijke pagina’s om een ​​community op hun ASOS-profielen te creëren. Dit is waar mensen alleen ASOS-inhoud kunnen delen.

 

Hoe maak je leuke content?

 

9.   Modenieuws, Content ideeën voor modemerken

 

Blucactus - Fashion NewsProbeer niet alles op uw product te focussen. Nieuws, catwalks, trends, presentaties van merken of beroemde mensen zijn ook interessant. Bovendien maakt dit deel uit van het merk en zijn het thema’s die een gepassioneerde mode lezer altijd interesseren.

 

Het nieuws over de modewereld wordt meestal weergegeven in een afbeelding binnen een dynamische blog. Uw merk moet het gevoel overbrengen dat de lezer met zijn informatie op de hoogte is van alles wat er in de mode en de laatste trends gebeurt.

 

U moet net zo denken als een volger over u zou denken. Als u een fan bent van mode, blijft u graag op de hoogte van het laatste nieuws. Het is dus geweldige inhoud en zal waarschijnlijk meer publiek trekken. Een blog moet dus ook innovatieve inhoud hebben en nieuws bevatten.

 

10.       Posts met lijsten 

 

Blucactus -Post met lijsten en compilatiesGebruikers en fans vinden posts met lijsten vaak goed. Het is een strategie die, mits goed gebruikt, fantastisch is. Bovendien kan het worden gebruikt om een ​​strategie voor linkbuilding te creëren. Dit is de uitwisseling van links tussen degenen die verantwoordelijk zijn voor de producten die in de lijsten worden genoemd en uw eigen blog.

 

Informatieve inhoud heeft altijd een hoge waarde. Dit komt doordat ze een overzicht van de kwaliteiten bevatten en verwijzingen naar bredere beschrijvingen.

 

Als uw blog al een thema met gekoppelde berichten heeft gemaakt, kunnen deze lijsten ook dienen als scripts of indexen die verwijzen naar de inhoud op uw blog. De inhoud van de lijsten hangt duidelijk af van wat u op uw blog of sociale media plaatst.

 

11.       De kracht van video’s 

 

Blucactus - De kracht van videosDe wereld van marketing wordt steeds groter. Daarom is er geen reden waarom sociale media hier geen deel van zou moeten uitmaken. Een van de meest populaire manieren is om een live stream te doen.

 

Wij zien dat in marketing het audiovisuele deel tegenwoordig erg aanwezig is. Met de opkomst van video-apps zijn er veel opties ontstaan voor blogs en sociale mediaplatforms. Als u dus van video’s houdt, maak dan gebruik van uw creativiteit en laat door middel daarvan de essentie van uw merk zien.

 

Als u niet van video’s houdt, kunt u andere audiovisuele ideeën bedenken. Op deze manier kunnen mensen uw merk beter leren kennen. Video’s trekken voornamelijk de aandacht van mensen, omdat ze nieuwsgierigheid opwekken.

 

Hoe meer video’s u maakt, hoe meer mensen de ruimte hebben om u te zien. Op deze manier zullen mensen minder  uw inhoud missen.

 

Een reden waarom livestreams een goede tool zijn, is omdat het nieuwsgierigheid opwekt. Wanneer volgers de melding krijgen dat er een livestream is, zijn ze eerder geneigd om er op te klikken omdat ze weten dat deze inhoud maar voor een korte tijd beschikbaar is (tenzij de video wordt opgeslagen).

 

U kunt dus publiek verliezen als u de video publiceert. Waarom? Omdat gebruikers dan weten dat ze het ook later kunnen bekijken, met als gevolg dat velen dat nooit doen.

 

Terwijl, als u het alleen live streamed, het gebruikers zal motiveren om het volledig en meteen te bekijken om op de hoogte te zijn van uw merk.Dit maakt live-uitzendingen  een geweldige manier om de aandacht van het publiek te vestigen.

 

12.       Onderzoek het publiek

 

Blucactus - Model maakt zich klaar voor de mode foto shootEr is geen betere manier om te weten welke inhoud voor uw merk geschikt is dan door met uw fans, volgers en publiek te praten. Social media platforms zijn de perfecte tool hiervoor. Hoe wordt men “sociaal”?

 

Dit kunt u doen door interactie te creëren met uw volgers. De beste manier om dit  op sociale media te behouden, is door te blijven communiceren met uw volgers.

