9 voordelen van SEO voor start-ups en kleine bedrijven
9 voordelen van SEO voor start-ups en kleine bedrijven. In dit digitale tijdperk moet u als klein bedrijf of start-up eigenaar kennis hebben over marketing. Om te beginnen zou uw belangrijkste doel moeten zijn om te groeien als bedrijf. Dit kunt u onder andere met de voordelen van SEO bereiken.
SEO is erg belangrijk voor de zichtbaarheid van nieuwe merken, en u hoeft niet veel geld uit te geven om het te gebruiken. Tegenwoordig wordt digitale marketing niet gezien als een kostenpost voor een bedrijf, maar als een echte investering.
Wanneer uw bedrijf niet op internet verschijnt, lijkt het alsof uw start-up of kleine onderneming niet bestaat. U moet om deze reden een website hebben om uzelf te positioneren en uw doelstellingen als merk te bereiken.
Hoe doet men dit? Ten eerste moet u een SEO-plan hebben. Op deze manier kan uw bedrijf relevant worden in de SERP’s van Google. Door dit te doen, zal uw merk uitstekende winsten maken. Lees verder om erachter te komen wat de voordelen zijn van het gebruik van een SEO-strategie bij kleine ondernemingen.
9 voordelen van SEO
Er zijn nog steeds veel mensen die twijfels hebben over het gebruiken van SEO-tools.
Dit gebeurt omdat ze de geweldige voordelen van SEO niet kennen.
Zoekmachine positionering is een fundamentele strategie voor uw merk, op middellange en lange termijn.
Het gebruik van digitale marketing is dus de beste keuze die u kunt maken voor het succes van uw onderneming.
1. U kunt meer verkeer en conversies op uw website krijgen
Tegenwoordig maken miljoenen mensen gebruik van het internet vanaf hun laptop, tablet of mobiel.
Elke keer wanneer ze wat moeten weten, gebruiken ze een zoekmachine, zoals Google.
Een geoptimaliseerde website kan mensen bereiken, waar ter wereld ze zich ook bevinden.
Wanneer u tijd in uw website investeert en goede inhoud publiceert, kunt u een goede zichtbaarheid bereiken bij uw potentiële klanten. Goede inhoud gaat ook hand in hand met het goede gebruik van zoekwoorden, interacties met sociale media en andere marketingtools die niet buiten uw strategie mogen ontbreken.
Krijg een betere conversieratio
Als uw start-up een betere zichtbaarheid krijgt in zoekmachines, zult u meer bezoekers kunnen trekken.
Deze resultaten kunt u dan zien in uw conversie en inkomen. Daarnaast zal deze strategie voor een betere ROI zorgen.
Deze methode kan zelfs beter zijn dan advertenties op sociale media.
Gebruik dus long-tail-zoekwoorden die rechtstreeks te maken hebben met uw inhoud. Vergeet verder niet om uw website geoptimaliseerd te houden.
Op deze manier blijft het snel laden en heeft de gebruiker er gemakkelijk toegang toe vanaf elk apparaat.
2. Wat is gebruikersgedrag?
Om te weten welke soort inhoud gebruikers het liefst willen, moet u hun behoeften leren kennen. Dit is een heel belangrijk punt. Via sommige SEO-tools kunt u het gedrag van gebruikers leren kennen. Zo kunt u vervolgens de zoektocht van uw potentiële klanten bepalen.
Met behulp van deze informatie zult u consumentengedrag beter begrijpen. Dit is de sleutel tot effectieve SEO en als u het goed toepast, zult u de doelstellingen van uw merk kunnen bereiken.
Het creëren van de kopers persoonlijkheid is erg belangrijk om te bepalen welke inhoud u wilt publiceren en welke zoekwoorden u zullen helpen om meer zichtbaarheid te krijgen. Door de behoeften van uw potentiële klanten te leren kennen, zult u begrijpen hoe u ze kunt converteren.
3. SEO is een kosteneffectieve strategie
Het gebruik van digitale marketing is een slimme investering, vooral als u weet hoe u SEO op uw kleine bedrijf kunt toepassen. SEO voor MKB is een kosteneffectieve strategie en ongeacht uw budget is het een goede beslissing om de diensten van een marketing specialist in te huren. Op deze manier kunt u een betere web positionering bereiken op zoekmachines.
Er zijn nog steeds bedrijven die alleen in traditionele advertenties of andere niet zo effectieve opties investeren. Wilt u een hoger inkomen behalen? Investeer dan geld in SEO. Dit is namelijk de enige tool die u op lange termijn meer voordelen kan opleveren.
Als u wilt investeren in een SEO-strategie, pas dan op voor bureaus met zeer goedkope tarieven. U kunt dan een dienst van slechte kwaliteit krijgen en als resultaat een site met een lage optimalisatie.
4. U zult de concurrentie kunnen inhalen
Misschien denkt u nu dat uw start-up nooit zal kunnen concurreren met een groot bedrijf.
Er is echter een kans dat uw kleine bedrijf in de toekomst inderdaad een echte concurrtent van een groter bedrijf zal worden.
Om dit te bereiken moet u uw website goed geoptimaliseerd houden en goede inhoud plaatsen.
Het maakt niet uit wat het SEO budget van uw start-up is. Op de eerste pagina van zoekmachines ziet men niet alleen de sites met meer geld, maar ook die pagina’s die SEO-tools beter gebruiken en betere inhoud bieden dan andere.
5. Een goede positionering kan meer vertrouwen creëren
Wanneer een gebruiker besluit om online wat te kopen, vertrouwen ze de bedrijven die bij de eerste resultaten van Google staan meer. Hoewel dit proces niet van de ene op de andere dag wordt bereikt, kunt u dus via SEO relaties met uw klanten opbouwen.
Tegenwoordig is digitale aanwezigheid erg belangrijk voor elke start-up of kleine onderneming.
U moet zich daarom concentreren op het verbeteren van uw reputatie en geloofwaardigheid.
SEO is de beste tool die u kunt gebruiken om uzelf bekend te maken en deze geloofwaardigheid dus te bereiken.
6. Krijg meer publiek voor de lange termijn
Wanneer u SEO gebruikt voor kleine bedrijven, zult u resultaten op lange termijn krijgen. SEO-tools werken anders dan betaalde advertenties, zoals SEM.
Bij SEM verdwijnt u toppositie vrijwel meteen, wanneer u stopt met betalen en bij SEO is dit niet het geval.
Wanneer u inhoud publiceert die geoptimaliseerd is voor SEO, zullen bezoekers inhoud krijgen, die beter bij hun zoekopdracht past, dan bij betaalde advertenties. Op deze manier kunt u dus een publiek voor de lange termijn opbouwen. Dit gebeurt omdat u een betrouwbare bron wordt door berichten van hoge kwaliteit te publiceren. Dit zal u ook helpen een betere positionering te bereiken.
Om uw SEO-strategieën effectief te laten zijn, moet u het continu bijwerken. Dit komt doordat de algoritmen van Google meerdere keren per jaar worden bijgewerkt en uw inhoud dan opnieuw wordt geanalyseerd.
7. U kunt gratis SEO-tools gebruiken
Een van de belangrijkste SEO-tools voor start-ups zijn Google Analytics en Google Search Console.
Deze basistools zijn volledig gratis, wat ideaal is wanneer u net met een bedrijf begint.
Via Google Search Console kunt u controleren waar gebruikers naar op zoek zijn, hoe ze op uw site terechtkomen en wat de status van uw site is.
Met Google Analytics kunt zien wat gebruikers op uw website doen.
Er zijn ook gratis tools die u kunt gebruiken om zoekwoorden te vinden die effectief bij uw inhoud passen.
8. Uw start-up of kleine onderneming wordt 24/7 gepromoot
Zodra u een goede positie op een zoekmachine heeft bereikt, zal de promotie van uw site nooit stoppen.
Als u 24 uur per dag en 7 dagen per week een promotie wilt, moet u een SEO-strategie gebruiken.
Met behulp van SEO-tools, kunt u uw bezoekersaantal dus vergroten, zelfs als u slaapt.
9. Bied de beste gebruikerservaring
Gebruikerstevredenheid is essentieel om bezoekers op uw website te krijgen.
Het doel van Google is om gebruikers relevante inhoud te laten zien.
Om deze reden moet uw site uit interessante en nuttige inhoud bestaan.
Gebruikers voegen alleen waarde toe aan sites die ze een goede ervaring geven.
De beste SEO-tips voor start-ups of kleine bedrijven
Nu u de 9 voordelen die SEO-tools kleine bedrijven kunnen geven kent, moet u weten waarom u deze digitale marketingstrategie moet vertrouwen. Dit is namelijk van belang als u in de eerste zoekresultaten van Google wilt te verschijnen, zodat de wereld uw start-up leert kennen.
Het algoritme van Google wordt voortdurend bijgewerkt
Aan het begin van het jaar heeft Google een update van zijn algoritme doorgevoerd, en dat zal de rest van het jaar zo blijven.
Deze updates zijn bedoeld om een betere gebruikerservaring te bieden bij het zoeken van informatie.
Het moet een goede inhoud opleveren
U heeft inhoud nodig die overeenkomt met SEO-strategieën:
- Plaats inhoud van hoge kwaliteit
- Kies en implementeer de juiste zoekwoorden via gratis programma’s of op andere manieren.
- Voeg verschillende soorten inhoud toe, zoals infographics, video’s en afbeeldingen.
Optimaliseer via on-page en off-page SEO
On-page: dit zijn de optimalisatietechnieken die u binnen uw site uitvoert.
Publiceer posts van hoge kwaliteit op basis van het algoritme van Google en inhoud die uw gebruikers aantrekkelijk vinden.
Off-page: dit zijn de activiteiten die indirect op uw website plaatsvinden.
Bijvoorbeeld linkbuilding, lokale SEO en sociale media.
Houd de laadsnelheid geoptimaliseerd,voordelen van SEO
Een van de elementen van On-page is het optimaliseren van de laadtijd van uw website.
Hoe korter de laadtijd, hoe beter de gebruikerservaring zal zijn.
Bovendien houdt het algoritme van Google rekening met de laadtijd van websites. Het is daarom belangrijk om de volgende optimalisatie stappen te volgen:
- Comprimeer alle afbeeldingen die u naar uw website uploadt.
- Gebruik geen plug-ins als dat niet nodig is.
- Verminder het aantal omleidingen.
- Verbeter de reactietijd.
- Leeg de browser caching.
BluCactus, uw bondgenoot in digitale marketing
Het internationale marketingbureau BluCactus bedient klanten over de hele wereld. Onze specialiteit? Het creëren van webontwerpen en SEO-positionering bij online zoekopdrachten. Bovendien is onze groep experts toegewijd om bedrijven en merken te helpen in een van de meest concurrerende sectoren op de markt; de digitale wereld.
BluCactus begeleidt u bij elke stap die u zet. Dit gaat van het creëren van de branding van uw bedrijf tot het creëren van content. Onze focus ligt op het ondersteunen van uw merk bij de ontwikkeling van uw website of het beheren van uw accounts op sociale media.
Dit online marketingbureau, gevestigd in Amsterdam, probeert uw imago als merk te versterken en naar een hoger niveau te tillen. Wacht niet langer met de hulp van de beste specialisten in digitale marketing en neem contact met ons op via onze sociale media of website.
Als u op de hoogte wilt blijven van de wereld van digitale marketing, nodigen wij u uit om te abonneren op onze maandelijkse nieuwsbrief.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!