 

Zonder uw klanten zou uw merk geen succes hebben, wat uw volgers vinden, is daarom kostbaar. Om deze reden is het belangrijk om het de waarde te geven die het verdient en het altijd met respect te behandelen.

 

De eerste stap is het maken van een enquête. Het is belangrijk om geen vragen te stellen over “extreme” gevallen. Begin met willekeurige vragen, zonder belang. Dit geeft aan dat het onderzoek uitsluitend is gedaan om de trend te volgen en niet om waarde te genereren.

 

De tweede stap zou zijn om het publiek te ondervragen over meer diepgaande kwesties. Zo kunt u erachter komen wat de geschikte inhoud is voor uw merk.

 

13.       Analyseer de statistieken van sociale profielen 

 

Blucactus - Doe enquetes met uw publiekU moet weten hoe u de juiste gegevens kunt bijhouden en daarnaast begrijpen wat deze u over uw bedrijf vertellen. Op basis van de uitgevoerde analyses krijgt u meer duidelijkheid bij het nemen van beslissingen met betrekking tot factoren zoals;

 

  • Publicatie frequentie
  • Soort inhoud die u zou moeten delen
  • De beste tijden om een ​​groter publiek te bereiken

 

Met deze gegevens weet u wanneer u de inhoud moet publiceren om meer volgers te bereiken. Daarnaast weet u ook welke inhoud u moet publiceren met deze informatie. Wij raden aan om een ​​post raster uit te voeren na analyse van de bovengenoemde gegevens.

 

14.       Gebruik humor

 

Blucactus - Gebruik humor met je publiekEen andere goede manier om inhoud te creëren, is door humor te gebruiken. Tegenwoordig zijn er veel emoji’s, GIF’s en trendy memes. Deze verdienen een opmerkelijke plaats in uw marketingstrategie.

 

Hoe modieus u ook bent, dit betekent niet dat u extravagant en saai moet zijn. Content ideeën voor modemerken. Daarnaast is het belangrijk om rekening te houden met de omgeving, die van nature ontspannen is.  Zorg tot slot ook voor een goed humeur in al uw berichten.

 

Dit alles zal het merk menselijk maken en de betrokkenheid van de klant vergroten. Vergeet niet om voorzichtig te zijn met humor, want mode is serieus en stijlvol. Wij raden ook af om grappen te maken over gevoelige onderwerpen.

 

15.       Content beheer

 

Blucactus - Content ideen voor modemerken - Content beheerTen slotte is een manier om content te creëren, door oude of eerder gebruikte content te actualiseren. U moet de tijd nemen om inhoud van hoge kwaliteit te produceren en terug te kijken naar wat al is gepubliceerd. Geef uw publiek ook nieuw materiaal dat nog steeds belangrijk is voor uw volgers.

 

Wij kunnen zeggen dat de curatie van uw inhoud deuren opent. Op deze manier kunt u de reeds gepubliceerde inhoud markeren, zonder het te herhalen.

 

Dit creëert waarde voor volgers en voor uw merk, waardoor u uzelf kunt positioneren. Bovendien kan het vormen van nieuwe partnerschappen creëren voor toekomstige en gezamenlijke marketing.

 

Blucactus - Analyse de statistieken van sociale profielen

Conclusie

 

De 15 hierboven genoemde ideeën zijn enkele suggesties die u kunt implementeren op uw website, blog of pagina waarin mode het hoofdthema is.

 

Elk van deze suggesties valt op door een bepaalde actie.

 

Content ideeën voor modemerken. Het is nu aan u of u het advies opvolgt.

 

Als bureau gespecialiseerd in digitale marketing voor fashion komen wij graag met ideeën die voor u van pas kunnen komen.

 

Blucactus - Content tips voor modemerken - Neem contact opKortom, het kost tijd en creativiteit om al deze suggesties uit te voeren en een strategie op te stellen.

 

Als u ondersteuning zoekt om de inhoud van uw pagina uit te breiden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

 

Ons bureau heeft specialisten die u kunnen helpen uw hoofddoel te bereiken: verkopen!

 

Evenzo nodigen wij u uit om ons te volgen op onze sociale mediaplatforms en te abonneren op onze dagelijkse nieuwsbrief.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *